Terug
Gepubliceerd op 21/04/2022

Notulen  OCMW-raad

di 08/03/2022 - 19:30 Zaal Escora- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
Gino Devogelaere, Burgemeester
Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen

De voorzitter opent de zitting op 08/03/2022 om 20:15.

  • Openbaar

    • Administratieve organisatie

      • Goedkeuring notulen en zittingsverslag raadszitting van 8 februari 2022.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Publieke stemming
        Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Sonja Nuyttens
        Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: De notulen- en zittingsverslag van van de OCMW-raad van 8 februari 2022 eenparig goed te keuren.

      • Afsprakennota organisatie OCMW-raad in afwijking van het huishoudelijk reglement tijdens de verdere coronacrisis: goedkeuring.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Feitelijke en juridische overwegingen

        De lokale en provinciale besturen zijn essentiële diensten, waarvan de werking verzekerd moet worden. De vergaderingen van lokale en provinciale bestuursorganen moeten kunnen blijven doorgaan. De vergaderingen kunnen nog steeds fysiek plaatsvinden en de bevolking kan de fysieke vergadering bijwonen als de regels van social distancing worden nageleefd.

        De fysieke vergadering moet toegankelijk zijn voor pers en publiek. De openbaarheid van de vergaderingen moet het publiek in staat stellen om kennis te krijgen van de noodzakelijke informatie.   Het komt aan de lokale besturen toe om de openbaarheid te garanderen.  

        Sedert 18 februari 2022 schakelde  de coronabarometer naar code oranje. Dit bracht geen verandering mee voor de organisatie van de fysieke vergaderingen van de lokale bestuursorganen. De mondmaskerplicht, zoals die van toepassing was, blijft gelden. Het overlegcomité benadrukte nogmaals het belang van goede ventilatie van binnenruimtes. Zoals in eerdere richtlijnen meegegeven, kan het raadslid dat het woord neemt tijdens zijn tussenkomst het mondmasker afzetten als de vergadering plaatsvindt in een voldoende geventileerd lokaal en de sociale afstandsregels voor alle aanwezigen gegarandeerd zijn. Na zijn tussenkomst zet het raadslid het mondmasker terug op. Het lokaal bestuur blijft verantwoordelijk voor het veilig verloop van de vergadering. (website ABB).Teneinde de algemene gezondheid van zowel deelnemers als pers en publiek te kunnen garanderen worden een aantal zaken vastgelegd:

        - organisatie van de raden in een voldoende grote ruimte waar de social distancing kan gegarandeerd worden 

        - ophouden mondmasker tijdens de volledige  duur van de zitting (raadsleden, pers en publiek) 

        Gezien de vergadering plaatsvindt in een ruim en voldoende geventileerd lokaal waarbij de sociale afstandsregels gegarandeerd zijn voor alle aanwezigen, kan het toegelaten worden om als raadslid het mondmasker af te zetten als hij of zij het woord neemt. Na de tussenkomst wordt het mondmasker terug opgezet. Het lokaal bestuur blijft verantwoordelijk voor het veilig verloop van de vergadering. 

        - voorzien handgel  aan de ingang van de zaal

        - inzetten van een CO2-meter (schorsing raad indien de meter in het rood gaat)

        voldoende verlichting,  verluchting en verwarming .

        - sanitair dichtbij met mogelijkheid handen wassen

        - volgen van een circulatieplan

         

        Er wordt geen livestream voorzien gezien de zaal voldoende groot  is om publiek en pers aanwezig te laten zijn.

         

        Voor wat de raadsleden betreft: het hygiëneprotocol moet gevolgd worden als volgt:

        • geen handen schudden;
        • 1,5 meter afstand bewaren
        • gebruiken van handgels;
        • ondertekenen van documenten - invullen stembiljetten, ....gebeurt met een eigen pen met blauwe inkt;
        • gebruik maken van papieren zakdoekjes;
        • als de raad eindigt of geschorst wordt, wordt voldoende discipline aan de dag gelegd om niet allemaal terzelfdertijd de zaal te verlaten. 

        In het belang van de veiligheid en gezondheid van de aanwezigen heeft de burgemeester beslist om de duur van de vergadering tot het minimaal noodzakelijke te beperken. 

        Volgende zaken worden bijgevolg opgenomen in de afsprakennota:

        • de toelichtingsnota  wordt niet voorgelezen, met uitzondering van de agendapunten aangebracht door raadsleden en de toelichting van complexe dossiers. De toelichting en het ontwerp van besluit zijn beschikbaar op e-notulen 8 dagen vóór de zitting. Het raadslid die dit wenst, kan een papieren versie ervan afhalen aan het onthaal van het hoofdgemeentehuis, mits er vooraf en telefonisch een afspraak wordt gemaakt.
        • de raadsleden beperken hun vragen, voorstellen tot amendement en hun tussenkomsten in tijdsduur. D.w.z. dat de tussenkomsten zo beknopt, bondig en to-the-point mogelijk moeten worden gehouden.  



        De voorzitter zal tussenkomen indien de raadsleden zich hieraan niet houden maar er wordt van uitgegaan dat de raadsleden - zich bewust zijnde van de ernst van de situatie - voldoende verantwoordelijkheidszin aan de dag zullen leggen om hogervermelde richtlijnen grondig op te volgen.

        De OCMW-raad dient zijn akkoord met deze werkwijze te geven.

        Regelgeving

        Decreet Lokaal Bestuur

        MB van 28 oktober 2020

        MB van 1 november 2020

        verslag Overlegcomité 24 maart 2021

        MB 27 april 2021

        KB 28 oktober 2021. - Koninklijk besluit houdende de afkondiging van de epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19 pandemie

        KB 19 NOVEMBER 2021. — Koninklijk besluit houdende wijziging van het koninklijk besluit van 28 oktober 2021 houdende de nodige maatregelen van bestuurlijke politie teneinde de gevolgen voor de volksgezondheid van de afgekondigde epidemische noodsituatie betreffende de coronavirus COVID-19-pandemie te voorkomen of te beperken

        Perstekst minister Verlinden van 18 februari 2022

        Het koninklijk besluit met de coronamaatregelen – zoals beslist door het Overlegcomité van 11 februari 2022 

        Vorige beslissingen

        Gemeenteraadsbesluit van  11 juni 2019 houdende goedkeuring huishoudelijk reglement  gemeenteraad

        Gemeenteraadsbesluit van 12 november 2019 houdende aanpassing huishoudelijk reglement gemeenteraad

        Amendementen

        Volgend amendement wordt geformuleerd door CD&V-Eendracht bij monde van raadslid Eddy Recour: Op het ogenblik dat de oproepingen voor de gemeente- en OCMW-raad verstuurd werden, was code oranje nog van toepassing. Sedert vrijdag 4 maart geldt nu code geel en daarom wordt voorgesteld om dit punt af te voeren.

        De aanwezige leden gaan er eenparig mee akkoord dat dit  agendapunt wordt afgevoerd.

        Besluit

        Art.1:   Het punt strekkende tot 'Goedkeuren afsprakennota organisatie OCMW-raad in afwijking van het huishoudelijk reglement tijdens de verdere federale fase rampenplan (coronacrisis)' wordt met eenparigheid van stemmen afgevoerd.

      • Vordering schorsing uitvoering bij dringende noodzakelijkheid van individuele motie van wantrouwen jegens een schepen: kennisgeving arrest Raad van State van 6 januari 2022.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Feitelijke en juridische overwegingen

        De vordering, ingesteld op 28 december 2021 door de voormalige schepen, strekte tot de schorsing bij uiterst dringende noodzakelijkheid van de tenuitvoerlegging van:

        “- de individuele constructieve motie van wantrouwen van 3 december 2021 […]

        - de beslissing tot ontvankelijkheid van de ingediende motie van 3 december 2021 […]

        - de aktename van ontvankelijkheid van de ingediende motie van 3 december 2021 op 14 december 2021 […]

        - de aanname van de individuele constructieve motie van wantrouwen op 14 december 2021 […]

        - de aktename van de ontvankelijkheid van de voordrachtsakte van de nieuwe schepen van 14 december 2021 […]

        - de beslissing tot installatie en eedaflegging van een nieuwe schepen, met inbegrip van onderzoek van de geloofsbrieven, de eedaflegging [en] de bepaling van de rangorde […]”.

        Uiteindelijk verwierp de Raad van State deze vordering.

        De OCMW-raad kan hiervan kennis nemen.

        Besluit

        kennis te nemen van het arrest van de Raad van State van 6 januari 2022 waarbij de vordering ingesteld door voormalig schepen, Johan Delrue, om de tenuitvoerlegging van de individuele constructieve motie van wantrouwen en de daaropvolgende raadsbesluiten van 14 december 2021 te schorsen, verworpen werd.

      • Bezwaar ingediend door een raadslid tegen de gemeenteraadsbeslissingen van 14 december 2021 (individuele motie van wantrouwen tegen een schepen): kennisname arrest Raad voor Verkiezingsbetwistingen van 17 februari 2022.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Een raadslid diende een bezwaar in bij de Raad voor Verkiezingsbetwistingen aangaande een individuele motie van wantrouwen tegen een schepen en de daarbij horende beslissingen van de gemeenteraad.

        De Raad voor Verkiezingsbetwistingen sprak zich uit op 17 februari 2022. Het arrest bereikte de gemeente op 21 februari. De OCMW-raad kan er kennis van nemen.

        Regelgeving

        Decreet Lokaal Bestuur

        Vorige beslissingen

        gemeenteraadsbesluiten van 14 december 2021: 

        - 2021/GR/268 - Individuele constructieve motie wantrouwen tegen een schepen: aktename ontvankelijkheid ingediende motie.

        - 2021/GR/269 - Individuele constructieve motie van wantrouwen: aanneming/goedkeuring.

        -  2021/GR/272 - Voordrachtsakte schepen: aktename ontvankelijkheid.

        - 2021/GR/271 - Installatie en eedaflegging van een nieuwe schepen (met inbegrip onderzoek van de geloofsbrieven, de eedaflegging en de bepaling van de rangorde)

        Besluit

        kennis te nemen van het arrest van 17 februari 2022 aangaande het bezwaar ingediend door raadslid Johan Delrue tegen de individuele motie van wantrouwen tegen hem als schepen en de daarbij horende gemeenteraadsbesluiten van 14 december 2021.

    • Personeel

      • Organogram: opheffing bestaand organogram en goedkeuring nieuw geïntegreerd organogram met onmiddellijke ingang.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Het lokaal bestuur is steeds in verandering. Er werd getracht om de structuur van het organogram te vereenvoudigen, transparanter te maken en de intense samenwerkingen en corelaties tussen de diensten/clusters aan te tonen. Dit zorgt voor een duidelijker organogram. Hierbij worden volgende wijzigingen voorzien:

        • De diensten Communicatie en Klachten, (interne) Feestelijkheden en Protocol, ICT en Archief en Personeel en Organisatie worden ondergebracht in één cluster genaamd Interne Ondersteuning. Deze brede cluster omvat Personeel, Organisatie, Dienstverlening en Informatiebeheer. Informatiebeheer omvat zowel communicatie, ICT, Archief als Informatieveiligheid. Dienstverlening werd toegevoegd aan deze cluster. Op die manier bevat de cluster 'Interne Ondersteuning' alle diensten  die op horizontale wijze input en ondersteuning bieden voor de overige clusters en diensten. De opdrachten van deze cluster zijn  aldus organisatiebrede en dienst-/clusteroverschrijdende ondersteuning bieden.   
        • Er worden twee grote afdelingen voorzien: afdeling Ruimte en afdeling Mens. Daaronder bevinden zich de twee bestaande clusters: respectievelijk hetzij Infrastructuur en Omgeving, hetzij Vrije Tijd en Sociaal Huis. Binnen de afdelingen is er intense samenwerking en afstemming nodig. De namen van beide afdelingen werden gekozen omdat ze ook refereren aan de gelijknamige beleidsdomeinen in het BBC-verhaal.  
        • Waar er vroeger stond 'beleidsmedewerker' wordt dit: 'Beleids- en juridische ondersteuning', dit met een directe link naar  de financieel en algemeen directeur. 
        • Op de tweede pagina staat vervat welke diensten vallen onder de diverse clusters

        Deze wijzigingen werden voorgelegd aan het vakbondsoverleg (HOC-BOC) van 4 maart 2022 en het Managementteam (MAT) van 24 februari 2022.

        Regelgeving

        Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 (publicatie 21 februari 2018)

        het  Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 12 november 2010 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie en het mandaatstelsel van het personeel van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en houdende de minimale voorwaarden voor sommige aspecten van de rechtspositieregeling van bepaalde personeelsgroepen van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, wat de definitieve ambtsneerlegging betreft;

        Vorige beslissingen

        het organogram voor het gemeentepersoneel zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 2 december 2008 en latere wijzigingen;

        het organogram en de personeelsformatie voor het OCMW-personeel zoals vastgesteld in de gemeente- en OCMW-raad van 15 december 2016 en latere wijzigingen

        Publieke stemming
        Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Sonja Nuyttens
        Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: Het geïntegreerde organogram zoals opgenomen in bijlage goed te keuren met directe ingang. Hiermee wordt het vorige organogram (laatste aanpassing 12 mei 2020) opgeheven, eveneens met onmiddellijke ingang.

        Art.2: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid, conform de bepalingen vervat in het decreet lokaal bestuur.

      • Personeelsformatie: opheffing bestaande personeelsformatie en goedkeuring nieuwe geïntegreerde personeelsformatie.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Het lokaal bestuur is steeds in verandering. Naar aanleiding van de wijziging van organogram, wordt tevens de formatie aangepast. Er worden enkele functies opgewaardeerd. Op een volgende raad zullen bijlage 1 en 3 van de rechtspositieregeling ook aangepast worden nav nieuwe functies.

        Deze wijzigingen werden voorgelegd aan het vakbondsoverleg (HOC-BOC) van 4 maart 2022 en het Managementteam (MAT) van 24 februari 2022.

        De kostprijs van deze wijzigingen zal ingecalculeerd worden in de aanpassing van het meerjarenplan.

        Financiële reflex

        Meerjarenplan 20-25 waarin de aanpassing van de personeelsformatie opgenomen wordt.

        Regelgeving

        Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 (publicatie 21 februari 2018)

        het Besluit van de Vlaamse Regering van 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 12 november 2010 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie en het mandaatstelsel van het personeel van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en houdende de minimale voorwaarden voor sommige aspecten van de rechtspositieregeling van bepaalde personeelsgroepen van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, wat de definitieve ambtsneerlegging betreft;

        Vorige beslissingen

        het organogram voor het gemeentepersoneel zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 2 december 2008 en latere wijzigingen;

        het organogram en de personeelsformatie voor het OCMW-personeel zoals vastgesteld in de OCMW-raad van 15 december 2016 en latere wijzigingen

        de personeelsformatie voor het gemeentepersoneel zoals vastgesteld door de gemeenteraad op 13 juli 2021

        de personeelsformatie voor het OCMW-personeel zoals vastgesteld door de OCMW-raad op 13 juli 2021

        Publieke stemming
        Aanwezig: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Sonja Nuyttens
        Voorstanders: Koen Tack, Gino Devogelaere, Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: De huidige personeelsformatie voor het gemeentelijk personeel wordt met onmiddellijke ingang opgeheven.

        Art.2: De geïntegreerde personeelsformatie (met hierin inbegrepen de aanpassingen  zoals in bijlage opgenomen) goed te keuren met directe ingang. De financiële gevolgen worden ingecalculeerd in de aanpassing van het meerjarenplan.

        Art. 3: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid, conform de bepalingen vervat in het decreet lokaal bestuur.

    • Financiën

      • Beslissing Agentschap Binnenlands Bestuur m.b.t. tweede aanpassing meerjarenplan 2020-2025: kennisname.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Het gemeentebestuur ontving op 26 januari ll. de beslissing van ABB dat de tweede aanpassing van het meerjarenplan 20-25 goedgekeurd was. De raad kan hiervan akte nemen.

        Regelgeving

        Decreet Lokaal Bestuur

        Vorige beslissingen

        OCMW-en gemeenteraadsbesluiten 14 december 2021 houdende vaststelling aanpassing meerjarenplan 20-25.

        Besluit

        Kennis te nemen van het bericht van het Agentschap Binnenlands Bestuur waaruit blijkt dat de tweede aanpassing meerjarenplan  20-25  goedgekeurd werd.

    • Vragen en mededelingen

      • Vragen en mededelingen.

        Aanwezig: Koen Tack, Voorzitter
        Gino Devogelaere, Burgemeester
        Louis Degroote, Anja Desmet, Christophe Vandererven, Davy Demets, Schepenen
        Johan Delrue, Prudent Lanneau, Willy Demeulemeester, Eddy Recour, Jeremie Vaneeckhout, Stephan Titeca, Amandine Eeckhaut, Tine Temmerman, Petra Devos, Rino Himpe, Davy Dewaele, Sofie Demurie, Nicolas Duquesnoy, Debbie Vandenberghe, Jolanta Steverlynck-Kokoszko, Marie-Rose D'huyvetter, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Yannick Ducatteeuw, Tweede schepen
        Besluit

        Conform het huishoudelijk reglement wordt de mogelijkheid geboden om schriftelijk en mondeling vragen te stellen. Mondelinge vragen worden - zo mogelijk - onmiddellijk beantwoord of uiterlijk schriftelijk tegen de eerstvolgende zitting. Op schriftelijke vragen van raadsleden wordt binnen de maand na ontvangst schriftelijk geantwoord. De vragen en de eventuele antwoorden net als de mededelingen worden opgenomen in het zittingsverslag.

De voorzitter sluit de zitting op 08/03/2022 om 20:29.

Aansluitend op de openbare vergadering kan ook een gesloten gedeelte volgen. Deze is helaas niet toegankelijk voor het publiek.

Namens OCMW-raad,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Koen Tack
Voorzitter