Terug
Gepubliceerd op 28/11/2025

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

do 20/11/2025 - 09:00 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 13 november 2025

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 13 november 2025 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Van Marcke Pauline, Burgemeester

      • Cultuur

        • Aanstellen raadsman - Sint-Arnolduspark

          Goedgekeurd

          Het college beslist een raadsman aan te stellen om juridische advies te vragen inzake het dossier Sint-Arnolduspark.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Interessebevraging aankoop bos

          Goedgekeurd

          De gemeente kreeg de vraag of men interesse had in de aankoop van een bos.

      • Financiën

        • Meerjarenplan 2026-2031 - 'Daadkrachtig Anzegem': definitieve vaststelling financiële nota, toelichting en deel documentatie.

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de ontwerpdocumenten van de financiële nota, de toelichting en de documentatie van het meerjarenplan 2026-2031 'Daadkrachtig Anzegem' en geeft positief advies.

        • Meerjarenplan 2026-2031 - 'Daadkrachtig Anzegem': definitieve vaststelling ontwerp strategische nota

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de ontwerpdocumenten van de strategische nota van het meerjarenplan 2026-2031 'Daadkrachtig Anzegem' en geeft positief advies.

    • Devos Petra, Vierde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Afwezigheid schepen - vervanging

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag van een verhinderde schepen om zich te laten vervangen.

  • B-punt

    • Van Marcke Pauline, Burgemeester

      • Omgeving

        • Teruggave groenwaarborg tweede deel (zonevreemde last) 2024/65

          Goedgekeurd

          Het college beslist dat het tweede deel 40% van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer 2024035384 - 2025/65 terug te geven.

        • Teruggave waarborg nutsmaatschappijen dossier 2025/19

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg nutsmaatschappijen gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het aanleveren van het betalingsbewijs.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2025104175 – O/2025/178 voor regularisatie bedrijvenpark gelegen Grote Leiestraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nummer 0011Z.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025104175 – O/2025/178 Hercull, Baliestraat(Mar) 3 8510 Kortrijk voor regularisatie bedrijvenpark gelegen Grote Leiestraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nummer 0011Z.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025104175

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie bedrijvenpark

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie B, nummer 0011Z

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2025104175
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2025101822 – O/2025/168, voor uitbreiden van een halfopen bijgebouw garage/berging gelegen Westdorp 28, 8573 Anzegem - kadastraal bekend:ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nummer 0978LANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nummer 0971W

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025101822 – O/2025/168 - uitbreiden van een halfopen bijgebouw garage/berging gelegen Westdorp 28, 8573 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025101822

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden van een halfopen bijgebouw garage/berging

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Westdorp 28, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0978/00L00034037A0971/00W000

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2025101822
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2025109755 – O/2025/183, voor isoleren en schilderen van gevels gelegen Statieplein 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:ANZEGEM 1 AFD, sectie D, nummer 0385M 3

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025109755 – O/2025/183 - isoleren en schilderen van gevels gelegen Statieplein 28, 8570 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025109755

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: isoleren en schilderen van gevels

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statieplein 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0385/00M003

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2025109755
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Verkoop gemeentelijke grond Kaster - Kleimolenstraat - aanstellen notaris

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen stelt een notaris aan voor de onderhandse verkoop met voldoende publiciteit aan de meest biedende van de gemeentelijke grond gelegen in de Kleimolenstraat in Kaster.

        • Begeleiding invulling site Gemeentepunt - stabiliteitsstudie - goedkeuring schuldvordering architectenbureau

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties gepresteerd voor de stabiliteitsstudie van de dakgewelven i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site Gemeentepunt' goed.

        • Begeleiding project site Gemeentepunt - schuldvordering prestaties architectenbureau (prestaties bouwcoördinatie oktober 2025)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie van oktober 2025 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site Gemeentepunt' goed.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

    • Devogelaere Gino, Tweede schepen

      • Openbare werken

        • Afhalen op afroep van warme asfalt 2026-2027 - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding). De verlenging wordt gegund tegen dezelfde voorwaarden. 

      • Groendienst

        • Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2026 - Goedkeuring lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek, de raming, de gunningswijze, de lijst van de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van offertes goed. De opdracht wordt voorbehouden aan sociale werkplaatsen en ondernemers die de sociale en professionele integratie van kansarmen of personen met een handicap tot doel hebben.

    • Devos Petra, Vierde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Carnegie Hero Fund - erkenning voor redders

          Goedgekeurd

          Het Carnegie Hero Fund vraagt om bekende gevallen van moedige reddingen ter kennis te brengen van hen. Deze vraag wordt aan de hulpdiensten doorgegeven.

      • Personeel

        • Vastleggen selectieprocedure elektricien BA5 - hoofdtechnieker Culturele infrastructuur (contractueel - onbepaalde duur)

          Goedgekeurd

          Het college legt de selectieprocedure en -jury vast voor de voltijdse functie van elektricien BA5 - hoofdtechnieker Culturele infrastructuur (C1-3).

        • Kennisname kandidaturen elektricien BA5 - hoofdtechnieker Culturele infrastructuur (contractueel - onbepaalde duur)

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de voltijdse functie van elektricien BA5 - hoofdtechnieker Culturele infrastructuur (C1-3).

        • Vacantverklaring - betrekkingen als jobstudent voor 2026

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de  inzet van jobstudenten voor 6000 uren vacant te verklaren voor het jaar 2026.

        • Ontslag wegens pensionering recyclageparkwachter

          Goedgekeurd

          Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een recyclageparkwachter.

        • Vormingsaanvraag waarnemend algemeen directeur - Webinar ‘Updates Sociale Actualiteit voor lokale besturen’ 2026

          Goedgekeurd

          De waarnemend directeur en clusterhoofd Interne Ondersteuning krijgt de goedkeuring om deel te nemen aan de updates sociale actualiteit voor lokale besturen. 

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Tweede schepen

      • Openbare werken

        • Aanvraag jaarvergunning 2026 - uitvoeren van kleine grondwerken zonder verkeershinder en dringende werken

          Goedgekeurd

          Het college kent een jaarvergunning 2026 toe voor het uitvoeren van korte, dringende werken aan Proximus. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • 60-jarigen Ingooigem en Engelhoek

          Goedgekeurd

          Het college beslist een tussenkomst te verlenen in het feest van de 60-jarigen Vichte Ingooigem en Engelhoek conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.

        • Kerstfeest Okra Vichte

          Goedgekeurd

          Het college beslist in te gaan op de vraag tot betoelaging voor een kerstfeest voor senioren op 15 december 2025.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Inspraak & communicatie

        • Persberichten

          Ter kennis genomen

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Mobiliteit

        • Evenement/Tijdelijk verkeersreglement - kerkplein Tiegem - zaterdag 13 en zondag 14 december 2025 - Kersthappening Tiegem

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het organiseren van een kerstmarkt op zaterdag 13 en zondag 14 december 2025 op het kerkplein te Tiegem onder voorwaarden. Er wordt ook een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

        • Toelating organisatie en toelating doortocht - recreatieve loop- en wandeltocht Koning(in) van de Tiegemberg - zaterdag 13 december 2025

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de organisatie en doortocht van de recreatieve loop- en wandeltocht Koning(in) van de Tiegemberg (8, 14 en 19km) op zaterdag 13 december 2025 georganiseerd door Ten Voeten Uit uit 9870 Zulte.

  • D-punt

    • Van Marcke Pauline, Burgemeester

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing Deputatie West-Vlaanderen Project OMV_2025081479 O/2025/153 het plaatsen van een shelter voor technische apparatuur gelegen Meuleberg/ Dolageweg zn - 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1180A

          Ter kennis genomen

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025081479

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een shelter voor technische apparatuur

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Meuleberg/ Dolageweg zn - 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1180A.

          Naam van de aanvrager of exploitant: NV PR A.S.T.R.I.D.

          De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          U kunt, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing.

          U maakt deel uit van het betrokken publiek als u als natuurlijke persoon, rechtspersoon, vereniging, organisatie of groep met rechtspersoonlijkheid gevolgen ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van of belanghebbende bent bij de besluitvorming over de afgifte van een omgevingsvergunning of de bijstelling van de vergunningsvoorwaarden.

          Bezorg hiertoe een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie aan:       

          Departement Omgeving, afdeling Gebiedsontwikkeling, Omgevingsplanning en - Projecten (GOP)

          Koning Albert II-laan 15 bus 551

          1210 Brussel

          Doe dit op straffe van onontvankelijkheid binnen een vervaltermijn van 30 dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Dien het verzoekschrift in vijfvoud in, namelijk één origineel en vier fotokopies of een digitale kopie.

          Bezorg gelijktijdig een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan:

          -          de deputatie van West-Vlaanderen – Provincie Boeverbos – Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge

          -          de aanvrager (u vindt het adres van deze laatste in de beslissing).

          Vermeld in het verzoekschrift minstens de volgende gegevens:

          1. Vermeld in uw beroepschrift het volgende:

          -       uw naam en adres en het feit dat u een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;

          -       de reden waarom u beroep aantekent;

          -       een omschrijving van de gevolgen die u ondervindt of waarschijnlijk ondervind van deze beslissing of het belang dat u hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          -       of u gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op het volgende rekeningnummer BE04 3751 1109 9031 van het omgevingsfonds met als referentie “beroep omgevingsvergunning “dossiernummer”” en voeg het betalingsbewijs toe aan uw beroepschrift.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2025117263 – O/2025/201 voor planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer), gelegen Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem, sectie B, nrs. 0098F, 0101N, 0096A, 0097C, 0101P.

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025117263 – O/2025/201 planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer), gelegen Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem, sectie B, nrs. 0098F, 0101N, 0096A, 0097C, 0101P.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer)

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025117263

          Periode openbaar onderzoek: 26 november 2025 tot en met 25 december 2025

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: planwijzigingen OMV2024060338 funerarium met appartement en polyvalente zaal met kantoorruimte (inplanting, hoogte en waterbuffer) – klasse 2.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025117263) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2025124614 – O/2025/205 voor inrichten van parking, gelegen Klijtberg - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3de afdeling, sectie BB, nummer 0410-2 en 0410Z

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025124614 – O/2025/205 voor inrichten van parking, gelegen Klijtberg - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3de afdeling, sectie BB, nummer 0410-2 en 0410Z

           

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: inrichten van parking

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025124614

          Periode openbaar onderzoek: 24 november 2025 tot en met 23 december 2025

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: inrichten van parking

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025124614) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2025104597 – O/2025/172 voor bouwen van een vrijstaande woning, kadastraal gekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0521L

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025104597 – O/2025/172 bouwen van een vrijstaande woning, kadastraal gekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0521L

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een vrijstaande woning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025104597

          Periode openbaar onderzoek: 26 november 2025 tot en met 25 december 2025

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een vrijstaande woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: kadastraal gekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0521L

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025104597) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Arnoldus: kennisname notulen zitting van 28 oktober 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 28 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.

        • Kerkfabriek Sint-Petrus: kennisname notulen zitting van 16 oktober 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 16 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Petrus.

        • Kerkfabriek Sint-Stefanus: kennisname notulen zitting van 21 oktober 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 21 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Stefanus

        • Kerkfabriek Sint-Theresia: kennisname notulen zitting van 2 juli 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 1 oktober 2025 van de kerkfabriek Sint-Theresia.

    • Devos Petra, Vierde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 november 2025 tot en met zondag 16 november 2025.

        • Inzage

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Raadscommissie Financiën en Algemene zaken: vaststelling agenda

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de voorzitter raadscommissie Financiën en Algemene Zaken om de commissie bijeen te roepen op 9 december 2025.

        • Verslag commissie Ruimte 5 november 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van de raadscommissie Ruimte van 5 november 2025.

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van het bestuursorgaan van Regionaal Landschap Leie en Schelde van 4 september 2025, het verslag van de raad van bestuur van Leiedal van 24 oktober 2025, de agenda en nota's van de raad van bestuur van Leiedal van 14 november 2025, het verslag van de raad van bestuur van Imog van 16 oktober 2025, de besluitenlijst van de raad van bestuur van Imog van 6 november 2025 en het verslag van zoneoverleg De Watergroep van 9 oktober 2025.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 18 november 2025.

        • Stakingsaanzegging 25 november 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACV op 25 november 2025 .

      • Onderwijs

        • Kennisname verslag Kadanz - 6 november 2025

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het verslag van het OCSG van de scholengemeenschap Kadanz van 6 november 2025.

      • Lokale economie

        • Bewegwijzering C&V Construct

          Ter kennis genomen

          Het college beslist een aanvraag voor bewegwijzeringvergunning over te maken aan het Agentschap Wegen en Verkeer.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Pauline Everaert
Waarnemend algemeen directeur

Pauline Van Marcke
Burgemeester