Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 16 februari 2022 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van en geeft positief advies aan het voorliggende ontwerp van geïntegreerde organogram en personeelsformatie en wenst deze te agenderen op de eerstvolgende gemeente- en OCMW-raad 8 maart 2022.
Het college beantwoordt de mondelinge vragen die gesteld werden in de gemeenteraad van 8 februari 2022.
Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad van 8 maart 2022 zoals voorgesteld door de voorzitter gemeenteraad.
Het college gunt de opdracht nr. 2021/297 ‘Kwalitatief maaien van gemeentelijke wegbermen 2022’ aan de ondernemer met de economisch meest voordelige inschrijving (rekening houdend met de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college keurt het bestek nr. 2022/320 met lastvoorwaarden, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers om een offerte in te dienen tegen de vastgestelde limietdatum- en uur goed.
Het college keurt de lastvoorwaarden met nr. 2022/316, de raming en de gunningswijze goed. Het college gunt de opdracht aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs).
Het college keurt schuldvordering 2 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan” goed.
Het college keurt het bestek nr. 2022/318, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen, goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college gunt de opdracht nr. 2022/309 per perceel aan de ondernemer met de economische meest voordelige (op basis van de prijs – hoogste korting) offerte. De opdracht loopt van 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023.
Het college gunt de opdracht nr. 2022/310 aan de ondernemer met de economische meest voordelige (op basis van de prijs – hoogste korting) offerte. De opdracht loopt van 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023.
Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het invoeren van een parkeerverbod voor vrachtwagens in het begin van de Otegemstraat op de parkeerstrook aan het kerkhof.
Het college stelt het tijdelijk verkeersreglement op zaterdag 26 maart 2022 - Schaliënhofloop (stratenloop) vast.
Na regionaal overleg in de schoot van W13 en Zuidwest wordt voorgesteld om principieel akkoord te gaan met afstemming van de kortingscategorieën in het kader van de UiT-pas.
De huldiging van de sportlaureaten 2021, zal doorgaan op vrijdag 18 maart 2022 in zaal Ansold.
Het Overlegcomité van 11 februari besliste om over te schakelen naar code oranje. Dit betekent ook voor de opvang enkele versoepelingen.
Het college neemt kennis van de ingevulde leidraad als voorbereiding voor de ingeplande rondgang Exello. Een delegatie van het college neemt deel aan het debat op 2 maart a.s.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 22 februari 2022.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de functie van halftijds bibliotheekassistent.
Het college verlengt de halftijdse, contractuele functie van bediende-BKO voor onbepaalde duur.
Het college aanvaardt het ontslag van een voltijds stafmedewerker.
Het college verklaart de voltijdse functie stafmedewerker (Cultuur-Toerisme) vacant.
Het college kent het rustpensioen toe aan een gewezen schepen.
De inventaris leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten wordt overgemaakt aan de Vlaamse overheid.
Het college neemt kennis van de loting van de prijzen van de eindejaarsactie "Blijf hangen in Anzegem".
Het college van burgemeester en schepenen beslist om een engagementsverklaring aan te gaan voor de deelname aan de handelaarsacties van OC West (vzw Ondernemerscentra West-Vlaanderen) ter ondersteuning van de detailhandel.
Het college behandelt de bezwaren van eigenaars betreffende woningen opgenomen in het gemeentelijk leegstandsregister.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college neemt kennis van een melding inzake overlast van de padelterreinen TV Vichte en formuleert een antwoord.
Het college weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021117808 – O/2021/201 IMMO MGN, Leiemeersdreef 1 9800 Deinze, voor verkavelingswijziging Kaster, gelegen hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V.
Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van een verkaveling, kort samengevat: verkavelingswijziging Kaster
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V
Naam van de aanvrager of exploitant: IMMO MGN
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021117808
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021187430 – O/2022/7, Gemeentebestuur Anzegem voor aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt, gelegen Heirbaan 73, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021187430
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018A0201/00E00234018A0204/00B00034018B0148/00M002
Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021187430
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021141637 – O/2021/256 Hyboma - Wim Verhaeghe, Den Triangel 2 8610 Kortemark, voor bijstellen verkaveling - wijzigen keermuur, gelegen Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021141637
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en bijstellen verkaveling, kort samengevat: bijstellen verkaveling: wijzigen keermuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2
Naam van de aanvrager of exploitant: HYBOMA - Verhaeghe Wim
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021141637
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het project OMV_2021184946 – O/2021/329 Ine D'heygere en Peter Bettens, Neerbeekstraat 2 8572 Kaster, voor uitbreiden ééngezinswoning, gelegen Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling, sectie A, nrs. 0429G en 429F.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021184946
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0429/00F00034019A0429/00G000
Naam van de aanvrager of exploitant: Ine D'heygere en Peter Bettens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021184946
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021111312 – O/2021/338, Valerie Verplanken en Jens Van Belleghem voor verbouwen en uitbreiden woning, gelegen Zoutstraat 23, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021111312
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zoutstraat 23, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0540/00B00034037B0540/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Valerie Verplanken en Jens Van Belleghem
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021111312
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021189697 – O/2021/341, Dirk Van Damme voor herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning, gelegen Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021189697
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0355/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Dirk Van Damme
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021189697
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Op 27 januari 2022 werd de gemeente op de hoogte gebracht van een klachtenbrief m.b.t. bouwinbreuken op het grondgebied Anzegem door het Departement Omgeving. Het college neemt kennis van de klacht en stuurt een brief naar de betrokkene met de vraag om zijn/ haar intenties toe te lichten.
In uitvoering van de samenwerkingsovereenkomst hartveilig engageert de gemeente zich om de inwoners te sensibiliseren en samen met de lokale Rode Kruisafdeling op geregelde tijdstippen opleidingen aan te bieden voor reanimatie en gebruik van AED-toestellen voor de inwoners.
Het college stelt een vrijwilliger aan voor de begeleiding van het boekenkamp van de BIB voor kinderen van het eerste en tweede leerjaar tijdens de krokusvakantie.
Het college neemt kennis van de heropstart van het wijkwerk in nel Kaster.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 14 februari 2022 tot en met zondag 20 februari 2022.
Het college stelt vrijwilligers (monitoren) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Het college neemt kennis van het verslag van ABC van 14 februari 2022.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Het college van burgemeester en schepenen keurt deze goed.
Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw KWC Hand in Hand voor het aanbrengen van publiciteit van de wedstrijdpartners op Tiegemberg ter gelegenheid van wielerwedstrijd E3 Saxo Bank Classic Elite Heren op vrijdag 25 maart 2022. Toelating wordt verleend op voorwaarde dat de publiciteit aangebracht wordt door een gespecialiseerd bedrijf 's morgens voor de wielerwedstrijd waarbij de publiciteit niet boven het wegdek mag hangen, geen belemmering vormt voor het wegdek en nog dezelfde dag afgebouwd wordt.
Het college verleent goedkeuring onder voorwaarden voor het aanbrengen van bepijling voor de Stijn Streuvelsrally voor wielertoeristen op zaterdag 26 en zondag 27 maart 2022.
Het college neemt kennis van de aanvraag van Vrije Basisschool De Blokkentoren om ter gelegenheid van de carnavalsstoet op vrijdagnamiddag 25 maart 2022 met de leerlingen van het kleuter en lager door de straten van de Heirweg te stappen. Men vertrekt vanuit de school, richting Klokketuin naar de Schaagstraat en Koekuitweg en terug via de Klokketuin richting school. Goedkeuring wordt verleend mits het naleven van de verkeersregels, het dragen van fluohesjes door zowel de leerkrachten/begeleiders en de leerlingen en het naleven van de op dat moment geldende coronamaatregelen. Ter hoogte van de oversteekplaatsen dient de leerkrachten/begeleiding uitgerust te zijn met een seingeversbordje.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan We Ride uit 9000 Gent voor de doortocht en bepijling van de E3 Cyclo op zondag 27 maart 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan EWVC uit 8870 Kachtem voor de doortocht(gewijzigd parcours naar aanleiding werken Vichtsesteenweg) en bepijling van de cyclotocht Filou Classic op zondag 20 maart 2022.
Het college neemt er kennis van dat er twee banken zullen geplaatst worden aan het bufferbekken in Ingooigem. De kostprijs valt ten laste van Westtoer.
Het college neemt kennis van: verslag RVB Leiedal van 28 januari 2022.
Het college neemt kennis van de acties die georganiseerd worden rond zwerfvuil tijdens de maand maart, maand van de netheid en van doorlopende acties die georganiseerd worden rond zwerfvuil.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021133612 – O/2021/320 voor bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, gelegen Stijn Streuvelsstraat 17 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 480Z en 501E.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133612
Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, het plaatsen van een uithangbord en het bouwen van een elektriciteitscabine (IIOA - klasse 3).
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 17 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Brouwers Verzet
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021133612) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021101435 – O/2022/13 voor uitbreiden woning.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022005227 – O/2022/16 voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021170408 – O/2022/18
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022006946 – O/2022/19Léonie Pauwels , Ter Schabbe 13 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 13 - 8570 Anzegem.Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0409D
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022006946
Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 13 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Pauwels Léonie
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022006946) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022017863 – O/2022/42 Kristof Malisse, voor bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging, gelegen Schaliënhofstraat 26 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0321 T en 0330 W.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022017863
Periode openbaar onderzoek: 7 maart 2022 tot en met 5 april 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaliënhofstraat 26 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Malisse Kristof
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022017863) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022007814 – O/2022/21 Bart Bataille , Grasstraat 12 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Grasstraat 12 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0056L
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022007814
Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grasstraat 12, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Bataille Bart
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022007814) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021188488 – O/2021/335 Eva Vanclooster, Neerbeekstraat 6 8572 Anzegem, voor herbouwen woning, gelegen Neerbeekstraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nummer 0429F.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021176054 – O/2021/309 Linus Demeulemeester, Holstraat 50 8570 Anzegem, voor verkaveling van 2 loten, Holstraat 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nr 0356W.
Het verkavelen van gronden met als onderwerp: verkaveling van 2 loten
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021176054
Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling van 2 loten.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 48 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Demeulemeester Linus
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021176054) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022013589 – O/2022/29
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter