Thu 27/11/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 20 november 2025 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van het schrijven van Fluvius West inzake de schrapping van een agendapunt op de algemene vergadering van 16 december 2025.
Het college ontving een schrijven van enkele raadsleden met de vraag een extra gemeenteraad in december in te plannen. Een antwoord wordt opgesteld in samenspraak met de voorzitter.
Het college gaat akkoord dat de gemeenteschool gebruik maakt van een eigen minibusje om enkele leerlingen naar het zwembad te brengen.
Het college neemt kennis van het feit dat IMOG de inzameling van bedrijfsafval pas zal opstarten vanaf 1 april 2026.
Het college gaat in op de vraag van KLJ Ingooigem voor het herschilderen van een deel van hun lokaal, conform de gebruiksovereenkomst. Het schilderen gebeurt door de KLJ-leden zelf.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een vraag betreffende een voorwaarde in een omgevingsdossier mbt het niet plaatsen van een IBA ingevolge toekomstige rioleringswerken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025111786 – O/2025/187 - bouwen van een eengezinswoning gelegen Klijtberg 28, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025111786
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0407/00D004
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025111786
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025095279 – O/2025/181 - verbouwen van een woning gelegen Tiegemberg 5, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025095279
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tiegemberg 5, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0230/00D000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025095279
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025115558 – O/2025/188 - plaatsen van keermuren gelegen Deerlijkstraat 22, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025115558
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van keermuren
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 22, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0349/00E000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025115558
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 1 voor de opdracht “Uitvoeren van kleine restwerken in het Gemeentepunt” goed.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het schattingsverslag van de bejaardenwoningen Kortestraat 8 t.e.m. 22 en Ter Schabbe 2 t.e.m. 8.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het schattingsverslag opgemaakt i.k.v. de verkoop van de woningen Oostdorp nrs. 15, 17, 19 en 21, het perceel grond Oostdorp nr. 23 en de bejaardenwoningen Sint-Arnolduslaan nrs. 6 t.e.m. 20 in één geheel.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering voor de opdracht “Inrichten theater-, les- en polyvalente zaal in het Gemeentepunt - elektriciteit” goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Iedereen Leest vraagt het Boekstartproject te kunnen continueren en jonge gezinnen met hun baby te stimuleren met boeken en voorlezen bezig te zijn.
Het college stelt 6u binnen de functie van administratief medewerker (contractueel C1-3) vacant voor onbepaalde duur.
Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een bediende buitenschoolse kinderopvang.
Het college neemt kennis van het arbeidsongeval van 15 mei 2025 overkomen aan een personeelslid en is geconsolideerd zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het college aanvaardt het ontslag van een jeugdconsulent.
Het college gunt de basisopdracht (kalenderjaar 2026) aan de enige inschrijver (op basis van de prijs). De opdracht kan 1 keer verlengd worden, mits uitdrukkelijke beslissing.
Het schepencollege keurt de deelname aan de planningsweek door de stedenbandcoördinator voorafgaand de inleefreis in Benin goed.
Het college neemt kennis van de adviesvraag van het Vlaams departement Omgeving over het project-milieueffectenrapport (PR-MER) voor het project Ventilus, en besluit geen advies uit te brengen hierover.
Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een diamanten huwelijksjubileum.
Het college geeft toelating om publiciteit 'Eindejaarsactie Anzegem!' te voorzien op de gemeentelijke rasters ter hoogte van de invalswegen. Deze actie 'Koop Lokaal en Win' loopt van 1 tem 31 december 2025 en is een initiatief van de dienst Lokale Economie voor het steunen van de lokale deelnemende handelaars tijdens de eindejaarsperiode.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025116922 – O/2025/195 Intercommunale Leiedal, President Kennedypark 10 8500 Kortrijk voor Anzegem - De Voerman WZ verkavelen 28 loten voor wonen, 6 loten voor lokale bedrijven met bedrijfswoningen, 4 loten voor buurtparking, een lot voor een elektriciteitscabine en een zone openbaar domein gelegen Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat/ Diepgrondstraat, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nrs. 0225, 0224A, 0245G, 0223E2, 0253G2, 0253F2, 0253C2, 0247B, 0227D, 0227E.
Het verkavelen van gronden: Anzegem - De Voerman WZ verkavelen 28 loten voor wonen, 6 loten voor lokale bedrijven met bedrijfswoningen, 4 loten voor buurtparking, een lot voor een elektriciteitscabine en een zone openbaar domein
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025116922
Periode openbaar onderzoek: 1 december 2025 tot en met 30 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: Anzegem - De Voerman WZ verkavelen 28 loten voor wonen, 6 loten voor lokale bedrijven met bedrijfswoningen, 4 loten voor buurtparking, een lot voor een elektriciteitscabine en een zone openbaar domein
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat/ Diepgrondstraat, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nrs. 0225, 0224A, 0245G, 0223E2, 0253G2, 0253F2, 0253C2, 0247B, 0227D, 0227E.
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025116922) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025085491 – O/2025/148 De Voerman fase 2, gelegen Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat/ Diepgrondstraat, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nrs. 0225, 0224A, 0245G, 0223E2, 0253G2, 0253F2, 0253C2, 0247B, 0227D, 0227E.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: De Voerman fase 2
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025085491
Periode openbaar onderzoek: 1 december 2025 tot en met 30 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: De Voerman fase 2
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat/ Diepgrondstraat, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie A, nrs. 0225, 0224A, 0245G, 0223E2, 0253G2, 0253F2, 0253C2, 0247B, 0227D, 0227E.
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025085491) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025135546 – O/2025/236 Functiewijziging van een handelsgelijkvloers bij een meergezinswoning gelegen Vichteplaats 41 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0097W2.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025114390 – O/2025/211 herbouw van een ééngezinswoning, gelegen Nieuwenhovestraat 4 - 8570 Anzegem, Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0016G2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouw van een ééngezinswoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025114390
Periode openbaar onderzoek: 1 december 2025 tot en met 30 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: herbouw van een ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwenhovestraat 4 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025114390) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025131067 – O/2025/220 functiewijziging van woning naar praktijk, gelegen Juliaan Claerhoutstraat 27 -8572 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 4 AFD (KASTER), sectie A, nummer 0368N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging van woning naar praktijk
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025131067
Periode openbaar onderzoek: 1 december 2025 tot en met 30 december 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: functiewijziging van woning naar praktijk
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Juliaan Claerhoutstraat 27 8572 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025131067) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025131123 – O/2025/219
Het college neemt kennis van de brief vanuit de Vlaamse Overheid omtrent de Leenvergoeding voor openbare bibliotheken en de kosten die deze verandering met zich meebrengen voor de gemeente.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 17 november 2025 tot en met zondag 23 november 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 25 november 2025.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de agendapunten van de bijeenkomst van het Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 28 november 2025.
Een nieuwe datum wordt ingepland voor de opleiding inzake Gegevensbescherming voor (nieuwe) mandatarissen op 27 januari 2026.
Het college neemt kennis van de resultaten van de Vlaamse toetsen van de gemeenteschool.