Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 8 december 2021 wordt goedgekeurd.
Het college gaat principieel akkoord met de door sociale huisvestingsmaatschappij Mijn Huis uit Harelbeke voorgestelde ontwerpprincipes voor de inrichting van de site gelegen aan de voormalige pastorie Ingooigem.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (november 2021) voor de opdracht 'aanbrengen van wegmarkeringen 2021 (= verlenging 2 van opdracht 'aanbrengen van wegmarkeringen 2019') goed.
Het college beslist de aannemer van de deur kerk Heirweg slechts te betalen voor een eerder uitgevoerde noodinterventie.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige offerte.
Voor de realisatie van de nieuwbouw administratie, onthaal, bibliotheek, binnentuin, dienstencentrum en cafetaria zal afgestapt worden van de design and build-procedure. De klassieke procedure zal gevolgd worden met in eerste instantie de aanstelling van een ontwerper.
De opdracht van de ontwerper zal een vast en een voorwaardelijk deel omvatten.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.
Er wordt een belasting op masten en pylonen geheven dewelke zich bevinden op het grondgebied van Anzegem. Het college stelt het kohier vast en verklaart het uitvoerbaar.
Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement
Het college beslist de gemeentelijke culturele infrastructuur verder te sluiten en dit tot en met 31 januari 2022.
Er wordt een notaris aangesteld ter voorbereiding van de opmaak van een erfpachtovereenkomst, in het kader van de procedure voor het toekennen van een concessie onder de vorm van een zakelijk recht voor het St.Arnolduspark.
Er wordt een uitbater aangesteld voor de pop-upbar in het Sint-Arnolduspark, voor de periode van 10 januari t.e.m. 31 maart 2022.
Het college neemt kennis van het organiseren van een vorming- en voorbereidingsweekend en de doelen die dit weekend beoogt.
Samen met het college, een medewerker van de Jeugddienst en de groepsleiding van Chiro Anzegem werd er een plan van aanpak opgesteld met daarbij ook een timing voor het uitvoeren van het grondig opkuisen van de lokalen van jeugdheem De Wortel.
Het College neemt kennis van een aantal noodzakelijke aankopen ten behoeve van de dagdagelijkse exploitatie van het zwembad of van de onderhoudscontracten die daartoe door Farys worden afgesloten.
Het college gaat principieel akkoord om een rugbyclub op het liefhebbersveld van de 3 Kaven te laten spelen en hiertoe de nodige praktische aanpassingen aan te brengen aan het veld.
Nav de beslissing van het overlegcomité van vrijdag 3 december om een week voor de kerstvakantie de lessen te schorsen voor de leerlingen van het basisonderwijs ontving de BKO richtlijnen via Opgroeien op woensdag 8 december.
De noodopvang is een uitzonderingsprincipe in de week van 20 tot en met 24 december.
Na overleg met de directies is er een consensus om de noodopvang samen te organiseren. De scholen staan in voor de dagopvang. De BKO staat in voor de voorschoolse en naschoolse en woensdagmiddagwerking.
Het college van burgemeester en schepenen zal aan Agentschap Wegen en Verkeer een regenboogzebrapad aanvragen op volgende locatie: aan het Sint-Vincentiusinstituut, Kerkstraat 86. Er wordt gevraagd om het zebrapad niet door te trekken tot op het fietspad.
In het kader van de call van minister Somers neemt het college kennis van de visie van het in te dienen project Digitaal - REgionaal - Lokaal.
Een raadslid vraagt kopie van een bestuursdocument. De vraag wordt ingewilligd.
Een raadslid vraagt een bestuursdocument op. Het college willigt de vraag in.
De bevoegdheden van de pas aangestelde eerste schepen worden vastgesteld.
Het college stelt een voltijds, statutair administratief medewerker aan in de dienst Burgerzaken.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 14 december 2021.
Het college verklaart de deeltijdse (35/38), contractuele functie van administratief medewerker vacant binnen de dienst Burgerzaken (onbepaalde duur). De werfreserve wordt bevraagd.
Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.
Het college schrapt vier panden uit het gemeentelijk register van leegstand.
Er wordt vrijstelling van leegstandsbelasting verleend voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.
Het college keurt de visienota m.b.t. het sociaal woonbeleid goed waarin een aantal engagementen voor de komende jaren worden vastgelegd.
Het college beslist de verweefcoach van Leiedal in te schakelen in het kader van de hinder afkomstig van landbouwbedrijven in de omgeving van de Eegalstraat.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021094341 – O/2021/233 Bart Merlier, Schellebellestraat 4 8570 Anzegem voor bouwen van een koppelwoning, gelegen Oostdorp 31-31A - 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling, Tiegem, sectie A, nrs. 0883Z en 0881X2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021094341
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een koppelwoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 31-31A - kadastraal gekend: 5e afdeling, Tiegem, sectie A, nrs. 0883Z en 0881X2.
Naam van de aanvrager of exploitant: Bart Merlier
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021094341
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021044830 – O/2021/200 AABS, Schoonzichtstraat 33 9051 Gent voor nieuwbouw van 4 eengezinswoningen, gelegen Oostdorp 27-27A-29-29A 8573 Anzegem - kadastraal gekend: 5e afdeling Tiegem, sectie A, nrs. 0883T en 0883Z.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021044830
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: nieuwbouw van 4 eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 27-27A-29-29A 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: AABS
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021044830
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021153548 (2021/278)
Voorwerp van de aanvraag: hernieuwing vergunning grondwaterwinning horend bij een klasse 2-inrichting (landbouwbedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudepontstraat 5, 8572 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Jacques Demeulemeester, Oudepontstraat 5, 8572 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021153548
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021144848 – O/2021/258, Carla Windels voor bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit, gelegen Henri Heffinckstraat 45, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021144848
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis en verbreden oprit
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Henri Heffinckstraat 45, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0136/00H00034002C0122/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant: Carla Windels
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021144848
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021151636 – O/2021/270, Thomas Demasure voor slopen woning, gelegen Zonnestraat 11, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021151636
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zonnestraat 11, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A1399/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Thomas Demasure
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021151636
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021103182 – O/2021/245, Rex Projects (Laurens Steen), Sint-Lievenslaan 272 9000 Gent voor het bouwen van twee halfopen woningen, gelegen Deerlijkstraat 28C en 28D, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021103182
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: het bouwen van twee halfopen woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Deerlijkstraat 28C, 8570 AnzegemDeerlijkstraat 28D, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0357/00Y002
Naam van de aanvrager of exploitant: Rex Projects (Laurens Steen)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021103182
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021121135 – O/2021/255, Kurt Lanneau voor bouwen bijgebouw, gelegen Klijtstraat 51, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021121135
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen bijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtstraat 51, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0219/00F00034018B0219/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant :Kurt Lanneau
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021121135
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent goedkeuring aan de subsidies in het kader van het subsidiereglement voor het inzaaien van groenbemesters voor het jaar 2021 (totaalbedrag: 6404,82 euro).
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de oriëntatierit per auto op zaterdag 15 januari 2022 - vzw Autostal Hemicuda uit 8930 Menen.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de VTT Omloop van Vlaanderen op zaterdag 29 januari 2022 - SV Ingooigem ism Yvegem Sportief.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de VTT Flanders Field op zondag 27 februari 2022 - vzw WTC Nieuwenhovespurters.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 6 december 2021 tot en met zondag 12 december 2021.
Het college stelt vrijwilligers (monitoren) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Het college keurt de bestelling "exploitatiewerken Rijksregister 2022" goed.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de vraag van Circus Pepino om naar aanleiding van een wijziging in hun tournee voorjaar 2022 naar Anzegem te mogen komen van 23 maart 2022 tem 4 april 2022 en geeft toestemming. De organisatie dient te gebeuren volgens de op dat moment geldende federale maatregelen inzake Covid.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen voor het evenement op zaterdag 5 maart 2022 - fuif Bar Bizar in GC Ansold.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen voor het evenement op 12 maart 2022 – fuif Neonnacht KSA Vichte meisjes in GC De Stringe.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv januari 2022.
Het college neemt kennis van een machtiging voor het kappen van bomen in bosverband verleend door het Agentschap Natuur en Bos.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het bezwaar in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2021178617 (2021/311)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Eegalstraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002B0723/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Rudy Sagaert, Eegalstraat 6, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject project OMV_2021166732 – O/2021/297 Nancy Dejaeghere, Hoogstraat 10 8573 Anzegem
voor Schaagstraat 94 en 94A – 8570 Anzegem - Kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie A, nummer 0353V
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 2 woningen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021166732
Periode openbaar onderzoek: 9 december 2021 tot en met 7 januari 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van 2 woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 94 en 94A 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Dejaeghere Nancy
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021166732) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter