Wed 03/05/2023 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 26 april 2023 wordt goedgekeurd.
Het college formuleert een antwoord op de mondelinge vragen gesteld in de gemeenteraad van 11 april 2023.
Het college beslist reflecterende huisnummers aan te bieden aan de bevolking.Op regelmatige basis zal een oproep gelanceerd worden in Aktiv waarop de burger zal kunnen intekenen.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (eindstaat) voor de opdracht 'asfalteringswerken op diverse locaties 2022' goed.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “Slopen 't Klokske en aanleg parking, Vichtsesteenweg 115+” goed.
Het college beslist om de intentieverklaring van Leiedal om namens de gebiedscoalitie Water-Land-Schap Gaverbeek aanspraak te maken op het ondersteuningsbudget van 100.000 euro voor procesbegeleiding verdeeld over 5 jaar (2023-2027), met een maximum van 30.000 euro per jaar, niet te ondersteunen.
Het college keurt vorderingsstaat 5 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - leveren en plaatsen branddetectie” goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie en architect van maart 2023 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt schuldvordering 1 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - elektriciteit politie” goed.
Het college keurt schuldvordering 1 (eindfactuur) voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - inkomdeur en ramen zone politie” goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De gemeente heft een belasting op ongeadresseerde drukwerken. Het college behandelt de vraag van een verspreider om vrijstelling te bekomen gezien een bedeling verkeerdelijk in Anzegem werd gepost.
Het college beslist deel te nemen aan de raamovereenkomst ‘Kantoormeubilair – oktober 2021’ van aankoopcentrale Creat (Farys).
Het college van burgemeester en schepenen viseert dwangbevelen en verklaart deze uitvoerbaar waardoor deze dossiers kunnen overgemaakt worden aan het deurwaarderskantoor.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
Het college heft het aanvullend verkeersreglement dd. 21/12/2022 tot het invoeren van een parkeerplaats voor mindervaliden t.h.v. Heuntjesstraat 21 op.
Het college neemt kennis van het verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 27 maart 2023 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.
De opdracht voor het drukwerk van de nieuwe seizoensbrochure voor GC De Zinnen wordt toegewezen.
Het college geeft toestemming om de monitoreninfoavond te organiseren voor jeugd uit Anzegem op 17 mei 2023. Alle 15- en 16-jarigen worden hierbij aangeschreven.
Het college neemt kennis van het reflectieverslag o.b.v. de resultaten van de tevredenheidsmetingen in 2022 van de Buitenschoolse Kinderopvang.
Het college geeft een financieel ruggensteuntje aan een wijkfeest.
Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een gouden huwelijksjubileum.
Het college neemt kennis van het voorstel van de voorzitter raadscommissie Financiën en Algemene Zaken om een bijeenkomst te beleggen op donderdag 1 juni a.s.
Het college beslist geen bijeenkomst Vast Bureau en College te organiseren op woensdag 17 mei 2023 (vooravond OLH-Hemelvaart).
De eerder voorziene bijeenkomst vast bureau en college op 17 juli wordt verschoven naar dinsdag 18 juli 2023 om 16u30.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 2 mei 2023.
Het college beantwoordt de vraag van een raadslid omtrent de terugstorting van een onterecht ontvangen bedrag door een ander raadslid.
Het college verlengt de aangelegde werfreserve voor de functie van administratief medewerker (C1-3) met 3 maanden.
Het college neemt kennis van de klacht ingediend bij Bpost wegens het te laat afstempelen van de oproepingskaarten voor de hernieuwing van de identiteitskaarten en beslist om gedupeerde burgers aan te raden eveneens klacht in te dienen bij b-post teneinde de extra kosten te kunnen recupereren.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college beslist om gebruik te maken van het aankoopplatform 'Buy IT Public' van V-ICT-OR voor IT-materiaal
Een aanvraag van een marktkramer tot het bekomen van een vaste standplaats op de markt wordt op de wachtlijst geplaatst.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
In toepassing van artikel 2.2.9 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening kan het gemeentebestuur advies uitbrengen ten laatste op de plenaire vergadering over het voorontwerp van Ruimtelijk uitvoeringsplan Ventilus - RUP_02000_212_00513_00001, op 22-05-2023, om 09:00 in Foyer – het Jacob van Maerlantgebouw (VAC Brugge), Koning Albert I-laan 1-2, 8200 Brugge .
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023029413 – O/2023/42 Pascal de Moor, Butsegem 2, 8572 Anzegem voor aanleg oprit + overwelven gracht gelegen thv Uilstraat 2, 8572 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023029413
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg oprit + overwelven gracht
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: thv Uilstraat 2, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 34019B0387/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Pascal de Moor
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023029413
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023018478 – O/2023/25 Danny Callens, Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem voor Regulariseren carport en uitbreiding woning gelegen Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023018478
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regulariseren carport en uitbreiding woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0292/00G002
Naam van de aanvrager of exploitant: Danny Callens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023018478
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023021858 – O/2023/30 Victor Van De Wiele, Johanna Amerlinckstraat 7/7, 8500 Kortrijk & Camille Deprez, Elstweg 33, 8570 Anzegem voor verbouwen van een bestaande eengezinswoning + plaatsen warmtepomp gelegen Domien Veysstraat 36, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0448X2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023021858
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en ingedeelde inrichtingen of activiteiten, kort samengevat: verbouwen van een bestaande eengezinswoning + plaatsen warmtepomp
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Domien Veysstraat 36, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0448/00X002
Naam van de aanvrager of exploitant: Victor Van De Wiele & Camille Deprez
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023021858
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023001796 – O/2023/2 GEMEENTEBESTUUR ANZEGEM, De Vierschaar 1 8570 Anzegem voor heraanleg fietsinfrastructuur gelegen gelegen Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023001796
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: heraanleg fietsinfrastructuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C
Naam van de aanvrager of exploitant: GEMEENTEBESTUUR ANZEGEM
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023001796
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022166964 – O/2022/287 GOVAERT PROJECTS (Geert Govaert), Vossestraat 69 8570 Anzegem voor bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking gelegen Oostdorp 20, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022166964
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 20, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0870/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: GOVAERT PROJECTS
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022166964
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023007615 – O/2023/20 Renzo Verhelle & Detlev Sabbe, Ter Beke 14, 8570 Anzegem voor verbouwen eengezinswoning gelegen Ter Beke 14, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023007615
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Beke 14, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0366/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: Renzo Verhelle & Detlev Sabbe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023007615
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023008303 – O/2023/11 Jens Van Nieuwenhove, Vichtsesteenweg 25 8570 Anzegem voor gevelrenovatie spuitkurk gelegen Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023008303
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gevelrenovatie spuitkurk
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0845/00V003
Naam van de aanvrager of exploitant: Jens Van Nieuwenhove
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023008303
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht van de 'De 1000km voor Kom op tegen Kanker' op zondag 20 mei 2023 georganiseerd door Flanders Classics.
Op vrijdag 12 mei 2023 organiseert de Cultuurraad Anzegem in samenwerking met de Cultuurdienst en muziekgroep Apropos een meezingavond op het grasveld aan De Kleine Kluis. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college beslist opnieuw 'Samen Hokken om te Blokken' te organiseren van 18/05/2023 tot 30/06/2023, telkens van 8u-19u30 in het Antennepunt te Vichte.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 24 april 2023 tot en met zondag 30 april 2023.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de agenda van het vakbondoverleg van 25 mei 2023.
Er wordt een vrijwilliger aangesteld als zaalwachter Sportinfrastructuur.
Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.
Het College neemt kennis van de evaluatienota door Wonen in Vlaanderen van het werkjaar 2022 van de IGS BeterWonen.
Het college neemt kennis van:
verslagen Gaselwest: RBC West dd. 23 januari 2023 - RBC Oost dd. 26 januari 2023 - RBC Centrum dd. 31 januari 2023 - RvB dd. 15 februari 2023 / RVB Imog van 27 maart 2023 en 19 april 2023 / RVB Leiedal van 14 april 2023.
Het college neemt kennis van de melding van een vrijwilliger die zijn vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023028669 (2023/70)
Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 2 (opslagruimte voor groothandel van smeermiddelen, kleefstoffen en silicone producten voor industriële klanten)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 86, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34038B0064/00D002
Naam van de aanvrager of exploitant: Lambert Products, Oudenaardestraat 49, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 8 mei tot en met 6 juni 2023
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag is digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2023028669) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
De organisatie van een Faire Ronde op zaterdag 13 mei met start tussen 13u30 en 14u30 in tuin Mensinde Tiegem.