Terug College van burgemeester en schepenen

Thu 20/02/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Demets Davy, Vijfde schepen

Mobiliteit

B-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

(Buitenschoolse) kinderopvang

Woonbeleid

  • Vraag VIVUS

    Het college neemt kennis van het verslag van de directeur van de sociale huisvestingsmaatschappij VIVUS betreffende een leegstaand gebouw op de Kasselrijsite en verleent positief advies voor sociale huisvesting onder voorwaarden.

Omgeving

  • Het Vlaams Handhavingsplatform (VHP) heeft als doel alle informatie rond handhaving gecentraliseerd, uniform, real-time en beveiligd ter beschikking te stellen aan alle betrokken autoriteiten en instanties. Het college neemt kennis van het goed te keuren VHP protocol en gaat akkoord om de beslissing tot aansluiting op het Vlaams Handhavingsplatform (VHP) te agenderen op de gemeenteraad van 8 april 2025.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024153560 – O/2024/246 - slopen en herbouwen veranda gelegen Kerkstraat 72, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024153560

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen en herbouwen veranda

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 72, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0140/00F000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024153560
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024165705 – O/2024/259 - bouwen van 2 eengezinswoningen met carport - koppelbouw gelegen Gijzelbrechtegemstraat 38B-40, 8570 Anzegem

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024165705

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 eengezinswoningen met carport - koppelbouw

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: 38B-40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 2e afdeling, Sectie A, nummer 361H, 360G, 362L

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024165705
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025003448 – O/2025/12 - vellen van 2 bomen thv kmp 19,000 + 19,076 gelegen op openbaar domein .

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025003448

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van 2 bomen thv kmp 19,000 + 19,076

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Openbaar domein

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025003448
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025002698 – O/2025/6 - vellen van één boom thv kmp 18,511 gelegen op openbaar domein

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025002698

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: vellen van één boom thv kmp 18,511

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: openbaar domein

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025002698
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025001717 – O/2025/3 - aanbrengen van lichtgevende gevelreclame gelegen Vichteplaats 8, 8570 Vichte (Anzegem).

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025001717

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van lichtgevende gevelreclame

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 8, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038B0274/00E003

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025001717
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024128338 – O/2024/220 voor het bouwen van een bedrijfsgebouw + aanleg betonverharding + uitbreiden gracht en het exploiteren van een inrichting klasse 3 (verkoop en onderhoud van landbouwvoertuigen, industriemachines, tuin-, park- en landbouwmachines), gelegen Stientjesstraat 9 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0486E, 0486X, 0486V en 0484H2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024128338

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen bedrijfsgebouw + aanleg betonverharding + uitbreiden gracht en het exploiteren van een inrichting klasse 3 (verkoop en onderhoud van landbouwvoertuigen, industriemachines, tuin-, park- en landbouwmachines)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 9 8570 Anzegem

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024128338
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Ruimtelijke ordening

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

  • Uitrol plaatsing iba's in Anzegem

    In het kader van de uitrol van de individuele behandelingsinstallaties afvalwater (iba), zal de gemeentelijke rioolbeheerder Riopact een schrijven richten aan de eigenaars van de woningen waar een iba moet geplaatst worden. Het college gaat akkoord met de inhoud van het schrijven.

  • Het college besluit extra grachtbeschoeiing in de Schaagstraat te voorzien. 

Groendienst

Begraafplaatsen

Desmet Anja, Derde schepen

(Buitenschoolse) kinderopvang

Devos Petra, Vierde schepen

Personeel

Onderwijs

C-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessies

    Het college keurt de aankoop van concessies op de begraafplaatsen goed.

Desmet Anja, Derde schepen

(Buitenschoolse) kinderopvang

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

Demets Davy, Vijfde schepen

Inspraak & communicatie

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Energie en nutsleidingen

  • Earth Hour 2025

    In het kader van Earth Hour 2025 beslist het college de  monumentenverlichting te laten doven gedurende het ganse weekend van 22 maart 2025.

Mobiliteit

D-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • De Vlaamse minister van Omgeving verleent een omgevingsvergunning in laatste aanleg voor volgend omgevingsproject :

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023134766

    Voorwerp van de aanvraag: het exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 1 (bedrijf van grond- en afbraakwerken) en bijhorende stedenbouwkundige handelingen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 6-8, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling, sectie B, nr. 0410X, 0409Y2, 0409Z2, 0410W

    Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Sulmon, Kleithoekstraat 37, 8790 Waregem

    De overheid die de beslissing heeft genomen: De Vlaamse minister van Omgeving

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook online raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.

    U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.

    Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:       

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 15 bus 130

    1210 Brussel

    Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.

    Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:

    -          de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge

    -          de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).

    Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:

    1. uw naam, hoedanigheid, woonplaats of zetel, de gekozen woonplaats in België en in voorkomend geval een telefoonnummer en een e-mailadres;
    2. de deputatie van de provincie en het hierboven vermelde adres als verweerder;
    3. het voorwerp van het beroep;
    4. een uiteenzetting van de feiten en de ingeroepen middelen;
    5. een inventaris van de overtuigingsstukken.

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    *  200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging

    *  100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

    Betaal het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges, het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

  • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2024131658 - het bouwen van twee loodsen, een kantoor en een uitbreiding van een toonzaal / verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 1 (verandabouw)

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024131658 (2024/257)
    Voorwerp van de aanvraag:

    Het stedenbouwkundig luik omvat samengevat volgende handelingen die gefaseerd zullen worden uitgevoerd:

    - Het bouwen van een loods begrenst door de Zonnestraat, Meersstraat en Bieststraat 
    - Het slopen van de woning Zonnestraat 7
    - Het (her)bouwen van het bestaande kantoor en herinrichten van de bestaande toonzaal
    - Het uitbreiden van de toonzaal + sloop van de bestaande loods 'Meubelen Gloria'
    - Het bouwen van een loods aan de Okkerdries

    Het milieuluik omvat het verder exploiteren en veranderen van een inrichting klasse 1 (verandabouw)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zonnestraat 3, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 5e afdeling sectie A, percelen 1415B, 1447L2, 1401A, A1450F, 1452H, 14472
    Naam van de aanvrager of exploitant: Gebroeders Demasure, Zonnestraat 3, 8573 Anzegem
    Periode openbaar onderzoek: 20 februari tot en met 21 maart 2025
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen  (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )
    Door de provincie wordt tevens aan de gemeenteraad gevraagd om een beslissing te nemen in de zaak der wegen. 

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
    De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving, na afspraak op volgend adres: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2024131658) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 februari 2025 tot en met zondag 16 februari 2025.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Het college neemt kennis van:

    de agenda, het verslag van de vorige vergadering en de te behandelen nota's van de raad van bestuur van Leiedal d.d. 14 februari 2025.

Personeel

Onderwijs

Demets Davy, Vijfde schepen

Mobiliteit

Geen soort gekozen

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën