Terug College van burgemeester en schepenen

Thu 20/03/2025 - 09:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Devos Petra, Vierde schepen

Personeel

B-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Cultuur

  • Neonnacht - incidenten en evaluatie

    Het college neemt kennis van de gebeurtenissen op Neonnacht en beslist om voor dergelijke risicovolle evenementen opties te verkennen voor een meer veilige organisatie. De werkuren en aangerichte schade worden verhaald op de organisatoren. 

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college formuleert opmerkingen ingevolgde de vraag van Westpunt - POM West-Vlaanderen betreffende de actualisering van de ruimtemonitor naar de toestand van 1 januari 2025. 

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024133461 – O/2024/231 Bouwen van 5 woningen en parkeervoorzieningen, gelegen Vichtsesteenweg 130-132-134 8570 Anzegem, kadstraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0253B2, 223C2 en 253A2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024133461

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 5 woningen en parkeervoorzieningen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 130-132-134 8570 Anzegem, kadstraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0253B2, 223C2 en 253A2

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024133461
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV_2025002217 – O/2025/11 voor aanleg terras gelegen Stijn Streuvelsstraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nummer 0482D2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025002217

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg terras

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0482/00D002

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025002217
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025002967 – O/2025/5 - bouwen van een carport gelegen Lendedreef 58, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025002967

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 58, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0186/00S000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025002967
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025004910 – O/2025/8 - plaatsen van een veranda gelegen Albrecht Rodenbachstraat 34, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025004910

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Albrecht Rodenbachstraat 34, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0280/00Z000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2025004910
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024162530 – O/2024/253 - verbouwen van een woning gelegen Zilverberg 17, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024162530

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zilverberg 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0016/00R000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024162530
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2024157894 – O/2024/269 voor voor uitvoeren van infrastructuurwerken t.b.v. aanleg riolering en wegherstel in Beekstraat, Knokstraat, Nieuwenhovestraat in Anzegem en Mosschaardstraat in Waregem

    Voorwerp van de aanvraag: uitvoeren van infrastructuurwerken t.b.v. aanleg riolering en wegherstel in Beekstraat, Knokstraat, Nieuwenhovestraat in Anzegem en Mosschaardstraat in Waregem

    Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Departement Omgeving

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024163907 – O/2024/260 voor sloop en herbouw van eengezinswoning, gelegen Stientjesstraat 11-13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nr. 0484M, 0484B2, 0484A2, 0484K2 en 0484G2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024163907

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en herbouw van eengezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 11-13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nr. 0484M, 0484B2, 0484A2, 0484K2 en 0484G2

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024163907
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Natuur en klimaat

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Burgerlijke stand

  • Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

  • Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

ICT

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

Groendienst

  • Het college beslist de opdracht te gunnen aan de onderneming met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).

Desmet Anja, Derde schepen

Sport

  • Aanstelling stagiair Sportdienst

    Het college van burgemeester en schepenen keurt de stageaanvraag in de Sportdienst tijdens de periode 7-11 april 2025 goed.

Feestelijkheden

  • Huldiging Gaperke 2024

    Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren van het verkozen Gaperke als ambassadeur van de gemeente en een geschenk te overhandigen.

Devos Petra, Vierde schepen

Personeel

Lokale economie

Demets Davy, Vijfde schepen

Senioren en gezin

Mobiliteit

C-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Jeugd

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

  • Het college neemt kennis van de geplande herstellingswerken rijbaan (leveren en plaatsen gietasfalt) in de Kruisweg io het Agentschap Wegen en Verkeer in de periode van 24-03-25 tem 11-04-25. Gezien de Kruisweg gelegen is op de omleidingsweg nav de werken aan de Belgiek Deerlijk worden de herstellingswerken 's nachts uitgevoerd.

Begraafplaatsen

Devos Petra, Vierde schepen

Personeel

Onderwijs

Demets Davy, Vijfde schepen

Inspraak & communicatie

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Natuur en klimaat

Energie en nutsleidingen

Mobiliteit

D-punt

Van Marcke Pauline, Burgemeester

Omgeving

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de stedenbouwkundige vergunning in een omgevingsdossier.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025010916 – O/2025/20 bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12, gelegen Bloemistenstraat 12 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0596N

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025010916

    Periode openbaar onderzoek: 26 maart 2025 tot en met 24 april 2025

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bloemistenstraat 12 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025010916) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025009377 – O/2025/23 verbouwen woning en bouwen bijgebouw, gelegen Lange Winterstraat 6 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 0877L

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen woning en bouwen bijgebouw

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025009377

    Periode openbaar onderzoek: 26 maart 2025 tot en met 24 april 2025

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen woning en bouwen bijgebouw

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 6 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025009377) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025011483 – O/2025/25

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024133391 – O/2025/31 verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning, gelegen Weggevoerdenlaan 30 - 8570 Anzegem

    Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0042G

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024133391

    Periode openbaar onderzoek: 26 maart 2025 tot en met 24 april 2025

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Weggevoerdenlaan 30 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024133391) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021188104 – O/2024/270 Collector Huttegem - Aansluiting Elstweg nrs 2-28, Oude Elstweg, Sint-Antoniusstraat nrs 104-142, Materzeelstraat nrs 23A-60, Engeldreef nr 1, René Declercqstraat en Morgenzon (tot aan bestaand lozingspunt), Heirbaan nrs 17-35, Klijtstraat in Anzegem, gelegen Razenheedstraat, Vichtsesteenweg, Stientjesstraat (Kruispunt met Vichtsesteenweg), Engeldreef, Materzeelstraat, Heirbaan, Huttegem, René Declercqstraat (kruispunt met Heirbaan), Morgenzon, Klijstraat, Sint Antoniusstraat en Elstweg, buurtweg nr.30 (openbaar domein) en percelen met als kadastrale omschrijving: 1ste afdeling, sectie A, nrs. 213B, 787A, sectie F, nrs. 375H en 374C, 3de afdeling, sectie B, nrs. 3D3, 4, 148M2, 226N, 227d, 228C, 229, 291F, 201A, 322A, 182E, sectie A, nrs. 145A, 109B, 109E, 109D en 130B.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Collector Huttegem - Aansluiting Elstweg nrs 2-28, Oude Elstweg, Sint-Antoniusstraat nrs 104-142, Materzeelstraat nrs 23A-60, Engeldreef nr 1, René Declercqstraat en Morgenzon (tot aan bestaand lozingspunt), Heirbaan nrs 17-35, Klijtstraat in Anzegem

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021188104

    Periode openbaar onderzoek: 24 maart 2025 tot en met 22 april 2025

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, IIOA en vegetatiewijzigingen, kort samengevat: Collector Huttegem - Aansluiting Elstweg nrs 2-28, Oude Elstweg, Sint-Antoniusstraat nrs 104-142, Materzeelstraat nrs 23A-60, Engeldreef nr 1, René Declercqstraat en Morgenzon (tot aan bestaand lozingspunt), Heirbaan nrs 17-35, Klijtstraat in Anzegem

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Razenheedstraat, Vichtsesteenweg, Stientjesstraat (Kruispunt met Vichtsesteenweg), Engeldreef, Materzeelstraat, Heirbaan, Huttegem, René Declercqstraat (kruispunt met Heirbaan), Morgenzon, Klijstraat, Sint Antoniusstraat en Elstweg, buurtweg nr.30 (openbaar domein) en percelen met als kadastrale omschrijving: 1ste afdeling, sectie A, nrs. 213B, 787A, sectie F, nrs. 375H en 374C, 3de afdeling, sectie B, nrs. 3D3, 4, 148M2, 226N, 227d, 228C, 229, 291F, 201A, 322A, 182E, sectie A, nrs. 145A, 109B, 109E, 109D en 130B.

    De overheid die bevoegd is over de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021188104) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

Degroote Louis, Eerste schepen

ICT

  • Richtlijnen gebruik AI

    Het college beslist nav de Europese AI-verordening om een voorlopig beleid rond het gebruik van AI te delen op het intranet met het personeel.

Devogelaere Gino, Tweede schepen

Openbare werken

Desmet Anja, Derde schepen

Erediensten

Devos Petra, Vierde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 maart 2025 tot en met zondag 16 maart 2025.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

  • Het college neemt kennis van:

    Het verslag van de vergadering van de Raad van bestuur van 18 februari 2025 van Imog en de besluitenlijst van de vergadering van de raad van bestuur van 11 maart 2025 van Imog.

Personeel