Terug College van burgemeester en schepenen

Thu 13/11/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Jeugd

B-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025066473 – O/2025/165 - sloop en heropbouw van burelen bij bestaande loods gelegen Nijverheidslaan 1, 8570 Vichte (Anzegem)Nijverheidslaan 1, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025066473

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en heropbouw van burelen bij bestaande loods

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nijverheidslaan 1, 8570 Vichte (Anzegem)Nijverheidslaan 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0391/00M00234038B0391/00N002

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025066473
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025125704 – O/2025/207 - aanleg van verhardingen gelegen Vichtsesteenweg 45, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025125704

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van verhardingen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 45, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0510/00G000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025125704
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Degroote Louis, Eerste schepen

Openbare werken

Patrimonium

Financiën

  • Invorderingen/bestelbonnen

    Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

Groendienst

Desmet Anja, Derde schepen

Cultuur

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

C-punt

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

Groendienst

Demets Davy, Vijfde schepen

Inspraak & communicatie

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Natuur en klimaat

Energie en nutsleidingen

D-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Omgeving

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

Omgevingsdossiers

  • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2025025730 -  stedenbouwkundige handelingen en het veranderen en verder exploiteren van een klasse 1-inrichting (varkens- en rundveehouderij) - Zilverberg 8, 8570 Anzegem

    Referentie omgevingsloket:  Project OMV_2025025730 (2025/226)

    Voorwerp van de aanvraag:

    • Stedenbouwkundige handelingen: Afbraak van stallen en het bouwen van een nieuwe vleesvarkensstal-biggenstal en zeugenstal, het plaatsen van een luchtwasser en watertank, het aanleggen van betonverharding.
    • Ingedeelde inrichtingen en activiteiten: het  veranderen en verder exploiteren van een bestaande klasse 1-inrichting (varkens- en rundveehouderij)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zilverberg 8, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem, 1e afdeling, Sectie B, perceelnrs: 73D, 55/2 E2, 55/2 C2, 55/2 A2, 55/2 D2, 57N, 57S, 57R, 55/2 L, 73C, 55/2 X, 55/2 R, 55/2 T en 58A.

    Naam van de aanvrager of exploitant: Colmevar CommV, Zilverberg 8, 8570 Anzegem

    Periode openbaar onderzoek: 13 november tot en met 12 december 2025
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
    De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de dienst Omgeving, na afspraak op volgend adres: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2025025730) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025124150 – O/2025/203

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025077725 – O/2025/170 bouwen nieuwe productiehal en nieuw kantoorgebouw, gelegen Klijtberg 98 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nrs. 0282Z, 0282R, 0277T, 0281K, 0277P, 0278K.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025077725

    Periode openbaar onderzoek: 17 november 2025 tot en met 16 december 2025

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen nieuwe productiehal en nieuw kantoorgebouw (klasse 3).

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 98 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nrs. 0282Z, 0282R, 0277T, 0281K, 0277P, 0278K.

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025077725) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025122908 – O/2025/208 functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Arendstraat 6 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: ANZEGEM 1 AFD, sectie B, nummer 0457C, 459B, 461C

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025122908

    Periode openbaar onderzoek: 21 november 2025 tot en met 20 december 2025

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Arendstraat 6 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025122908) vóór het einde van het openbaar onderzoek

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 3 november 2025 tot en met zondag 9 november 2025.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Onderwijs

  • BHC/CASS - verslag 21 oktober 2025

    Het college neemt kennis van het verslag van het Beheerscomité / CASS scholengemeenschap Kadanz van 21 oktober 2025.

Demets Davy, Vijfde schepen

Inspraak & communicatie

Zorg en welzijn