Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 23/02/2022 - 16:00 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Desmet Anja, Derde schepen

Personeel

  • Formatie en organogram

    Het college neemt kennis van en geeft positief advies aan het voorliggende ontwerp van geïntegreerde organogram en personeelsformatie en wenst deze te agenderen op de eerstvolgende gemeente- en OCMW-raad 8 maart 2022.

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Gemeenteraad

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

Sport

  • Huldiging sportlaureaten 2021

    De huldiging van de sportlaureaten 2021, zal doorgaan op vrijdag 18 maart 2022 in zaal Ansold.

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Lokale economie

Woonbeleid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Splitsing van percelen 2022/03

    Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

  • Overlast padelterreinen TC Vichte

    Het college neemt kennis van een melding inzake overlast van de padelterreinen TV Vichte en formuleert een antwoord.

Omgevingsdossiers

  • Het college weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021117808 – O/2021/201 IMMO MGN, Leiemeersdreef 1 9800 Deinze, voor verkavelingswijziging Kaster, gelegen hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V.

    Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van een verkaveling, kort samengevat: verkavelingswijziging Kaster

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: hoek Bevrijdingslaan/ Varentstraat, kadastraal gekend: 4e afdeling (KASTER), sectie A, nummer 0314V

    Naam van de aanvrager of exploitant: IMMO MGN

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021117808
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021187430 – O/2022/7, Gemeentebestuur Anzegem voor aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt, gelegen Heirbaan 73, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021187430

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van buitenstockage technische dienst en parking nieuw gemeentepunt

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018A0201/00E00234018A0204/00B00034018B0148/00M002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021187430
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021141637 – O/2021/256 Hyboma - Wim Verhaeghe, Den Triangel 2 8610 Kortemark, voor bijstellen verkaveling - wijzigen keermuur, gelegen Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021141637

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en bijstellen verkaveling, kort samengevat: bijstellen verkaveling: wijzigen keermuur

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 19 en 20 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0098C2 en 0098S2

    Naam van de aanvrager of exploitant: HYBOMA - Verhaeghe Wim

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021141637
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het project OMV_2021184946 – O/2021/329 Ine D'heygere en Peter Bettens, Neerbeekstraat 2 8572 Kaster, voor uitbreiden ééngezinswoning, gelegen Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling, sectie A, nrs. 0429G en 429F.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021184946

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbreiden ééngezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0429/00F00034019A0429/00G000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Ine D'heygere en Peter Bettens 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021184946
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject  OMV_2021111312 – O/2021/338, Valerie Verplanken en Jens Van Belleghem voor verbouwen en uitbreiden woning, gelegen Zoutstraat 23, 8573 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021111312

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zoutstraat 23, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0540/00B00034037B0540/00C000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Valerie Verplanken en Jens Van Belleghem 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021111312
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021189697 – O/2021/341, Dirk Van Damme voor herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning, gelegen Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021189697

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een garage en isoleren voorgevel woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0355/00F000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Dirk Van Damme 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021189697
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Handhaving

    Op 27 januari 2022 werd de gemeente op de hoogte gebracht van een klachtenbrief m.b.t. bouwinbreuken op het grondgebied Anzegem door het Departement Omgeving. Het college neemt kennis van de klacht en stuurt een brief naar de betrokkene met de vraag om zijn/ haar intenties toe te lichten.

Zorg en welzijn

C-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Bibliotheek

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 14 februari 2022 tot en met zondag 20 februari 2022.

Personeel

Onderwijs

  • ABC 14 februari 2022

    Het college neemt kennis van het verslag van ABC van 14 februari 2022.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Het college van burgemeester en schepenen keurt deze goed.

D-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

  • Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw KWC Hand in Hand voor het aanbrengen van publiciteit van de wedstrijdpartners op Tiegemberg ter gelegenheid van wielerwedstrijd E3 Saxo Bank Classic Elite Heren op vrijdag 25 maart 2022. Toelating wordt verleend op voorwaarde dat de publiciteit aangebracht wordt door een gespecialiseerd bedrijf 's morgens voor de wielerwedstrijd waarbij de publiciteit niet boven het wegdek mag hangen, geen belemmering vormt voor het wegdek en nog dezelfde dag afgebouwd wordt.

  • Het college verleent goedkeuring onder voorwaarden voor het aanbrengen van bepijling voor de Stijn Streuvelsrally voor wielertoeristen op zaterdag 26 en zondag 27 maart 2022.

  • Het college neemt kennis van de aanvraag van Vrije Basisschool De Blokkentoren om ter gelegenheid van de carnavalsstoet op vrijdagnamiddag 25 maart 2022 met de leerlingen van het kleuter en lager door de straten van de Heirweg te stappen. Men vertrekt vanuit de school, richting Klokketuin naar de Schaagstraat en Koekuitweg en terug via de Klokketuin richting school. Goedkeuring wordt verleend mits het naleven van de verkeersregels, het dragen van fluohesjes door zowel de leerkrachten/begeleiders en de leerlingen en het naleven van de op dat moment geldende coronamaatregelen. Ter hoogte van de oversteekplaatsen dient de leerkrachten/begeleiding uitgerust te zijn met een seingeversbordje.

Degroote Louis, Eerste schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Toerisme

  • Picknickbanken Ingooigem

    Het college neemt er kennis van dat er twee banken zullen geplaatst worden aan het bufferbekken in Ingooigem. De kostprijs valt ten laste van Westtoer.

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Afval en recyclageparken

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021133612 – O/2021/320 voor bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, gelegen Stijn Streuvelsstraat 17 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 480Z en 501E.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133612

    Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, het plaatsen van een uithangbord en het bouwen van een elektriciteitscabine (IIOA - klasse 3). 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 17 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Brouwers Verzet

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021133612) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021101435 – O/2022/13 voor uitbreiden woning.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022005227 – O/2022/16 voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2021170408 – O/2022/18

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022006946 – O/2022/19Léonie Pauwels , Ter Schabbe 13 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 13 - 8570 Anzegem.Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0409D 

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022006946

    Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 13 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Pauwels Léonie

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022006946) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022017863 – O/2022/42 Kristof Malisse, voor bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging, gelegen Schaliënhofstraat 26 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0321 T en 0330 W.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022017863

    Periode openbaar onderzoek: 7 maart 2022 tot en met 5 april 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een bijgebouw na afbraak van carport en tuinberging.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaliënhofstraat 26 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Malisse Kristof

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022017863) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022007814 – O/2022/21 Bart Bataille , Grasstraat 12 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Grasstraat 12 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0056L

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022007814

    Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grasstraat 12, 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Bataille Bart

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022007814) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021188488 – O/2021/335 Eva Vanclooster, Neerbeekstraat 6 8572 Anzegem, voor herbouwen woning, gelegen Neerbeekstraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nummer 0429F. 

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021176054 – O/2021/309 Linus Demeulemeester, Holstraat 50 8570 Anzegem, voor verkaveling van 2 loten, Holstraat 48 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nr 0356W. 

    Het verkavelen van gronden met als onderwerp: verkaveling van 2 loten

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021176054

    Periode openbaar onderzoek: 28 februari 2022 tot en met 29 maart 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling van 2 loten. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 48 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Demeulemeester Linus

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021176054) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022013589 – O/2022/29