Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 08/05/2024 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Openbare werken

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Erediensten

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Inbreuk concessie De Linde

    Het college beslist over de gevolgen gekoppeld aan opnieuw verbreken van de concessieafspraken. 

Sport

(Buitenschoolse) kinderopvang

  • Het college keurt de actie in kader van 'Generatie Rookvrij' goed voor lagere schoolkinderen op vrijdag 31 mei 2024. Voor de lagere schoolkinderen wordt een kleurplaat aangeboden die men in de verschillende biblocaties of op Zomersmaak kan afgeven. Alle kinderen die deelnemen ontvangen een bellenblazer met logo' Anzegem blaast liever bellen dan rook'. Uit alle ingezamelde kleurtekeningen worden ook drie tekeningen getrokken en deze kinderen krijgen een vrijetijdspakket. 

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Woonbeleid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023159459 – O/2024/6 - aanleggen van een parking bij een bestaand kantoorgebouw. gelegen Wortegemsesteenweg 9, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023159459

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleggen van een parking bij een bestaand kantoorgebouw.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0054/00V000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023159459
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024052688 – O/2024/100 Bouwen van een woning gelegen Klokketuin 66A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0420C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024052688

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klokketuin 66A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0420/00C000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024052688
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023132899 – O/2023/275 Verbouwen en uitbreiden eengezinswoning gelegen Vichtsesteenweg 139, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0431S.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023132899

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden eengezinswoning.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 139, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0431/00S000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023132899
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Openbare werken

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Het college neemt kennis van de vraag van buurtcomité Groenstraat betreffende de organisatie van een buurtfeest in de Groenstraat 8570 Anzegem en dit op 30 juni 2024. 

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Inzage dossiers raadslid

    Een raadslid vraagt inzage in twee omgevingsdossiers en het dossier van de herbestemming van het schip van de Sint-Janskerk.

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Erediensten

Financiën

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij niet ingegaan wordt op de vraag van een inwoner tot openbaarheid van bestuur.

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 april 2024 tot en met zondag 28 april 2024.

  • Inzage 22 april tem 27 april 2024

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Terugkoppeling regiowerking

    Het college neemt kennis van de rapportering vanuit de regioraad mbt de regiowerking.

  • Het college neemt kennis van:

    RVB Leiedal van 29 maart en 12 april 2024, RVB Imog van 25 maart, 9 april en 16 april 2024

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 29 april 2024 tot en met zondag 5 mei 2024.

  • Inzage 29 april tem 4 mei 2024

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

ICT, archief en digitalisering

Afval en recyclageparken

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024006627 – O/2024/40 Galico NV, Oudenaardestraat 49b 8570 Anzegem, voor het bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding, gelegen Oudenaardestraat 49b - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0572V.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024006627

    Periode openbaar onderzoek: 6 mei 2024 tot en met 4 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 49b 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024006627) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024040069 – O/2024/84 voor slopen van een bestaand gebouw.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024033417 – O/2024/75 het bouwen van een koppelwoning,  gelegen Toekomststraat 2B en 2C - 8570 Anzegem , kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1018P

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het bouwen van een koppelwoning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024033417

    Periode openbaar onderzoek: 3 mei 2024 tot en met 1 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: het bouwen van een koppelwoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Toekomststraat 2B en 2C - 8570 Anzegem , kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1018P

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024033417) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024026984 – O/2024/60 verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

    Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 5 loten

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026984

    Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2024 tot en met 11 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 5 loten

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024026984) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024013434 – O/2024/31 renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport, gelegen Domien Veysstraat 38 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0448W2 en 0448S2.

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024013434

    Periode openbaar onderzoek: 3 mei 2024 tot en met 1 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Domien Veysstraat 38 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024013434) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Departement Omgeving verleent de omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen en ingedeelde inrichtingen en/of activiteiten aan: 

    Project OMV_2023131159 - 2024/63 - aanvulling sanering - Vellen bomen - Waregemstraat 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nrs. 502K, 395S2

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023131159

    Voorwerp van de aanvraag: Vellen van bomen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Waregemstraat 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nrs. 502K, 395S2

     

    Naam van de aanvrager of exploitant: Aquafin

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Departement Omgeving of de gewestelijke omgevingsambtenaar

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen.  U heeft hiervoor een vervaltermijn van 45 dagen  die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift moet per beveiligde zending worden ingediend.

    Dit betekent: 

    1. hetzij via het digitaal loket van de Vlaamse Bestuursrechtscolleges   https://www.dbrc.be/digitaal-loket-van-de-vlaamse-bestuursrechtscolleges

    2. hetzij per aangetekende brief gericht aan:   Raad voor Vergunningsbetwistingen p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges - Koning Albert II-laan 15 bus 130 - 1210 Brussel

    3. hetzij door neerlegging ter griffie op het hierboven vermelde adres.  Marie-Elisabeth Belpairegebouw - Toren Noord (2de verdieping) - Simon Bolivarlaan 17 - 1000 Brussel

    Als u voor een analoge indiening kiest (2. en 3.) moet:

    -  het verzoekschrift in vijfvoud worden ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie); 

    - gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift, een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij worden gestuurd (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft). 

    Het verzoekschrift moet in ieder geval minstens de volgende gegevens bevatten:

    - de naam, de hoedanigheid, de woonplaats of de zetel van de verzoekende partij, de gekozen woonplaats in België, een telefoonnummer en een e-mailadres; 

    - de naam en het adres van de verweerder; 

    - het voorwerp van het beroep of bezwaar;

    - een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen; 

    - een omschrijving van het belang van de verzoeker 

    - een inventaris van de overtuigingsstukken. 

    U bent een rolrecht verschuldigd van 

    - 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging; 

    - 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid. 

    Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift moet u het bewijs bezorgen dat een overschrijvingsopdracht is gegeven of dat een storting is uitgevoerd tot betaling van het rolrecht. 

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. 

    Meer uitleg vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen )

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024053186 – O/2024/91 bouwen van een vrijstaande eengezinswoning, gelegen Heinsberg 2B, 8573 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nummer 0971S

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een vrijstaande eengezinswoning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024053186

    Periode openbaar onderzoek: 4 mei 2024 tot en met 2 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een vrijstaande eengezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heinsberg 2B, 8573 Anzegem 5e afdeling, sectie A, nummer 0971S

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024053186) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024040248 – O/2024/77 Bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4, gelegen Lendedreef 48 A B C D - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0281N, 0281S, 0281R en 0281T.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024040248

    Periode openbaar onderzoek: 6 mei 2024 tot en met 4 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 48 A B C D 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024040248) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024019543 – O/2024/88 Functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Goed ter Motestraat 41 - 8570 Anzegem (Ingooigem), kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nrs. 0391D, 0391C en 0389E.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024019543

    Periode openbaar onderzoek: 20 mei 2024 tot en met 18 juni 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Goed ter Motestraat 41 8570 Ingooigem (Anzegem)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024019543) vóór het einde van het openbaar onderzoek.