Thu 23/10/2025 - 12:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 15 oktober 2025 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van het ontwerp tot samenwerkingsovereenkomst met de intercommunale Leiedal in het kader van het samenwerkingsproject Beter Wonen en keurt dit principieel goed.
Het college is principieel akkoord met een schikking met telecomoperaturen omtrent geschillen inzake belasting masten en pylonen verschillende dienstjaren.
Het college neemt kennis van het Verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 18 september 2025 - deel 2 (punten 32-45) en formuleert een antwoord op de vragen.
Het college verleent toestemming aan KSA Vichte Meisjes om hun leidingsweekend te organiseren in hun eigen lokalen van 24 tot en met 26 oktober 2025 mits goedkeuring van de preventieadviseur. Het gebruik van de lokalen is afhankelijk van de veiligheidscontrole door de preventieadviseur.
Het college beslist dat de tweede helft van de groenwaarborg van het stedenbouwkundig dossier met nummer OMV_2019030061 - 2019/57 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan waarbij het groenscherm zich voldoende ontwikkeld heeft en in goede staat wordt gehouden.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025101874 – O/2025/167 - regularisatie verplaatsing voordeur en plaatsing lift gelegen Eegalstraat 13, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025101874
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie verplaatsing voordeur en plaatsing lift
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Eegalstraat 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0134/00H000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025101874
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college gaat akkoord met de aanplant van extra plantgoed in de groenzone Vinkenhout.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025115896 – O/2025/190 - bouwen van een serre gelegen Pastoor Verrieststraat 87, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025115896
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een serre
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 87, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0796/00K000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025115896
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2025092372 – O/2025/193 Aanleg van een verharding om een batterij op te plaatsen, gelegen Hulstweg 5 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0073G.
Voorwerp van de aanvraag: Aanleg van een verharding om een batterij op te plaatsen
Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Deputatie van West-Vlaanderen
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
Het college keurt het aanpassen van de buitenverlichting aan het Gemeentepunt (als meerwerk) goed en gunt de opdracht aan de oorspronkelijke ondernemer.
Het college stelt het bevel van aanvang voor de opdracht “Gemeentepunt - leveren en plaatsen van veiligheidsverlichting” vast op 7 november 2025.
Het college mandateert het door de gemeente aangestelde advocatenkantoor om in rechte op te treden voor de gemeente Anzegem, en meer concreet om lastens de aannemer en de architect een rechtsvordering in te stellen betreffende de gebreken aan de gietvloer in het Gemeentepunt.
Het college neemt kennis van toekenning van een erfgoedpremie van € 175.000,00 en de toelating tot het uitvoeren van de werken en beslist de plaatsingsprocedure op te starten, de aankondiging van opdracht te publiceren en keurt de limiettermijn voor het indienen van offertes goed.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van augustus 2025 voor de opdracht “Studieopdracht - Invulling site gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen die bezwaar indienen tegen een door de gemeente gestelde belasting, hebben het recht om gehoord te worden. Het college beslist een hoorzitting te organiseren.
Belastingplichtigen kunnen bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Het college neemt kennis van de voorgestelde opties inzake de livestreammogelijkheden en beslist over te gaan tot aankoop van een mobiele livestream installatie.
Het college keurt het bestek nr. 2025/1768 voor de aankoop op afroep van warme asfalt 2026-2027, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn een offerte in te dienen, goed.
Het college geeft toelating aan Café 't Schuttershof, Pontstraat 1 te 8572 Anzegem om een pirobak te organiseren op zondag 9 november 2025.
Het college gunt de opdracht aan de economisch meest voordelige inschrijver (op basis van de prijs).
Het college beantwoordt een vraag van een raadslid inzake het indienen van punten en vragen op de raad.
Een antwoord wordt geformuleerd op diverse vragen van een raadslid.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de voltijdse functie van technicus specialist mechanica (D4 - contractueel).
Het college beslist om enkele vrijwilligers aan te stellen die toezicht zullen houden binnen het deeltijds kunstonderwijs afdeling Ingooigem (in vervanging van de vestigingsverantwoordelijke).
Het college neemt kennis van het arbeidsongeval van 3 februari 2025 overkomen aan een personeelslid en is geconsolideerd zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het college zet de selectieprocedure voor een halftijdse technisch assistent (D1-3 - contractueel - onbepaalde duur)(Uitleendienst) via bevordering en interne mobiliteit stop.
Het college verklaart een halftijdse functie als technisch assistent (D1-3 - contractueel - onbepaalde duur) extern vacant.
Het college stelt vrijwilligers (monitoren) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Het college stelt een tijdelijk, deeltijds kleuteronderwijzer aan voor 10/24 in vervanging van een tijdelijke andere opdracht.
Het college stelt een deeltijds leermeester rooms-katholieke godsdienst aan in vervanging.
Het college neemt kennis van de nieuwe bevraging van Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) voor de gemeente-stadsmonitor die vanaf 18 maart tot eind juni 2026 zal plaatsvinden. Anzegem zal dit initiatief ondersteunen door de aankondiging over te nemen in de communicatiekanalen.
Het Te Deum naar aanleiding van de Nationale Feestdag en de Dag van de Dynastie vindt plaats op respectievelijk zondag 26 juli 2026 en zondag 15 november 2026 om 10u15 in de kerk van Vichte.
Het college neemt kennis van het bericht van IMOG m.b.t. de organisatie van een volgende intergemeentelijke inzamelactie van landbouwfolies en beslist om niet deel te nemen aan de intergemeentelijke inzamelactie landbouwfolies in de week van maandag 24 november 2025 tot en met vrijdag 28 november 2025.
Het college van burgemeester en schepenen heft het aanvullend verkeersreglement tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen t.h.v. Roterijstraat 22 en voor elektrische deelwagens aan parking Torrebos (1 plaats) en Louis Isebaert Plantsoen op en keurt het nieuwe reglement goed.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen op parking Ingooigemplaats 1 (naast de kerk) vast.
Het college biedt - naar analogie met voorgaande jaren - de nodige financiële ondersteuning aan bij de organisatie van Tiegem Bergkermis. Deze manifestatie vindt plaats op 10, 11 en 12 oktober 2025.
Het college kent een jaarvergunning 2026 toe voor het uitvoeren van kleine werken op openbaar domein.
Het college neemt kennis van de timing betreffende de herdenking van 11 november 2025 in de diverse deelgemeentes en beslist de gebruikelijke ondersteuning toe te staan.
Het college geeft toelating aan Tiegem Leeft om nav 'Tiegem Leeft! Ontdek onze talenten' een deel van de parking kerk te Tiegem in te nemen op dinsdag 11 november 2025. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college stelt vrijwilligers aan voor de begeleiding van het boekenkamp van de BIB voor kinderen van het tweede en derde kleuter tijdens de herfstvakantie.
Het college geeft toelating aan de burgemeester voor het volgen van de webinar inzake crisiscommunicatie.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college beslist het voor 2025 vastgelegd bedrag voor verdelgingen van Aziatische Hoornaar binnen de raamovereenkomst voor een gecoördineerde aanpak vanuit de provincie West-Vlaanderen op grondgebied van de gemeente (buiten terreinen van ANB en provincie) te verhogen van 3000 euro naar 4000 euro.
Op vrijdag 31 oktober 2025, zaterdag 1 en zondag 2 november 2025 wordt een oliebollenkraam uitgebaat op de parking van de kerk te Anzegem, telkens van 14u tot 20u. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de aanvraag van Theater Streven Vichte om naar aanleiding van de toneelvoorstellingen in november 2025 en maart 2026 in OC De Stringe publiciteit te mogen aanbrengen op de gemeentelijke rasters en langs gemeentewegen. Toelating wordt verleend mits het naleven van de gebruikelijke voorwaarden.
De Vlaamse Regering of gewestelijk omgevingsambtenaar verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025036178 – O/2025/128 Provincie West-Vlaanderen, Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge, voor heraanleggen van een gecontroleerd overstromingsgebied gelegen Langestraat 22-24-26-28, 9790 Wortegem-Petegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025036178
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: heraanleggen van een gecontroleerd overstromingsgebied.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Langestraat 22-24-26-28, 9790 Wortegem-Petegem - kadastraal bekend: Wortegem-Petegem: 4de afdeling, sectie A, nummer 0514A, 0510A, 0518, 0590G, 0511K, 0512F, 0517C, 0509F en de percelen gelegen te Anzegem: 4de afdeling, sectie A, nr 0672G.
Naam van de aanvrager of exploitant: Provincie West-Vlaanderen
De overheid die de beslissing heeft genomen: Departement Omgeving of gewestelijke omgevingsambtenaar
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81 - 1030 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf. Deze dag is net inbegrepen.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- het Vlaamse Gewest (p/a DEPARTEMENT OMGEVING Afdeling Gebiedsontwikkeling, omgevingsplanning en –projecten (GOP)
Koning Albert II-laan 20 bus 8 - 1000 Brussel
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van
4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024137883
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en verkavelingen, kort samengevat: verkaveling voor 6 loten voor halfopen bebouwing
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 21 - 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 0740H, 0743K.
Naam van de aanvrager of exploitant: Tricon Bouw
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 15 bus 130
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2025098683 – O/2025/180 voor herbouwen woning.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2025111980 – O/2025/185 voor renovatie woning.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2025115760 (2025/189)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Heuntjesstraat 31, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Vanden Buverie, Spildoornstraat 16, 8792 Waregem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2025124722 – O/2025/204 voor aanbouwen carport.
Het college neemt kennis van de beslissing van de waarnemend Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de wegenisplannen van de Berglaan.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van de kerkraad Sint-Jan d.d. 29 september 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 13 oktober 2025 tot en met zondag 19 oktober 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de agenda van de raadscommissie Ruimte op 5 november 2025.
Het college neemt kennis van het verslag aandeelhoudersbestuur drinkwater (De Watergroep) van 17,18 en 23 september 2025, de goedgekeurde notulen van het Regionaal Bestuurscomité Vlaams-Brabant van Fluvius West van 26 juni 2025 en de goedgekeurde notulen van het Regionaal Bestuurscomité Mandel van Fluvius West van 26 juni 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 21 oktober 2025.
Het college neemt kennis van de melding van een vrijwilliger die haar vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.
Het college neemt kennis van een machtiging voor het kappen van bomen in bosverband verleend door het Agentschap Natuur en Bos.
Het college bekrachtigd het besluit van de burgemeester dd 21 oktober 2025 mbt toelating organisatie/doortocht onder voorwaarden van de Halloweentocht Scouts Tiegem op zaterdag 25 oktober 2025.