Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 9 februari 2022 wordt goedgekeurd.
Het college beslist akkoord te gaan met de oprichting van het klimaatfonds en zich te engageren tot deelname en hiervoor middelen vrij te maken.
De regionale overeenkomst met Leiedal ikv het Lokaal Energie- en Klimaatpact zal, na goedkeuring door de Raad van bestuur van Leiedal, voor goedkeuring voorgelegd worden aan de gemeenteraad
Week na week wijzigen de coronamaatregelen opgelegd door het overlegcomité. De crisiscel geeft advies naar implementatie ervan in het gemeentelijk beleid.
Het college besluit om enkel naambordjes te plaatsen bij bomen die behoren tot het project 'Bakens van bomen' of bij bomen/planten met een bijzonder verhaal.
Het college keurt de lastvoorwaarden met nr. 2022/315, de raming en gunningswijze voor de aankoop van zomerbloemen goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte.
Het college gunt de opdracht nr. 2022/307 aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
Het college neemt kennis van de vraag van CVBA Mijn Huis om voortaan het onderhoud van het speelplein in de Cottereelstraat op zich te nemen en gaat er op in.
Het college beslist om de bestaande raamgehelen in de verste hal van het Nieuw Gemeentepunt aan te passen naar nooddeuren.
Het college beslist de gunningsprocedure op te starten en keurt de lijst van de uit te nodigen ondernemers om uiterlijk tegen de vastgelegde limietdatum- en uur een offerte in te dienen goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van januari 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van januari 2022 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen die bezwaar indienen tegen een door de gemeente gestelde belasting, hebben het recht om gehoord te worden. Het college beslist een hoorzitting te organiseren.
Het college van burgemeester en schepenen/vast bureau bepaalt, voor 1 maart van het lopende boekjaar, welk gedeelte van de kredieten voor investeringen en financiering, dat voor het vorige boekjaar opgenomen was in het meerjarenplan maar nog niet is aangewend, overgedragen wordt naar het lopende boekjaar.
Het college rekent een boete aan voor een GAS-inbreuk.
Het college beslist de toewijzingsprocedure te starten.
De verlenging voor het uitbaten van de pop-up bar in het St. Arnolduspark, voor de periode vanaf april tot en met eind juni 2022 wordt goedgekeurd.
Het college beslist om de nodige publiciteit te voorzien teneinde nieuwe animatoren aan te trekken voor speelplein De Ploeter.
KAJ Anzegem doet een aanvraag om toelating te krijgen om met de leden en hun leiding te overnachten (21- 25 februari 2022) in de lokalen van KAJ Anzegem in de Wortel. Het college geeft toelating mits gunstig advies Fluvia.
Het college geeft toelating om op het mamacafé van 10 maart 2022 een vuurkorf te voorzien in open lucht, mits het naleven van de veiligheidsmaatregelen.
In het kader van het traject dienstverlening gaat het schepencollege akkoord dat iedere dienst één tot maximum twee bezoeken doet aan andere steden en gemeenten om kennis te maken met moderne manieren van onthaal en dienstverlening en de goed praktijken meeneemt naar de werven.
Een raadslid vraagt een bestuursdocument op. Dit wordt bezorgd.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 15 februari 2022.
Het college stelt de selectieprocedure en - jury van bibliotheekassistent vast.
Het college breidt 2 halftijdse, statutaire functies van coördinator BKO (B1-3) uit tot een voltijdse statutaire opdracht.
Het college neemt kennis van het verslag van een hoorzitting met een bediende buitenschoolse kinderopvang en treft een beslissing.
Het college neemt kennis van de toelichting op 10 februari 2022 aan de conciërge inzake het toekomstig beleid van het Sint-Arnolduspark.
Sint-Paulusschool campus Sint-Vincentius uit Anzegem zoekt een plaats voor een jobshadowing/kijkstage. Het college geeft toelating aan een student om één dag mee te lopen in de Bibliotheek van Anzegem.
Het college neemt kennis van de bedragen inzake subsidies aan Anzegemse basisscholen in kader van het organiseren van middagtoezicht voor het jaar 2021.
Het college kent huisnummers toe aan nieuwbouw appartementsgebouw Ingooigemplaats 43 - 8570 Anzegem.
Het college verleent toelating aan de Gezinsbond Vichte om een garageverkoop te organiseren op 20 maart 2022.
De gemeente zal in Aktiv van oktober (Nacht van de Duisternis) specifieke aandacht schenken aan de problematiek rond lichthinder.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college neemt kennis van het e-mailbericht van de Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij van West-Vlaanderen (POM) met betrekking tot een onderzoek dat kadert in het ruimtelijk beleid voor bedrijvigheid van de provincie West-Vlaanderen. De POM vraagt bijkomende gegevens uit het gemeentelijk vergunningenregister van onbebouwde percelen in industriegebied die in aanmerking komen voor planologische ruil. Het college maakt deze gegevens over.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021144641 – O/2021/259, Kürt Verbauwhede voor herbouwen woning, gelegen Zwevegemstraat 19, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021144641
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zwevegemstraat 19, 8570 Ingooigem (Anzegem)Zwevegemstraat 19, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0844/00B00034018C0844/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Kürt Verbauwhede
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021144641
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college vergunt een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021163042 – O/2021/286, Linus Demeulemeester voor functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning, gelegen Krommestraat 9, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021163042
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van landbouwerswonig naar residentiële woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krommestraat 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002E0069/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Linus Demeulemeester
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021163042
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021159847 – O/2021/280 Kris Vanderplasschen, Pastoor Verrieststraat 65 8570 Anzegem voor functiewijziging landbouwloods naar opslagloods, gelegen Hoogkouter 1A - kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie B, nummer 0594E.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021159847
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouwloods naar opslagloods
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoogkouter 1A - kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie B, nummer 0594E
Naam van de aanvrager of exploitant: Kris Vanderplasschen
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021159847
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021171336 – O/2021/290, Sandra Tomme voor aanbouwen luifel aan tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 3, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021171336
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbouwen luifel aan tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0136/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant: Sandra Tomme
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021171336
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021186550 – O/2021/326, Ward Moerman en Kelly Vandenbussche voor plaatsen van een wand en sectionale poort aan een carport, gelegen Houtzagerijstraat 6, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021186550
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een wand en sectionale poort aan een carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Houtzagerijstraat 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0361/00T000
Naam van de aanvrager of exploitant: Ward Moerman en Kelly Vandenbussche
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021186550
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college kent een jaarvergunning 2022 toe voor het aanbrengen van wegmarkeringen in de gemeente Anzegem.
Het college keurt de schuldvordering (factuur VED/21/0648) voor de prestaties geleverd in de periode 01/10/2021-31/12/2021 in het kader van het project ‘Opmaak van een geïntegreerd beheersplan Sint-Arnolduspark' goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van de 24 januari 2022 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.
Het college stelt het tijdelijk verkeersreglement op zondag 27 februari 2022 - Groeningestraat – wandeltocht 19e Aktivtochten vast.
Chiro Ingooigem organiseert een speelweekend voor de leden van de speelclub in het weekend van 25-27 februari 2022.Het college beslist om dit speelweekend te laten doorgaan in het Bronnenhuis St-Arnolduspark.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 7 februari 2022 tot en met zondag 13 februari 2022.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van promotie voor een nieuwe handelszaak en voor een buitenactiviteit.
In het kader van Earth Hour 2022 beslist het college de monumentenverlichting te laten doven gedurende het ganse weekend van 26 maart 2022.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw KWC Hand in Hand om ter gelegenheid van de wielerwedstrijd E3 Saxi Bank Classic Elite Heren tijdelijke veiligheidsstootkussens te plaatsen voor de veiligheid van de renners op de N36 en verleent toelating met naleving advies AWV.
Het college neemt kennis van de aanvraag van Buitenschool De Bergop om ter gelegenheid van de carnavalsstoet op vrijdagnamiddag 25 maart 2022 met hun leerlingen door de enkele straten van Tiegem te stappen. Er wordt enkel gebruik gemaakt van de voetpaden en de oversteekplaatsen. Goedkeuring wordt verleend mits het naleven van de verkeersregels, het dragen van fluohesjes en het naleven van de op dat moment geldende coronamaatregelen. Ter hoogte van de oversteekplaatsen dient de begeleiding uitgerust te zijn met een seingeversbordje.
Het college neemt kennis van de aanvraag van de vzw De Textieltrekkers en geeft toelating voor de bepijling voor de wandeltocht (6-9-12-18-24-32km) 19de Aktivtochten op zondag 27 februari 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan We Ride uit 1800 Vilvoorde voor de doortocht en bepijling van de Dwars door Vlaanderen Cyclo op zaterdag 19 maart 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan EWVC uit 8870 Kachtem voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Filou Classic op zondag 20 maart 2022.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv maart 2022.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022014041 – O/2022/34 Benoit Faveere, Egaalstraat 24 9790 Wortegem-Petegem, voor slopen van bestaande bebouwing + bouwen woning met bijgebouw, gelegen Krommestraat 5 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nrs. 076B, 076C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: slopen van bestaande bebouwing + bouwen woning met bijgebouw.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022014041
Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van bestaande bebouwing + bouwen woning met bijgebouw.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krommestraat 5 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Faveere Benoit
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022014041) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter