Terug
Gepubliceerd op 28/02/2025

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

do 20/02/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 13 februari 2025

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 13 februari 2025 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Mobiliteit

        • Vraag bewoner tot het tijdelijk invoeren tonnagebeperking 3,5 ton in wijk Schaliënhof n.a.v. de werken aan Belgiek

          Goedgekeurd

          Het college beslist een tonnagebeperking 3,5T in te voeren in de Lendedreef, wijk Schaliënhof, Deerlijkstraat, Vlaschaardstraat en Paul Wielemansstraat om sluipverkeer gedurende de werken aan kruispunt Belgiek te voorkomen.

  • B-punt

    • Van Marcke Pauline, Burgemeester

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Goedkeuring verlenging erkenning 'Hoeve De Sneppe' als Anzegems vrijetijdsopvanginitiatief

          Goedgekeurd

          Het college keurt de verlenging van 'Hoeve De Sneppe' goed als Anzegems vrijetijd opvanginitiatief voor een periode van 3 jaar. 

      • Woonbeleid

        • Vraag VIVUS

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van de directeur van de sociale huisvestingsmaatschappij VIVUS betreffende een leegstaand gebouw op de Kasselrijsite en verleent positief advies voor sociale huisvesting onder voorwaarden.

      • Omgeving

        • Aansluiting Vlaams Handhavingsplatform

          Goedgekeurd

          Het Vlaams Handhavingsplatform (VHP) heeft als doel alle informatie rond handhaving gecentraliseerd, uniform, real-time en beveiligd ter beschikking te stellen aan alle betrokken autoriteiten en instanties. Het college neemt kennis van het goed te keuren VHP protocol en gaat akkoord om de beslissing tot aansluiting op het Vlaams Handhavingsplatform (VHP) te agenderen op de gemeenteraad van 8 april 2025.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2024153560 – O/2024/246, voor slopen en herbouwen veranda gelegen Kerkstraat 72, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:ANZEGEM 1 AFD, sectie C, nummer 0140F.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024153560 – O/2024/246 - slopen en herbouwen veranda gelegen Kerkstraat 72, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024153560

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen en herbouwen veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 72, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0140/00F000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024153560
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024165705 – O/2024/259, voor bouwen van 2 eengezinswoningen met carport - koppelbouw gelegen Gijzelbrechtegemstraat 38B-40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 2e afdeling, Sectie A, nummer 361H, 360G, 362L

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024165705 – O/2024/259 - bouwen van 2 eengezinswoningen met carport - koppelbouw gelegen Gijzelbrechtegemstraat 38B-40, 8570 Anzegem

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024165705

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 eengezinswoningen met carport - koppelbouw

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: 38B-40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 2e afdeling, Sectie A, nummer 361H, 360G, 362L

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024165705
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2025003448 – O/2025/12, voor vellen van 2 bomen thv kmp 19,000 + 19,076 gelegen op openbaar domein

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025003448 – O/2025/12 - vellen van 2 bomen thv kmp 19,000 + 19,076 gelegen op openbaar domein .

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025003448

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van 2 bomen thv kmp 19,000 + 19,076

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Openbaar domein

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2025003448
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2025002698 – O/2025/6, voor vellen van één boom thv kmp 18,511 gelegen op openbaar domein

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025002698 – O/2025/6 - vellen van één boom thv kmp 18,511 gelegen op openbaar domein

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025002698

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van één boom thv kmp 18,511

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: openbaar domein

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2025002698
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2025001717 – O/2025/3, voor aanbrengen van lichtgevende gevelreclame gelegen Vichteplaats 8, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend:ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0274E 3.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025001717 – O/2025/3 - aanbrengen van lichtgevende gevelreclame gelegen Vichteplaats 8, 8570 Vichte (Anzegem).

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025001717

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van lichtgevende gevelreclame

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 8, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038B0274/00E003

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2025001717
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2024128338 – O/2024/220 voor het bouwen van een bedrijfsgebouw + aanleg betonverharding + uitbreiden gracht en het exploiteren van een inrichting klasse 3 (verkoop en onderhoud van landbouwvoertuigen, industriemachines, tuin-, park- en landbouwmachines), gelegen Stientjesstraat 9 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0486E, 0486X, 0486V en 0484H2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024128338 – O/2024/220 voor het bouwen van een bedrijfsgebouw + aanleg betonverharding + uitbreiden gracht en het exploiteren van een inrichting klasse 3 (verkoop en onderhoud van landbouwvoertuigen, industriemachines, tuin-, park- en landbouwmachines), gelegen Stientjesstraat 9 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0486E, 0486X, 0486V en 0484H2.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024128338

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen bedrijfsgebouw + aanleg betonverharding + uitbreiden gracht en het exploiteren van een inrichting klasse 3 (verkoop en onderhoud van landbouwvoertuigen, industriemachines, tuin-, park- en landbouwmachines)

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 9 8570 Anzegem

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2024128338
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

      • Ruimtelijke ordening

        • Bestrijding en voorkoming van leegstand en verwaarlozing van bedrijfsruimten - Inventarisatie 2025

          Goedgekeurd

          De inventaris leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten wordt overgemaakt aan de Vlaamse overheid.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Sporttoestellen OC Groeninge

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de sporttoestellen die uit circulatie moeten genomen worden in OC Groeninge en besluit offertes voor nieuwe toestellen op te vragen.

        • Toewijzing gemeentelijke bejaardenwoningen Kortestraat 14 + aanpalende garage (aanvangsdatum)

          Goedgekeurd

          Bejaardenwoning met aanpalende garage, gelegen Kortestraat 14 - 8570 Anzegem wordt toegewezen aan de eerstvolgende geïnteresseerde kandidaten.

        • Toewijzing gemeentelijke bejaardenwoningen Kortestraat 20 + garage D (aanvangsdatum)

          Goedgekeurd

          Bejaardenwoning, gelegen Kortestraat 20 - 8570 Anzegem wordt toegewezen aan de eerstvolgende geïnteresseerde kandidaat.

          Garage D (zie bijlage), gelegen Ter Schabbe - 8570 Anzegem, wordt toegewezen aan de eerstvolgende geïnteresseerde kandidaat.

        • Leveren en installeren digitale sleutelkluis in het Gemeentepunt - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte.

        • Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen - Meerwerk 5 trapleuning

          Goedgekeurd

          Het college keurt een aantal voorstellen van het meerwerk 5 trapleuning voor de opdracht 'Verbouwen deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen' goed. 

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Leveren van brandstof voor verwarming gemeente- en OCMW-gebouwen op afroep 2025-2026 - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs – hoogste korting) offerte.  De opdracht loopt van 1 april 2025 tot en met 31 maart 2026.

        • 100 jaar school en schoolgebouw De Wegelink

          Goedgekeurd

          Het college kent - o.b.v. het subsidiereglement - een gemeentelijke subsidie t.g.v. het honderdjarig bestaan van een onderwijsinstelling mits de nodige bewijsstukken bezorgd worden.

    • Devogelaere Gino, Tweede schepen

      • Openbare werken

        • Uitrol plaatsing iba's in Anzegem

          Goedgekeurd

          In het kader van de uitrol van de individuele behandelingsinstallaties afvalwater (iba), zal de gemeentelijke rioolbeheerder Riopact een schrijven richten aan de eigenaars van de woningen waar een iba moet geplaatst worden. Het college gaat akkoord met de inhoud van het schrijven.

        • Weg- en rioleringswerken in de Schaagstraat - extra grachtbeschoeiing

          Goedgekeurd

          Het college besluit extra grachtbeschoeiing in de Schaagstraat te voorzien. 

      • Groendienst

        • Leveren van zomerbloemen 2025 - Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek met nr. 2025/682, de raming en gunningswijze voor de aankoop van zomerbloemen goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte.

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop van urnenkelders in beton 2025 - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunning

          Goedgekeurd

          Het college keurt bestek nr. 2025/681, de raming en de gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige weerhouden offerte (op basis van de prijs).

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Stage-aanvraag - student Miras Kortrijk - KC Schildpad

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keurt de stageaanvraag in KC Schildpad tijdens de periode maart-juni 2025 goed. 

    • Devos Petra, Vierde schepen

      • Personeel

        • Tijdelijke contract buschauffeur - vacantverklaring en aanstelling tijdelijke functie

          Goedgekeurd

          Het college verklaart een tijdelijk contract van halftijds buschauffeur voor bepaalde duur vacant en stelt aan uit de werfreserve.

        • Aanstelling deeltijds (4/5e) technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd)

          Goedgekeurd

          Het college stelt een deeltijds (4/5e) technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd) aan.

        • Dienstnota Uitvoerende Technische Diensten en Groendienst

          Goedgekeurd

          Het college beslist om een dienstnota met richtlijnen (verwachtingen en plichten) te voorzien en deze te communiceren aan de medewerkers (technische en groendiensten).

        • Tekortkoming personeelslid - uitnodiging gesprek

          Goedgekeurd

          Een personeelslid wordt uitgenodigd voor een gesprek nav een tekortkoming.

      • Onderwijs

        • Tiener techniekacademie - diploma uitreiking

          Goedgekeurd

          Het college organiseert bij afsluiting van de tiener techniekacademie een diploma-uitreiking op 19 maart 2025.

        • Aanstelling vervanging onderwijzer

          Goedgekeurd

          Het college stelt deeltijds een onderwijzer aan in vervangingscontract.

  • C-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Financiën

        • Buurtfeest Walbrugge, Bergstraat, Kapellestraat en Kapelledreef

          Goedgekeurd

          Het college kent een financieel ruggensteuntje toe t.g.v. een buurtfeest voor de bewoners Walbrugge, Bergstraat, Kapellestraat en Kapelledreef.

    • Devogelaere Gino, Tweede schepen

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessies

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop van concessies op de begraafplaatsen goed.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Kennisname inzet wijkwerker in Nel Anzegem vanaf maandag 24 februari 2025

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van een nieuwe wijkwerker in BKO Anzegem - Nel Anzegem en dit voor een ondersteunende functie. De wijkwerker start op dinsdag 26 februari 2025. 

    • Devos Petra, Vierde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Vraag inzage gemeenteraadslid

          Goedgekeurd

          Het college verleent inzage in 3 dossiers tbv een raadslid.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Inspraak & communicatie

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Energie en nutsleidingen

        • Earth Hour 2025

          Goedgekeurd

          In het kader van Earth Hour 2025 beslist het college de  monumentenverlichting te laten doven gedurende het ganse weekend van 22 maart 2025.

      • Mobiliteit

        • Toelating doortocht en bepijling - Strade Vive Bikefest Gravel en MTB - 8 maart 2025

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating aan Cyclingteam Fietsen Devos uit 8793 Waregem voor de doortocht en aanbrengen bepijling van de veldtoertochten: Strade Vive Bikefest Gravel by Gregaco (80km en 110km) en MTB by Gregaco (55km en 80km) op zaterdag 8 maart 2025.

        • Manifestatie op openbaar domein - Carnavalsstoet - donderdag 27 februari 2025 – Buitenschool De Bergop

          Goedgekeurd

          Buitenschool De Bergop organiseert op donderdagnamiddag 27 februari 2025 een carnavalstoet. Begeleiders en kinderen stappen langs enkele straten in Tiegem. Het college geeft goedkeuring mits het naleven van de verkeersregels. De begeleiders en leerlingen dienen een fluohesje te dragen en de oversteekbegeleiding ter hoogte van de oversteekplaatsen dient uitgerust te zijn met een seingeversbordje.

        • Toelating doortocht en bepijling - Ename Classic Cyclotocht - zaterdag 8 maart 2025

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van cyclotocht Ename Classic op zaterdag 8 maart 2025.

        • Doortocht en bepijling - 25ste Leeuwenrit oriëntatierit per auto - 1 maart 2025 - vzw Tieltse Automobielclub

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de 25ste Leeuwenrit van zaterdag 1 maart 2025 georganiseerd door vzw Tieltse Automobielclub.

        • Doortocht en bepijling - Strade Vive Bikefest Race Cyclotocht - 8 maart 2025

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating aan Cyclingteam Fietsen Devos uit 8793 Waregem voor de doortocht en aanbrengen bepijling van de cyclotocht: Strade Vive Bikefest Race Cyclo (65km, 95km en 120km) op zaterdag 8 maart 2025.

        • Doortocht en bepijling - Vlaamse Pijl Cyclotocht - zaterdag 8 maart 2025

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Vlaamse Pijl op zaterdag 8 maart 2025 - St. Trudotrappers.

        • Doortocht en bepijling - Kuurne Brussel Kuurne Cyclo - zaterdag 1 maart 2025

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating aan vzw WTC O'Dorney uit 8531 Harelbeke voor de doortocht en aanbrengen bepijling van de cyclotocht Kuurne Brussel Kuurne Cyclo op zaterdag 1 maart 2023.

  • D-punt

    • Van Marcke Pauline, Burgemeester

      • Omgeving

        • Gecombineerd oriënterend en beschrijvend bodemonderzoek voormalige brandweerkazerne - kennisname resultaten fase 5

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de voorlopige resultaten van het oriënterend en beschrijvend bodemonderzoek van de voormalige brandweerkazerne, fase 5

        • Openbaarheid van bestuur

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Kennisname beslissing omgevingsdossier in laatste aanleg - Project OMV_2023134766 - het exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 1 (bedrijf van grond- en afbraakwerken) en bijhorende stedenbouwkundige handelingen, gelegen Klijtberg 6-8, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          De Vlaamse minister van Omgeving verleent een omgevingsvergunning in laatste aanleg voor volgend omgevingsproject :

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023134766

          Voorwerp van de aanvraag: het exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 1 (bedrijf van grond- en afbraakwerken) en bijhorende stedenbouwkundige handelingen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 6-8, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling, sectie B, nr. 0410X, 0409Y2, 0409Z2, 0410W

          Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Sulmon, Kleithoekstraat 37, 8790 Waregem

          De overheid die de beslissing heeft genomen: De Vlaamse minister van Omgeving

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook online raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.

          U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.

          Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:       

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 15 bus 130

          1210 Brussel

          Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.

          Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:

          -          de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge

          -          de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).

          Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:

          1. uw naam, hoedanigheid, woonplaats of zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres;
          2. de deputatie van de provincie en het hierboven vermelde adres als verweerder;
          3. het voorwerp van het beroep;
          4. een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen;
          5. een inventaris van de overtuigingsstukken.

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          *  200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging

          *  100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

          Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

        • Kennisname openbaar onderzoek en adviesvraag omgevingsdossier - Project OMV_2024131658 - het bouwen van twee loodsen, een kantoor en een uitbreiding van een toonzaal / verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 1 (verandabouw)

          Ter kennis genomen

          Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2024131658 - het bouwen van twee loodsen, een kantoor en een uitbreiding van een toonzaal / verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 1 (verandabouw)

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024131658 (2024/257)
          Voorwerp van de aanvraag:

          Het stedenbouwkundig luik omvat samengevat volgende handelingen die gefaseerd zullen worden uitgevoerd:

          - Het bouwen van een loods begrenst door de Zonnestraat, Meersstraat en Bieststraat 
          - Het slopen van de woning Zonnestraat 7
          - Het (her)bouwen van het bestaande kantoor en herinrichten van de bestaande toonzaal
          - Het uitbreiden van de toonzaal + sloop van de bestaande loods 'Meubelen Gloria'
          - Het bouwen van een loods aan de Okkerdries

          Het milieuluik omvat het verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 1 (verandabouw)

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zonnestraat 3, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 5e afdeling sectie A, percelen 1415B, 1447L2, 1401A, A1450F, 1452H, 14472
          Naam van de aanvrager of exploitant: Gebroeders Demasure, Zonnestraat 3, 8573 Anzegem
          Periode openbaar onderzoek: 20 februari tot en met 21 maart 2025
          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen  (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )
          Door de provincie wordt tevens aan de gemeenteraad gevraagd om een beslissing te nemen in de zaak der wegen. 

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
          De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving, na afspraak op volgend adres: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2024131658) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

    • Devos Petra, Vierde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 februari 2025 tot en met zondag 16 februari 2025.

        • Inzage

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van:

          de agenda, het verslag van de vorige vergadering en de te behandelen nota's van de raad van bestuur van Leiedal d.d. 14 februari 2025.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 18 februari 2025.

        • Kennisname kandidaten deeltijds (4/5e) technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd)

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de kandidaturen van een deeltijds (4/5e) technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd).

        • Eedaflegging in dienst getreden personeelsleden 2025

          Ter kennis genomen

          Jaarlijks beslist de nieuwe personeelsleden uit te nodigen op de eedaflegging. 

        • Verslag Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 7 februari 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 7 februari 2025.

        • Kennisgeving stopzetting vrijwilligersengagement

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stopzetting engagement van een vrijwilliger.

      • Onderwijs

        • Aanmeldprocedure inschrijvingen leerlingen - Gegevensbeschermingseffectbeoordeling

          Ter kennis genomen

          Het college gaat akkoord met de Gegevensbeschermingseffectbeoordeling (GEB/DPIA) voor het gebruik van het aanmeldingssysteem opgesteld door Agodi.

        • Verslag ABC 18 februari 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van het ABC dd 18 februari 2025.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Mobiliteit

        • Verslag Evenementencel - 10 februari 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van de Evenementencel van 10 februari 2025.

  • Geen soort gekozen

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Financiën

        • Opvolging tijdspad opmaak financiële nota nieuw meerjarenplan 2026-2031 - stand van zaken 10 februari 2025

          Ter kennis genomen

          Het MAT/CBS wordt gevraagd kennis te nemen van de stand van zaken op 10 februari 2025 van de 'opvolging tijdspad opmaak financiële nota nieuw meerjarenplan 2026-2031' en indien aan de orde de nodige initiatieven te nemen.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Pauline Van Marcke
Burgemeester