Terug College van burgemeester en schepenen

Thu 04/09/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025051274 – O/2025/100 - bouwen en regulariseren van een alleenstaande eengezinwoning met bijgebouw gelegen Grote Leiestraat 151A, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025051274

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen en regulariseren van een alleenstaande eengezinwoning met bijgebouw

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  - kadastraal bekend: 34002A0476/00P000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025051274
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025045027 – O/2025/79 - bouwen van 3 KMO-units gelegen Ingooigemstraat 35, 8570 Anzegem (Ingooigem) - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0147G, 0148R2, 0148M2, 0126K, 0129K en 0148V2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025045027

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 3 KMO-units

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemstraat 35, 8570 Anzegem (Ingooigem) - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0147G, 0148R2, 0148M2, 0126K, 0129K en 0148V2

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025045027
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

Desmet Anja, Derde schepen

(Buitenschoolse) kinderopvang

Feestelijkheden

  • Jaarfeest 50-jarigen Vichte 2025

    Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor de organisatie van een jaarfeest voor de 50-jarigen van Vichte.

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Lokale economie

C-punt

Devos Petra, Vierde schepen

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Inspraak & communicatie

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Natuur en klimaat

  • Subsidies bewoonde zwaluwnesten 2025

    Het college keurt de subsidies voor het in stand houden van bewoonde zwaluwnesten van 2025 goed (17 dossiers, 430 euro in totaal).

Mobiliteit

D-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Omgevingsdossiers

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 25 augustus 2025 tot en met zondag 31 augustus 2025.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Lokale economie

  • Het college neemt kennis van de brief van Departement Omgeving d.d. 14 augustus 2025 over het openbaar onderzoek voor de geregistreerde bedrijfsruimten in de inventaris voor leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten. 

    Volgende bedrijfsruimten zijn op datum van 14 augustus 2025 geregistreerd in de inventaris:

    Dossiernummer Adres Leegstand  Verwaarlozing  Eigenaars 
    2025/34002/0060   Materzeelstraat 22  X  

     Goed Ter Moten - Stientjesstraat 68A te 8570 Anzegem

    2025/34002/0064 Heirbaan 2 X    verschillende eigenaars zie kadaster
    2025/34002/0065 Hofdries 5A X    Wouter Vandecandelaere - Herenthagestraat 13 - 8902 Ieper 

    Gegevens eigenaars toestand 1 januari 2025.

    Vóór 1 oktober 2025 dient de bovenstaande lijst ter inzage worden gelegd voor derden voor ten minste 10 kalenderdagen. 

    De aanplakking zal gebeuren vanaf vrijdag 26 september 2025 tot en met maandag 6 oktober 2025. Het openbaar onderzoek zal lopen vanaf vrijdag 26 september 2025 tot en met zondag 26 oktober 2025.

    Er wordt een aanplakbrief uitgehangen en een melding geplaatst op de website. Iedere derde kan binnen de 30 dagen na de bekendmaking van het ter inzage liggen van het uittreksel van de inventaris, via een aangetekend schrijven, een bezwaarschrift indienen bij de Vlaamse regering wanneer een bedrijfsruimte niet werd geregistreerd.