Terug
Gepubliceerd op 11/05/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 03/05/2023 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 26 april 2023

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 26 april 2023 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester

      • Gemeenteraad

        • Mondelinge vragen gemeenteraad 11 april 2023

          Goedgekeurd

          Het college formuleert een antwoord op de mondelinge vragen gesteld in de gemeenteraad van 11 april 2023.

        • Vraag reflecterende huisnummers.

          Goedgekeurd

          Het college beslist reflecterende huisnummers aan te bieden aan de bevolking.Op regelmatige basis zal een oproep gelanceerd worden in Aktiv waarop de burger zal kunnen intekenen.

      • Openbare werken

        • Asfalteringswerken op diverse locaties 2022 - Goedkeuring vorderingsstaat 1 (eindstaat)

          Goedgekeurd

          Het college keurt vorderingsstaat 1 (eindstaat) voor de opdracht 'asfalteringswerken op diverse locaties 2022' goed. 

        • Slopen 't Klokske en aanleg parking, Vichtsesteenweg 115+ - Goedkeuring proces-verbaal voorlopige oplevering

          Goedgekeurd

          Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering voor de opdracht “Slopen 't Klokske en aanleg parking, Vichtsesteenweg 115+” goed.

      • Landbouw & tuinbouw

        • Intentieverklaring procesregisseur Water-Land-Schap

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de intentieverklaring van Leiedal  om namens de gebiedscoalitie Water-Land-Schap Gaverbeek aanspraak te maken op het ondersteuningsbudget van 100.000 euro voor procesbegeleiding verdeeld over 5 jaar (2023-2027), met een maximum van 30.000 euro per jaar, niet te ondersteunen.

           

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - leveren en plaatsen branddetectie - Goedkeuring vorderingsstaat 5

          Goedgekeurd

          Het college keurt vorderingsstaat 5 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - leveren en plaatsen branddetectie” goed.

        • Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt- schuldvordering architectenbureau (prestaties maart 2023)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie en architect van maart 2023 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.

        • Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - elektriciteit politie - Goedkeuring schuldvordering 1

          Goedgekeurd

          Het college keurt schuldvordering 1 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - elektriciteit politie” goed.

        • Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - inkomdeur en ramen zone politie - Goedkeuring schuldvordering 1 (eindfactuur)

          Goedgekeurd

          Het college keurt schuldvordering 1 (eindfactuur) voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - inkomdeur en ramen zone politie” goed.

      • Financiën

        • Belasting op niet-geadresseerde drukwerken en gelijkgestelde producten - aanslagjaar 2020 (kohier 2021/007 - artikelnummer 00022)

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Belasting niet-geadresseerde drukwerken - verkeerde verspreiding drukwerk 2023

          Goedgekeurd

          De gemeente heft een belasting op ongeadresseerde drukwerken. Het college behandelt de vraag van een verspreider om vrijstelling te bekomen gezien een bedeling verkeerdelijk in Anzegem werd gepost.

        • Raamovereenkomst ‘Kantoormeubilair – oktober 2021’ – Goedkeuring instap

          Goedgekeurd

          Het college beslist deel te nemen aan de raamovereenkomst ‘Kantoormeubilair – oktober 2021’ van aankoopcentrale Creat (Farys).  

        • Viseren en uitvoerbaar verklaren niet-fiscale vorderingen (VK2)

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen viseert dwangbevelen en verklaart deze uitvoerbaar waardoor deze dossiers kunnen overgemaakt worden aan het deurwaarderskantoor.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Viseren en uitvoerbaar verklaren niet-fiscale vorderingen (I-school) - KW2 en KW3 2022

          Goedgekeurd

          De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.  

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Opheffen aanvullend verkeersreglement invoeren van een parkeerplaats voor mindervaliden t.h.v. Heuntjesstraat 21

          Goedgekeurd

          Het college heft het aanvullend verkeersreglement dd. 21/12/2022 tot het invoeren van een parkeerplaats voor mindervaliden t.h.v. Heuntjesstraat 21 op.   

        • Verslag Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 27 maart 2023

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 27 maart 2023 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Toewijzing opdracht druk seizoensbrochure 2023-2024

          Goedgekeurd

          De opdracht voor het drukwerk van de nieuwe seizoensbrochure voor GC De Zinnen wordt toegewezen.

      • Jeugd

        • Monitoren infoavond jeugd

          Goedgekeurd

          Het college geeft toestemming om de monitoreninfoavond te organiseren voor jeugd uit Anzegem op 17 mei 2023. Alle 15- en 16-jarigen worden hierbij aangeschreven.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Reflectiedocument van de troeven en verbeterpunten van BKO o.b.v. tevredenheidsmetingen voor de ouders

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van het reflectieverslag o.b.v. de resultaten van de tevredenheidsmetingen in 2022 van de Buitenschoolse Kinderopvang.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Buurt- en/of wijkfeest (straatfeest Groene Wijk)

          Goedgekeurd

          Het college geeft een financieel ruggensteuntje aan een wijkfeest.

      • Protocol en plechtigheden

        • Gouden huwelijksjubileum

          Goedgekeurd

          Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een gouden huwelijksjubileum. 

      • Administratieve organisatie

        • Raadscommissie Financiën en Algemene Zaken

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het voorstel van de voorzitter raadscommissie Financiën en Algemene Zaken om een bijeenkomst te beleggen op donderdag 1 juni a.s.

        • Afgelasting bijeenkomst Vast Bureau/college 17 mei

          Goedgekeurd

          Het college beslist geen bijeenkomst Vast Bureau en College te organiseren op woensdag 17 mei 2023 (vooravond OLH-Hemelvaart).

        • Vast bureau/College van 17 juli verplaatst naar 18 juli

          Goedgekeurd

          De eerder voorziene bijeenkomst vast bureau en college op 17 juli wordt verschoven naar dinsdag 18 juli 2023 om 16u30.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 2 mei 2023.

        • Vraag raadslid rond terugstorting door raadslid - openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college beantwoordt de vraag van een raadslid omtrent de terugstorting van een onterecht ontvangen bedrag door een ander raadslid.

        • Verlengen werfreserve administratief medewerker

          Goedgekeurd

          Het college verlengt de aangelegde werfreserve voor de functie van administratief medewerker (C1-3) met 3 maanden.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Burgerlijke stand en Burgerzaken

        • Klacht tegen Bpost - oproepingskaarten eID te laat afgestempeld.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de klacht ingediend bij Bpost wegens het te laat afstempelen van de oproepingskaarten voor de hernieuwing van de identiteitskaarten en beslist om gedupeerde burgers aan te raden eveneens  klacht in te dienen bij b-post teneinde de extra kosten te kunnen recupereren.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

        • Ambtshalve afvoering uit de bevolkingsregisters

          Goedgekeurd

          Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

      • ICT, archief en digitalisering

        • Aankoopplatform 'Buy IT Public' van V-ICT-OR voor IT-materiaal: goedkeuring

          Goedgekeurd

          Het college beslist om gebruik te maken van het aankoopplatform 'Buy IT Public' van V-ICT-OR voor IT-materiaal

      • Lokale economie

        • Aanvraag vaste standplaats markt Vichte

          Goedgekeurd

          Een aanvraag van een marktkramer tot het bekomen van een vaste standplaats op de markt wordt op de wachtlijst geplaatst.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Splitsing van percelen 2023/14

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Splitsing van percelen 2023/15

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Uitnodiging plenaire vergadering op 22-05-2023 over het voorontwerp van het Ruimtelijk uitvoeringsplan Ventilus - Departement Omgeving

          Ter kennis genomen

          In toepassing van artikel 2.2.9 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening kan het gemeentebestuur advies uitbrengen ten laatste op de plenaire vergadering over het voorontwerp van Ruimtelijk uitvoeringsplan Ventilus - RUP_02000_212_00513_00001, op 22-05-2023, om 09:00 in Foyer – het Jacob van Maerlantgebouw (VAC Brugge), Koning Albert I-laan 1-2, 8200 Brugge .

        • Splitsing van percelen 2023/16

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Splitsing van percelen 2023/17

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2023029413 – O/2023/42, voor aanleg oprit + overwelven gracht gelegen thv Uilstraat 2 - kadastraal bekend:4e afdeling, sectie B, nummer 0387A

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023029413 – O/2023/42 Pascal de Moor, Butsegem 2, 8572 Anzegem voor aanleg oprit + overwelven gracht gelegen thv Uilstraat 2, 8572 Anzegem .

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023029413

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg oprit + overwelven gracht

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: thv Uilstraat 2, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 34019B0387/00A000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Pascal de Moor 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023029413
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2023018478 – O/2023/25, voor Regulariseren carport en uitbreiding woning gelegen Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie A, nummer 0292G 2

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023018478 – O/2023/25 Danny Callens, Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem voor Regulariseren carport en uitbreiding woning gelegen Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023018478

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regulariseren carport en uitbreiding woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Krekelheedstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0292/00G002

          Naam van de aanvrager of exploitant: Danny Callens 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023018478
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2023021858 – O/2023/30 voor verbouwen van een bestaande eengezinswoning + plaatsen warmtepomp gelegen Domien Veysstraat 36, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0448X2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023021858 – O/2023/30 Victor Van De Wiele, Johanna Amerlinckstraat 7/7, 8500 Kortrijk & Camille Deprez, Elstweg 33, 8570 Anzegem voor verbouwen van een bestaande eengezinswoning + plaatsen warmtepomp gelegen Domien Veysstraat 36, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0448X2.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023021858

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en ingedeelde inrichtingen of activiteiten, kort samengevat: verbouwen van een bestaande eengezinswoning + plaatsen warmtepomp

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Domien Veysstraat 36, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0448/00X002

          Naam van de aanvrager of exploitant: Victor Van De Wiele & Camille Deprez 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023021858
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2023001796 – O/2023/2, voor heraanleg fietsinfrastructuur gelegen Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023001796 – O/2023/2  GEMEENTEBESTUUR  ANZEGEM, De Vierschaar 1 8570 Anzegem voor heraanleg fietsinfrastructuur gelegen gelegen Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023001796

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: heraanleg fietsinfrastructuur

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen Sint Arnolduslaan, Zurendriesstraat en Ommgegangstraat, 8573 Anzegem en tussen Kleiveldweg en Bassegemstraat, 8572 Anzegem. Kadastraal gekend: 5e afdeling, Sectie A, nummer 1483D, 1483C, 1483B, 1483A en 929C

          Naam van de aanvrager of exploitant:  GEMEENTEBESTUUR  ANZEGEM 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023001796
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2022166964 – O/2022/287, voor bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking gelegen Oostdorp 20, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 5e afdeling, sectie B, nummer 0870A

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022166964 – O/2022/287 GOVAERT PROJECTS (Geert Govaert), Vossestraat 69 8570 Anzegem voor bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking gelegen Oostdorp 20, 8573 Anzegem.

           

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022166964

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met ondergrondse parking

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 20, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0870/00A000

          Naam van de aanvrager of exploitant:  GOVAERT PROJECTS

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022166964
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2023007615 – O/2023/20, voor verbouwen eengezinswoning gelegen Ter Beke 14, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0366M.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023007615 – O/2023/20 Renzo Verhelle & Detlev Sabbe, Ter Beke 14, 8570 Anzegem voor verbouwen eengezinswoning gelegen Ter Beke 14, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023007615

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Beke 14, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0366/00M000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Renzo Verhelle & Detlev Sabbe 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023007615
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2023008303 – O/2023/11 voor gevelrenovatie spuitkurk gelegen Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 0845V3.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023008303 – O/2023/11 Jens Van Nieuwenhove, Vichtsesteenweg 25 8570 Anzegem voor gevelrenovatie spuitkurk gelegen Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023008303

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gevelrenovatie spuitkurk

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0845/00V003

          Naam van de aanvrager of exploitant: Jens Van Nieuwenhove 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2023008303
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • C-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Doortocht - De 1000km voor Kom op tegen Kanker - 20 mei 2023 - Flanders Classics

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht van de 'De 1000km voor Kom op tegen Kanker' op zondag 20 mei 2023 georganiseerd door Flanders Classics.

        • Tijdelijk verkeersreglement - vrijdag 12 mei 2023 - parking Kleine Kluis en parking Kortenberg: Meezingavond Cultuurraad Anzegem

          Goedgekeurd

          Op vrijdag 12 mei 2023 organiseert de Cultuurraad Anzegem in samenwerking met de Cultuurdienst en muziekgroep Apropos een meezingavond op het grasveld aan De Kleine Kluis. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Bibliotheek

        • Samen hokken om te blokken - mei/juni 2023

          Goedgekeurd

          Het college beslist opnieuw 'Samen Hokken om te Blokken' te organiseren van 18/05/2023 tot 30/06/2023, telkens van 8u-19u30 in het Antennepunt te Vichte.

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 24 april 2023 tot en met zondag 30 april 2023.

        • Inzage

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

      • Personeel

        • Agenda vakbondsoverleg 25 mei 2023

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de agenda van het vakbondoverleg van 25 mei 2023.

        • Aanstellen vrijwilliger zaalwachter sport

          Goedgekeurd

          Er wordt een vrijwilliger aangesteld als zaalwachter Sportinfrastructuur.

        • Aanstelling vrijwilliger - logistieke ondersteuning schoolrefter

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Energie en nutsleidingen

        • Proximus - Uitvoeren van werken op openbaar domein - Olekenbosstraat (JMS 535602)

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.

  • D-punt

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Financiën

        • Kennisname evaluatienota IGS BeterWonen (WJ2022)

          Ter kennis genomen

          Het College neemt kennis van de evaluatienota door Wonen in Vlaanderen van het werkjaar 2022 van de IGS BeterWonen. 

    • Van Marcke Pauline, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van:

          verslagen Gaselwest: RBC West dd. 23 januari 2023 - RBC Oost dd. 26 januari 2023 - RBC Centrum dd. 31 januari 2023 - RvB dd. 15 februari 2023 / RVB Imog van 27 maart 2023 en 19 april 2023 / RVB Leiedal van 14 april 2023.

      • Personeel

        • Kennisgeving stopzetting vrijwilligersengagement

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de melding van een vrijwilliger die zijn vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2023028669 – exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 2 - Oudenaardestraat 86, 8570 Anzegem

          Ter kennis genomen

          Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning 

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023028669 (2023/70)
          Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 2 (opslagruimte voor groothandel van smeermiddelen, kleefstoffen en silicone producten voor industriële klanten)
          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  Oudenaardestraat 86, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34038B0064/00D002
          Naam van de aanvrager of exploitant: Lambert Products, Oudenaardestraat 49, 8570 Anzegem
          Periode openbaar onderzoek: 8 mei tot en met 6 juni 2023
          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag is digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
          De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2023028669) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Geen soort gekozen

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Internationale solidariteit

        • Organisatie FAIRE RONDE op zaterdag 13 mei tussen 13u30 en 17u

          Ter kennis genomen

          De organisatie van een Faire Ronde op zaterdag 13 mei met start tussen 13u30 en 14u30 in tuin Mensinde Tiegem.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester