Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 14/08/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

  • Verslag boomcontrole 2024

    Het college neemt kennis van de nota met het nazicht van de bomen en beslist een kapvergunning te vragen voor de  te rooien bomen.

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Sport

(Buitenschoolse) kinderopvang

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

Communicatie & inspraak

ICT, archief en digitalisering

  • Wijziging contract Publilink

    Het college gaat akkoord met de vernieuwing van Publilink, die de toegang tot het Rijksregister en bijhorende informatiesystemen van de federale overheidsdienst realiseert.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist om de eerste helft groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021061744 2021-2021/112 terug vrij te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

  • Het college beslist om de eerste helft groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer 2015/295 terug vrij te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

  • Het college beslist dat de eerste helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021052921 - 2023/163 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier te crediteren naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Splitsing van percelen 2024/34

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Splitsing van percelen 2024/33

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Het college beslist dat de tweede helft van de groenwaarborg van het stedenbouwkundig dossier met nummer 2006/219 terug te geven nadat door het gemeentebestuur werd vastgesteld dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan waarbij het groenscherm zich voldoende ontwikkeld heeft en in goede staat wordt gehouden.

  • Splitsing van percelen 2024/35

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Splitsing van percelen 2024/36

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

Omgevingsdossiers

  • Het college beslist om de geldigheidstermijn van de omgevingsvergunning OMV_2022127477 d.d. 16.11.2022 (gemeentelijke dossiernr.: 2022/220) niet te verlengen.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024038523 – O/2024/105 voor uitbreiden van een bestaande woning gelegen Schaagstraat 47, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nrs 0080B2 en 0081E2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024038523

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van een bestaande woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 47, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0080/02B00034002A0081/02E000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024038523
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024004146 – O/2024/126 voor functiewijziging Varentstraat gelegen Varentstraat 6, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nummer 0198F.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024004146

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging Varentstraat

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 6, 8572 Kaster (Anzegem) - kadastraal bekend: 34019B0198/00F000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024004146
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject:

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024082062 (2024/136)
    Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een inrichting klasse 2 (kaarsenproductie)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  Beukenhofstraat 113, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: percelen 34038B0409/00G000 en 34038B0402/00Y000
    Naam van de aanvrager of exploitant: Kaarsen Bouckaert, Beukenhofstraat 113, 8570 Anzegem
    Periode openbaar onderzoek: 28 juni tot en met 27 juli 2024
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen

     

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (na afspraak), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_202408206 
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024021035 – O/2024/93 Verbouwen en uitbreiden eengezinswoning, gelegen Hoekstraat 11 - 8570 Anzegem (Vichte), kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0096L6.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024021035

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden eengezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoekstraat 11, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038B0096/00L006

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024021035
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024055672 – O/2024/92 - bijstelling verkaveling gelegen Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360E.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024055672

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstelling verkaveling

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen  Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360E

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024055672
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024091896 – O/2024/145 - Regularisatie oprit gelegen Schaagstraat 56, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024091896

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie oprit

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 56, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0287/00S002

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024091896
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024087163 – O/2024/138 - plaatsen van een carport gelegen Hoogveld 48, 8570 Ingooigem (Anzegem).

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024087163

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoogveld 48, 8570 Ingooigem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34018B0719/00K002

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024087163
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Energie en nutsleidingen

Zorg en welzijn

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Groenonderhoud- en parken

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Protocol en plechtigheden

  • Heldentrouw - 8 september 2024

    Naar analogie met voorgaande jaren gaat het college in op de uitnodiging van Heldentrouw Waregem om de herdenking van de Bevrijding bij te wonen op zondag 8 september 2024. De traditionele bloemenkrans wordt besteld.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Natuur en klimaat

  • Subsidies knotten van knotbomen 2024

    Het college keurt de subsidies voor het knotten van knotbomen van het voorbije knotseizoen goed (17 dossiers, totaalbedrag: 2465 euro).

Energie en nutsleidingen

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Erediensten

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 15 juli 2024 tot en met zondag 21 juli 2024.

  • Inzage 15 tem 21 juli 2024

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Inzage 22 tem 28 juli 2024

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Inzage 29 juli tem 4 augustus 2024

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 juli 2024 tot en met zondag 28 juli 2024.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 29 juli 2024 tot en met zondag 4 augustus 2024.

  • Het college neemt kennis van:

    besluitenlijst politieraadszitting van 25.06.2024, de jaarrekening en de begrotingswijziging van politiezone Mira / Besluitenlijst RVB van 16.07.2024 en verslag RVB van 18.06.2024 van Imog / RVB Leiedal van 28.06.2024 / RVB en AV van Creat Services van 18 juni 2024.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 5 augustus 2024 tot en met zondag 11 augustus 2024.

     

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de verleende vergunningen voor Huttegem 22 - 8570 Anzegem

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

  • Het college neemt kennis van de e-mail dd 21 juni 2024 van het Team Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen Dienst Ruimtelijke Planning Provincie West-Vlaanderen betreffende de voorlopige vaststelling van het ontwerp Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen door de provincieraad van West-Vlaanderen in zitting van 20 juni 2024. Het openbaar onderzoek gaat door in het voorjaar 2025.

  • Het college neemt kennis van een ontwerpversie van het jaaractieplan 2025 van Leiedal.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024060751 – O/2024/113 Bouwen van een tuinbureau, gelegen Buyckstraat 36 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0998P, 0998R en 0998N.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinbureau

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024060751

    Periode openbaar onderzoek: 5 augustus 2024 tot en met 3 september 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinbureau

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 36 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024060751) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024059686 – O/2024/151 voor verbouwen en uitbreiden woning.

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2024094830 – O/2024/149

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024089378 – O/2024/140 bouwen van een garage of carport, gelegen Vichtsesteenweg 54 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie A, nummers 0652B3 en 0652X2.

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een garage of carport

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024089378

    Periode openbaar onderzoek: 29 juli 2024 tot en met 27 augustus 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een garage of carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 54 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024089378) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

    Feitelijke en juridische overwegingen

    Het project OMV_2024089378 – O/2024/140 Geert Van Eeckhout , Vichtsesteenweg 54 8570 Anzegem

     voor bouwen van een garage of carport, gelegen Vichtsesteenweg 54 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFDANZEGEM 1 AFD, sectie AA, nummer 06520652B  3X  2

     werd op 19 juli 2024 volledig en ontvankelijk verklaard.

    De vergunningverlenende overheid: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    Het openbaar onderzoek start op 29 juli 2024 en eindigt op 27 augustus 2024.

     

  • Het college neemt kennis van een hoger beroep ingesteld in een stedenbouwkundig dossier.

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket:  OMV_2024087188 (2024/148)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding: Wortegemsesteenweg 56, 8570 Anzegem
    Naam van de exploitant:  Annelies Verbeke, Liebaardstraat 49 bus 11, 8792 Waregem

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

    • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
      Raad voor Vergunningsbetwistingen
      p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
      Koning Albert II-laan 15 bus 130
      1210 Brussel
    • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
      Marie-Elisabeth Belpairegebouw
      Toren Noord (2de verdieping)
      Simon Bolivarlaan 17
      1000 Brussel
    • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
    • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
    • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
    • U bent een rolrecht verschuldigd van:
      -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
      -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
      U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
    • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).
  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket:  OMV_2024096239  (2024/154)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding: Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem
    Naam van de exploitant:  Manu Christiaens, Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem

     

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

    • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
      Raad voor Vergunningsbetwistingen
      p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
      Koning Albert II-laan 15 bus 130
      1210 Brussel
    • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
      Marie-Elisabeth Belpairegebouw
      Toren Noord (2de verdieping)
      Simon Bolivarlaan 17
      1000 Brussel
    • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
    • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
    • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
    • U bent een rolrecht verschuldigd van:
      -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
      -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
      U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
    • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).
  • Handhaving

    Het college neemt kennis van een melding van een raadslid betreffende het intrekken van een klacht over een stedenbouwkundig dossier.

  • Het college neemt kennis van het 2e openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024026984 – O/2024/60 verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

    Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 5 loten

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026984

    Periode openbaar onderzoek: 5 augustus 2024 tot en met 3 september 2024 (wegens gewijzigde plannen)

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 5 loten

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024026984) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024082856 – O/2024/152 verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen, gelegen Schaagstraat 22 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nummer 0264S.

    Het verkavelen van gronden: verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024082856

    Periode openbaar onderzoek: 14 augustus 2024 tot en met 12 september 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 22 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024082856) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022170329 – O/2024/118 het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte, gelegen Warandedreef 6-8-10 8573 Tiegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nrs. 1190W, 1189E,1190V en 1190R.  

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022170329

    Periode openbaar onderzoek: 19 augustus 2024 tot en met 17 september 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Warandedreef 6-8-10 8573 Tiegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022170329) vóór het einde van het openbaar onderzoek.