Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 12 december 2024 wordt goedgekeurd.
Het college nodigt een personeelslid uit voor een hoorzitting.
Het College stelt het vermoeden van leegstand vast voor 100 woningen en gebouwen en gaat over tot de opmaak van een administratieve akte tot vaststelling van de leegstand. Deze worden betekend aan de zakelijk gerechtigden van de panden.
Het college van burgemeester en schepenen beslist tot de opname van 2 panden in het verwaarlozingsregister.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties architect van november 2024 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie van november 2024 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site gemeentepunt' goed.
Het college keurt het bestek nr. 2024/655, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college beslist een aanvrager te noteren op de wachtlijst voor het huren van een gemeentelijke bejaardenwoning in de Kortestraat en Ter Schabbe.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van november 2024 voor de opdracht “Studieopdracht - Invulling site gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis dat er zich geen kandidaat-kopers aangeboden hebben voor de verkoop van de kantoorruimtes van de gemeentelijke diensten gelegen in de Oudstrijdersstraat te Anzegem en beslist de kantoorruimtes via een makelaar opnieuw te koop te stellen.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “Gemeentepunt - Inrichten polyvalente zaal, foyer, loges en leslokaal - vast binnenmeubilair met toestellen” goed.
Het college keurt de technische beschrijving met nr. 2024/652, de raming en de gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte.(op basis van de prijs).
Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering voor de opdracht "Herstellingswerken Oude Kerk" goed.
Het college keurt een aangepaste overeenkomst met de veiligheidscoördinator goed, aangezien een coördinatiestructuur moet opgezet worden.
Het bestuur doet aangifte van diefstal van verdwenen materiaal.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Het college beslist de opdracht te gunnen aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college van burgemeester en schepenen stelt het belastingkohier vast en verklaart het uitvoerbaar, in dit geval gebeurt dit voor wat betreft de verspreiding van ongeadresseerde drukwerken en gelijkgestelde producten.
Het lokaaltje naast de expohal evenals het lokaaltje in de overdekte middengang van het Gemeentepunt worden bij wijze van proefregeling als vergaderaccomodatie ter beschikking gesteld.
Het college beslist de instap tot de raamovereenkomst 'Standaardsoftware' van C-Smart voor te leggen aan de gemeenteraad van 14 januari 2025.
Het college behandelt een vraag met betrekking tot wateroverlast in de Dompelstraat.
Het college formuleert een antwoord op drie vragen van een gemeenteraadslid.
Het college keurt de schuldvordering van de ontwerper (gemeentelijk aandeel - fase uitvoering - november 2024) voor de wegeniswerken in de Schaagstraat goed.
Een raadslid stelt een vraag i.v.m. werken op de hoek P. Benoitstraat en Vichteplaats. Het college formuleert een antwoord.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
Het college besluit een aantal bomen te vervangen in Overakker.
Het college wijst 10m² in de opslagruimte toe aan een organisatie.
Het college beslist om de kinderclub De Jojo na afronding van de verbouwingswerken feestelijk te openen op zaterdag 11 januari 2025 van 11u tot 13u.
De genodigden zijn het College van Burgemeester en Schepenen, de gemeenteraadsleden, de leden van het Bijzonder Comité Sociale Dienst, de eremandatarissen, de ouders en kinderen die gebruik maken van de opvang in Vichte tijdens de voor- en naschoolse werking, het voltallig team kinderbegeleiders BKO en de collega's van de cluster Vrije Tijd.
Het college keurt de verdere werking en de samenstelling van de interne werkgroep BOA goed en bevestigt de opdracht. De coördinatie en de regietaak wordt toevertrouwd aan één van de coördinatoren van de dienst Buitenschoolse Kinderopvang. Een volgende bijeenkomst van de interne werkgroep BOA is ingepland op donderdag 23 januari om 9u in de raadzaal van het Gemeentepunt.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de Lentereceptie op zaterdag 29 maart 2025 en van de voorrangsregeling volgens het reglement. Er stelden zich 22 verenigingen kandidaat. Eén vereniging valt hierbij onder de categorie 'andere organisatie', de andere vereniging gaf zelf aan niet te voldoen aan het reglement. Deze lentereceptie zal plaatsvinden in de polyvalente zaal van het Gemeentepunt (Heirbaan 73).
Het college stelt 2 voltijdse technisch assistenten aan voor onbepaalde duur.
Het college legt voor deze legislatuur de samenstelling van het HOC en BOC vast.
Het college stelt iemand aan in een ambt binnen het gemeentelijk onderwijs die vacant was.
In de maand april lanceert de provincie in samenwerking met OC West, de Onafhankelijke Orde van West-Vlaamse Marktkramers (OOWVM), de Vlaamse Federatie Ambulante Handel (VFAH) en alle provincies in Vlaanderen, de actie 'Maand van de Markt'. Deze actie heeft als doel om de aantrekkingskracht van de markt te verhogen en zo een levendige handelskern te creëren. Daardoor wordt het imago van de wekelijkse markt verbeterd en wil men meer (jonge) mensen aantrekken. Het college beslist om de actie te ondersteunen en een prijzenpot van 400 euro Anzegembonnen te voorzien.
Het college beslist afwijking verplichte wekelijkse rustdag te verlenen in de weken 40, 50, 51 en 52 ingevolge een aanvraag van Unizo en Comeos – For Commerce and Sevices.
Het gemeentebestuur keurt de uitbetaling van het restbedrag vanuit GLoBe programma aan partnergemeente Pèrèrè goed.
Het college beantwoordt de mondelinge vragen die niet op de raadszitting van 14 november 2024 konden beantwoord worden, schriftelijk.
Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad 14 januari 2025 zoals voorgesteld door de Voorzitter.
Het college beslist om de eerste 60% van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2024035384 - 2024/65 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat de last in natura (aanplanten van 2 bomen) werd uitgevoerd.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024103536 – O/2024/168 Bouwen meergezinswoning (4 app + 9 garages & 1 fietsenberging), gelegen Oudenaardestraat 16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0093H en 0094E.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024103536
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen meergezinswoning (4 app + 9 garages & 1 fietsenberging)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0093H en 0094EOudenaardestraat 16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0093H en 0094E
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024103536
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024133726 – O/2024/210 - aanleg zwembad en verharding gelegen Berglaan 17, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024133726
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg zwembad en verharding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berglaan 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0082/00E000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024133726
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024105569 – O/2024/208 - bouwen loods gelegen Schaagstraat 20, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024105569
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen loods
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 20, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0263/00C000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024105569
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college beslist een picknickbank te plaatsen op het Gaperspleintje.
Het college verleent goedkeuring aan de subsidies in het kader van het subsidiereglement voor het inzaaien van groenbemesters voor het jaar 2024 (totaalbedrag: 6248,75 euro).
Het college keurt de aankoop concessie (na ontgraving) op de begraafplaats goed.
Het college keurt de aankoop van concessies en naamplaatje op de begraafplaatsen goed.
Er wordt een bijeenkomst gepland tussen het Centraal Kerkbestuur en het college van burgmeester en schepenen.
Het gemeentebestuur neemt kennis van de lay-out en tekst van de uitnodiging m.b.t. cultuurtrofee 2025.
De voorbije jaren werden enkele jaren portretten van voormalige koningen en koninginnen naar het archiefdepot overgebracht. Aan het college van burgermeester en schepenen wordt gevraagd of alle exemplaren bewaard moeten blijven of mogen de dubbele exemplaren verwijderd worden.
Het college heeft kennisgenomen van de activiteiten naar aanleiding van de Sint-Antonius Winterommegang op zondag 19 januari 2025 en geeft toelating voor de optocht/stoet onder politionele begeleiding tussen Schellebellestraat en Pastoor Verrieststraat. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien voor het parkeerverbod op het kerkplein, kant Pastoor Verrieststraat.
Het college legt een hoorzitting vast met een personeelslid.
Het college beslist om de aansluiting voor de webapplicatie van het Vlaams Steunpunt vrijwilligerswerk niet te verlengen.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de aanwerving die werd gedaan door gemeente Wevelgem in kader van de subsidie-oproep van de provincie West-Vlaanderen 'digitaal informatiebeheer'.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 4 december 2024 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 9 december 2024 tot en met zondag 15 december 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
Het verslag van het Riopactcomité van 26 november 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 17 december 2024.
Het college neemt kennis van de agenda van het syndicaal overleg op 7 januari 2025.
Het college neemt kennis van de inschrijvingen van de fietsleasing 2025.
Het college neemt kennis van de toelagen aan de ouderraden.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het arrest van de Raad voor Vergunningsbetwistingen van 21 november 2024 met nummer RvVb-A-2425-0217 in de zaak met rolnummer RvVb-A-2425-0217 in de zaak met rolnummer 2324-RvVb-0242-A voor het bouwen van twee eengezinswoningen gelegen te Zurendriesstraat 16-18 te 8573 Anzegem met kadastrale omschrijving 5e afdeling, sectie A, nr. 0093B.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van van het gemeentelijk advies tijdens de beroepsprocedure in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2024055526 – O/2024/216 voor afbraak van een zonevreemde woning en herbouw woning, gelegen Holstraat 54, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie D, nummer 0280C.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024147536 – O/2024/234 Bijkomende toegang tot verkaveling, gelegen Torrebosstraat/ Buyckstraat – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0999D2.
Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijkomende toegang tot verkaveling
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024147536
Periode openbaar onderzoek: 27 december 2024 tot en met 25 januari 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bijkomende toegang tot verkaveling
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024147536) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024147543 – O/2024/233 verkaveling voor 6 loten voor halfopenbebouwing, gelegen Buyckstraat 26 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 1019B en 0999D2.
Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 6 loten voor halfopenbebouwing
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024147543
Periode openbaar onderzoek: 27 december 2024 tot en met 25 januari 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 6 loten voor halfopenbebouwing
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 26 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024147543) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Pauline Van Marcke
Aangewezen burgemeester