Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 13/10/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem

Verslagen

A-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Delrue Johan, Eerste schepen

Financiën

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Woonbeleid

  • Zitdagen RenovatieCoach in gemeente

    Het college beslist principieel in te gaan op de vraag van Leiedal om met de versterking van het team renovatiecoaches (via het subsidieproject SUPRA)   minstens tot eind dit jaar in de gemeente zitmomenten te organiseren. De voorkeur gaat naar 2 halve dagen per maand, telkens op woensdagnamiddag, in het hoofdgemeentehuis.

Demets Davy, Vijfde schepen

Zorg en welzijn

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Gemeenteraad

  • Organisatie raadscommissies

    Het college neemt kennis van de data raadscommissies en het voorstel bijhorende agenda zoals voorgesteld door de respectieve voorzitters.

Openbare werken

Delrue Johan, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Het college bevestigt dat de Stedelijke Kunstacademie Waregem – afdeling Ingooigem wordt aanzien als een Anzegemse onderwijsinstelling waardoor ze 24 maanden op voorhand reservatie aanvragen kunnen maken. Reservaties worden beperkt tot maximaal 1 week.

Toerisme

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Feestelijkheden

Administratieve organisatie

  • Deelname solidariteitsgolf LGBTI

    Het college beslist om bij het gemeentepunt aan de Heirbaan 73  een regenboogoversteekplaats te realiseren, nadat de bushalte er is aangebracht.

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

Afval en recyclageparken

  • In kader van de opmaak van het vuilnisbakkenplan beslist het college om de aanpassingen aan de plaatsingen uit te voeren zodat deze nog kunnen opgevolgd. De opvolgingen worden geanalyseerd en gerapporteerd. In december volgt dan de verdere uitwerking om begin 2022 tot een definitief vuilnisbakkenplan te komen.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Woonbeleid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021113456 – O/2021/188, Johan René Rommens voor bouwen van een serre, gelegen Kalkstraat 52, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021113456

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een serre

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kalkstraat 52, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0283/00E000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Johan René Rommens 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021113456
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021137931 – O/2021/243, Angelo Laurent Vanrostenberghe voor plaatsen van een omheining, gelegen Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021137931

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een omheining

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0611/00H000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Angelo Laurent Vanrostenberghe 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021137931
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021139777 – O/2021/247, Jessy Van den Heede voor Bouwen van een tuinhuis, gelegen Schaagstraat 46A, 8570 Anzegem

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021139777

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een tuinhuis

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 46A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, Sectie A, nummer 286C

    Naam van de aanvrager of exploitant: Jessy Van den Heede 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021139777
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessie

    Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 4 oktober 2021 tot en met zondag 10 oktober 2021.

  • Inzagerecht gevraagd door N-VA

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

D-punt

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Afval en recyclageparken

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject project OMV_2021103182 – O/2021/245 Rex Projects (Laurens Steen), Sint-Lievenslaan 272 9000 Gent voor Deerlijkstraat 28C en 28D – 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0357Y2.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: het bouwen van twee halfopen woningen

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021103182

    Periode openbaar onderzoek: 11 oktober 2021 tot en met 9 november 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: het bouwen van twee halfopen woningen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 28C en 28D 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Rex Projects (Laurens Steen)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021103182) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021126014 – O/2021/223Frederik Vandeputte , Wortegemsesteenweg 42 8570 Anzegem voor aanleg van een zwembad, gelegen Wortegemsesteenweg 42A - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nummer 0031H

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanleg van een zwembad

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021126014

    Periode openbaar onderzoek: 13 oktober 2021 tot en met 11 november 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 42A 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Vandeputte Frederik

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021126014) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

     

     

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021136777 – O/2021/257Jolieke Maiheu en Jonathan Desmet , Spinnerijstraat 8 8580 Avelgem voor Verbouwen van een halfopen eengezinswoning gelegen Nieuwstraat 25 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0290Z

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Verbouwen van een halfopen eengezinswoning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021136777

    Periode openbaar onderzoek: 13 oktober 2021 tot en met 11 november 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Verbouwen van een halfopen eengezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwstraat 25 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Maiheu Jolieke en Desmet Jonathan

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021136777) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021144848 – O/2021/258 Carla Windels , Henri Heffinckstraat 45 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit, gelegen Henri Heffinckstraat 45 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0136H

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021144848

    Periode openbaar onderzoek: 13 oktober 2021 tot en met 11 november 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Henri Heffinckstraat 45 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Windels Carla

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021144848) vóór het einde van het openbaar onderzoek.