Anzegem wenst in te zetten op ondernemerschap en detailhandel ter bevordering van het economisch en sociaal weefsel van de gemeente. Hiertoe wordt een eindejaarsactie opgezet in samenwerking met Unizo Aktiv'o en hun ondersteunende partners : “Blijf hangen in Anzegem”.
De actie zal lopen van 1 december 2021 tot en met 31 januari 2022.
In die periode kan men, door te winkelen bij de deelnemende handelaars/ondernemers, stickers sparen. Heeft men een volle spaarkaart dan maakt men kans op een mooie prijs.
Handelaars/ondernemers die willen meedoen aan deze actie kunnen zich voor 5 november inschrijven via onze website.
Iedere handelaar/ondernemer/zelfstandige kan deelnemen (bakker, slager, kapper, schilder, garagist, horeca-uitbater, ...)
De raad voor economische dynamiek (RED) komt bijeen op 4 oktober om 19u. Het advies wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
De gegevens van de winnaars/deelnemers worden na de actie niet bewaard.
Voor de eindejaarsactie 2021 wordt een prijzenpot van 7500 euro.
budget: ACT_2.2.1 en budget gelijkblijvend beleid
Art. 1: Het reglement spaaractie “Blijf hangen in Anzegem” wordt vastgesteld als volgt:
Artikel 1 Duur
De actie loopt van 1 december 2021 tot en met 31 januari 2022.
Indien door overmacht de actie niet tijdens bovenstaande periode kan doorgaan, kan er geschoven worden met de start- en einddatum van de actie. De actie zelf mag maximaal twee maanden duren.
De deelnemende zaken verzamelen de volle stempelkaarten in hun zaak en dit gedurende de hele voormelde periode.
Artikel 2 Deelnemende zaken
Elke deelnemende zaak verbindt zich tot deelname door inschrijving via https://www.anzegem.be/formulieren/deelname-eindejaarsactie. De deelnemende zaken worden bekend gemaakt aan de bevolking via de gemeentelijke website.
Communicatie met de zaken verloopt in hoofdzaak via e-mail. Het e-mailadres opgegeven in het inschrijvingsformulier wordt hiervoor gebruikt.
De deelnemende zaken zullen ook visueel herkenbaar zijn aan de poster/stickers die hen via de gemeente zullen worden overhandigd.
Artikel 3 Verplichtingen deelnemende handelaar
Door deel te nemen verplicht een handelaar zich ertoe een prijs t.w.v. minimum 25 euro te doneren aan de prijzenpot. De lijst van geschonken prijzen werd in bijlage toegevoegd aan dit reglement en kan door de gemeenteraad aanvaard worden.
Een deelnemende zaak moet de affiche/sticker op een voor de klant duidelijk zichtbare plaats aanbrengen.
Een deelnemende handelaar voorziet elke klant van nieuwe spaarkaarten en voorziet een urne om de volle spaarkaarten op te vangen.
Een deelnemende handelaar voorziet voor elke klant ook de stickers waar zij door hun aankoop recht op hebben, als volgt:
- Horeca 1 blauw klevertje per 10 €
- Voeding, drank, plant/dier, bloemen 1 rood klevertje per 10 €
- Lifestyle (kleding, schoenen...) 1 oranje klevertje per 10 €
- Beauty (schoonheidssalon, kapper...) 1 groen klevertje per 10 €
- Huishouden, Sport en IT/Telefonie 1 paars klevertje per 50 €
- Diversen (garages, wasserij...) 1 zwart klevertje per bezoek
De gemeente stelt alle nodige stickers en stempelkaarten gratis ter beschikking van de deelnemende zaak.
Artikel 4 Indienen stempelkaarten bij de handelaar
Het is de verantwoordelijkheid van elke deelnemende handelaar om de verzamelde stempelkaarten te bewaren.
De urnes worden in de week volgend op het beëindigen van de actie bezorgd aan de dienst Lokale Economie, De Vierschaar 1 – 8570 Anzegem.
Artikel 5 Prijzenpot
De prijzenpot wordt bekendgemaakt voor de start van de actie via de gemeentelijke website en de sociale media.
Geen enkele prijs kan worden ingeruild tegen hun waarde in contant geld. De gewonnen prijzen kunnen geweigerd worden. (In dit geval zal de eerstvolgende reserve de prijs toegekend krijgen.)
Om in aanmerking te komen voor een prijs dient men een geldige stempelkaart in bij een deelnemende handelaar naar keuze of in het gemeentehuis en Sociaal Huis.
Artikel 6 (On)geldigheid stempelkaarten
Een stempelkaart is geldig wanneer deze minstens drie verschillende kleuren aan stickers bevat.
Daarnaast moet de stempelkaart volledig zijn. Dit betekent 15 geldige stickers van deelnemende zaken en de vermelding van naam, adres, telefoon en e-mailadres.
Gegevens worden niet doorgegeven aan derden.
Ten slotte moet de kaart ingediend worden in een geldige urne vóór 31 januari 2022 om 23.59 uur.
Een stempelkaart wordt ongeldig verklaard wanneer er onvoldoende stickers werden ingezameld (15) of deze geen 3 verschillende kleuren betreffen.
Ongeldige stempelkaarten komen niet in aanmerking om mee te dingen naar een prijs.
Artikel 7 Trekking
De trekking gebeurt na het aflopen van de actie, de uitslag zal bekendgemaakt worden.
Winnaars worden per brief of per mail verwittigd.
Artikel 8 Overmacht
De organisatoren wijzen elke verantwoordelijkheid af bij wijziging of annulering van deze actie om redenen van overmacht.
Artikel 9 Aanvaarding reglement
Deelname aan deze spaaractie houdt de onvoorwaardelijke aanvaarding van dit reglement in door zowel deelnemer, handelaar als organisatoren. Situaties die niet uitdrukkelijk in dit reglement zijn voorzien, worden op soevereine wijze beslecht door de organisatie.
Artikel 10 Aansprakelijkheid
De organisatoren kunnen niet aansprakelijk geacht worden voor een technisch probleem of een probleem veroorzaakt door derden waardoor niet kan worden deelgenomen.
Art. 2: dit reglement wordt bekendgemaakt door publicatie op de gemeentelijke website.
Art. 3: kennis te geven van dit besluit aan de toezichthoudende overheid volgens de regels vervat in het decreet Lokaal Bestuur.