Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 13 november 2025 wordt goedgekeurd.
Het college beslist een raadsman aan te stellen om juridische advies te vragen inzake het dossier Sint-Arnolduspark.
De gemeente kreeg de vraag of men interesse had in de aankoop van een bos.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de ontwerpdocumenten van de financiële nota, de toelichting en de documentatie van het meerjarenplan 2026-2031 'Daadkrachtig Anzegem' en geeft positief advies.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de ontwerpdocumenten van de strategische nota van het meerjarenplan 2026-2031 'Daadkrachtig Anzegem' en geeft positief advies.
Het college neemt kennis van de aanvraag van een verhinderde schepen om zich te laten vervangen.
Het college beslist dat het tweede deel 40% van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer 2024035384 - 2025/65 terug te geven.
Het college beslist om de waarborg nutsmaatschappijen gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het aanleveren van het betalingsbewijs.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025104175 – O/2025/178 Hercull, Baliestraat(Mar) 3 8510 Kortrijk voor regularisatie bedrijvenpark gelegen Grote Leiestraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nummer 0011Z.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025104175
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie bedrijvenpark
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nummer 0011Z
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025104175
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025101822 – O/2025/168 - uitbreiden van een halfopen bijgebouw garage/berging gelegen Westdorp 28, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025101822
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van een halfopen bijgebouw garage/berging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Westdorp 28, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0978/00L00034037A0971/00W000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025101822
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025109755 – O/2025/183 - isoleren en schilderen van gevels gelegen Statieplein 28, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025109755
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: isoleren en schilderen van gevels
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statieplein 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0385/00M003
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025109755
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college van burgemeester en schepenen stelt een notaris aan voor de onderhandse verkoop met voldoende publiciteit aan de meest biedende van de gemeentelijke grond gelegen in de Kleimolenstraat in Kaster.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties gepresteerd voor de stabiliteitsstudie van de dakgewelven i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site Gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie van oktober 2025 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site Gemeentepunt' goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college van burgemeester en schepenen gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding). De verlenging wordt gegund tegen dezelfde voorwaarden.
Het college keurt het bestek, de raming, de gunningswijze, de lijst van de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van offertes goed. De opdracht wordt voorbehouden aan sociale werkplaatsen en ondernemers die de sociale en professionele integratie van kansarmen of personen met een handicap tot doel hebben.
Het Carnegie Hero Fund vraagt om bekende gevallen van moedige reddingen ter kennis te brengen van hen. Deze vraag wordt aan de hulpdiensten doorgegeven.
Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de voltijdse functie van elektricien BA5 - hoofdtechnieker Culturele infrastructuur (C1-3).
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de voltijdse functie van elektricien BA5 - hoofdtechnieker Culturele infrastructuur (C1-3).
Het college beslist om de inzet van jobstudenten voor 6000 uren vacant te verklaren voor het jaar 2026.
Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een recyclageparkwachter.
De waarnemend directeur en clusterhoofd Interne Ondersteuning krijgt de goedkeuring om deel te nemen aan de updates sociale actualiteit voor lokale besturen.
Het college kent een jaarvergunning 2026 toe voor het uitvoeren van korte, dringende werken aan Proximus.
Het college beslist een tussenkomst te verlenen in het feest van de 60-jarigen Vichte Ingooigem en Engelhoek conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.
Het college beslist in te gaan op de vraag tot betoelaging voor een kerstfeest voor senioren op 15 december 2025.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het organiseren van een kerstmarkt op zaterdag 13 en zondag 14 december 2025 op het kerkplein te Tiegem onder voorwaarden. Er wordt ook een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de organisatie en doortocht van de recreatieve loop- en wandeltocht Koning(in) van de Tiegemberg (8, 14 en 19km) op zaterdag 13 december 2025 georganiseerd door Ten Voeten Uit uit 9870 Zulte.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025081479
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een shelter voor technische apparatuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Meuleberg/ Dolageweg zn - 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1180A.
Naam van de aanvrager of exploitant: NV PR A.S.T.R.I.D.
De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.
U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.
Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:
Departement Omgeving, afdeling Gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en - Projecten (GOP)
Koning Albert II-laan 15 bus 551
1210 Brussel
Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 30 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.
Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:
- de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge
- de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).
Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:
- uw naam en adres en het feit dat u een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de reden waarom u beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die u ondervindt of waarschijnlijk ondervind van deze beslissing of het belang dat u hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of u gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op het volgende rekeningnummer BE04 3751 1109 9031 van het omgevingsfonds met als referentie “beroep omgevingsvergunning “dossiernummer”” en voeg het betalingsbewijs toe aan uw beroepschrift.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025117263 – O/2025/201 planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer), gelegen Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem, sectie B, nrs. 0098F, 0101N, 0096A, 0097C, 0101P.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer)
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025117263
Periode openbaar onderzoek: 26 november 2025 tot en met 25 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer) – klasse 2.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025117263) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025124614 – O/2025/205 voor inrichten van parking, gelegen Klijtberg - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3de afdeling, sectie BB, nummer 0410-2 en 0410Z
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: inrichten van parking
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025124614
Periode openbaar onderzoek: 24 november 2025 tot en met 23 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: inrichten van parking
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025124614) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025104597 – O/2025/172 bouwen van een vrijstaande woning, kadastraal gekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0521L
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een vrijstaande woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025104597
Periode openbaar onderzoek: 26 november 2025 tot en met 25 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een vrijstaande woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: kadastraal gekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0521L
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025104597) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 28 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 16 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Petrus.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 21 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Stefanus
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 1 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 november 2025 tot en met zondag 16 november 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de beslissing van de voorzitter raadscommissie Financiën en Algemene Zaken om de commissie bijeen te roepen op 9 december 2025.
Het college neemt kennis van het verslag van de raadscommissie Ruimte van 5 november 2025.
Het college neemt kennis van het verslag van het bestuursorgaan van Regionaal Landschap Leie en Schelde van 4 september 2025, het verslag van de raad van bestuur van Leiedal van 24 oktober 2025, de agenda en nota's van de raad van bestuur van Leiedal van 14 november 2025, het verslag van de raad van bestuur van Imog van 16 oktober 2025, de besluitenlijst van de raad van bestuur van Imog van 6 november 2025 en het verslag van zoneoverleg De Watergroep van 9 oktober 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 18 november 2025.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACV op 25 november 2025 .
Het college neemt kennis van het verslag van het OCSG van de scholengemeenschap Kadanz van 6 november 2025.
Het college beslist een aanvraag voor bewegwijzeringvergunning over te maken aan het Agentschap Wegen en Verkeer.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Pauline Everaert
Waarnemend algemeen directeur
Pauline Van Marcke
Burgemeester