Thu 20/03/2025 - 09:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 13 maart 2025 wordt goedgekeurd.
Het college gaat principieel akkoord met de inzet van een regionaal DPO bij de gemeente Anzegem.
Het college neemt kennis van de gebeurtenissen op Neonnacht en beslist om voor dergelijke risicovolle evenementen opties te verkennen voor een meer veilige organisatie. De werkuren en aangerichte schade worden verhaald op de organisatoren.
Het college beslist dat de tweede helft van de groenwaarborg van het omgevingsdossier met projectnummer OMV_2021119778 terug te geven nadat door het gemeentebestuur vastgesteld werd dat aan de opgelegde verplichting inzake het aanplanten van het groenscherm werd voldaan waarbij het groenscherm zich voldoende ontwikkeld heeft en in goede staat wordt gehouden.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2024086317 – O/2024/156 voor functiewijziging van landbouw naar tuinaanlegbedrijf, gelegen Heirbaan 1 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0084F, 0081A, 0085C, 0083A, 0083B, 0084D en 0088A.
Het college formuleert opmerkingen ingevolgde de vraag van Westpunt - POM West-Vlaanderen betreffende de actualisering van de ruimtemonitor naar de toestand van 1 januari 2025.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024133461 – O/2024/231 Bouwen van 5 woningen en parkeervoorzieningen, gelegen Vichtsesteenweg 130-132-134 8570 Anzegem, kadstraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0253B2, 223C2 en 253A2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024133461
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 5 woningen en parkeervoorzieningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 130-132-134 8570 Anzegem, kadstraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0253B2, 223C2 en 253A2
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024133461
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV_2025002217 – O/2025/11 voor aanleg terras gelegen Stijn Streuvelsstraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nummer 0482D2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025002217
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg terras
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0482/00D002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025002217
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025002967 – O/2025/5 - bouwen van een carport gelegen Lendedreef 58, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025002967
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 58, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0186/00S000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025002967
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025004910 – O/2025/8 - plaatsen van een veranda gelegen Albrecht Rodenbachstraat 34, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025004910
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Albrecht Rodenbachstraat 34, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0280/00Z000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025004910
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024162530 – O/2024/253 - verbouwen van een woning gelegen Zilverberg 17, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024162530
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zilverberg 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0016/00R000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024162530
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2024157894 – O/2024/269 voor voor uitvoeren van infrastructuurwerken t.b.v. aanleg riolering en wegherstel in Beekstraat, Knokstraat, Nieuwenhovestraat in Anzegem en Mosschaardstraat in Waregem
Voorwerp van de aanvraag: uitvoeren van infrastructuurwerken t.b.v. aanleg riolering en wegherstel in Beekstraat, Knokstraat, Nieuwenhovestraat in Anzegem en Mosschaardstraat in Waregem
Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Departement Omgeving
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024163907 – O/2024/260 voor sloop en herbouw van eengezinswoning, gelegen Stientjesstraat 11-13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nr. 0484M, 0484B2, 0484A2, 0484K2 en 0484G2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024163907
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en herbouw van eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 11-13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nr. 0484M, 0484B2, 0484A2, 0484K2 en 0484G2
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024163907
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van de goedkeuring binnen het lokaal Klimaatfonds van het door de gemeente ingediende project 'Stimuleren van particuliere onthardingen in de gemeente Anzegem’ voor een geraamd bedrag van €20.000 en beslist het project 'Stimuleren van particuliere onthardingen in de gemeente Anzegem" op te starten via het webformulier https://www.anzegem.be/ontharding , evenals de bijhorende crowdfunding.
Het college keurt het bestek nr. 2025/702, de raming en de gunningswijze goed en beslist de aankondiging van opdracht op nationaal niveau te publiceren.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het belastingreglement
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college beslist het saldo van de borgsom vrij te gegeven.
Het college beslist de opdracht niet te gunnen om reden van te hoge afwijking van de raming met de economisch meest voordelige (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding) offerte en door onzekerheid omtrent de toekomst van de thuiszorgdiensten.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige inschrijving (rekening houdend met de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college keurt vorderingsstaten 7 (november 2024) en 8 (december 2024) voor de opdracht "Weg- en rioleringswerken Schaagstraat en Rijkestraat - gemeenteaandeel" goed.
Het college beslist de opdracht te gunnen aan de onderneming met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college van burgemeester en schepenen keurt de stageaanvraag in de Sportdienst tijdens de periode 7-11 april 2025 goed.
Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren van het verkozen Gaperke als ambassadeur van de gemeente en een geschenk te overhandigen.
Het college verlengt de werfreserve voor de functie van tijdelijk ICT-medewerker.
Het college verlengt de werfreserve van schoonmaak voor de duur van 6 maanden.
De maand april 2025 is 'Maand van de Markt'. Tijdens deze maand worden de West-Vlaamse lokale markten in de kijker gezet en kunnen aanwezigen deelnamen aan de lopende wedstrijd. Een vrijwilliger wordt aangesteld om toezicht te houden op het verloop van de wedstrijd.
Het college verleent toelating aan een minionderneming van leerlingen van een school tot het éénmalig innemen van een standplaats op de markt te Vichte op vrijdag 18 april 2025 voor de verkoop van ‘koekenpakketten’.
M.b.t. het project 'Klapkeskarre' wordt een terugblik op de testactiviteiten in 2024 en een voorstel van toekomstige planning/aanpak voorgelegd.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement tot het invoeren van een parkeerplaats voor mindervaliden t.h.v. Guido Gezellestraat 5 vast.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast tot het voorbehouden van 2 parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen op parking Bekaertplein
Het college gaat akkoord met het voorstel van de projectstuurgroep Hoppinpunten om een flex-halte te voorzien ter hoogte van Berglaan 8.
Op zaterdag 19 april 2025 gaat in GC De Stringe een fuif 'Strandbal' - KSA Ter Vichten door. Er wordt een afwijking geluidsnormen toegestaan zaterdag 19 april 2025 om 21u tot zondag 20 april 2025 om 03u.
Het college kent een geldelijke ondersteuning goed voor de organisatie van een stratenloop in het Schaliënhof op 29 maart a.s.
Het college neemt kennis van de geplande herstellingswerken rijbaan (leveren en plaatsen gietasfalt) in de Kruisweg io het Agentschap Wegen en Verkeer in de periode van 24-03-25 tem 11-04-25. Gezien de Kruisweg gelegen is op de omleidingsweg nav de werken aan de Belgiek Deerlijk worden de herstellingswerken 's nachts uitgevoerd.
Het college keurt de aankoop van concessies en naamplaatjes op de begraafplaatsen goed.
Het college stelt vrijwilligers (monitoren) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Het college beslist in het najaar opnieuw een Junior Techniekacademie te organiseren voor 2 groepen.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college keurt de jaarlijkse rapportering van de uitvoering van het Lokaal Energie- en Klimaatpact goed.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Telenet, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Op zondag 6 april 2025 wordt de wielerwedstrijd Ronde van Vlaanderen Elite Heren en Elite Dames gereden. Door de grote verwachte verkeersdrukte naar en van de verkeersvrije driehoek tussen Oudenaarde-Avelgem (Kerkhove)-Ronse dienen ovv Politiezone Mira een aantal verkeersmaatregelen genomen te worden op grondgebied Anzegem. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de stedenbouwkundige vergunning in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025010916 – O/2025/20 bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12, gelegen Bloemistenstraat 12 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0596N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025010916
Periode openbaar onderzoek: 26 maart 2025 tot en met 24 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bijstelling verkaveling bijgebouw lot 12
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bloemistenstraat 12 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025010916) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025009377 – O/2025/23 verbouwen woning en bouwen bijgebouw, gelegen Lange Winterstraat 6 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 0877L
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen woning en bouwen bijgebouw
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025009377
Periode openbaar onderzoek: 26 maart 2025 tot en met 24 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen woning en bouwen bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 6 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025009377) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025011483 – O/2025/25
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024133391 – O/2025/31 verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning, gelegen Weggevoerdenlaan 30 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0042G
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024133391
Periode openbaar onderzoek: 26 maart 2025 tot en met 24 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een bestaande woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Weggevoerdenlaan 30 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024133391) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021188104 – O/2024/270 Collector Huttegem - Aansluiting Elstweg nrs 2-28, Oude Elstweg, Sint-Antoniusstraat nrs 104-142, Materzeelstraat nrs 23A-60, Engeldreef nr 1, René Declercqstraat en Morgenzon (tot aan bestaand lozingspunt), Heirbaan nrs 17-35, Klijtstraat in Anzegem, gelegen Razenheedstraat, Vichtsesteenweg, Stientjesstraat (Kruispunt met Vichtsesteenweg), Engeldreef, Materzeelstraat, Heirbaan, Huttegem, René Declercqstraat (kruispunt met Heirbaan), Morgenzon, Klijstraat, Sint Antoniusstraat en Elstweg, buurtweg nr.30 (openbaar domein) en percelen met als kadastrale omschrijving: 1ste afdeling, sectie A, nrs. 213B, 787A, sectie F, nrs. 375H en 374C, 3de afdeling, sectie B, nrs. 3D3, 4, 148M2, 226N, 227d, 228C, 229, 291F, 201A, 322A, 182E, sectie A, nrs. 145A, 109B, 109E, 109D en 130B.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Collector Huttegem - Aansluiting Elstweg nrs 2-28, Oude Elstweg, Sint-Antoniusstraat nrs 104-142, Materzeelstraat nrs 23A-60, Engeldreef nr 1, René Declercqstraat en Morgenzon (tot aan bestaand lozingspunt), Heirbaan nrs 17-35, Klijtstraat in Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021188104
Periode openbaar onderzoek: 24 maart 2025 tot en met 22 april 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, IIOA en vegetatiewijzigingen, kort samengevat: Collector Huttegem - Aansluiting Elstweg nrs 2-28, Oude Elstweg, Sint-Antoniusstraat nrs 104-142, Materzeelstraat nrs 23A-60, Engeldreef nr 1, René Declercqstraat en Morgenzon (tot aan bestaand lozingspunt), Heirbaan nrs 17-35, Klijtstraat in Anzegem
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Razenheedstraat, Vichtsesteenweg, Stientjesstraat (Kruispunt met Vichtsesteenweg), Engeldreef, Materzeelstraat, Heirbaan, Huttegem, René Declercqstraat (kruispunt met Heirbaan), Morgenzon, Klijstraat, Sint Antoniusstraat en Elstweg, buurtweg nr.30 (openbaar domein) en percelen met als kadastrale omschrijving: 1ste afdeling, sectie A, nrs. 213B, 787A, sectie F, nrs. 375H en 374C, 3de afdeling, sectie B, nrs. 3D3, 4, 148M2, 226N, 227d, 228C, 229, 291F, 201A, 322A, 182E, sectie A, nrs. 145A, 109B, 109E, 109D en 130B.
De overheid die bevoegd is over de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021188104) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college beslist nav de Europese AI-verordening om een voorlopig beleid rond het gebruik van AI te delen op het intranet met het personeel.
Het college neemt kennis van de klacht ingediend door een burger m.b.t. de ten laste neming door de gemeente van een uitbreiding van het rioleringsstelsel.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 4 maart 2025 van de kerkfabriek Sint-Mattheus.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 10 maart 2025 tot en met zondag 16 maart 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
Het verslag van de vergadering van de Raad van bestuur van 18 februari 2025 van Imog en de besluitenlijst van de vergadering van de raad van bestuur van 11 maart 2025 van Imog.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 18 maart 2025.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging op 31 maart 2025.