Wed 25/09/2024 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 18 september 2024 wordt goedgekeurd.
Het college behandelt een vraag van een burger betreffende een stedenbouwkundige overtreding.
Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad 8 oktober 2024 zoals voorgesteld door de Voorzitter.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “asfalteringswerken op diverse locaties 2023” goed.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “asfalteringswerken op diverse locaties 2024” goed.
De ontwikkelaar van de verkaveling Stampkotmolenerf wenst bij overdracht van de wegenis een strookje grond op de zijkant van het perceel in eigen bezit te houden. Het college stelt een raadsman aan om na te gaan wat de juridische mogelijkheden zijn van de gemeente.
Het college keurt de factuur voor het leveren en plaatsen van meubilair voor de foyer van de theaterzaal in het gemeentepunt goed.
Het college keurt het bestek nr. 2024/617 de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn een offerte in te dienen, goed.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (nulstaat) en vorderingsstaat 2 (juli 2024) voor de opdracht 'Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Perceel 1 (Ruwbouw)' goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Het college behandelt een vraag om een automaat met speeltjes te plaatsen in de inkom van de sporthal Anzegem.
Het college keurt goed dat de kinderen die nood hebben aan opvang van Methodeschool Mijn Oogappel voorschools worden opgevangen in KC Jojo.
Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de voltijdse functie van coördinator omgeving en noodplanning (B4-5) via bevordering.
Het College neemt kennis van het Verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 10 september 2024 en formuleert een antwoord op de vragen.
Het college neemt kennis van een klacht betreffende tijdelijke mestopslag op landbouwgrond ingediend bij het Vlaams departement Omgeving.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024079966 – O/2024/132 voor 1 lot voor een vrijstaande woning - Oostdorp 14, gelegen Oostdorp 14 - 8573 Anzegem (Tiegem), kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie B, nummer 0868B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024079966
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling voor 1 lot voor een vrijstaande woning - Oostdorp 14
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 14 8573 Tiegem (Anzegem)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024079966
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024091394 – O/2024/144 - verbreden Kortestraat gelegen Kortestraat 8 t.e.m. 22 – 8570 Anzegem - kadastraal bekend: Afdeling 1, sectie C, deel van nummer 0103K, 0103R, 0103M, 0103P, 0103N, 0103S, 0103X, 0103Y, 0103T, 0103W, 0103V en 0103L
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024091394
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbreden Kortestraat
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kortestraat 8 t.e.m. 22 – 8570 Anzegem - kadastraal bekend: Afdeling 1, sectie C, deel van nummer 0103K, 0103R, 0103M, 0103P, 0103N, 0103S, 0103X, 0103Y, 0103T, 0103W, 0103V en 0103L
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024091394
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024108631 – O/2024/173 - Aanleg zwembad gelegen Schellebellestraat 5, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024108631
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg zwembad en regularisatie verharding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schellebellestraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0504/00K000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024108631
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024060751 – O/2024/113 Bouwen van een tuinbureau, gelegen Buyckstraat 36 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0998P, 0998R en 0998N.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024060751
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinbureau
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 36 8570 Anzegem
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024060751
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college gaat akkoord met de tijdelijke fysieke aanwezigheid van de KABA op Vichteplaats tijdens de Week van de Faitrade begin oktober.
Het college kent een toelage toe n.a.v. de viering van de gewestkampioenen vinkenzang op zondag 29 september a.s.
Het college beslist een toelage toe te kennen voor de organisatie van de jaarlijkse activiteiten van de Textieltrekkers, conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.
De aanvraag 77u stage voor een leerling 6de jaar en 40u stage voor een leerling 5de jaar onthaal en organisatie in de bibliotheek wordt goedgekeurd.
De stage zal plaats vinden op vrijdag voor de leerling 6de jaar en op woensdag voor de leerling 5de jaar.
Het college van burgemeester en schepenen is akkoord met de organisatie van een stageactiviteit in het kader van de opleiding 7 KC Sint-Paulus campus Sint-Vincentius op woensdagmiddag 2 oktober 2024 in KC Schildpad.
Naar aanleiding van het overlijden van een gewezen mandataris wordt een overlijdensbericht gepubliceerd evenals een rouwkrans voorzien op de plechtige uitvaart op 27 september a.s.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de wandeltocht: 3de Scheldendorpentocht op zaterdag 5 oktober 2024.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de veldtoertocht: MTB Waregems Triatlon en Duatlon Team op zondag 6 oktober 2024.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de wandeltocht: Wandelhappening Waterhoektrappers Heestert op zondag 6 oktober 2024.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de veldtoertocht: Waterhoektocht op zaterdag 12 oktober 2024.
Het college geeft toelating voor de doortocht van de oldtimerrit 'Rotary Classic Car Tour' - Rotary Cub Torhout Houtland op zaterdag 22 september 2024 met een stopplaats Ingooigemplaats 44. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien mbt het voorbehouden van de parking Lindeplein (tussen N36/Ingooigemplaats en Sint-Antoniusstraat).
Tijdelijk verkeersreglement - Pastoor Verrieststraat 14 (parking) en Pastoor Verrieststraat 41-65 - startdag chiro meisjes Ingooigem - zondag 13 oktober 2024.
De Bergkermis Tiegem gaat door van 11 tem 13 oktober 2024 op en rond het Vital Moreelsplein. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het feestweekend (POP UP) Café De Zon, georganiseerd door de Oud Leiders Chiro Ingooigem gaat door van 4 tem 6 oktober 2024 op het kerkplein Ingooigem (kermis en buitenterras) en De Zone, Streuvelsstraat 3 te 8570 Anzegem (café, komedie en DJ in een tent). Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.
Het college neemt kennis van de uitnodiging tot het overleg Centraal Kerkbestuur/ Schepencollege op 4 oktober 2024, evenals van de voorliggende agenda.
Het college neemt kennis van de nieuwe ramingen OOV en verkeersbelasting 2025-2028 per mail afgeleverd door Vlabel op 17 september 2024.
Overeenkomstig artikel 177 van het decreet over het lokaal bestuur rapporteert de financieel directeur in volle onafhankelijkheid over de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente en het OCMW (visumverlening), het debiteurenbeheer, de thesaurietoestand, de liquiditeitenprognose, de beheerscontrole, de evolutie van de budgetten en de financiële risico's.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het rapport van de financieel directeur over het eerste semester 2024.
Het college neemt kennis van de rapportering vanuit de regioraad mbt de regiowerking.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 16 september 2024 tot en met zondag 22 september 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de klacht ingediend door een gemeenteraadslid bij de toezichthoudende overheid, Agentschap Binnenlands Bestuur.
Het college neemt kennis van de beslissing van de voorzitter gemeenteraad strekkende tot het organiseren van de installatievergadering gemeenteraad en BCSD op donderdag 5 december 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 24 september 2024.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024103536 – O/2024/168 Bouwen meergezinswoning (4 app + 9 garages & 1 fietsenberging), gelegen Oudenaardestraat 16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0093H en 0094E.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen meergezinswoning (4 app + 9 garages & 1 fietsenberging)
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024103536
Periode openbaar onderzoek: 7 oktober 2024 tot en met 5 november 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen meergezinswoning (4 app + 9 garages & 1 fietsenberging)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0093H en 0094E
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024103536) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024103102 – O/2024/164 voor verbouwen woning
Het college neemt kennis van de omgevingsvergunning verleend door de provincie voor volgende aanvraag:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024000648 (2024/114)
Voorwerp van de aanvraag: exploitatie van een tijdelijke inrichting klasse 1 (aquathermiepiloot waterreservoir Tiegem)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Meuleberg, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: 34037A1180/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening, Vooruitgangstraat 189, 1030 Schaarbeek
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt: De cluster Omgevingsontwikkeling (dienst Ruimtelijke Ordening) na afspraak, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
of digitaal via het Vlaams Omgevingsloket.
Beroepsmogelijkheid
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:
Departement Omgeving - afdeling GOP
Koning Albert II-laan 20, bus 8
1000 Brussel
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024000648
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.