Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 5 april 2023 wordt goedgekeurd.
Het college beslist om 3 inwoners met bijzondere sportieve verdiensten te huldigen op het gemeentehuis.
Er worden bijkomende acties goedgekeurd om extra steun te verlenen aan de familie van Olivier Vandecasteele, in de hoop zijn vrijlating hiermee te bespoedigen.
Op zondag 30 april vindt in Anzegem het Provinciaal Kampioenschap West-Vlaanderen voor Elite Zonder Contract-beloften U23 plaats. Het college keurt het veiligheidsdocument 'Provinciaal Kampioenschap EZC-beloften U23' op zondag 30 april 2023 goed, opgemaakt door de gemeentelijke dienst Noodplanning. Het veiligheidsdocument wordt verstuurd naar alle belanghebbende partijen en opgeladen op het veiligheidsplatform ICMS (Incident & Crisis Management System).
Het college neemt kennis van de vragen van een journalist maar beslist om niet in te gaan op de vraag om een week voor de raden de ontwerpnotulen openbaar te maken.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering van de opdracht “Vernieuwen plat dak BKO Jojo Vichte” goed.
Het college beslist het instapformulier voor deelname aan de raamovereenkomst, die aankoopcentrale Farys/Creat sloot met een ondernemer, voor het aanbrengen van wegmarkeringen, te onderschrijven.
Het college gunt de opdracht met nr. 2023/409 per perceel aan de inschrijver met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (eindstaat) voor de opdracht “Slopen 't Klokske en aanleg parking, Vichtsesteenweg 115+” goed.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van maart 2023 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college gunt de opdracht per perceel aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige offerte (basis van de prijs).
Het college keurt schuldvordering 16 voor de prestaties voor de brandbeveiliging van januari 2023 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking” goed.
Het college keurt vorderingsstaat 1 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - HVAC en ventilatie politiekantoor en vergaderzalen+1” goed.
Het college keurt vorderingsstaat 3 (januari-maart 2023) voor de opdracht "Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sanitair administratie" goed.
Het college keurt het juryverslag bij de oproep WinVorm betreffende de aanduiding van de laureaten door de jury en de beoordeling van de ingediende ontwerpvoorstellen door de jury voor de volledige studieopdracht voor de 'invulling schipdeel Sint-Janskerk en omgeving' te Anzegem (masterplan en investeringsproject) goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Het college neemt kennis van het verslag van de Imog-vergadering Finance dd 30 maart 2023 en formuleert een reactie voor de gemeenteraad van 9 mei 2023 (bespreking agenda algemene vergadering Imog 16 mei 2023).
Het college rekent een verbrekingsvergoeding aan voor een laattijdige annulatie voor de huur van de refter school Wijsternest.
De school in de Kerkdreef vaagt toelating om het grasveld tussen Bekaertplein en de Kasselrijstraat in de voormiddag te gebruiken als speelplaats. Het college keurt dit goed.
Het college beslist over het toekennen van korting op de huurprijs van De Stringe omwille van wateroverlast.
Het Nationaal Geografisch Instituut is, in opdracht van het Ministerie van Landsverdediging, bezig met de herziening van de topografie (en nieuw hoogtemodel) van héél het grondgebied Anzegem, in het kader van de opmaak van de nieuwe topografische kaarten, de zogenaamde militaire stafkaarten. Anzegem verleent haar medewerking aan dit project en zal hiervoor vrijwilligers zoeken die hieraan willen meewerken.
In 2024 zal er opnieuw een lentereceptie georganiseerd worden en dit op zaterdag 16 maart.
Het college gaat in op een vraag van een raadslid tot het bekomen van verslagen van de raad van bestuur IMOG.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 11 en 18 april 2023.
Het college beslist de seletieprocedure voor de de voltijdse functie van jeugdconsulent (B1-3 - contractueel) via bevordering/externe mobiliteit stop te zetten en later te hernemen.
Het college neemt kennis van het arbeidsongeval van 3 januari 2023 overkomen aan een personeelslid en is geconsolideerd zonder blijvende arbeidsongeschiktheid. Er wordt geen rente voor blijvende invaliditeit weerhouden.
Het arbeidsongeval van 12 juli 2022 overkomen aan een personeelslid is geconsolideerd op 23 november 2022.
De maand april 2023 is 'Maand van de Markt'. Tijdens deze maand worden de West-Vlaamse lokale markten in de kijker gezet en kunnen aanwezigen deelnamen aan de lopende wedstrijd. Een vrijwilliger wordt aangesteld om toezicht te houden op het verloop van de wedstrijd.
Een vaste standplaats op de markt te Vichte wordt toegekend aan een marktkramer.
Er wordt vrijstelling van leegstandsbelasting verleend voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen. Enkele panden worden geschrapt uit het register met leegstaande woningen en gebouwen.
Met de nakende vorming van de woonmaatschappijen zorgde een regionale werkgroep voor een voorstel m.b.t. de manier van toewijzen binnen de tweede instroommogelijkheid, de versnelde toewijzingen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022171715 – O/2022/288 Guillaume Vander Stichele en Ella Wallays, Delfien Vanhautestraat 76, 8570 Anzegem voor verbouwen en uitbreiden van een woning gelegen Delfien Vanhautestraat 76, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022171715
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Delfien Vanhautestraat 76, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0508/00C002
Naam van de aanvrager of exploitant: Guillaume Vander SticheleElla Wallays
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022171715
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022154660 – O/2022/284 VTT Renovations (Sander Verstaen), Kerkstraat 199 8540 Deerlijk voor bouwen van een koppelwoning gelegen Vichtsesteenweg 161 en 161A, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022154660
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een koppelwoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 161, 8570 AnzegemVichtsesteenweg 161A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0394/00H002
Naam van de aanvrager of exploitant: VTT RenovationsSander Verstaen
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022154660
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023003197 – O/2023/3 Persyn en Wouter Nottebaert, Blokellestraat(Z) 113A 8550 Zwevegem voor inrichten werfdepot gelegen Waregemstraat, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023003197
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: inrichten werfdepot
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Waregemstraat, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0467/00C000
Naam van de aanvrager of exploitant: Persyn en Wouter Nottebaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023003197
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023010269 – O/2023/15 Robberd Vercruysse, Ingooigemstraat 71 8570 Anzegem voor bouwen van een carport en berging gelegen Ingooigemstraat 71, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023010269
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport en berging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemstraat 71, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0043/00T000
Naam van de aanvrager of exploitant: Robberd Vercruysse
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023010269
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022153018 – O/2022/265 VTT Renovations (Sander Verstaen) , Kerkstraat 199 8540 Deerlijk voor sloop van bestaande woning en bouw 3 eengezinswoningen gelegen Peter Benoitstraat 45, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022153018
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop van bestaande woning en bouw 3 eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Peter Benoitstraat 45, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0172/00A00234038B0183/00F00034038B0172/00T000
Naam van de aanvrager of exploitant: VTT Renovations (Sander Verstaen)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022153018
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023038149 – O/2023/53 Ludovik Ducoulombier , Nieuwstraat 18 8570 Anzegem voor Aanleg oprit/parkeerplaats in waterdoorlatend materiaal gelegen Nieuwstraat 18, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023038149
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg oprit/parkeerplaats in waterdoorlatend materiaal.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwstraat 18, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0289/00S000
Naam van de aanvrager of exploitant: Ludovik Ducoulombier
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023038149
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022168132 – O/2022/280 Valerie Isebaert, Koekuitweg 6, 8570 Anzegem voor bouwen van een carport gelegen Koekuitweg 6, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022168132
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Koekuitweg 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0260/00C003
Naam van de aanvrager of exploitant: Valerie Isebaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022168132
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt een project goed voor een landschapsplan op de berm van de Holdestraat via het Stadlandschap Leie en Schelde na het rooien van de populieren daar.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van de Dierenwelzijnscommissie op 27/03/2023.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college beslist een toelage toe te kennen aan de organisator van de ommegangsfeesten Anzegem.
Het college beslist een toelage toe te kennen voor de organisatie van de jaarlijkse activiteiten van de Textieltrekkers, conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.
Het college beslist een toelage toe te kennen voor de organisatie van een wandeltocht, conform het algemeen gemeentelijk subsidiereglement.
Op zaterdag 29 april 2023 organiseert de Chiro Anzegem een fuif 'Babooze is Back' in GC Ansold. Er wordt op de parking, rechts van de ingang een afvaleiland voorzien, alsook een aantal parkeerplaatsen worden voorbehouden voor de organisatie. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 3 april 2023 tot en met zondag 9 april 2023 en van maandag 10 april 2023 tot en met zondag 16 april 2023.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college stelt een vrijwilliger aan als gemachtigd opzichter.
Het college geeft toelating aan een schepen om een gratis klantevent te volgen.
Net zoals vorig jaar wordt een buitenspeeldag voor de Anzegemse jeugd georganiseerd, een initiatief vanuit de gemeentelijke Sportdienst, Jeugddienst en Buitenschoolse Kinderopvang. Een extra vrijwilligr-monitor wordt aangesteld om dit evenement te begeleiden.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de aanvraag en geeft toelating voor het plaatsen van publiciteit langs gemeentewegen naar aanleiding van de fuif 'Babooze is Back' georganiseerd door de Chiro Ansold in GC Ansold, Landergemstraat 1 B te 8570 Anzegem op zaterdag 29 april 2023.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan WTC Fun Bikers uit 8520 Kuurne voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Kwaremont Classic op zaterdag 29 april 2023 en zondag 30 april 2023.
Het college heeft kennis genomen van het verslag van de Evenementencel van 17 april 2023 en keurt dit verslag goed.
Het college beslist de contactgegevens van de gemeenteraadsleden over te maken aan de burgemeester van Ommersheim.
Het college neemt kennis van:
verslag RVB Leiedal van 31 maart 2023.
Het college neemt kennis van de melding van een vrijwilliger die zijn vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.
Het college neemt kennis van het verslag Bonanza van 31 maart 2023.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv mei 2023.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023016891 – O/2023/43 vzw Inrichting "de Ark" , Bruyningstraat 56A 8510 Kortrijk voor Verbouwen van een parkvilla tot school, gelegen Peter Benoitstraat 17 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0134P
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Verbouwen van een parkvilla tot school
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023016891
Periode openbaar onderzoek: 14 april 2023 tot en met 13 mei 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Verbouwen van een parkvilla tot school
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Peter Benoitstraat 17 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: vzw Inrichting "de Ark"
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023016891) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2023009536 – O/2023/45 voor Afbraak woning, aanpassingen bedrijfsgebouwen.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2023009981 – O/2023/50 voor verbouwen van een woning.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek en van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2023004193 – O/2023/52 Jan Vindevoghel, Berglaan 7, 8570 Anzegem voor slopen van een voormalig woonhuis, bouwen van een eengezinswoning en regularisatie verbouwing schuur, gelegen Berglaan 3 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie E, nummer 0113K
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: slopen van een voormalig woonhuis, bouwen van een eengezinswoning en regularisatie verbouwing schuur
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023004193
Periode openbaar onderzoek: 19 april 2023 tot en met 18 mei 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een voormalig woonhuis, bouwen van een eengezinswoning en regularisatie verbouwing schuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berglaan 3 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vindevoghel Jan
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023004193) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023049041 – O/2023/76 IGNACE TAELMAN, Heye 3, 8581 Avelgem voor bouwen van 3 woningen + aanleg parking en groenzone, gelegen Tiegemstraat 1 - 8572 Anzegem
Kadastraal gekend: 4de afdeling, sectie BB, nummers 0392P en 0392N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 3 woningen + aanleg parking en groenzone
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023049041
Periode openbaar onderzoek: 17 april 2023 tot en met 16 mei 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 3 woningen + aanleg parking en groenzone
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tiegemstraat 1, 8572 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: IGNACE TAELMAN
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketpubliek.omgeving.vlaanderen.be/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023049041) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2023040551 – O/2023/63
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2023045645 (2023/69)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (bovengrondse propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Beukenhofstraat 60/3, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34038A0330/00W000
Naam van de aanvrager of exploitant: Joost Decraene, Sint Jozefsweg 6, 8540 Deerlijk
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van een machtiging voor het kappen van bomen in bosverband verleend door het Agentschap Natuur en Bos.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester