Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 26/06/2024 - 15:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Kunstonderwijs

  • Er wordt voor volgend schooljaar een wandeltouw aangekocht voor DKO zodat kinderen veilig kunnen overgebracht worden van de school (vestiging P. Verrieststraat) naar de cursus DKO aan de Ingooigemplaats.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

  • Hoppin-punt aan Dorpsplein

    Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft twee voorstellen overgemaakt voor de inrichting van een Hoppin-punt ter hoogte van de kerk Anzegem. Het college verkiest het voorstel met behoud van de twee parkeerplaatsen ter hoogte van het café. 

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Gemeenteraad

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Bibliotheek

Toerisme

Jeugd

  • Het college stemt in met de visie op publieke ruimte die werd opgemaakt door de interne werkgroep 'Publieke Ruimte'. Daarnaast gaat het college akkoord dat er speel- en sportruimte wordt ontwikkeld op de site van de Kleine Kluis, een nieuw klimrek wordt geïnstalleerd op het speelplein van de Roterijstraat en er publieke ruimte voor alle leeftijden wordt ontwikkeld t.h.v. de Lindendries. Het college gaat akkoord met het plan van aanpak dat wordt voorgesteld. Dit bestaat voor de site Kleine Kluis en Lindendries o.a. uit het dienstoverschrijdend werken tussen interne diensten en participatie van de buurtbewoners. Het participatiemoment voor de site Kleine Kluis gaat door op 11 juli om 18u in de Kleine Kluis. 

Sport

(Buitenschoolse) kinderopvang

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

ICT, archief en digitalisering

Afval en recyclageparken

Lokale economie

Woonbeleid

  • Het college beslist om de afsprakennota van Intercommunale Leiedal goed te keuren voor de periode van 1 november 2024 tot 31 december 2025 voor de inzet van de renovatiecoach bij een eerste huisbezoek dat kadert in renovatie van verouderde woningen.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024003643 – O/2024/110 - functiewijziging van kantoor naar eensgezinswoning gelegen Kerkstraat 5, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024003643

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van kantoor naar eensgezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1216/00N000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024003643
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023107028 – O/2024/66 - verbouwing eengezinswoning en regulariseren carport gelegen Steenovenstraat 7, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023107028

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwing eengezinswoning en regulariseren carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0098/00H000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023107028
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024026495 – O/2024/46 voor herbouwen van een woning met bijgebouw, gelegen Stientjesstraat 39 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nummer 0148 C2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026495

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een woning met bijgebouw

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 39, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0148/02C000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024026495
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023165088 – O/2023/271 voor functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Vichtsesteenweg 176 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nummer 0787A.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023165088

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouw naar woning met woningbijgebouwen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 176, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0787/00A000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023165088
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Vraag raadslid - handhaving

    Het college behandelt een vraag van een raadslid betreffende een omgevingsdossier.

  • Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2024040949 – O/2024/109 voor de afbraak van 2 landbouwloodsen en het bouwen van een landbouwloods, hernieuwen van bestaande dakstructuur loods, gelegen Zwevegemstraat 56 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0359D, 0359G, 0359G, 0359F, 0359C en Diesveldstraat 29 - 8553 Zwevegem, 3e afdeling (Otegem), sectie A, nrs. 419W, 419F, 419X, 419H, 419E, 419L.

    Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Deputatie van West-Vlaanderen.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024042671 – O/2024/87 Verbouwen van appartementen gelegen Harelbekestraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0346D16.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024042671

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van appartementen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Harelbekestraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00D016

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024042671
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Sociale Dienst

  • Huldiging Karibu

    Het college beslist Karibu te huldigen nav de behaalde Prijs Solidariteit voor verenigingen van Vluchtelingenwerk Vlaanderen. Een financieel ruggensteuntje wordt toegekend.

C-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Roerend erfgoed

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Lokale economie

  • Ondernemerscafé 27 juni 2024

    Het college neemt kennis van de organisatie van het ondernemerscafé ism Unizo Aktiv'O op 27 juni 2024 bij Hoveniershuis - Beukenhofstraat 41 - 8570 Anzegem en verstrekt een financiële tussenkomst. 

Mobiliteit en verkeersveiligheid

D-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

  • Kennisname termijnbelegging

    Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de herbelegging van vrijgekomen gelden bij Belfius.

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 17 juni 2024 tot en met zondag 23 juni 2024.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Het college neemt kennis van:

    PV van de algemene vergaedering van Leiedal van 28 mei 2024.

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college neemt kennis van de beslissing van de Vlaamse Regering (Departement Omgeving)- OMV_2023001316 - waarbij aan Abriso- Jiffy nv een vergunning wordt verleend voor sloop en herbouw van een deel van een bedrijfsgebouw, reconversie van een productiehal naar burelen en verscheidene omgevingswerken gelegen Gijzelbrechtegemstraat 8-10 te 8570 Anzegem. De stedenbouwkundige handelingen hebben betrekking op een terrein kadastraal gekend als Anzegem: 1e afdeling, sectie D, nummer(s): 364F, 365D4, 365C4, 379/3, 379D2, 379E2 en Wortegem-Petegem: 4e afdeling, sectie A, nummer(s): 538R, 538C

    Naam van de aanvrager of exploitant: Abriso - Jiffy 

    Er werd op 8 februari 2024 voorwaardelijk gunstig advies verleend door het college van burgemeester en schepenen. Na het wijzigingsverzoek is hun advies van 24 april 2024 voorwaardelijk gunstig.

    De overheid die de beslissing heeft genomen: De Vlaamse Regering (Departement Omgeving) of de gewestelijke omgevingsambtenaar

    De omgevingsvergunning wordt verleend voor

    - stedenbouwkundige handelingen: onbepaalde duur, die aanvangt op datum van de vergunning,

    - ingedeelde inrichting of activiteit: een termijn verstrijkend op 20 april 2027, de einddatum van de basisvergunning, die aanvangt op datum van de vergunning.

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    U kan tegen deze beslissing een verzoekschrift tot vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen.

    U heeft hiervoor een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift moet per beveiligde zending worden ingediend. Dit betekent:

    1. hetzij via het digitaal loket van de Vlaamse Bestuursrechtscolleges https://www.dbrc.be/digitaal-loket-van-de-vlaamse-bestuursrechtscolleges

    2. hetzij per aangetekende brief gericht aan:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert ll-laan 15 bus 130

    1210 Brussel

    3. hetzij door neerlegging ter griffie op het hierboven vermelde adres.

    Marie-Elisabeth Belpairegebouw Toren Noord (2de verdieping)

    Simon Bolivarlaan 17

    1000 Brussel

    Als u voor een analoge indiening kiest (2. en 3.) moet:

    - het verzoekschrift in vijfvoud worden ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie):

    - gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift, een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij worden gestuurd (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    Het verzoekschrift moet in ieder geval minstens de volgende gegevens bevatten:

    - de naam, de hoedanigheid, de woonplaats of de zetel van de verzoekende partij, de gekozen woonplaats in België, een telefoonnummer en een e-mailadres;

    - de naam en het adres van de verweerder;

    - het voorwerp van het beroep of bezwaar;

    - een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen;

    - een omschrijving van het belang van de verzoeker een inventaris van de overtuigingsstukken.

    U bent een rolrecht verschuldigd van

    - 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    - 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

    Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift moet u het bewijs bezorgen dat een overschrijvingsopdracht is gegeven of dat een storting is uitgevoerd tot betaling van het rolrecht.

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.

    Meer uitleg vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen).

  • Het college neemt kennis van het arrest van de Raad voor Vergunningsbetwistingen van 6 juni 2024 met nummer RvVb-A-2223-0815 in de zaak met rolnummer 2223-RvVb-0908-A voor het bouwen van zes eengezinswoningen gelegen te Klijtstraat zn te 8570 Anzegem met kadastrale omschrijving 3e afdeling, sectie B, nr. 0286.

Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

Omgevingsdossiers