Het college vroeg, n.a.v. evaluatie verkeersmaatregelen zones 30 en zones fietsstraten, om de dorpskernen/woonwijken in de gemeentelijke verkeerscommissies te bespreken. De dorpskernen/woonwijken waar nu al zone 30 is werden op plan aangeduid. (aan de hand van Street smart)
De gemeentelijke verkeerscommissie dd. 14/12/2023 stelt voor om in de Gijzelbrechtegemstraat tot over Pikkelstraat en de Blaarhoekstraat tot over Oosthoek de zone 30 uit te breiden.
Art.1: de zone 30 uit te breiden in de Gijzelbrechtegemstraat tot over de Pikkelstraat en in de Blaarhoekstraat tot over Oosthoek
Art.2: deze reglementering kenbaar te maken aan de bestuurders
door het plaatsen van zone 30 borden en einde zone 30 borden op de volgende locatie:
- in de Pikkelstraat na het kruispunt met de Dwarsstraat een zone 30 bord (F4a) + aan de overkant einde zone 30 bord (F4b)
door het verplaatsen van de zone 30 borden en einde zone 30 borden op de volgende locaties:
- in de Blaarhoekstraat de bestaande borden opschuiven ts nrs 23-21 begin zone 30 en nrs 24-26 einde zone 30
- in de Gijzelbrechtegemstraat de bestaande borden opschuiven tot na het kruispunt met de Pikkelstraat
Art.3: dat dit aanvullend reglement aanvangt bij plaatsing/aanpassing van de borden.
Art.4: dat dit aanvullend verkeersreglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Loket voor Lokale Besturen van Agentschap Binnenlands Bestuur.
Art.5: dat dit aanvullend verkeersreglement wordt bekendgemaakt overeenkomstig art. 286 en 287 van het decreet Lokaal Bestuur.