Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 14/09/2022 - 16:30 Vergaderzaal 1 (voormalige zaal Escobox)- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Landbouw & tuinbouw

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Erediensten

Financiën

Feestelijkheden

Desmet Anja, Derde schepen

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

Afval en recyclageparken

Lokale economie

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning  voor het omgevingsproject:

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022088641 (2022/180)
    Voorwerp van de aanvraag:  veranderen van een klasse 2-inrichting (rundveehouderij)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 20, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 1e afdeling sectie A percelen 304N, 306A, 308C
    Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Vindevoghel, Tempeliersstraat 20, 8570 Anzegem
    Vereenvoudigde procedure 
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022088641
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022074174 – O/2022/155, Marlyse Montignies en Mathieu Vanderaspoilden voor Verbouwen van een woning, gelegen Neerbeekstraat 8, 8572 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022074174

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 8, 8572 Kaster (Anzegem) - kadastraal bekend: 34019A0551/00N000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Marlyse Montignies en Mathieu Vanderaspoilden 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022074174
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Internationale solidariteit

C-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 5 september 2022 tot en met zondag 11 september 2022.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • Aanvraag publicatie buitenschermen

    Het college geeft toelating voor het voeren va

    Promotie op de buitenschermen (twee weken) voor Veldcross der Vichtenaren, 17/09

    Promotie op de buitenschermen (twee weken) van Textielprijs, 20/09

    Promotie op de buitenschermen (twee weken), opendeurdag PZ Mira op 2/10

     

D-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Sport

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Vandererven Christophe, Vierde schepen

ICT, archief en digitalisering

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college neemt kennis van het antwoord van Omgevingsinspectie met betrekking tot meldingen geurhinder van een klasse 1-inrichting.

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van inplantingsplan project Oostdorp in een omgevingsdossier.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022085587 – O/2022/177 Bouwkantoor Danneels, Sint-Baafskerkstraat 1 8200 Brugge, voor bouwen van een meergezinswoning met 13 wooneenheden, gelegen Ingooigemplaats 56 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0730M.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een meergezinswoning met 13 wooneenheden.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022085587

    Periode openbaar onderzoek: 21 september 2022 tot en met 21 oktober 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met 13 wooneenheden.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 56 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Bouwkantoor Danneels

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022085587) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt akte van het omgevingsproject OMV_2022106217 - O2022/209, Bram Vanhoutte voor vergroten van een raamopening in de achtergevel te Paul Wielemanstraat 4, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, 375L2

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp:  Vergroten van een raamopening in de achtergevel

    Referentie omgevingsloket: OMV_2022106217 

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Vergroten van een raamopening in de achtergevel

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Paul Wielemanstraat 4, 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Bram Vanhoutte

    De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

    U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen