Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 24/11/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem

Verslagen

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Handhaving

  • Coronamaatregelen

    Het college evalueert de toestand week na week en neemt gepaste maatregelen.

Groenonderhoud- en parken

Delrue Johan, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

Jeugd

  • Het college beslist de jeugdverenigingen eraan te herinneren dat zij maandelijks hun meterstanden dienen door te geven aan de Jeugddienst en dienst Infrastructuur.

  • Aankoop verf voor jeugdlokalen

    De jeugdvereniging KAJ Anzegem en Chirojongens Ingooigem vragen om verf aan te kopen om hun lokalen te schilderen. Deze vraag werd ingewilligd mits de schilderwerken door de verenigingen zelf worden uitgevoerd.

Desmet Anja, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Het schepencollege neemt kennis van het verslag van het overleg met de verenigingen die een standje zouden uitbaten op de nieuwjaarsreceptie van 8 januari 2022. Het college gaat akkoord om nog een ander kleur herbruikbare jetons bij te bestellen, zodat de prijszetting van de producten gemakkelijker wordt. Deze jetons kunnen hergebruikt worden op andere gemeentelijke evenementen. Aangezien de coronamaatregelen weer strikter zijn geworden en het college de gezondheidsrisico's wil beperken, wordt er beslist de nieuwjaarsreceptie in 2022 niet te laten doorgaan op 8 januari a.s.

Administratieve organisatie

  • Subsidieaanvraag 2022 - MUG

    In het kader van netwerking en het onderhouden van goede contacten met externe overheden, instanties en besturen (rubriek c) wordt een toelage van 500 euro toegekend aan de provinciale vzw Instituut voor Medische Dringende Hulpverlening voor de werking 2022.

Personeel

Onderwijs

  • Techniekacademie 2022

    Het college richt conform de overeenkomst opnieuw een techniekacamie in tijdens het voorjaar van 2022.

Kunstonderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

  • Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021052921 – O/2021/163 Hertsens Invest, Hogenakkerhoekstraat 2 9150 Kruibeke, voor bouwen van een opslagloods, gelegen Heirbaan 80 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nrs. 0146E, 0146 K, 0154 Y3.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021052921

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een opslagloods.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 80 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nrs. 0146E, 0146 K, 0154 Y3.

    Naam van de aanvrager of exploitant: Hertsens Invest, Hogenakkerhoekstraat 2 9150 Kruibeke

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021052921
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning  voor het omgevingsproject:

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021150126 (2021/268)
    Voorwerp van de aanvraag:  veranderen van een klasse 2-inrichting (tankstation)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 53, 8570 Anzegem
    Naam van de aanvrager of exploitant: Brandstoffen Vercaemst-Deprez, Oudenaardestraat 53, 8570 Anzegem
    Vereenvoudigde procedure 
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021150126
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021140894 – O/2021/252 Nick Delporte en Tia Vanhemelryck, Kazandstraat 92 8800 Roeselare voor bouwen van een woning - open bebouwing, gelegen Schaagstraat 46 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling Anzegem, sectie A, nummer 0286C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021140894

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning - open bebouwing.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 46 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling Anzegem, sectie A, nummer 0286C.

    Naam van de aanvrager of exploitant: Delporte Nick en Vanhemelryck Tia

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021140894
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021045238 – O/2021/244, Ward Ronsse voor aanbouw van veranda aan bestaande woning, gelegen Greepstraat 6, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021045238

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbouw van veranda aan bestaande woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Greepstraat 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34011A0022/00S00034011A0022/00P000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Ward Ronsse 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021045238
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021058787 – O/2021/174, Pieter Nys voor slopen van bijgebouwen en opbouw garage met hobbyruimte, gelegen Landergemstraat 61, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021058787

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van bijgebouwen en opbouw garage met hobbyruimte

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Landergemstraat 61, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0040/00R00034002F0040/00S000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Pieter Nys 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2021058787
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning in de Klokketuin. 

C-punt

Delrue Johan, Eerste schepen

Erediensten

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Inzagerecht gevraagd door NVA.

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 15 november 2021 tot en met zondag 21 november 2021.

  • Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • Aanvraag publicatie buitenschermen

    Het college geeft toelating voor het voeren van 

    Promotie op buitenschermen van 29 november tot 5 december van Ateljee Julie (nieuwe zaak) voor het openingsweekend van 2 t.e.m. 5 december

D-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

  • Het college neemt kennis van de vraag van Ferm Kaster-Tiegem voor het plaatsen van een standje met paraplu, vlaggen en jaarprogramma 2022 voor het bekendmaken van de vereniging en het jaarprogramma 2022 aan passanten langs de openbare weg ter hoogte van Bevrijdingslaan (parking bakker) en Oostdorp 1 (winkel), respectievelijk op vrijdag 26 november 2021 en zaterdag  4 december 2021. Toelating wordt verleend.

Delrue Johan, Eerste schepen

Financiën

  • Afbouw lokale ELIA-heffingen

    Het college neemt kennis van de brief van Minister Somers waarin gevraagd wordt om tegen 1 januari 2026 de belasting op masten en sleuven van Elia af te bouwen.

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021164190 – O/2021/300Beatrice D'Alleine , Oosthoek 2 8570 Gijzelbrechtegem (Anzegem) voor Bouwen van een tuinberging, gelegen Oosthoek 2 8570 Gijzelbrechtegem (Anzegem) voor Oosthoek 2 - 8570 Gijzelbrechtegem (Anzegem) Kadastraal bekend: 2e afdeling, Sectie A, Nr 337H

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een tuinberging

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021164190

    Periode openbaar onderzoek: 26 november 2021 tot en met 25 december 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Bouwen van een tuinberging

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oosthoek 2 8570 Gijzelbrechtegem (Anzegem)

    Naam van de aanvrager of exploitant: D'Alleine Beatrice

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021164190) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021173825 – O/2021/306 Jeffrey Speleers en Kim Nuyttens , Kaankouter 11 8573 Anzegem voor sloop en herbouw van woning en bijgebouw, verbouwen bestaande schuur en sloop bergruimte, gelegen Kaankouter 11 - 8573 Anzegem Kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie B, nummer 585D,585E 

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: sloop en herbouw van woning en bijgebouw, verbouwen bestaande schuur en sloop bergruimte

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021173825

    Periode openbaar onderzoek: 26 november 2021 tot en met 25 december 2021

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: sloop en herbouw van woning en bijgebouw, verbouwen bestaande schuur en sloop bergruimte

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kaankouter 11 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Speleers Jeffrey en Nuyttens Kim

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021173825) vóór het einde van het openbaar onderzoek.