Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 02/10/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Gemeenteraad

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

(Buitenschoolse) kinderopvang

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Onderwijs

Kunstonderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

Lokale economie

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist dat de eerste helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021108877 - 2021/250 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.

  • Splitsing van percelen 2024/44

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Splitsing van percelen 2024/45

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Splitsing van percelen 2024/46

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024108788 – O/2024/172 - verhogen van raam- en deuropening gelegen Bassegembosstraat 19, 8573 Tiegem (Anzegem).

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024108788

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verhogen van raam- en deuropening

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bassegembosstraat 19, 8573 Tiegem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34037A0831/00L000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024108788
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024025441 – O/2024/51 verkaveling voor 3 loten, gelegen Wijnsbergstraat 26 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0508R, 05808B en 0507X. 

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024025441

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 3 loten

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wijnsbergstraat 26 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0508R, 05808B en 0507X

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024025441
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024077732 – O/2024/158 - bouwen van een ééngezinswoning gelegen Zwevegemstraat 17A, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024077732

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een ééngezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zwevegemstraat 17A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0844/00D000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024077732
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Internationale solidariteit

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Groenonderhoud- en parken

  • Goedkeuren tegeltuinen

    Het college geeft toelating om twee tegeltuintjes te plaatsen.

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessies

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

Personeel

Onderwijs

  • Stage studenten - gemeenteschool

    Het college geeft toelating aan drie studenten om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Lokale economie

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 23 september 2024 tot en met zondag 29 september 2024.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Het college neemt kennis van:

    verslag RVB Leiedal van 13 september 2024, RVB Imog van 16 juli 2024, besluitenlijst RVB Imog van 12 en 17 september 2024.

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • De Deputatie van West-Vlaanderen verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023137262 – O/2023/221 Raphael Julius Vaneeckhoutte, Mekeirleweg 19, 8570 Anzegem, voor Raphael Julius Vaneeckhoutte - regularisatie functiewijziging burelen naar woning + garage, gelegen Mekeirleweg 19, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023137272

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat:Raphael Julius Vaneeckhoutte - regularisatie functiewijziging van burelen naar woning + garages.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie B, nr. 0374W

    Naam van de aanvrager of exploitant: Raphael Julius Vaneeckhoutte

    De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van West-Vlaanderen

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.

    U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.

    Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:       

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 15 bus 130

    1210 Brussel

    Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.

    Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:

    -          de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge

    -          de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).

    Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:

    1. uw naam, hoedanigheid, woonplaats of zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres;
    2. de deputatie van de provincie en het hierboven vermelde adres als verweerder;
    3. het voorwerp van het beroep;
    4. een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen;
    5. een inventaris van de overtuigingsstukken.

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    *  200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging

    *  100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

    Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket:  OMV_2024118249 (2024/186)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding: Materzeelstraat 7, 8570 Anzegem
    Naam van de exploitant:  Yves-Laurent Creton, Guido Gezellestraat 25, 8570 Anzegem

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

    • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
      Raad voor Vergunningsbetwistingen
      p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
      Koning Albert II-laan 15 bus 130
      1210 Brussel
    • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
      Marie-Elisabeth Belpairegebouw
      Toren Noord (2de verdieping)
      Simon Bolivarlaan 17
      1000 Brussel
    • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
    • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
    • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
    • U bent een rolrecht verschuldigd van:
      -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
      -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
      U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
    • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).
  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket:  OMV_2024122208 (2024/187)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding: Varentstraat 29, 8570 Anzegem
    Naam van de exploitant:  VERBRAEKEN INFRA, Haverheidelaan 10, 9140 Temse

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:

    • Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief aan:
      Raad voor Vergunningsbetwistingen
      p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges 
      Koning Albert II-laan 15 bus 130
      1210 Brussel
    • Neerlegging ter griffie kan ook op volgend bezoekersadres:
      Marie-Elisabeth Belpairegebouw
      Toren Noord (2de verdieping)
      Simon Bolivarlaan 17
      1000 Brussel
    • Het verzoekschrift moet ingediend worden binnen een vervaltermijn van 45 dagen te rekenen vanaf de datum van de eerste dag van aanplakking. Deze dag is niet inbegrepen. Het verzoekschrift moet in vijfvoud worden ingediend: één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
    • Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
    • Vermeld in het verzoekschrift minstens:- De naam, hoedanigheid, woonplaats of  zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres. - Het Vlaamse Gewest of de betrokken Gewestelijke Omgevingsambtenaar en het hierboven vermelde adres van het Departement Omgeving als verweerder. - Het voorwerp van het beroep.- Een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen. - Een inventaris van de overtuigingsstukken.
    • U bent een rolrecht verschuldigd van:
      -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
      -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
      U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 
    • De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).
  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024095752 – O/2024/157 Verkavelen van gronden in 20 loten met wegenis, gelegen Otegemstraat – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0141F6, 0141A6, 0141G5.

    Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkavelen van gronden in 20 loten met wegenis.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024095752

    Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkavelen van gronden in 20 loten met wegenis.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024095752) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024072969 – O/2024/141 Herbouw loods (voor carwash) + veranderen en verder exploiteren van een inrichting klasse 2, gelegen Kerkstraat 139-139a – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nr. 0923P4 (SH), sectie C, nrs. 0175H, 0175K, 0175N, 0175L (IIOA) en sectie F, nrs. 0924L, 0922N, 0923Z4, 0926M2, 0926N2, 0923P4, 0922W, 0926L2, 0926P2 en 0928C (IIOA).

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: herbouw loods (voor carwash) + veranderen en verder exploiteren van een inrichting klasse 2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024072969

    Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: herbouw loods (voor carwash) + veranderen en verder exploiteren van een inrichting klasse 2.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 139-139a – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nr. 0923P4 (SH), sectie C, nrs. 0175H, 0175K, 0175N, 0175L (IIOA) en sectie F, nrs. 0924L, 0922N, 0923Z4, 0926M2, 0926N2, 0923P4, 0922W, 0926L2, 0926P2 en 0928C (IIOA).

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024072969) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024119467 – O/2024/194 Bouwen van twee ééngezinswoningen, gelegen Kalkstraat 27A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nr. 0176D.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van twee ééngezinswoningen.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024119467

    Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van twee ééngezinswoningen.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 27A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nr. 0176D.

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024119467) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024088184 – O/2024/147 Herbouwen woning en drie bijgebouwen + aanleggen zwembad, gelegen Winterhoek 6 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 0652, 0653, 0654, 0656B, 0657, 0658.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Herbouwen woning en drie bijgebouwen + aanleggen zwembad

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024088184

    Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Herbouwen woning en drie bijgebouwen + aanleggen zwembad

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Winterhoek 6 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024088184) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Geen soort gekozen

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Het college neemt kennis van het schrijven van de Vlaamse Toezichtscommissie dd. 24 september 2024 betreffende een vragenlijst die zij aanreiken en aanbevelen voor lokale besturen die gebruikt kan worden om na te gaan of verwerkers voldoen aan bepaalde minimale beveiligingsverplichtingen en neemt ook kennis van het plan van aanpak ter zake zoals uitgewerkt door de functionaris gegevensbescherming.