De wet betreffende de politie op het wegverkeer gecoördineerd bij het koninklijk besluit van 16 maart 1968, inzonderheid op artikel 12, gewijzigd bij het koninklijk besluit van 30 december 1982;
Het K.B. van 1 december 1975 met daarin het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer, in het bijzonder titel III gewijzigd bij de Koninklijke besluiten van 23 juni 1978, 25 november 1980, 8 april 1983, 1 juni 1984, 25 maart 1987 en 17 september 1988;
Het M.B. van 11 oktober 1976, waarbij de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, en latere wijzigingen ervan;
Het Ministerieel Besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen;
De omzendbrief MOB/2009/01 van 3 april 2009;
het Decreet Lokaal Bestuur;
Art.1: Op zondag 1 september 2024 van 9u tot 18u:
§1.a. wordt in de Molendreef (tussen huisnummer 8 en 36) de toegang verboden voor iedere bestuurder. Er geldt tevens een parkeerverbod.
§1.b. Dit verbod wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van de verkeersborden C3 op nadar en E1 zoals aangeduid op het signalisatieplan in bijlage.
§2.a. Wordt in de Molendreef (vanaf het kruispunt met de Harelbekestraat) de toegang verboden voor iedere bestuurder, uitgezonderd plaatselijk verkeer. §2.b. Dit verbod wordt ter kennis gebracht van de weggebruikers door het plaatsen van de verkeersborden C3 en onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' en F45 (doodlopende weg).
§1.c. Er wordt een omleiding voorzien via de Harelbekestraat en Cardijnstraat.
Art.2: De technische dienst staat in voor het klaarzetten van de signalisatie. De organisator staat in voor het juist plaatsen van de signalisatie voor aanvang van het event en het terug opzij plaatsen ervan na afloop niet meer zichtbaar voor de weggebruikers.
Art.3: De bewoners in de onmiddellijke omgeving worden door de organisatie vooraf schriftelijk op de hoogte gebracht van deze tijdelijke maatregelen.
Art.4: Voor de hulpdiensten moet er binnen de afgesloten straat of straatgedeelte ten alle tijde een vrije doorgang zijn van 4 meter breed en 4 meter hoog.
Art.5: De organisator is op de hoogte van de mogelijke gevaren tijdens het gebruik van opblaasbare structuren en staat in voor het het naleven van de toepasselijke reglementeringen mbt de veiligheid van evenementen met opblaasbare structuren: https://economie.fgov.be/nl/publicaties/pop-upevenementen-met en de reglementering mbt de veiligheid van actieve ontspanningsevenementen: https://economie.fgov.be/nl/veiligheid-van-actieve.
Art.6: Bij overtreding van dit reglement is de code van het wegverkeer van toepassing en de straffen die daarin voorzien zijn.
Art.7: Het is de politieoverheden gelast met de uitvoering van de ordedienst toegelaten om de verbodsbepalingen vroeger op te heffen dan voorzien, indien deze bepalingen niet meer noodzakelijk zouden blijken voor het ordevol verloop van de verschillende activiteiten en het handhaven van de orde.
Art.8: Dit tijdelijk verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Loket voor Lokale Besturen van Agentschap Binnenlands Bestuur.
Art.9: Dit tijdelijk verkeersreglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig art. 286 en 287 van het decreet Lokaal Bestuur.