Terug
Gepubliceerd op 16/05/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 08/05/2024 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 24 april 2024

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 24 april 2024 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Openbare werken

        • Weg- en rioleringswerken Schaagstraat - verzamelpunt vuilnis/PMD/tuinafvalbakken

          Goedgekeurd

          Het college besluit om een verzamelpunt voor afval te organiseren in het kader van de weg- en rioleringswerken Schaagstraat.

           

        • Verkaveling Ter Schabbe (VMSW) - Omgevingsaanleg - proces-verbaal definitieve oplevering

          Goedgekeurd

          Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering voor de omgevingsaanleg voor de verkaveling Ter Schabbe (VMSW) goed.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Studieopdracht - Uitbreiden gemeenteschool Ingooigem - Goedkeuring proces-verbaal definitieve oplevering

          Goedgekeurd

          Het college keurt de definitieve oplevering van de opdracht “Studieopdracht - Uitbreiden gemeenteschool Ingooigem” goed.

        • Grondverwerving Waregemstraat i.k.v. weg- en rioleringswerken n.a.v. verbreding Waregemstraat t.h.v. kruispunt Oudenaardestraat

          Goedgekeurd

          Het college besluit een notaris aan te stellen voor de grondverwerving in de Waregemstraat i.k.v. de weg- en rioleringswerken n.a.v. de verbreding t.h.v. kruispunt met de Oudenaardestraat

        • Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen perceel 1 (ruwbouw) en perceel 2 (technieken) - bevel van aanvang

          Goedgekeurd

          Het college stelt de aanvangsdatum voor het verbouwen van deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Perceel 1 (ruwbouw) en Perceel 2 (technieken) vast op 10 juni 2024. 

        • Gemeentepunt - plaatsen buitendeuren en vluchtdeuren - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).

      • Erediensten

        • Verbouwing gemeentehuis Tiegem - lokaal kerkfabriek

          Goedgekeurd

          Het college wijst een lokaal aan ten behoeve van de kerkfabriek Sint-Arnoldus tijdens de verbouwingswerken aan het deelgemeentehuis Tiegem.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

           

        • Raamovereenkomst ‘Poetsmachines – maart 2022’ – goedkeuring instap

          Goedgekeurd

          Het college beslist deel te nemen aan de raamovereenkomst ‘Poetsmachines – maart 2022’ van aankoopcentrale Creat (Farys). 

        • Leveren van schoolmaaltijden voor gemeentescholen schooljaar 2023-2024 - Verlenging 1 (schooljaar 2024-2025) - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de verlenging van de opdracht (voor het schooljaar 2024-2025) aan dezelfde ondernemer tegen dezelfde eenheidsprijzen als de basisopdracht.

        • Raamovereenkomst veiligheidscoördinatie - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht met een looptijd tot en met 31 december 2025 aan de enige weerhouden inschrijver (op basis van de prijs).

        • Raamovereenkomst ‘Schoonmaak en hygiënische producten – september 2021’ – goedkeuring instap

          Goedgekeurd

          Het college beslist deel te nemen aan de raamovereenkomst ‘Schoonmaak en hygiënische producten – september 2021’ van aankoopcentrale Creat (Farys). 

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Inbreuk concessie De Linde

          Goedgekeurd

          Het college beslist over de gevolgen gekoppeld aan opnieuw verbreken van de concessieafspraken. 

      • Sport

        • Investeringstoelagen sport 2024: stand van zaken aanvragen

          Goedgekeurd

          Het College neemt kennis van de stand van zaken inzake de aanvragen voor investeringstoelage, 4 erkende sportverenigingen dienden hiervoor een dossier in.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Anti-Tabaksdag 31 mei 2024- actie lagere schoolkinderen

          Goedgekeurd

          Het college keurt de actie in kader van 'Generatie Rookvrij' goed voor lagere schoolkinderen op vrijdag 31 mei 2024. Voor de lagere schoolkinderen wordt een kleurplaat aangeboden die men in de verschillende biblocaties of op Zomersmaak kan afgeven. Alle kinderen die deelnemen ontvangen een bellenblazer met logo' Anzegem blaast liever bellen dan rook'. Uit alle ingezamelde kleurtekeningen worden ook drie tekeningen getrokken en deze kinderen krijgen een vrijetijdspakket. 

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Personeelsvergadering 24 september a.s.: locatie

          Goedgekeurd

          De personeelsvergadering van 24 september a.s. wordt georganiseerd in de nieuwe theaterzaal van het gemeentepunt.

      • Personeel

        • Stopzetting selectie deeltijds buschauffeur onbepaalde duur

          Goedgekeurd

          Het college zet de selectie van een deeltijds buschauffeur voor onbepaalde duur stop.

        • Selectieprocedure en - jury voltijds technicus specialist theatertechnieken

          Goedgekeurd

          Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de aanwerving van een voltijds technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd).

        • Vacantverklaren voltijds technisch assistent

          Goedgekeurd

          Het college verklaart de voltijdse functie van technisch assistent vacant.

        • Selectieprocedure en -jury deeltijds recyclageparkwachter (onbepaalde duur)

          Goedgekeurd

          Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de deeltijdse functie van recyclageparkwachter (contractueel - onbepaalde duur).

        • Principieel akkoord aanpassing collectieve hospitalisatieverzekering DKV: optrekken leeftijdsgrens voor toepassing hogere premie

          Goedgekeurd

          Het College gaat er principieel mee akkoord om de leeftijdsgrens, die samenhangt met de verhoogde premie voor aansluiting van gepensioneerde personeelsleden binnen de collectieve hospitalisatieverzekering van DKV, te verhogen naar 67 jaar. Deze wijziging gaat in op 1 januari 2025 en is van toepassing op de personeelsleden die vanaf dan in pensioen gaan.

        • Schriftelijke verwittiging medewerker: niet gemelde werkonderbreking en gebruik dienstwagen voor privé afspraak

          Goedgekeurd

          Het college gaat over tot het opleggen van een sanctie t.a.v. een personeelslid dat een overtreding beging.

      • Onderwijs

        • verlofstelsels onderwijzend personeel

          Goedgekeurd

          Diverse personeelsleden binnen de gemeenteschool vragen verlofstelsels aan voor volgend schooljaar.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Vaststellen aanvullend verkeersreglement strekkende tot het opheffen van 4 voorbehouden parkeerplaatsen voor de politie op het Ommersheimplein en vaststellen aanvullend verkeersreglement tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor diensten.

          Goedgekeurd

          Het college stelt het aanvullend verkeersreglement strekkende tot het opheffen van de laatste voorbehouden parkeerplaatsen voor de politie op het Ommersheimplein vast en stelt het nieuw aanvullend verkeersreglement tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor diensten vast.

        • Vaststellen aanvullend reglement uitbreiden zone 30 in de Gijzelbrechtegemstraat tot over Pikkelstraat en de Blaarhoekstraat tot over Oosthoek

          Goedgekeurd

          Het college stelt het aanvullend reglement uitbreiden zone 30 in de Gijzelbrechtegemstraat tot over Pikkelstraat en de Blaarhoekstraat tot over Oosthoek vast

        • Vaststellen aanvullend verkeersreglement tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen t.h.v. Roterijstraat 22 en voor elektrische deelwagens op parking Torrebos en Louis Isebaert Plantsoen

          Goedgekeurd

          Vaststellen aanvullend verkeersreglement tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen t.h.v. Roterijstraat 22 en voor elektrische deelwagens aan parking Torrebos (1 plaats) en Louis Isebaert Plantsoen (1 plaats).  

        • Aanvullend verkeersreglement invoeren zone 30 in de Klokketuin

          Goedgekeurd

          Het college stelt het aanvullend reglement invoeren zone 30 in de Klokketuin vast

        • Extra bushaltes Oudenaardestraat

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord met het voorstel om een extra bushalte te voorzien in de Oudenaardestraat. 

        • Vaststellen aanvullend verkeersreglement tot het invoeren van 2 parkeerplaatsen voor mindervaliden op de parking aan het Gemeentepunt

          Goedgekeurd

          Het college stelt een aanvullend verkeersreglement tot het invoeren van 2 parkeerplaatsen voor mindervaliden op de parking aan het Gemeentepunt vast

      • Woonbeleid

        • Vrijstelling belasting voor woningen en gebouwen opgenomen in het leegstandsregister - schrapping uit het leegstandsregister

          Goedgekeurd

          Er wordt vrijstelling van leegstandsbelasting verleend voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Splitsing van percelen 2024/14

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Uitvoeren van een gecombineerd oriënterend en beschrijvend bodemonderzoek voormalige brandweerkazerne - fase 4 – Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt het bijkomend bodemonderzoek (fase 4) aan de ondernemer van de oorspronkelijke opdracht.

        • Splitsing van percelen 2024/15

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Splitsing van percelen 2024/16

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2023159459 – O/2024/6, voor aanleggen van een parking bij een bestaand kantoorgebouw. gelegen Wortegemsesteenweg 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:ANZEGEM 1 AFD, sectie C, nummer 0054V

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023159459 – O/2024/6 - aanleggen van een parking bij een bestaand kantoorgebouw. gelegen Wortegemsesteenweg 9, 8570 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023159459

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleggen van een parking bij een bestaand kantoorgebouw.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0054/00V000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023159459
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024052688 – O/2024/100, voor het bouwen van een woning gelegen Klokketuin 66A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0420C.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024052688 – O/2024/100 Bouwen van een woning gelegen Klokketuin 66A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0420C.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024052688

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klokketuin 66A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0420/00C000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024052688
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2023132899 – O/2023/275 voor verbouwen en uitbreiden eengezinswoning gelegen Vichtsesteenweg 139, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0431S.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023132899 – O/2023/275 Verbouwen en uitbreiden eengezinswoning gelegen Vichtsesteenweg 139, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0431S.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023132899

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden eengezinswoning.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 139, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0431/00S000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023132899
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Openbare werken

        • Publiciteit langs gemeentewegen – 31 mei 2024 – Infoavond Sint Paulus Scholengemeenschap - Campus Sint Vincentius

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het plaatsen van publiciteit langs gemeentewegen naar aanleiding van een infoavond van de Scholengroep Sint Paulus, Campus Sint Vincentius op vrijdag 31 mei 2024.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Ondersteuning buurtfeest in de Groenstraat.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de vraag van buurtcomité Groenstraat betreffende de organisatie van een buurtfeest in de Groenstraat 8570 Anzegem en dit op 30 juni 2024. 

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilliger - logistieke ondersteuning schoolrefter

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Kennisgeving aanvraag voorbehouden parking Gemeentepunt: boottocht senioren - maandag 10 en dinsdag 11 juni 2024 en seniorenreis - maandag 9 september 2024

          Goedgekeurd

          Het college heeft kennisgenomen van de vraag om de parking aan het Gemeentepunt voor te behouden voor het parkeren van de wagens van de deelnemers aan de boottocht voor senioren en seniorenreis en stelt voor om de achtergelegen parking van het Gemeentepunt hiervoor aan te wenden.

        • Verbreden en verdiepen mobiliteitsplan – schuldvordering periode 01/01/2024-31/03/2024

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering voor de prestaties geleverd in de periode 01/01/2024-31/03/2024 in het kader van het project ‘Verbreden en verdiepen van het mobiliteitsplan' goed.

        • Kennisgeving evenement - Het Dorpskantoor - Achterland Collectief - Vichteplaats 52 - 24 mei 2024 tem 9 juni 2024

          Goedgekeurd

          Het college heeft kennisgenomen van het initiatief van Achterland Collectief voor het organiseren van het event Dorpskantoor di. op een constructieve manier werken aan een kwalitatieve en breed gedragen kernverdichting en -versterking in Anzegem door in dialoog te gaan met stakeholders, maar tegelijk toegankelijk en laagdrempelig te zijn voor een heel breed publiek. In tegenstelling met wat initieel is aangevraagd geweest gaat het event niet door in een bureaucontainer, maar in Vichteplaats 52 en dit van 24 mei 2024 tem 9 juni 2024.

        • Tijdelijk verkeersreglement - Vichtsesteenweg nav Voetbaltornooi Jong Anzegem - zaterdag 11 mei 2024

          Goedgekeurd

          Jong Anzegem organiseert op zaterdag 11 mei 2024 een voetbaltornooi op de terreinen van De 3 Kaven. De Vichtsesteenweg zal tijdelijk worden afgesloten, uitgezonderd plaatselijk verkeer. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

        • Tijdelijk verkeersreglement - donderdag 16 mei 2024 - Groeningestraat: Sportdag - Leefschool Het Groene Poortje

          Goedgekeurd

          Op donderdag 16 mei 2024 organiseert Leefschool Het Groene Poortje een sportdag. De Groeningestraat wordt verkeersvrij gemaakt voor de veiligheid van de kinderen en begeleiding bij het oversteken naar en van OC Groeninge (sporthal) en om extra speelruimte te creëren. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Inzage dossiers raadslid

          Goedgekeurd

          Een raadslid vraagt inzage in twee omgevingsdossiers en het dossier van de herbestemming van het schip van de Sint-Janskerk.

  • D-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Petrus: kennisname notulen zitting van 11 april 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 11 april 2024 van de kerkfabriek Sint-Petrus.

        • Kerkfabriek Sint-Stefanus: kennisname notulen zitting van 16 april 2024

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 16 april 2024 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.

      • Financiën

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij niet ingegaan wordt op de vraag van een inwoner tot openbaarheid van bestuur.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 april 2024 tot en met zondag 28 april 2024.

        • Inzage 22 april tem 27 april 2024

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Terugkoppeling regiowerking

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de rapportering vanuit de regioraad mbt de regiowerking.

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van:

          RVB Leiedal van 29 maart en 12 april 2024, RVB Imog van 25 maart, 9 april en 16 april 2024

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 29 april 2024 tot en met zondag 5 mei 2024.

        • Inzage 29 april tem 4 mei 2024

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer (7 mei 2024)

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 7 mei 2024.

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer (30 april 2024)

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 30 april 2024.

        • Uitoefenen zelfstandig bijberoep

          Ter kennis genomen

          Een personeelslid voert in bijberoep een zelfstandige activiteit uit. Het college neemt hiervan kennis.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Terugblik op 2023 in cijfers

          Ter kennis genomen

          Het schepencollege neemt kennis van het document 'terugblik op 2023'.

      • ICT, archief en digitalisering

        • Ter kennisgeving resultaten ICT Security Audits Microsoft en Howest

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de resultaten van de uitgevoerde Security Audits door Microsoft en Howest.

      • Afval en recyclageparken

        • Kennisname jaarverslag Nette Regio 2023

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het jaarverslag Nette Regio van 2023.

        • Kennisname verslag periodiek overleg milieuambtenaren IMOG dd. 19 april 2024.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de mail van Koen Delie van IMOG dd. 23 april 2024 m.b.t. de presentatie van het periodiek overleg met de milieuambtenaren uit de IMOG-regio dd. 19 april 2024.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024006627 – O/2024/40 voor bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding, gelegen Oudenaardestraat 49b - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0572V.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024006627 – O/2024/40 Galico NV, Oudenaardestraat 49b 8570 Anzegem, voor het bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding, gelegen Oudenaardestraat 49b - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0572V.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024006627

          Periode openbaar onderzoek: 6 mei 2024 tot en met 4 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een kantoor met opslagplaats en laadkade + terreinverharding

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 49b 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024006627) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2024040069 – O/2024/84 voor slopen van een bestaand gebouw.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024040069 – O/2024/84 voor slopen van een bestaand gebouw.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024033417 – O/2024/75 voor het bouwen van een koppelwoning, gelegen Toekomststraat 2B en 2C - 8570 Anzegem , kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1018P

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024033417 – O/2024/75 het bouwen van een koppelwoning,  gelegen Toekomststraat 2B en 2C - 8570 Anzegem , kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1018P

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het bouwen van een koppelwoning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024033417

          Periode openbaar onderzoek: 3 mei 2024 tot en met 1 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: het bouwen van een koppelwoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Toekomststraat 2B en 2C - 8570 Anzegem , kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1018P

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024033417) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024026984 – O/2024/60 voor verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024026984 – O/2024/60 verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.

          Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 5 loten

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026984

          Periode openbaar onderzoek: 13 mei 2024 tot en met 11 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 5 loten

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024026984) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024013434 – O/2024/31 voor renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport, gelegen Domien Veysstraat 38 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummers 0448W2 en 0448WS2.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024013434 – O/2024/31 renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport, gelegen Domien Veysstraat 38 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0448W2 en 0448S2.

           

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024013434

          Periode openbaar onderzoek: 3 mei 2024 tot en met 1 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: renoveren en uitbreiden van een halfopen woning + bouwen bijgebouw/ tuinhuis en carport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Domien Veysstraat 38 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024013434) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Beslissing Vlaamse Regering - Project OMV_2023131159 - O/2024/063 Aquafin aanvulling sanering - Vellen bomen - Waregemstraat 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nrs. 502K, 395S2

          Ter kennis genomen

          Departement Omgeving verleent de omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen en ingedeelde inrichtingen en/of activiteiten aan: 

          Project OMV_2023131159 - 2024/63 - aanvulling sanering - Vellen bomen - Waregemstraat 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nrs. 502K, 395S2

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023131159

          Voorwerp van de aanvraag: Vellen van bomen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Waregemstraat 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nrs. 502K, 395S2

           

          Naam van de aanvrager of exploitant: Aquafin

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Departement Omgeving of de gewestelijke omgevingsambtenaar

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen.  U heeft hiervoor een vervaltermijn van 45 dagen  die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing. Het verzoekschrift moet per beveiligde zending worden ingediend.

          Dit betekent: 

          1. hetzij via het digitaal loket van de Vlaamse Bestuursrechtscolleges   https://www.dbrc.be/digitaal-loket-van-de-vlaamse-bestuursrechtscolleges

          2. hetzij per aangetekende brief gericht aan:   Raad voor Vergunningsbetwistingen p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges - Koning Albert II-laan 15 bus 130 - 1210 Brussel

          3. hetzij door neerlegging ter griffie op het hierboven vermelde adres.  Marie-Elisabeth Belpairegebouw - Toren Noord (2de verdieping) - Simon Bolivarlaan 17 - 1000 Brussel

          Als u voor een analoge indiening kiest (2. en 3.) moet:

          -  het verzoekschrift in vijfvoud worden ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie); 

          - gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift, een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij worden gestuurd (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft). 

          Het verzoekschrift moet in ieder geval minstens de volgende gegevens bevatten:

          - de naam, de hoedanigheid, de woonplaats of de zetel van de verzoekende partij, de gekozen woonplaats in België, een telefoonnummer en een e-mailadres; 

          - de naam en het adres van de verweerder; 

          - het voorwerp van het beroep of bezwaar;

          - een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen; 

          - een omschrijving van het belang van de verzoeker 

          - een inventaris van de overtuigingsstukken. 

          U bent een rolrecht verschuldigd van 

          - 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging; 

          - 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid. 

          Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift moet u het bewijs bezorgen dat een overschrijvingsopdracht is gegeven of dat een storting is uitgevoerd tot betaling van het rolrecht. 

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. 

          Meer uitleg vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen )

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024053186 – O/2024/91 voor bouwen van een vrijstaande eengezinswoning, gelegen Heinsberg 2B, 8573 Anzegem , kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nummer 0971S

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024053186 – O/2024/91 bouwen van een vrijstaande eengezinswoning, gelegen Heinsberg 2B, 8573 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nummer 0971S

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een vrijstaande eengezinswoning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024053186

          Periode openbaar onderzoek: 4 mei 2024 tot en met 2 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een vrijstaande eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heinsberg 2B, 8573 Anzegem 5e afdeling, sectie A, nummer 0971S

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024053186) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024040248 – O/2024/77 voor het bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4, gelegen Lendedreef 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0281N, 0281S, 0281R en 0281T.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024040248 – O/2024/77 Bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4, gelegen Lendedreef 48 A B C D - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0281N, 0281S, 0281R en 0281T.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024040248

          Periode openbaar onderzoek: 6 mei 2024 tot en met 4 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van bergingen aan woningen 1-2-3-4

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 48 A B C D 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024040248) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2024019543 – O/2024/88 voor functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Goed ter Motestraat 41 - 8570 Ingooigem (Anzegem), kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nrs. 0391D, 0391C en 0389E.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024019543 – O/2024/88 Functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Goed ter Motestraat 41 - 8570 Anzegem (Ingooigem), kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nrs. 0391D, 0391C en 0389E.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024019543

          Periode openbaar onderzoek: 20 mei 2024 tot en met 18 juni 2024

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Goed ter Motestraat 41 8570 Ingooigem (Anzegem)

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024019543) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester