De verslagen van het college van burgemeester en schepenen van 21 december 2022 en van de bijkomende zitting van 4 januari 2023 worden goedgekeurd.
Het college past zijn besluit van 18 mei ll. aan en beslist de helft van de receptiekosten ten laste te nemen (ipv 1/3°) n.a.v. de uitdiensttreding van diverse brandweerlieden op 22 mei 2022, dit naar analogie met de gemeente Deerlijk.
Het college keurt de eindverrekening, i.k.v. subsidie-aanvraag module 10, m.b.t. de werken Anzegem - N36 - herinrichting schoolomgeving Pastoor Verrieststraat in de doortocht deelgemeente Ingooigem, goed.
Het college keurt de schuldvordering van erfgoeddepot Trezoor uit Kortrijk goed voor de bewaring van de resten van het archeologisch onderzoek in de omgeving van de Oude Kerk voor het jaar 2022.
De opdracht wordt gegund via aanvaarde factuur (overheidsopdracht met beperkte waarde) aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
De opdracht wordt gegund via aanvaarde factuur (overheidsopdracht met beperkte waarde) aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).
De opdracht wordt gegund via aanvaarde factuur (overheidsopdracht met beperkte waarde) aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
Het college keurt de schuldvordering (ereloonnota 7de schijf - aanrekening volgens vordering van de werken tot 100%) van het architectenbureau m.b.t. architectuur Sint-Janskerk voor de restauratie van het torendeel goed.
Het college keurt schuldvordering 13 voor de prestaties van december 2022 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking” goed.
Het college keurt vorderingsstaat 2 (november-december 2022) voor de opdracht "Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - ventilatie en verwarming ateliers technische dienst " goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van december 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De gemeente wordt opgeroepen bij verzoekschrift op tegenspraak in een geschil met betrekking tot de gemeentelijke belasting op masten en pylonen. Het college stelt een raadsman aan om de gemeente te vertegenwoordigen.
Het college stelt een leegstandsbelasting gedeeltelijk oninbaar.
Om de vlotte werking te garanderen van het zwembad beslist het college akkoord te gaan om te werken met een 'open bestelbon' -procedure voor wat betreft dagdagelijkse benodigdheden.
Het College neemt kennis van een aantal noodzakelijke aankopen/herstellingen ten behoeve van de dagdagelijkse exploitatie van het zwembad en van de rapporten van Equans die daartoe door Farys worden voorgelegd.
De Buitenschoolse Kinderopvang ontving een aanvraag voor erkenning als Anzegems vrije tijd opvanginitiatief om een fiscaal attest te kunnen uitreiken.
De Kerkfabriek Sint Jan Baptist organiseert een paaseierenworp aan de Sint-Janskerk in Anzegem. De worp zal plaatsvinden op paaszondag (9 april 2023). Het college beslist dit evenement mee te ondersteunen.
Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een gouden huwelijksjubileum.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 10 januari 2023.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de halftijdse functie van bediende BKO.
Het college geeft toelating aan de algemeen directeur tot het volgen van de infosessie "De nieuwe rechtspositieregeling voor het personeel van de lokale besturen".
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 27 december 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 3 januari 2023.
Het college aanvaardt het ontslag van een administratief medewerker.
Het college verklaart een voltijds, contractueel administratief medewerker (C1-3) vacant (onbepaalde duur) en kan beroep doen op de beschikbare werfreserve.
Het college van burgemeester en schepenen is akkoord met de inzet van een nieuwe wijkwerker binnen de Bibliotheek.
Het college neemt kennis van de stopzetting van een vervangingscontract van een kleuteronderwijzeres.
Het college stelt twee kleuteronderwijzers aan in vervangingscontract.
Het college beslist om toelating te geven voor het vernietigen van bestuursdocumenten waarvan de administratief-juridische bewaartermijn is verstreken.
Het college keurt een aanvraag goed voor een subsidie voor het gebruik van herbruikbare luiers.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent goedkeuring voor een afwijking op de Vlaamse geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 1 juli 2023.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022137875 – O/2022/236 Sarah Christiaens , Roterijstraat 49 8570 Anzegem voor uitbouwen van de woning gelegen Roterijstraat 49, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022137875
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbouwen van de woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Roterijstraat 49, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0449/00E000
Naam van de aanvrager of exploitant: Sarah Christiaens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022137875
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies aan de provinciale omgevingsvergunningscommissie in het kader van de beroepsprocedure tegen de beslissing over een omgevingsvergunning van project OMV_2022051208 - Neerbeekstraat 23, 8572 Anzegem
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022134320 – O/2022/227 Chinouck Vancanneyt , Kleiveldweg 1, 8572 Anzegem voor plaatsen van een veranda na afbraak huidige en regularisatie bestaande carport gelegen Kleiveldweg 1, 8572 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022134320
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een veranda na afbraak huidige en regularisatie bestaande carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kleiveldweg 1, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0242/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Chinouck Vancanneyt
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022134320
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022147059 – O/2022/250 Sabrina De Deken, Schaagstraat 3 8570 Anzegem voor fietsberging met aangebouwd overdekt terras gelegen Schaagstraat 3, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022147059
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: fietsberging met aangebouwd overdekt terras
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0260/00W002
Naam van de aanvrager of exploitant: Sabrina De Deken
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022147059
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject project OMV_2022146758 – 2022/249 Angelique Depaepe, Europalaan 10, 8790 Waregem voor regularisatie parking, gelegen Kerkdreef 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0275M 10.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022146758
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie parking
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkdreef 2, 8570 - kadastraal bekend: 34038B0275/00M010
Naam van de aanvrager of exploitant: Angelique Depaepe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2019099692
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college kent een jaarvergunning 2023 toe voor het uitvoeren van kleine werken aan N.V. Total Belgium S.A.
Het college kent een jaarvergunning 2023 toe voor het uitvoeren van kleine werken aan OMV Natie nv.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 21 december 2022 van de kerkfabriek Sint-Theresia.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van de kerkraad Sint-Jan d.d. 20 december 2022.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 19 december 2022 van de kerkfabriek Sint-Stefanus.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 19 december 2022 tot en met zondag 25 december 2022 en van maandag 2 januari 2023 tot en met zondag 8 januari 2023.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Alle vrijwilligers met een langdurig engagement kregen in december een formulier waarop ze hun engagement kunnen bevestigen. Enkele vrijwilligers wensen het vrijwilligersengagement stop te zetten.
Het college stelt een bijkomende vrijwilliger (monitor) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van de deelnameattesten inzake de gevolgde opleiding 'vorming tot evaluator' door de algemeen directeur en directeur gemeenteschool.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek dat georganiseerd wordt door de gemeente Wortegem-Petegem. Er wordt advies gevraagd aan het gemeentebestuur Anzegem via het omgevingsloket door het gemeentebestuur van Wortegem-Petegem op 13 december 2022. De uiterste beslissingsdatum van het omgevingsdossier is 27 mei 2023. De aanvraag betreft een verkaveling van 14 loten op het terrein gelegen Gijzelbrechtegemstraat/ Kwadenbulk, Wortegem-Petegem, kadastraal gekend als 4e afdeling (Elsegem), Sectie A, deel van nummers 538M en 538L. De aanvrager is Abriso - Jiffy NV.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van Omgevingsvergunning in een omgevingsdossier.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2022155127 – O/2022/281 voor het wijzigen van de riolering.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022144605 – O/2022/270 NAESSENS MAURITS EN ZOON , Pastoor Verrieststraat 92, 8570 Anzegem voor Regularisatie van magazijn naar bedrijfswoning, gelegen Pastoor Verrieststraat 92 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie C, nummer 0553S 2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Regularisatie van magazijn naar bedrijfswoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022144605
Periode openbaar onderzoek: 6 januari 2023 tot en met 4 februari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Regularisatie van magazijn naar bedrijfswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 92 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: NAESSENS MAURITS EN ZOON
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022144605) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022163694 (2022/273)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (bovengrondse propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Groenstraat 1, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002A0057/00L000
Naam van de aanvrager of exploitant: Bram Pauwels, Groenstraat 1, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van de omgevingsvergunning verleend door de provincie voor volgende aanvraag:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022015593 (2022/202)
Voorwerp van de aanvraag: Het exploiteren van een inrichting klasse 1 (recyclagebedrijf), hernieuwing en actualisatie bestaande vergunning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 22, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem, 3e afdeling Sectie A nr 161C
Naam van de aanvrager of exploitant: DEVOGELAERE RECYCLAGE, Huttegem 22, 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: provincie West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt: De cluster Omgevingsontwikkeling (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:
Departement Omgeving - afdeling GOP
Koning Albert II-laan 20, bus 8
1000 Brussel
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022015593
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022136255 – O/2022/254 BOUWONDERNEMING ERIBO, Vredestraat 45 8790 Waregem voor slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van 2 meergezinswoningen en carports, gelegen Beukenhofstraat 11 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0275Z 8
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van 2 meergezinswoningen en carports
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022136255
Periode openbaar onderzoek: 23 januari 2023 tot en met 22 februari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van 2 meergezinswoningen en carports, 12 warmtepompen voor 12 woonunits
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 11, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: BOUWONDERNEMING ERIBO
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022136255) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022153018 – O/2022/265 VTT Renovations, Kerkstraat 199 8540 Deerlijk voor sloop van bestaande woning en bouw 3 eengezinswoningen, gelegen Peter Benoitstraat 45 - 8570 Anzegem
kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 172A2, 183F en 172T
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: sloop van bestaande woning en bouw 3 eengezinswoningen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022153018
Periode openbaar onderzoek: 23 januari 2023 tot en met 22 februari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: sloop van bestaande woning en bouw 3 eengezinswoningen 3 warmtepompen met een vermoedelijk collectieve vermogen va 20kw, werkelijk vermogen naderhand te bepalen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Peter Benoitstraat 45 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: VTT Renovations
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022153018) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022150668 – O/2022/258Koen Vanneste en Steffie Ghysels, Ten Hulle 3 8572 Anzegem voor aanleg oprit, carport en keermuur, gelegen Ten Hulle 3 - 8572 Anzegem
Kadastraal gekend: 4e afdeling, sectie A, nummer 0400N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanleg oprit, carport en keermuur
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022150668
Periode openbaar onderzoek: 19 januari 2023 tot en met 17 februari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanleg oprit, carport en keermuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ten Hulle 3 8572 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vanneste Koen en Ghysels Steffie
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022150668) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022160088 – O/2022/271Joyce Dehu , Lindeburen 8a 8570 Ingooigem (Anzegem) voor bouwen van een carport, gelegen Lindeburen 8A - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 3 AFD (INGOOIGEM), sectie B, nummer 0825Y 2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een carport
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022160088
Periode openbaar onderzoek: 6 januari 2023 tot en met 5 februari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een carport
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lindeburen 8A 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Dehu Joyce
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022160088) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter