Terug
Gepubliceerd op 22/10/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 13/10/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 6 oktober 2021

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 6 oktober 2021 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Openbare werken

        • Vraag tot kosteloze overdracht aan de gemeente van percelen op Zilverberg

          Goedgekeurd

          Het college gaat principieel akkoord om twee percelen in de Zilverberg kosteloos over te nemen in het gemeentelijk domein. 

        • Verkoop Arena - stopzetting en afrekening nieuwe loods op de site

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord met het voorstel van eindafrekening van het studiebureau voor de studie van de nieuwe loods aan de Arena.

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Financiën

        • Operationele leasing van bussen voor bijzonder geregeld leerlingenvervoer - andere gunningsmethode - principiële beslissing

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de opdracht voor het leasen van bussen voor het bijzonder geregeld leerlingenvervoer uit te schrijven voor de periode van 1 september 2022 tem 31 december 2025.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Evaluatie testkaravaan Donkey republic deelfietsen

          Goedgekeurd

          Het college beslist Leiedal te verzoeken een marktbevraging op te starten om een deelfietsenproject uit te bouwen. 

      • Woonbeleid

        • Zitdagen RenovatieCoach in gemeente

          Goedgekeurd

          Het college beslist principieel in te gaan op de vraag van Leiedal om met de versterking van het team renovatiecoaches (via het subsidieproject SUPRA)   minstens tot eind dit jaar in de gemeente zitmomenten te organiseren. De voorkeur gaat naar 2 halve dagen per maand, telkens op woensdagnamiddag, in het hoofdgemeentehuis.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Zorg en welzijn

        • Vaccinatiecentrum: stand van zaken

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van  de stand van zaken rond de bijkomende vaccinaties  in het VC Waregem.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Gemeenteraad

        • Organisatie raadscommissies

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de data raadscommissies en het voorstel bijhorende agenda zoals voorgesteld door de respectieve voorzitters.

      • Openbare werken

        • Rasterborden omleiding Vichtsesteenweg

          Goedgekeurd

          Het college beslist om twee rasterborden, met aanduiding hoe handelaren bereikbaar zijn, in de Vichtsesteenweg te voorzien. 

        • Ijzel- en sneeuwbestrijding gemeentewegen winter 2019-2020 - Verlenging 2 (winter 2021-2022) - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college verlengt de opdracht met dezelfde ondernemers tegen dezelfde voorwaarden van de basisopdracht. 

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site Escolys - sleutelplan – hernemen gunningsprocedure en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college beslist de gunningsprocedure, bij gebrek aan offertes, te hernemen.

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site Escolys – brandbeveiliging en camerabewaking – hernemen gunningsprocedure en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college beslist de gunningsprocedure, bij gebrek aan offertes, te hernemen.

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site Escolys - technieken algemeen - schuldvordering studiebureau (prestaties september 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van september voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site Escolys - technieken algemeen” goed.

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site Escolys - akoestiek - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college beslist de opdracht te gunnen aan de ondernemer met de enige offerte.

        • Antennepunt - defect aan zetellift

          Goedgekeurd

          Het college beslist het defect aan de zetellift in het Antennepunt te herstellen. 

        • Sint-Arnolduspark - toewijzingsleidraad en overeenkomst erfpacht + aanstelling schatter

          Goedgekeurd

          Er wordt een landmeter aangesteld voor de opmaak van een opmetingsplan/schattingsverslag voor het Bronnenhuis, Warande, Melkerij en Cafetaria in het St. Arnolduspark in het kader van de procedure voor de opmaak van een toewijzingsleidraad in functie van de toekenning van een zakelijk recht onder de vorm van een erfpacht

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Meerjarenplanaanpassing 2 - voorlopig ontwerpschema M2 - Staat van het financieel evenwicht + simulatieschema's in functie van een eventuele daling van de forfaitaire gemeentebelasting.

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het ontwerpschema M2 - Staat van het financieel evenwicht - meerjarenplanaanpassing 2 en neemt een  beslissing ivm de bepaling van de autofinancieringsmarge in dienstjaar 2025 (amjp 2)

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Huuraanvraag Stedelijke Kunstacademie Waregem - afdeling Ingooigem

          Goedgekeurd

          Het college bevestigt dat de Stedelijke Kunstacademie Waregem – afdeling Ingooigem wordt aanzien als een Anzegemse onderwijsinstelling waardoor ze 24 maanden op voorhand reservatie aanvragen kunnen maken. Reservaties worden beperkt tot maximaal 1 week.

      • Toerisme

        • Goedkeuring concessiecontract pop-upbar St. Arnolduspark

          Goedgekeurd

          Het concessiecontract voor de uitbating van de pop-upbar in het Sint-Arnolduspark wordt goedgekeurd.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Melding aanvragen uitzondering op punt 7.5.3. van de brandveiligheidsvoorschriften voor KC Jojo en KC Schildpad

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen vraagt de uitzondering op punt 7.5.3. van de brandveiligheidsvoorschriften voor KC Jojo en KC Schildpad bij Kind&Gezin aan. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • 50 jarig bestaan Samana-Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college kent een financieel ruggensteuntje toe aan een vereniging die zijn jubileum viert.

      • Administratieve organisatie

        • Deelname solidariteitsgolf LGBTI

          Goedgekeurd

          Het college beslist om bij het gemeentepunt aan de Heirbaan 73  een regenboogoversteekplaats te realiseren, nadat de bushalte er is aangebracht.

      • Personeel

        • Vacantverklaring administratief medewerker Burgerzaken - statutair

          Goedgekeurd

          Het college verklaart de voltijdse functie van statutair administratief medewerker Burgerzaken vacant.

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 12 oktober 2021.

        • Omzetting tijdelijk, deeltijds (11,4) contract administratief medewerker naar onbepaalde duur

          Goedgekeurd

          Het college zet het tijdelijk, deeltijds (11,4) contract van een administratief medewerker om naar onbepaalde duur.

        • Analyse van RSZ bijdragen

          Goedgekeurd

          Het college besluit om samen met een firma te kijken of er optimalisaties mogelijk zijn inzake RSZ bijdragen en eventueel op termijn in de bedrijfsvoorheffing.

        • Aanstelling halftijds administratief medewerker P&O en halftijds administratief medewerker Infrastructuur (bepaalde duur - 6 maanden)

          Goedgekeurd

          Het college stelt een halftijds (bepaalde duur - 6 maanden) contractueel administratief medewerker binnen cluster P&O alsook een halftijds (bepaalde duur - 6 maanden) contractueel administratief medewerker binnen cluster GI vanuit de bestaande werfreserve.

        • Tijdsregistratie - prikklok voorzien aan Gemeentepunt

          Goedgekeurd

          Het college gaat principieel akkoord om aan het Gemeentepunt een fysieke prikklok te hangen.

        • Personeelsvergadering najaar 2021 - sluiting diensten

          Goedgekeurd

          De diensten sluiten allen op dinsdag 26 oktober 2021 van 9u30 tot 12u wegens een algemene personeelsvergadering.

      • Onderwijs

        • Kennisname verslag Bonanza 14 september 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van Bonanza van 14 september 2021.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Aanleveren van drukwerk 'Aktiv Infomagazine' in 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek nr. 2021/288, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers en de limietdatum en -uur voor het indienen van een offerte goed.

        • Infomomet Leiedal "klimaatadaptatie door water en bodembeheer in Leie-Schelde interfluvium”

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met het voorstel van Leiedal om een zaal in het toekomstige gemeentepunt te gebruiken voor een infomoment over "klimaatadaptatie door water en bodembeheer in Leie-Schelde interfluvium". Dit infomoment vindt plaats op donderdag 18 november om 14u.

        • Drankje na de opendeurdag

          Goedgekeurd

          Het schepencollege beslist een retributiereglement op te maken in het kader van de opendeurdagen in het toekomstige gemeentepunt, onder voorbehoud van bekrachtiging door de gemeenteraad.

      • Afval en recyclageparken

        • Vuilnisbakkenplan Anzegem - project 2020-2022: uitwerking en actieplan

          Goedgekeurd

          In kader van de opmaak van het vuilnisbakkenplan beslist het college om de aanpassingen aan de plaatsingen uit te voeren zodat deze nog kunnen opgevolgd. De opvolgingen worden geanalyseerd en gerapporteerd. In december volgt dan de verdere uitwerking om begin 2022 tot een definitief vuilnisbakkenplan te komen.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Omleiding Klokketuin/Roterijstraat

          Goedgekeurd

          Het college beslist welke doorgang wordt vrijgemaakt voor de bewoners van de Klokketuin tijdens de rioleringswerken in de Vichtsesteenweg. 

        • Fluo-actie Sint-Vincentiusinstituut

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen beslist niet in te gaan op de vraag om de fluo-actie van het Sint-Vincentiusinstituut te ondersteunen.

        • Vaststellen aanvullend verkeersreglement strekkende tot het plaatsen van een verkeersbord Overstekend Wild in de Scheldestraat

          Goedgekeurd

          Het college stelt het aanvullend verkeersreglement strekkende tot het plaatsen van een verkeersbord 'Gevaar Overstekend wild' in de Scheldestraat vast. 

        • Vaststellen aanvullend verkeersreglement strekkende tot het plaatsen van een verkeersbord Overstekend Wild in de Wortegemsesteenweg

          Goedgekeurd

          Het college stelt het aanvullend verkeersreglement strekkende tot het plaatsen van een verkeersbord 'Gevaar Overstekend wild' in de Wortegemsesteenweg vast. 

      • Woonbeleid

        • openbaarheid van bestuur - afschrift van het gemeentelijk register met leegstaande woningen en gebouwen

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een afschrift te ontvangen van het gemeentelijk leegstandsregister.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2020/178

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2019/202

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2021113456 – O/2021/188, voor bouwen van een serre, gelegen Kalkstraat 52, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie C, nummer 0283E

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021113456 – O/2021/188, Johan René Rommens voor bouwen van een serre, gelegen Kalkstraat 52, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021113456

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een serre

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 52, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0283/00E000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Johan René Rommens 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021113456
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021137931 – O/2021/243, voor plaatsen van een omheining, gelegen Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie A, nummer 0611H

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021137931 – O/2021/243, Angelo Laurent Vanrostenberghe voor plaatsen van een omheining, gelegen Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021137931

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een omheining

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0611/00H000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Angelo Laurent Vanrostenberghe 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021137931
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021139777 – O/2021/247, voor Bouwen van een tuinhuis, gelegen Schaagstraat 46A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, Sectie A, nummer 286C

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021139777 – O/2021/247, Jessy Van den Heede voor Bouwen van een tuinhuis, gelegen Schaagstraat 46A, 8570 Anzegem

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021139777

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 46A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, Sectie A, nummer 286C

          Naam van de aanvrager of exploitant: Jessy Van den Heede 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021139777
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessie

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht.

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 4 oktober 2021 tot en met zondag 10 oktober 2021.

        • Inzagerecht gevraagd door N-VA

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilligers logistieke ondersteuning opendeurdagen 'Gemeentepunt'

          Goedgekeurd

          Het college stelt vrijwilligers aan voor de functie van logistiek medewerker voor de opendeurdagen 'Gemeentepunt' op 16 en 17 oktober 2021.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • D-punt

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Afval en recyclageparken

        • Terinzagelegging kennisgeving van het plan-MER voor het Uitvoeringsplan huishoudelijk afval en gelijkaardig bedrijfsafval (2023-2028)

          Goedgekeurd

          OVAM heeft de procedure opgestart voor het opstellen van het plan-MER voor het Uitvoeringsplan huishoudelijk afval en gelijkaardig bedrijfsaval. Het Team Mer verklaarde de kennisgeving van dit dossier volledig op 28/09/2021. De gemeentes dienen mee in te staan voor de terinzagelegging en het verzamelen van de opmerkingen in dit dossier.

          De periode van terinzagelegging van de kennisgeving/ontwerp-MER zal lopen van 18 oktober 2021 tot en met 16 november 2021.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • OMV_2021103182 – O/2021/245 openbaar onderzoek ivm bouwen twee halfopen woningen Deerlijkstraat 28C en 28D – 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0357Y2.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject project OMV_2021103182 – O/2021/245 Rex Projects (Laurens Steen), Sint-Lievenslaan 272 9000 Gent voor Deerlijkstraat 28C en 28D – 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0357Y2.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het bouwen van twee halfopen woningen

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021103182

          Periode openbaar onderzoek: 11 oktober 2021 tot en met 9 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: het bouwen van twee halfopen woningen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 28C en 28D 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Rex Projects (Laurens Steen)

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021103182) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021126014 – O/2021/223 voor aanleg van een zwembad, gelegen Wortegemsesteenweg 42A - 8570 AnzegemKadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nummer31H

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021126014 – O/2021/223Frederik Vandeputte , Wortegemsesteenweg 42 8570 Anzegem voor aanleg van een zwembad, gelegen Wortegemsesteenweg 42A - 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nummer 0031H

           

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanleg van een zwembad

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021126014

          Periode openbaar onderzoek: 13 oktober 2021 tot en met 11 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 42A 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Vandeputte Frederik

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021126014) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

           

           

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021136777 – O/2021/257 verbouwen halfopen eengezinswoning gelegen Nieuwstraat 25 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer290Z

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021136777 – O/2021/257Jolieke Maiheu en Jonathan Desmet , Spinnerijstraat 8 8580 Avelgem voor Verbouwen van een halfopen eengezinswoning gelegen Nieuwstraat 25 - 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0290Z

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Verbouwen van een halfopen eengezinswoning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021136777

          Periode openbaar onderzoek: 13 oktober 2021 tot en met 11 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Verbouwen van een halfopen eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwstraat 25 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Maiheu Jolieke en Desmet Jonathan

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021136777) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021144848 – O/2021/258 voor bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit, gelegen Henri Heffinckstraat 45 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie CC, nummer1360122HE

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021144848 – O/2021/258 Carla Windels , Henri Heffinckstraat 45 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit, gelegen Henri Heffinckstraat 45 - 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0136H

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021144848

          Periode openbaar onderzoek: 13 oktober 2021 tot en met 11 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Henri Heffinckstraat 45 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Windels Carla

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021144848) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

           

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter