Terug
Gepubliceerd op 03/03/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 23/02/2022 - 16:00 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 16 februari 2022

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 16 februari 2022 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Personeel

        • Formatie en organogram

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van en geeft positief advies aan het voorliggende ontwerp van geïntegreerde organogram en personeelsformatie en wenst deze te agenderen op de eerstvolgende gemeente- en OCMW-raad 8 maart 2022.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Gemeenteraad

        • Vragen gesteld in de gemeenteraad van 8 februari 2022

          Goedgekeurd

          Het college beantwoordt de mondelinge vragen die gesteld werden in de gemeenteraad van 8 februari 2022.

        • gemeenteraad 8 maart 2022 - vaststellen agenda

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad van 8 maart 2022 zoals voorgesteld door de voorzitter gemeenteraad.

      • Openbare werken

        • Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2022 - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht nr. 2021/297 ‘Kwalitatief maaien van gemeentelijke wegbermen 2022’ aan de ondernemer met de economisch meest voordelige inschrijving (rekening houdend met de beste prijs-kwaliteitsverhouding).

      • Groenonderhoud- en parken

        • Maaien van grote grasoppervlaktes 2022 - Goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek nr. 2022/320 met lastvoorwaarden, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers om een offerte in te dienen tegen de vastgestelde limietdatum- en uur goed.

        • Aankoop potgrond voor zomerbloemen 2022 - Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden

          Goedgekeurd

          Het college keurt de lastvoorwaarden met nr. 2022/316, de raming en de gunningswijze goed. Het college gunt de opdracht aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs).

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan - Goedkeuring schuldvordering 2 (januari 2022)

          Goedgekeurd

          Het college keurt schuldvordering 2 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan” goed.

        • Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sanitair administratie - Goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek nr. 2022/318, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen, goed.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Leveren van brandstof voor gemeentevoertuigen op afroep 2022-2023 - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht nr. 2022/309 per perceel aan de ondernemer met de economische meest voordelige (op basis van de prijs – hoogste korting) offerte.  De opdracht loopt van 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023.

        • Leveren van brandstof voor verwarming gemeente- en OCMW-gebouwen op afroep 2022-2023 - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht nr. 2022/310 aan de ondernemer met de economische meest voordelige (op basis van de prijs – hoogste korting) offerte.  De opdracht loopt van 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023.

        • Sluikstorten en opruimkosten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Vaststellen aanvullend verkeersreglement strekkende tot het invoeren van een parkeerverbod voor vrachtwagens in het begin van de Otegemstraat

          Goedgekeurd

          Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het invoeren van een parkeerverbod voor vrachtwagens in het begin van de Otegemstraat op de parkeerstrook aan het kerkhof.

        • Tijdelijk verkeersreglement - zaterdag 26 maart 2022 - Schaliënhofloop - stratenloop

          Goedgekeurd

          Het college stelt het tijdelijk verkeersreglement op zaterdag 26 maart 2022 - Schaliënhofloop (stratenloop) vast. 

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Regionale afstemming kortingscategorieën UiTPAS - principieel akkoord

          Goedgekeurd

          Na regionaal overleg in de schoot van W13 en Zuidwest wordt voorgesteld om principieel akkoord te gaan met afstemming van de kortingscategorieën in het kader van de UiT-pas. 

      • Sport

        • Huldiging sportlaureaten 2021

          Goedgekeurd

          De huldiging van de sportlaureaten 2021, zal doorgaan op vrijdag 18 maart 2022 in zaal Ansold.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Richtlijnen in de BKO nav Corona vanaf zaterdag 19 februari 2022

          Goedgekeurd

          Het Overlegcomité van 11 februari besliste om over te schakelen naar code oranje. Dit betekent ook voor de opvang enkele versoepelingen. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Call Somers Gemeente zonder Gemeentehuis --> Dienstverlening digitaal - regionaal - lokaal

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de ingevulde leidraad als voorbereiding voor de ingeplande rondgang Exello. Een delegatie van het college neemt deel aan het debat op 2 maart a.s.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 22 februari 2022.

        • Kandidaturen halftijds Bibliotheekassistent - kennisname.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de functie van halftijds bibliotheekassistent.

        • Aanstelling halftijdse bediende buitenschoolse kinderopvang voor onbepaalde duur

          Goedgekeurd

          Het college verlengt de halftijdse, contractuele functie van bediende-BKO voor onbepaalde duur.

        • Ontslag stafmedewerker Vrije Tijd

          Goedgekeurd

          Het college aanvaardt het ontslag van een voltijds stafmedewerker.

        • Vacantverklaring voltijds stafmedewerker (Cultuur-Toerisme)

          Goedgekeurd

          Het college verklaart de voltijdse functie stafmedewerker (Cultuur-Toerisme) vacant.

        • Toekennen rustpensioen gewezen uitvoerend mandataris

          Goedgekeurd

          Het college kent het rustpensioen toe aan een gewezen schepen.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Lokale economie

        • Jaarlijkse inventarisatie Leegstaande bedrijfsruimten

          Goedgekeurd

          De inventaris leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten wordt overgemaakt aan de Vlaamse overheid.

        • Prijsuitreiking eindejaarsactie "blijf hangen in Anzegem"

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de loting van de prijzen van de eindejaarsactie "Blijf hangen in Anzegem".

        • OC West - engagementsverklaring

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen beslist om een engagementsverklaring aan te gaan voor de deelname aan de handelaarsacties van OC West (vzw Ondernemerscentra West-Vlaanderen) ter ondersteuning van de detailhandel.

      • Woonbeleid

        • Bezwaren opnames leegstandsregister d.d. 17 november 2021

          Goedgekeurd

          Het college behandelt de bezwaren van eigenaars betreffende woningen opgenomen in het gemeentelijk leegstandsregister.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2017/149

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Splitsing van percelen 2022/03

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Overlast padelterreinen TC Vichte

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van een melding inzake overlast van de padelterreinen TV Vichte en formuleert een antwoord.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2021117808 – O/2021/201 voor verkavelingswijziging Kaster, gelegen hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V.

          Definitieve agenda

          Het college weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021117808 – O/2021/201 IMMO MGN, Leiemeersdreef 1 9800 Deinze, voor verkavelingswijziging Kaster, gelegen hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V.

          Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van een verkaveling, kort samengevat: verkavelingswijziging Kaster

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V

          Naam van de aanvrager of exploitant: IMMO MGN

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021117808
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021187430 – O/2022/7, voor aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt, gelegen Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie A, nummer 0201E2, en 0204B en sectie B, nummer 0148M2 .

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021187430 – O/2022/7, Gemeentebestuur Anzegem voor aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt, gelegen Heirbaan 73, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021187430

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018A0201/00E00234018A0204/00B00034018B0148/00M002

          Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021187430
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2021141637 – O/2021/256 voor bijstellen verkaveling - wijzigen keermuur, gelegen Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021141637 – O/2021/256 Hyboma - Wim Verhaeghe, Den Triangel 2 8610 Kortemark, voor bijstellen verkaveling - wijzigen keermuur, gelegen Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021141637

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en bijstellen verkaveling, kort samengevat: bijstellen verkaveling: wijzigen keermuur

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2

          Naam van de aanvrager of exploitant: HYBOMA - Verhaeghe Wim

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021141637
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2021184946 – O/2021/329 voor uitbreiden ééngezinswoning, gelegen Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling, sectie A, nrs. 0429G en 429F.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het project OMV_2021184946 – O/2021/329 Ine D'heygere en Peter Bettens, Neerbeekstraat 2 8572 Kaster, voor uitbreiden ééngezinswoning, gelegen Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling, sectie A, nrs. 0429G en 429F.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021184946

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden ééngezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0429/00F00034019A0429/00G000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Ine D'heygere en Peter Bettens 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021184946
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021111312 – O/2021/338, voor verbouwen en uitbreiden woning, gelegen Zoutstraat 23, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie B, nummer 0540B

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject  OMV_2021111312 – O/2021/338, Valerie Verplanken en Jens Van Belleghem voor verbouwen en uitbreiden woning, gelegen Zoutstraat 23, 8573 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021111312

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zoutstraat 23, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0540/00B00034037B0540/00C000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Valerie Verplanken en Jens Van Belleghem 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021111312
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021189697 – O/2021/341, voor herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning, gelegen Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie A, nummer 0355F

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021189697 – O/2021/341, Dirk Van Damme voor herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning, gelegen Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021189697

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0355/00F000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Dirk Van Damme 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021189697
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Handhaving

          Goedgekeurd

          Op 27 januari 2022 werd de gemeente op de hoogte gebracht van een klachtenbrief m.b.t. bouwinbreuken op het grondgebied Anzegem door het Departement Omgeving. Het college neemt kennis van de klacht en stuurt een brief naar de betrokkene met de vraag om zijn/ haar intenties toe te lichten.

      • Zorg en welzijn

        • opleiding reanimatie en gebruik AED-toestel in kader van Hartveilige Gemeente

          Goedgekeurd

          In uitvoering van de samenwerkingsovereenkomst hartveilig engageert de gemeente zich om de inwoners te sensibiliseren en samen met de lokale Rode Kruisafdeling op geregelde tijdstippen opleidingen aan te bieden voor reanimatie en gebruik van AED-toestellen voor de inwoners.

  • C-punt

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Bibliotheek

        • Aanstelling vrijwilliger BIB - boekenkamp krokusvakantie 2022

          Goedgekeurd

          Het college stelt een  vrijwilliger aan voor de begeleiding van het boekenkamp van de BIB voor kinderen van het eerste en tweede leerjaar tijdens de krokusvakantie.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Heropstart wijkwerken nel Kaster vanaf 28 februari 2022

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de heropstart van het wijkwerk in nel Kaster.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Inzage

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 14 februari 2022 tot en met zondag 20 februari 2022.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilligers – Monitoren vakantiewerking krokusvakantie 2022 - Jeugddienst

          Goedgekeurd

          Het college stelt vrijwilligers (monitoren) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.

      • Onderwijs

        • ABC 14 februari 2022

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van ABC van 14 februari 2022.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Het college van burgemeester en schepenen keurt deze goed.

  • D-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Openbare werken

        • Publiciteit op Tiegemberg – 25 maart 2022 – E3 Saxo Bank CLassic Elite Heren

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw KWC Hand in Hand voor het aanbrengen van publiciteit van de wedstrijdpartners op Tiegemberg ter gelegenheid van wielerwedstrijd E3 Saxo Bank Classic Elite Heren op vrijdag 25 maart 2022. Toelating wordt verleend op voorwaarde dat de publiciteit aangebracht wordt door een gespecialiseerd bedrijf 's morgens voor de wielerwedstrijd waarbij de publiciteit niet boven het wegdek mag hangen, geen belemmering vormt voor het wegdek en nog dezelfde dag afgebouwd wordt.

        • Zaterdag 26 en zondag 27 maart 2022 - Stijn Streuvelsrally voor wielertoeristen

          Goedgekeurd

          Het college verleent goedkeuring onder voorwaarden voor het aanbrengen van bepijling voor de Stijn Streuvelsrally voor wielertoeristen op zaterdag 26 en zondag 27 maart 2022.

        • Manifestatie op openbaar domein - Carnalvalsstoet - vrijdag 25 februari 2022 – Vrije Basisschool De Blokkentoren

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag van Vrije Basisschool De Blokkentoren om ter gelegenheid van de carnavalsstoet op vrijdagnamiddag 25 maart 2022 met de leerlingen van het kleuter en lager door de straten van de Heirweg te stappen. Men vertrekt vanuit de school, richting Klokketuin naar de Schaagstraat en Koekuitweg en terug via de Klokketuin richting school. Goedkeuring wordt verleend mits het naleven van de verkeersregels, het dragen van fluohesjes door zowel de leerkrachten/begeleiders en de leerlingen en het naleven van de op dat moment geldende coronamaatregelen. Ter hoogte van de oversteekplaatsen dient de leerkrachten/begeleiding uitgerust te zijn met een seingeversbordje.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Doortocht en bepijling - E3 Cyclo - 27 maart 2022 - We Ride

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating aan We Ride uit 9000 Gent voor de doortocht en bepijling van de E3 Cyclo op zondag 27 maart 2022.

        • Doortocht en bepijling - Filou Classic Cyclotocht - 20 maart 2022 - EWVC (gewijzigd parcours)

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating aan EWVC uit 8870 Kachtem voor de doortocht(gewijzigd parcours naar aanleiding werken Vichtsesteenweg) en bepijling van de cyclotocht Filou Classic op zondag 20 maart 2022.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Toerisme

        • Picknickbanken Ingooigem

          Goedgekeurd

          Het college neemt er kennis van dat er twee banken zullen geplaatst worden aan het bufferbekken in Ingooigem. De kostprijs valt ten laste van Westtoer.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van: verslag RVB Leiedal van 28 januari 2022.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Afval en recyclageparken

        • Kennisname van acties zwerfvuil in maart 'maand van de netheid' en van doorlopende acties rond zwerfvuil

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de acties die georganiseerd worden rond zwerfvuil tijdens de maand maart, maand van de netheid en van doorlopende acties die georganiseerd worden rond zwerfvuil.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021133612 – O/2021/320 voor bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, gelegen Stijn Streuvelsstraat 17 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 480Z en 501E.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021133612 – O/2021/320 voor bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, gelegen Stijn Streuvelsstraat 17 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 480Z en 501E.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133612

          Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, het plaatsen van een uithangbord en het bouwen van een elektriciteitscabine (IIOA - klasse 3). 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 17 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Brouwers Verzet

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021133612) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2021101435 – O/2022/13 voor uitbreiden woning

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021101435 – O/2022/13 voor uitbreiden woning.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2022005227 – O/2022/16 voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022005227 – O/2022/16 voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning

        • Adviesvragen project OMV_2021170408 – O/2022/18 voor verbouwen woning

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021170408 – O/2022/18

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022006946 – O/2022/19 voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 13 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0409D

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022006946 – O/2022/19Léonie Pauwels , Ter Schabbe 13 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 13 - 8570 Anzegem.Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0409D 

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022006946

          Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 13 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Pauwels Léonie

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022006946) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022017863 – O/2022/42 voor bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging, gelegen Schaliënhofstraat 26 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0321 T en 0330 W.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022017863 – O/2022/42 Kristof Malisse, voor bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging, gelegen Schaliënhofstraat 26 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0321 T en 0330 W.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022017863

          Periode openbaar onderzoek: 7 maart 2022 tot en met 5 april 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaliënhofstraat 26 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Malisse Kristof

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022017863) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022007814 – O/2022/21 voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Grasstraat 12 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 56L

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022007814 – O/2022/21 Bart Bataille , Grasstraat 12 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Grasstraat 12 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0056L

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022007814

          Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grasstraat 12, 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Bataille Bart

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022007814) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2021188488 – O/2021/335 voor herbouwen woning, gelegen Neerbeekstraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nummer 0429F.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021188488 – O/2021/335 Eva Vanclooster, Neerbeekstraat 6 8572 Anzegem, voor herbouwen woning, gelegen Neerbeekstraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nummer 0429F. 

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021176054 – O/2021/309 voor verkaveling van 2 loten, gelegen Holstraat 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie D, nummer 0356W.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021176054 – O/2021/309 Linus Demeulemeester, Holstraat 50 8570 Anzegem, voor verkaveling van 2 loten, Holstraat 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nr 0356W. 

          Het verkavelen van gronden met als onderwerp: verkaveling van 2 loten

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021176054

          Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling van 2 loten. 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 48 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Demeulemeester Linus

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021176054) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Adviesvragen project OMV_2022013589 – O/2022/29 voor functiewijziging naar tijdelijke evenementenbar

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022013589 – O/2022/29

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter