Terug
Gepubliceerd op 22/08/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 14/08/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 17 juli 2024

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 17 juli 2024 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Openbare werken

        • Vraag raadslid paaltjes Grasstraat 6

          Goedgekeurd

          Het college formuleert een antwoord op een vraag van een gemeenteraadslid.

        • Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat - studieopdracht - schuldvordering ontwerpbureau (gemeentelijk aandeel) (stadium uitvoering vorderingsstaat 17 t.e.m. 19)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering (ereloonfactuur - gemeentelijk aandeel 'stadium uitvoering vorderingsstaat 17 t.e.m. 19') van het ontwerpbureau voor de studieopdracht 'Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat' goed. 

        • Private verkaveling Deerlijkstraat - weg- en rioleringswerken + groenaanleg - processen-verbaal definitieve oplevering

          Goedgekeurd

          Het college keurt de processen-verbaal van definitieve oplevering van de weg- en rioleringswerken en groenaanleg op de private verkaveling Deerlijkstraat goed.

        • Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat- Schuldvordering veiligheidscoördinatie (gemeentelijk aandeel) (verwezenlijking - 3de deel)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering voor de veiligheidscoördinatie (gemeentelijk aandeel) (verwezenlijking - 3de deel) van de opdracht 'Sanering Waregemstraat-Vichtseweg-Delfien Vanhautestraat' goed. 

      • Groenonderhoud- en parken

        • Verslag boomcontrole 2024

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de nota met het nazicht van de bomen en beslist een kapvergunning te vragen voor de  te rooien bomen.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Inrichten theaterzaal in Gemeentepunt - Theatertechnieken - audio/visueel - Goedkeuring vorderingsstaat 2 (periode 01/06/24-30/06/24)

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 3 (periode 01/06/24-30/06/24) voor de opdracht “Inrichten theaterzaal in Gemeentepunt - Theatertechnieken - audio/visueel” goed.

        • Uitleendienst -toegang en afbakening t.o.v. expo

          Goedgekeurd

          Het college besliste eerder om de Uitleendienst te vestigen in de ruimte voor de exporuimte en keurt nu het uitvoeringsplan goed.

        • Voorstel ¬ondertekening ondersteuningsbrief (Letter of Support) i.h.k.v. de projectaanvraag in het subsidieprogramma LIFE door WVI

          Goedgekeurd

          Het college beslist beslist om de letter of support te ondertekenen ten behoeve van het Europees LIFE-project voor de oprichting van een one-stop-shop voor energetische renovatie van gemeentelijk patrimonium van WVI.

        • Verkaveling Lindendries (Mirastraat) - voorlopige oplevering - klachten van buren

          Goedgekeurd

          Het college beslist een  schrijven te richten  aan de bouwheer waarin gevraagd wordt om duidelijkheid te verschaffen op basis van een landmetersplan dat de wegenis in Lindendries is aangelegd volgens de vergunde plannen. Tot zolang hierover geen uitsluitsel is,kan er geen voorlopige oplevering gebeuren.

        • Verbouwingswerken aan BKO Jojo Vichte - Goedkeuring vorderingsstaat 2 (mei 2024) en 3 (juni 2024)

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 2 (mei 2024) en vorderingsstaat 3 (juni 2024) voor de opdracht “Verbouwingswerken aan BKO Jojo Vichte” goed.

        • Begeleiding project site nieuw gemeentepunt - schuldvordering architectenbureau (prestaties bouwcoördinatie juni 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie van juni 2024 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site nieuw gemeentepunt' goed.

        • Inrichten theater- en polyvalente zaal in het Gemeentepunt - ruwbouw sanitair blok publiek - Goedkeuring schuldvordering 1

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 1 voor de opdracht “Inrichten theater- en polyvalente zaal in het Gemeentepunt - ruwbouw sanitair blok publiek” goed.

        • Invulling site nieuw Gemeentepunt - wanden en plafonds polyvalente zaal - Goedkeuring schuldvordering 2

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 2 voor de opdracht “Invulling site nieuw Gemeentepunt - wanden en plafonds polyvalente zaal” goed.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01900) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01916) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01934) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01947) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01726) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00501) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00815) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00816) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00817) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00818) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00814) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Sport

        • kennisname offerte Farys ten behoeve van de exploitatie zwembad

          Goedgekeurd

          Het College neemt kennis van een  noodzakelijke vervanging  ten behoeve van de dagdagelijkse exploitatie van het zwembad . 

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • raamovereenkomst MIRAS Kortrijk - gemeentebestuur Anzegem - stage

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om het raamcontract inzake cursistenstage tussen CVO Miras en stagegever te tonderekenen. 

        • teambuildingsactiviteiten kinderbegeleiders BKO Anzegem schooljaar 24/25

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de organisatie van 4 teambuildingsactiviteiten voor de kinderbegeleiders van BKO Anzegem in kader van een teamtraject. 

        • Leerwerkplek flextraject kinderbegeleider CVO Miras

          Goedgekeurd

          Het College van Burgemeester en Schepenen is bereid om een stageplek aan te bieden aan een student flextraject kinderbegeleider schoolgaande kinderen in organisatie van CVO Miras. 

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Evenement op privaat domein - vrijdag 23 augustus tot en met zondag 25 augustus - Stijn Streuvelsstraat - Hoevefeesten

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating aan KLJ Ingooigem voor het organiseren van het evenement 'Hoevefeesten' in een tent op een terrein langs de Stijn Streuvelsstraat van vrijdag 23 augustus tot en met zondag 25 augustus (inclusief tractorwijding en rondrit).

      • Personeel

        • Coördinator planning en voorraadbeheer (contractueel, onbepaalde duur, B1-3): aanstelling

          Goedgekeurd

          Het college stelt een voltijds coördinator planning en voorraadbeheer aan (contractueel, onbepaalde duur, B1-3).

        • Vastlegging selectiejury en -procedure animator vrije tijd (C1-3) en kennisname kandidaturen

          Goedgekeurd

          Het college legt de selectiejury en -procedure vast voor de voltijdse functie van jeugdanimator (C1-3 - contractueel) en neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen.

        • Kennisname kandidaturen schoonmaker/schoonmaakster (deeltijds, contractueel E1-3)

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de twee deeltijdse (36u en 25u), contractuele contracten van schoonmaker/schoonmaakster voor onbepaalde duur.

        • Bevordering coördinator dienstverlening, communicatie en informatiebeheer: aanstelling

          Goedgekeurd

          Het college stelt een voltijdse coördinator dienstverlening, communicatie en informatiebeheer (B4-5) aan via bevordering.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Burgerlijke stand en Burgerzaken

        • Verkiezingen 13 oktober 2024: inschrijving EU-burgers op de kiezerslijst.

          Goedgekeurd

          Op 13 oktober 2024 vinden de gemeente- en provincieraadsverkiezingen plaats.  Het college erkent een aantal inwoners die onderdaan zijn van de Europese Unie als gemeenteraadskiezer als zij voldoen aan de kiesvoorwaarden.

        • Verkiezingen 13 oktober 2024: inschrijving niet EU-burger op de kiezerslijst.

          Goedgekeurd

          Op 13 oktober 2024 vinden de gemeente- en provincieraadsverkiezingen plaats.  Het college erkent één inwoner die onderdaan is van een staat die geen lid is van de Europese Unie als gemeenteraadskiezer als hij voldoet aan de kiesvoorwaarden.

      • Communicatie & inspraak

        • Opening diverse socio-culturele zalen gemeentepunt - 21 september 2024

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord met voorstel van genodigden, prijzen verkoop dranken en het verloop van de opening van de Polyvalente Zaal, Leskeuken en Theaterzaal op donderdag 19 september en zaterdag 21 september 2024.

        • Start communicatiecampagne activatie ebox

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de startdatum van de regionale communicatiecampagne over de activatie van de ebox en gaat akkoord met de Anzegemse ondersteuning van deze campagne.

      • ICT, archief en digitalisering

        • Wijziging contract Publilink

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord met de vernieuwing van Publilink, die de toegang tot het Rijksregister en bijhorende informatiesystemen van de federale overheidsdienst realiseert.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Teruggave groenwaarborg 1ste helft 2021/112

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de eerste helft groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021061744 2021-2021/112 terug vrij te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

        • Teruggave groenwaarborg 1ste helft 2015/295

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de eerste helft groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer 2015/295 terug vrij te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

        • Teruggave groenwaarborg eerste helft 2021/163

          Goedgekeurd

          Het college beslist dat de eerste helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021052921 - 2023/163 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2021/61

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier te crediteren naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2022/190

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2022/136

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2021/139

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2020/254

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2021/160

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2022/207

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2022/111

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Splitsing van percelen 2024/34

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Splitsing van percelen 2024/33

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Teruggave groenwaarborg 2de helft 2006/219

          Goedgekeurd

          Het college beslist dat de tweede helft van de groenwaarborg van het stedenbouwkundig dossier met nummer 2006/219 terug te geven nadat door het gemeentebestuur werd vastgesteld dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan waarbij het groenscherm zich voldoende ontwikkeld heeft en in goede staat wordt gehouden.

        • Splitsing van percelen 2024/35

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Splitsing van percelen 2024/36

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

      • Omgevingsdossiers

        • Aanvraag verlenging omgevingsvergunning OMV_2022127477 d.d. 16.11.2022 (gemeentelijke dossiernr.: 2022/220)

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de geldigheidstermijn van de omgevingsvergunning OMV_2022127477 d.d. 16.11.2022 (gemeentelijke dossiernr.: 2022/220) niet te verlengen.

        • Beslissing project OMV_2024038523 – O/2024/105 voor uitbreiden van een bestaande woning gelegen Schaagstraat 47, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nrs 0080B2 en 0081E2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024038523 – O/2024/105 voor uitbreiden van een bestaande woning gelegen Schaagstraat 47, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nrs 0080B2 en 0081E2.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024038523

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van een bestaande woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 47, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0080/02B00034002A0081/02E000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024038523
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024004146 – O/2024/126 voor functiewijziging woning gelegen Varentstraat 6, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nummer 0198F.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024004146 – O/2024/126 voor functiewijziging Varentstraat gelegen Varentstraat 6, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nummer 0198F.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024004146

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging Varentstraat

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 6, 8572 Kaster (Anzegem) - kadastraal bekend: 34019B0198/00F000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024004146
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing omgevingsvergunning - Project OMV_2024082062 – exploiteren van een inrichting klasse 2 (kaarsenproductie) - Beukenhofstraat 113, 8570 Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject:

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024082062 (2024/136)
          Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een inrichting klasse 2 (kaarsenproductie)
          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  Beukenhofstraat 113, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: percelen 34038B0409/00G000 en 34038B0402/00Y000
          Naam van de aanvrager of exploitant: Kaarsen Bouckaert, Beukenhofstraat 113, 8570 Anzegem
          Periode openbaar onderzoek: 28 juni tot en met 27 juli 2024
          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen

           

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (na afspraak), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_202408206 
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024021035 – O/2024/93 voor verbouwen en uitbreiden eengezinswoning, gelegen Hoekstraat 11 - 8570 Anzegem (Vichte), kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0096L6.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024021035 – O/2024/93 Verbouwen en uitbreiden eengezinswoning, gelegen Hoekstraat 11 - 8570 Anzegem (Vichte), kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0096L6.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024021035

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoekstraat 11, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038B0096/00L006

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024021035
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024055672 – O/2024/92, voor bijstelling verkaveling gelegen Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360E

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024055672 – O/2024/92 - bijstelling verkaveling gelegen Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360E.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024055672

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijstelling verkaveling

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen  Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360E

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024055672
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024091896 – O/2024/145, voor Regularisatie oprit gelegen Schaagstraat 56, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0287S 2

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024091896 – O/2024/145 - Regularisatie oprit gelegen Schaagstraat 56, 8570 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024091896

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie oprit

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 56, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0287/00S002

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024091896
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2024087163 – O/2024/138, voor plaatsen van een carport gelegen Hoogveld 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie B, nummer 0719K2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024087163 – O/2024/138 - plaatsen van een carport gelegen Hoogveld 48, 8570 Ingooigem (Anzegem).

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024087163

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een carport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoogveld 48, 8570 Ingooigem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34018B0719/00K002

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024087163
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

      • Energie en nutsleidingen

        • Fiberklaar - uitvoeren van werken op openbaar domein - Hoekstraat (610800)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.

      • Zorg en welzijn

        • Huuraanvraag gemeentelijke bejaardenwoning Kortestraat/Ter Schabbe

          Goedgekeurd

          Het College beslist een aanvrager te noteren op de wachtlijst voor het huren van een gemeentelijke bejaardenwoning in de Kortestraat en Ter Schabbe.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Groenonderhoud- en parken

        • Maaien van kleine grasoppervlaktes in wijk 't Schalienhof 2023 - Verlenging 1 (Maaien van kleine grasoppervlaktes in wijk 't Schalienhof 2024) - Goedkeuring vorderingsstaat 3 (juni/juli 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de vorderingsstaat 3 (juni/juli 2024) voor opdracht "Maaien van kleine grasoppervlaktes in wijk 't Schalienhof 2023 - Verlenging 1 (Maaien van kleine grasoppervlaktes in wijk 't Schalienhof 2024)" goed.

        • Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2024 - Goedkeuring vorderingsstaten 2 (mei 2024) en 3 (juni/juli 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt vorderingsstaten 2 (mei 2024) en 3 (juni/juli 2024) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2024' goed.

        • Maaien van grote grasoppervlaktes 2024 - Goedkeuring vorderingsstaten 3 (mei 2024) en 4 (juni/juli 2024)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de vorderingsstaten 3 (mei 2024) en 4 (juni/juli 2024) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2024" goed.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Financiën

        • Tussenkomst verdelging nest Aziatische Hoornaar

          Goedgekeurd

          Het college keurt een tussenkomst goed voor de verdelging van een nest van de Aziatische Hoornaar.

        • Buurtfeest Nieuwstraat: toekenning toelage.

          Goedgekeurd

          Het college kent een toelage toe voor de organisatie van een buurtfeest op 15 augustus 2024 in de Nieuwstraat.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Protocol en plechtigheden

        • Heldentrouw - 8 september 2024

          Goedgekeurd

          Naar analogie met voorgaande jaren gaat het college in op de uitnodiging van Heldentrouw Waregem om de herdenking van de Bevrijding bij te wonen op zondag 8 september 2024. De traditionele bloemenkrans wordt besteld.

      • Personeel

        • Aanstellen vrijwilliger voor de begeleiding van sportkamp in de zomervakantie 2024

          Goedgekeurd

          De Sportdienst van Anzegem organiseert in de zomervakantie sportkampen in de sporthal van Anzegem. Voor deze kampen zou er beroep gedaan worden op een vrijwilliger om de lessen voor kinderen mee te helpen begeleiden.

        • Aanstelling bijkomende vrijwilliger – Monitor speelpleinwerking en/of jeugdactiviteiten Buddy zomerwerking 2024

          Goedgekeurd

          De Jeugddienst organiseert jaarlijks tijdens de schoolvakanties en op sommige woensdagnamiddagen de meest uiteenlopende jeugdactiviteiten voor kleuters en lager schoolgaande kinderen uit Anzegem. Hiervoor wordt er beroep gedaan op monitoren die als vrijwilliger worden aangesteld. 

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Verbreden en verdiepen mobiliteitsplan – schuldvordering periode 01/04/2024-30/06/2024

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering voor de prestaties geleverd in de periode 01/04/2024-30/06/2024 in het kader van het project ‘Verbreden en verdiepen van het mobiliteitsplan' goed.

        • Tijdelijk verkeersreglement – zondag 1 september 2024 - Molendreef - straatfeest

          Goedgekeurd

          Op zondag 1 september 2024 gaat er een straatfeest door in de Molendreef tussen huisnummer 8 en 36. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

        • Publiciteit langs gemeentewegen - 8 september 2024 – 30ste Prutsketochten - De Textieltrekkers Vichte

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag van De Textieltrekkers Vichte om naar aanleiding van de 30ste Prutsketochten (9 wandelafstanden) publiciteit te mogen aanbrengen op de gemeentelijk infoborden ter hoogte van de invalswegen en geeft toelating mits het naleven van de gebruikelijke voorwaarden.

        • Aktename van Besluit van de burgemeester strekkende tot het nemen van bijkomende verkeersmaatregelen via een signalisatievergunning voor het buurtfeest op donderdag 15 augustus 2024 in de Nieuwstraat.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het besluit van de burgemeester (via een signalisatievergunnning) voor het nemen van bijzondere verkeersmaatregelen op donderdag 15 augustus 2024 naar aanleiding van een buurtfeest georganiseerd in de Nieuwstraat tussen de nrs. 1 & 13.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Natuur en klimaat

        • Subsidies knotten van knotbomen 2024

          Goedgekeurd

          Het college keurt de subsidies voor het knotten van knotbomen van het voorbije knotseizoen goed (17 dossiers, totaalbedrag: 2465 euro).

      • Energie en nutsleidingen

        • De Watergroep - uitvoeren van werken op openbaar domein - Grote Leiestraat (03_000012392)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Wyre - uitvoeren van werken op openbaar domein - Stientjesstraat (25071496)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Wyre - uitvoeren van werken op openbaar domein - Pastoor Verrieststraat (POP 009)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Wyre - uitvoeren van werken op openbaar domein - Kerkstraat (25150897)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Fluvius Leie-Schelde - uitvoeren van werken op openbaar domein - Elstweg (400794-20318524)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • De Watergroep - uitvoeren van werken op openbaar domein - Schaagstraat (01_000301621)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.

        • Fluvius Leie-Schelde - uitvoeren van werken op openbaar domein - Schaagstraat (6000036314-20317657)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.

  • D-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Stefanus: kennisname notulen zitting van 8 juli 2024

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 8 juli 2024 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 15 juli 2024 tot en met zondag 21 juli 2024.

        • Inzage 15 tem 21 juli 2024

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Inzage 22 tem 28 juli 2024

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Inzage 29 juli tem 4 augustus 2024

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Inzage 5 augustus tem 11 augustus 2024

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 juli 2024 tot en met zondag 28 juli 2024.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 29 juli 2024 tot en met zondag 4 augustus 2024.

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van:

          besluitenlijst politieraadszitting van 25.06.2024, de jaarrekening en de begrotingswijziging van politiezone Mira / Besluitenlijst RVB van 16.07.2024 en verslag RVB van 18.06.2024 van Imog / RVB Leiedal van 28.06.2024 / RVB en AV van Creat Services van 18 juni 2024.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 5 augustus 2024 tot en met zondag 11 augustus 2024.

           
      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer (13 augustus 2024)

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 13 augustus 2024.

        • Bevordering coördinator omgeving en noodplanning: kennisname kandidaturen

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de voltijdse functie van coördinator omgeving en noodplanning (B4-5) via bevordering.

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer (23 juli 2024)

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 23 juli 2024.

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer (30 juli 2024)

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 30 juli 2024.

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer (6 augustus 2024)

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 6 augustus 2024.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de verleende vergunningen voor Huttegem 22 - 8570 Anzegem

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

      • Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

        • Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen - voorlopige vaststelling Ontwerp

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de e-mail dd 21 juni 2024 van het Team Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen Dienst Ruimtelijke Planning Provincie West-Vlaanderen betreffende de voorlopige vaststelling van het ontwerp Beleidsplan Ruimte West-Vlaanderen door de provincieraad van West-Vlaanderen in zitting van 20 juni 2024. Het openbaar onderzoek gaat door in het voorjaar 2025.

        • Ontwerpversie Jaaractieplan 2025 Leiedal

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van een ontwerpversie van het jaaractieplan 2025 van Leiedal.

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024060751 – O/2024/113 voor bouwen van een tuinbureau, gelegen Buyckstraat 36 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0998P, 0998R en 0998N.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024060751 – O/2024/113 Bouwen van een tuinbureau, gelegen Buyckstraat 36 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0998P, 0998R en 0998N.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinbureau

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024060751

          Periode openbaar onderzoek: 5 augustus 2024 tot en met 3 september 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinbureau

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 36 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024060751) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2024059686 – O/2024/151 voor verbouwen en uitbreiden woning.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024059686 – O/2024/151 voor verbouwen en uitbreiden woning.

        • Adviesvragen project OMV_2024094830 – O/2024/149 voor regularisatie inrichten van een wijnmakerij.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2024094830 – O/2024/149

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024089378 – O/2024/140 voor bouwen van een garage of carport, gelegen Vichtsesteenweg 54 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie A, nummers 0652B3 en 0652X2

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024089378 – O/2024/140 bouwen van een garage of carport, gelegen Vichtsesteenweg 54 - 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie A, nummers 0652B3 en 0652X2.

           

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een garage of carport

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024089378

          Periode openbaar onderzoek: 29 juli 2024 tot en met 27 augustus 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een garage of carport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 54 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024089378) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

          Feitelijke en juridische overwegingen

          Het project OMV_2024089378 – O/2024/140 Geert Van Eeckhout , Vichtsesteenweg 54 8570 Anzegem

           voor bouwen van een garage of carport, gelegen Vichtsesteenweg 54 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFDANZEGEM 1 AFD, sectie AA, nummer 06520652B  3X  2

           werd op 19 juli 2024 volledig en ontvankelijk verklaard.

          De vergunningverlenende overheid: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          Het openbaar onderzoek start op 29 juli 2024 en eindigt op 27 augustus 2024.

           

        • Rechtszaak inzake een stedenbouwkundig dossier (Hof van beroep)

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van een hoger beroep ingesteld in een stedenbouwkundig dossier.

        • Stilzwijgende aktename omgevingsmelding - project OMV_2024087188 - exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling) - Wortegemsesteenweg 56, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

          Referentie omgevingsloket:  OMV_2024087188 (2024/148)
          Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
          Ligging van het voorwerp van de melding: Wortegemsesteenweg 56, 8570 Anzegem
          Naam van de exploitant:  Annelies Verbeke, Liebaardstraat 49 bus 11, 8792 Waregem

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

          • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
            Raad voor Vergunningsbetwistingen
            p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
            Koning Albert II-laan 15 bus 130
            1210 Brussel
          • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
            Marie-Elisabeth Belpairegebouw
            Toren Noord (2de verdieping)
            Simon Bolivarlaan 17
            1000 Brussel
          • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
          • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
          • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
          • U bent een rolrecht verschuldigd van:
            -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
            -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
            U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
          • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).
        • Stilzwijgende aktename omgevingsmelding - project OMV_2024096239 - exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling) - Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

          Referentie omgevingsloket:  OMV_2024096239  (2024/154)
          Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
          Ligging van het voorwerp van de melding: Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem
          Naam van de exploitant:  Manu Christiaens, Deerlijkstraat 23, 8570 Anzegem

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

          • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
            Raad voor Vergunningsbetwistingen
            p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
            Koning Albert II-laan 15 bus 130
            1210 Brussel
          • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
            Marie-Elisabeth Belpairegebouw
            Toren Noord (2de verdieping)
            Simon Bolivarlaan 17
            1000 Brussel
          • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
          • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
          • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
          • U bent een rolrecht verschuldigd van:
            -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
            -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
            U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
          • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).
        • Handhaving

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van een melding van een raadslid betreffende het intrekken van een klacht over een stedenbouwkundig dossier.

        • 2e Openbaar onderzoek project OMV_2024026984 – O/2024/60 voor verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het 2e openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024026984 – O/2024/60 verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 5 loten

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026984

          Periode openbaar onderzoek: 5 augustus 2024 tot en met 3 september 2024 (wegens gewijzigde plannen)

          Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 5 loten

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024026984) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024082856 – O/2024/152 voor verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen, gelegen Schaagstraat 22 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nummer 0264S.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024082856 – O/2024/152 verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen, gelegen Schaagstraat 22 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nummer 0264S.

          Het verkavelen van gronden: verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024082856

          Periode openbaar onderzoek: 14 augustus 2024 tot en met 12 september 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling voor 2 loten voor halfopen eengezinswoningen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 22 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024082856) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022170329 – O/2024/118 voor het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte, gelegen Warandedreef 6-8-10 8573 Tiegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nrs. 1190W, 1189E,1190V en 1190R.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022170329 – O/2024/118 het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte, gelegen Warandedreef 6-8-10 8573 Tiegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nrs. 1190W, 1189E,1190V en 1190R.  

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022170329

          Periode openbaar onderzoek: 19 augustus 2024 tot en met 17 september 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: het slopen van de bestaande bebouwing en het herbouwen van een brasserie en polyvalente ruimte

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Warandedreef 6-8-10 8573 Tiegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022170329) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Louis Degroote
Eerste schepen