Wed 02/10/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 25 september 2024 wordt goedgekeurd.
Het college beantwoordt de mondelinge vragen die niet op de raadszitting van 10 september 2024 konden beantwoord worden, schriftelijk.
Het college beslist na de verlenging concessie- overeenkomst uitbating sporthal Torrebos - nog een aantal werken uit te voeren.
Het college beslist de plaatsingsprocedure stop te zetten (omwille van een foutieve meeteenheid in de meetstaat) en af te zien van de gunning en keurt het verbeterde bestek nr. 2024/619, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgestelde limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 2 voor de opdracht “Invulling site Gemeentepunt - dakwerken” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt vorderingsstaat 4 (periode 01/07/24-31/08/24) voor de opdracht “Inrichten theaterzaal in Gemeentepunt - Theatertechnieken - audio/visueel” goed.
Na het buiten dienst stellen van de stookolietanks van de bejaardenwoningen Anzegem (Kortestraat / Ter Schabbe) wordt een terugbetaling van de resterende inhoud van een stookolietank goedgekeurd.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
Belastingplichtigen die bezwaar indienen tegen een door de gemeente gestelde belasting, hebben het recht om gehoord te worden. Het college beslist een hoorzitting te organiseren.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de stageaanvraag van een student van CVO Miras - opleiding Kinderzorg in BKO Anzegem - KC Jojo tijdens het najaar van 2024 goed.
Het college organiseert bij afsluiting van de junior techniekacademie een diploma-uitreiking op 23 oktober 2024.
Het college neemt kennis van het dossier van een klacht met burgerlijke partijstelling binnen het kunstonderwijs dat 8 oktober 2024 in de raadkamer van de rechtbank eerste aanleg voorkomt. Er worden geen bijkomende onderzoekshandelingen aangevraagd.
Het college van burgemeester en schepenen dient voor elk telbureau aan te wijzen van welk stembureau dat telbureau de stembiljetten onderzoekt.
Een vaste standplaats op de markt te Vichte wordt met ingang van 10 januari 2025 toegekend aan een marktkramer.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast tot het invoeren van een voorrangsregeling in de Klijtberg ter hoogte van de bloembakken.(op proef voor 6 maanden)
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement tot het invoeren van een parkeerplaats voor mindervaliden rechtover Borreberg 52 vast.
Het college beslist dat de eerste helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021108877 - 2021/250 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024108788 – O/2024/172 - verhogen van raam- en deuropening gelegen Bassegembosstraat 19, 8573 Tiegem (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024108788
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verhogen van raam- en deuropening
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bassegembosstraat 19, 8573 Tiegem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34037A0831/00L000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024108788
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024025441 – O/2024/51 verkaveling voor 3 loten, gelegen Wijnsbergstraat 26 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0508R, 05808B en 0507X.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024025441
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling voor 3 loten
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wijnsbergstraat 26 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0508R, 05808B en 0507X
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024025441
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024077732 – O/2024/158 - bouwen van een ééngezinswoning gelegen Zwevegemstraat 17A, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024077732
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zwevegemstraat 17A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0844/00D000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024077732
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het gemeentebestuur keurt de deelname aan de tweedaagse stedenbanden goed.
Het college geeft toelating om twee tegeltuintjes te plaatsen.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college beslist principieel een financieel ruggensteuntje toe te kennen aan een Anzegemse vereniging voor de inrichting van 2 kampioenschappen.
Het college beslist een financieel ruggensteuntje toe te kennen aan de organisatoren van de wijkkermis Tiegemberg.
Het college stelt vrijwilligers aan voor de begeleiding van het boekenkamp van de BIB voor kinderen van het tweede en derde kleuter tijdens de herfstvakantie.
Het college van burgemeester en schepenen stelt vrijwilligers (met terugwerkende kracht) aan in functie van kinderbegeleider Buitenschoolse Kinderopvang.
Het college geeft toelating aan drie studenten om een stage uit te voeren in het gemeentelijk onderwijs.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college kent bij de opening van een nieuwe winkel een Anzegembon toe.
Op zondag 13 oktober 2024 organiseert het feestcomité Belgiek Koerse tijdens het kermisweekend terug een retro fun fietswedstrijd Belgiek Koerse 2024 . Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien mbt het parcours grondgebied Anzegem.
Het college geeft toelating voor de doortocht van de 'Zoute Grand Prix' (oldtimers en sportcars) - Zoute Grand Prix uit 8300 Knokke Heist op zaterdag 5 en zondag 6 oktober 2024.
Het college heeft kennisgenomen van de aanvraag van het Feestcomité Belgiek Koerse om naar aanleiding van de inhuldigingsstoet naar aanleiding van de verkiezing van de nieuwe wijkburgemeester Belgiek Koerse op zaterdag 12 oktober 2024 langs de Olekenbosstraat te rijden en geeft hierbij toelating waarbij de deelnemers de geldende verkeersregels dienen na te leven.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht van de Halloweentocht - Ferm Wortegem in samenwerking met VBS De Sterrenboom op vrijdag 18 oktober 2024.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de schattingsverslagen i.k.v. de verkoop van de gronden in gemeentelijke eigendom in Tiegem en Kaster en van het opmetingsplan voor de gronden in gemeentelijke eigendom in Tiegem.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 23 september 2024 tot en met zondag 29 september 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
verslag RVB Leiedal van 13 september 2024, RVB Imog van 16 juli 2024, besluitenlijst RVB Imog van 12 en 17 september 2024.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 1 oktober 2024.
Het college neemt kennis van het verslag van het vakbondoverleg van 27 september 2024.
De Deputatie van West-Vlaanderen verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023137262 – O/2023/221 Raphael Julius Vaneeckhoutte, Mekeirleweg 19, 8570 Anzegem, voor Raphael Julius Vaneeckhoutte - regularisatie functiewijziging burelen naar woning + garage, gelegen Mekeirleweg 19, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023137272
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat:Raphael Julius Vaneeckhoutte - regularisatie functiewijziging van burelen naar woning + garages.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Mekeirleweg 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie B, nr. 0374W
Naam van de aanvrager of exploitant: Raphael Julius Vaneeckhoutte
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 15 bus 130
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
U bent een rolrecht verschuldigd van:
* 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging
* 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het ontvangen verzoek tot initiatief voor de vrijgave van een WUG - vraag tot overleg te Borreberg 32. Het ontvangen verzoek is volledig en ontvankelijk.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2024118249 (2024/186)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Materzeelstraat 7, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: Yves-Laurent Creton, Guido Gezellestraat 25, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2024122208 (2024/187)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (tijdelijke bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Varentstraat 29, 8570 Anzegem
Naam van de exploitant: VERBRAEKEN INFRA, Haverheidelaan 10, 9140 Temse
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen:
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024095752 – O/2024/157 Verkavelen van gronden in 20 loten met wegenis, gelegen Otegemstraat – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nrs. 0141F6, 0141A6, 0141G5.
Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkavelen van gronden in 20 loten met wegenis.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024095752
Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden en het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkavelen van gronden in 20 loten met wegenis.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024095752) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024072969 – O/2024/141 Herbouw loods (voor carwash) + veranderen en verder exploiteren van een inrichting klasse 2, gelegen Kerkstraat 139-139a – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nr. 0923P4 (SH), sectie C, nrs. 0175H, 0175K, 0175N, 0175L (IIOA) en sectie F, nrs. 0924L, 0922N, 0923Z4, 0926M2, 0926N2, 0923P4, 0922W, 0926L2, 0926P2 en 0928C (IIOA).
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: herbouw loods (voor carwash) + veranderen en verder exploiteren van een inrichting klasse 2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024072969
Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: herbouw loods (voor carwash) + veranderen en verder exploiteren van een inrichting klasse 2.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 139-139a – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nr. 0923P4 (SH), sectie C, nrs. 0175H, 0175K, 0175N, 0175L (IIOA) en sectie F, nrs. 0924L, 0922N, 0923Z4, 0926M2, 0926N2, 0923P4, 0922W, 0926L2, 0926P2 en 0928C (IIOA).
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024072969) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024119467 – O/2024/194 Bouwen van twee ééngezinswoningen, gelegen Kalkstraat 27A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nr. 0176D.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van twee ééngezinswoningen.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024119467
Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van twee ééngezinswoningen.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 27A – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nr. 0176D.
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024119467) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024088184 – O/2024/147 Herbouwen woning en drie bijgebouwen + aanleggen zwembad, gelegen Winterhoek 6 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 0652, 0653, 0654, 0656B, 0657, 0658.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Herbouwen woning en drie bijgebouwen + aanleggen zwembad
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024088184
Periode openbaar onderzoek: 9 oktober 2024 tot en met 7 november 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Herbouwen woning en drie bijgebouwen + aanleggen zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Winterhoek 6 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024088184) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het schrijven van de Vlaamse Toezichtscommissie dd. 24 september 2024 betreffende een vragenlijst die zij aanreiken en aanbevelen voor lokale besturen die gebruikt kan worden om na te gaan of verwerkers voldoen aan bepaalde minimale beveiligingsverplichtingen en neemt ook kennis van het plan van aanpak ter zake zoals uitgewerkt door de functionaris gegevensbescherming.