Terug
Gepubliceerd op 26/11/2025

Notulen  OCMW-raad

di 14/10/2025 - 20:00 Raadzaal Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
Pauline Van Marcke, Burgemeester
Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
Anja Desmet, Derde schepen
Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
Sonja Nuyttens, Algemeen directeur

De voorzitter opent de zitting op 14/10/2025 om 20:28.

  • Openbaar

    • Administratieve organisatie

      • Goedkeuring notulen en zittingsverslag raadszitting van 9 september 2025

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Publieke stemming
        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Pauline Everaert
        Voorstanders: Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: De notulen- en zittingsverslag van de OCMW-raad van 9 september 2025 eenparig goed te keuren.

    • Personeel

      • Leveren van fietsen (leasing) voor het personeel: goedkeuring deelname aan raamovereenkomst van de provincie West-Vlaanderen.

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Het OCMW-bestuur zet in op gezonde medewerkers. Daarbij is voldoende beweging een belangrijk aspect.

        Werknemers kunnen vrijwillig een fiets leasen aan voordelige condities onder de vorm van een extralegaal voordeel. Ze ruilen 3 jaar een stuk van hun eindejaarspremie of extralegaal verlof in voor het gebruik van de fiets. Fietsleasing is interessanter dan een aankoop dankzij het fiscaal voordeel, de gespreide betaling en de verzekering, pechbijstand en het onderhoudsbudget. Fietsleasing is niet alleen voordelig voor je werknemers, maar ook kostenneutraal voor het lokaal bestuur door de besparingen op sociale lasten en bijdragen. Bovendien zijn de kosten van een operationele leasing in het kader van woon-werkverkeer 100% fiscaal aftrekbaar.

        Zo tracht het bestuur het fietsen naar het werk te bevorderen. Dat is niet alleen goed voor de mobiliteit maar ook voor het klimaat en de gezondheid van de personeelsleden.

        De provincie West-Vlaanderen fungeert als aankoopcentrale voor leasing van fietsen voor het personeel, waaraan de West-Vlaamse lokale besturen kunnen deelnemen.  Hierdoor is het bestuur vrijgesteld van de verplichting om zelf een procedure op te starten.

        De OCMW-raad besliste in zitting van 11 oktober 2022 deel te nemen aan de raamovereenkomst.

        De huidige raamovereenkomst is geëindigd en werd vervangen door een nieuwe raamovereenkomst met ref. 0100/2025/022 van de provincie West-Vlaanderen met een looptijd vanaf 25 juli 2025 voor een periode van 2 jaar en kan stilzwijgend verlengd worden met maximaal 2x 1 jaar (maximaal tot 25 juli 2029).

        Individuele leaseovereenkomsten met een looptijd van 36 maanden kunnen worden afgesloten vóór de einddatum van de raamovereenkomst (inclusief stilzwijgende verlengingen) en voor zover het maximum aantal fietsen zoals bepaald in de raamovereenkomst (nl. 6.000) vóór de respectievelijke einddatum nog niet bereikt is.

        Voorgesteld wordt opnieuw deel te nemen aan de raamovereenkomst.

        Regelgeving

        Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

        De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

        De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 36, en meer bepaald artikelen 2, 6° en 47 §2 die de aanbestedende overheden vrijstelt van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren wanneer ze een beroep doen op een aankoopcentrale.

        Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

        Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

        Vorige beslissingen

        De beslissing van de OCMW-raad d.d. 11 oktober 2022 deel te nemen aan de raamovereenkomst van de provincie West-Vlaanderen.

        De beslissing van de OCMW-raad d.d. 11 februari 2025 betreffende de definitie van het begrip ‘dagelijks bestuur’ en de visumplichtige verrichtingen.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Pauline Everaert
        Voorstanders: Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: Voor het leveren van fietsen (leasing) voor het personeel deel te nemen aan de raamovereenkomst met ref. 0100/2025/022 van de provincie West-Vlaanderen.

        Art.2: Kennis te geven van dit besluit aan de toezichthoudende overheid volgens de regels vervat in het Decreet Lokaal Bestuur houdende regeling, voor het Vlaamse Gewest, van het algemeen bestuurlijk toezicht op de gemeenten.

      • Koopkrachtmaatregel in de sector van de dienstencheques: Wijziging rechtspositie bijlage 7: goedkeuring

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Op 21 mei 2025 bereikte de VVSG een akkoord met de vakorganisaties over de koopkrachtmaatregel in de sector van de dienstencheques. De prijs van een dienstencheque op 1 januari 2025 steeg van 9 naar 10 euro per uur. In het akkoord werd voorzien dat de dienstenchequemedewerkers een bruto loonsverhoging van 1 euro per uur krijgen.

        De volledige loonkostverhoging geldt als een voorafname op het sectoraal akkoord 2026-2031. Dat is een sociaal akkoord voor het personeel van de lokale besturen. De gesprekken daarover zijn intussen gestart. 

        De loonsverhoging van 1 euro bruto per uur geldt voor alle uren die een dienstenchequemedewerker presteert:

        • uren bij de klant
        • niet bij de klant gepresteerde uren, zoals vergaderingen, opleiding en vorming
        • betaalde afwezigheden zoals vakantie, feestdagen en ziekteverlof

        De overige kosten zijn voor rekening van het lokaal bestuur. Het gaat om:

        • de werkgeversbijdragen
        • de meerkosten voor niet bij de klant gepresteerde uren
        • de meerkosten voor betaalde afwezigheden, waarvoor de werkgever geen financiering krijgt
        Op het Comité C1 van 11 juni 2025 ondertekenden de sociale partners het eindverslag en het protocol over deze koopkrachtverhoging. Omdat er een akkoord is op Vlaams niveau, diende er geen lokaal vakbondoverleg meer te gebeuren. De materie werd toch nog eens aangehaald op het syndicaal overleg van 30 september 2025 wegens een wijziging van RPR hiervoor nodig is. De koopkrachtmaatregel treedt retroactief in werking, normaliter op 1 januari 2025. 
        Op 18 juli 2025 keurde de Vlaamse regering een eerste maal het financieringsbesluit goed. Dat verhoogt de tegemoetkoming per dienstencheque met 1 euro, maar pas vanaf 1 maart 2025 in plaats van 1 januari 2025. Omdat de financiering pas vanaf maart start, geldt ook de loonsverhoging pas vanaf 1 maart 2025.

        Advies uitgebracht op het MAT op 24 september 2025.

        Regelgeving

        protocol van Comité C1 van 11 juni 2025

        Wijziging regelgeving financiering bepaalde zorgvoorzieningen in de Vlaamse sociale bescherming en financiering sociale akkoorden van 18 juli 2025

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Pauline Everaert
        Voorstanders: Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: de wijziging van bijlage 7 van de rechtspositieregeling inzake salarisschalen retroactief goed te keuren met ingang van 1 maart 2025 naar aanleiding van de koopkrachtverhoging van de dienstenchequemedewerkers.

        Art.2: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid, conform de bepalingen vervat in het decreet lokaal bestuur.

      • Aanpassingen arbeidsreglement en bijlage 31 fietspolicy: goedkeuring.

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Feitelijke en juridische overwegingen

        De gemeenteraad besliste in zitting van 11 oktober 2022 deel te nemen aan de raamovereenkomst fietslease met ref. 0100/2022/040. De huidige raamovereenkomst wordt op heden geëindigd en vervangen door een nieuwe raamovereenkomst met ref. 0100/2025/022 van de provincie West-Vlaanderen met een looptijd vanaf 25 juli 2025 voor een periode van 2 jaar en kan stilzwijgend verlengd worden met maximaal 2x 1 jaar (maximaal tot 25 juli 2029). De nieuwe raamovereenkomst wijzigt inhoudelijk wat zaken waardoor ook bijlage 31 van de fietspolicy moet aangepast worden.

        Daarnaast wordt een overstap naar Doccle voorzien voor de digitale loonstroken. Daardoor wordt een onderdeel inzake de digitale loonstroken in het arbeidsreglement toegevoegd. Tot slot werden in de tekst nog minimale wijzigingen aangebracht.

        De aanpassingen werden besproken in het vakbondsoverleg van 30 september 2025 en in het MAT van 24 september 2025.
        Regelgeving

        Decreet lokaal bestuur

        Wet van instelling van de arbeidsreglementen van 8 april 1965 en latere wijzigingen

        Arbeidswet van 16 maart 1971 en latere wijzigingen

        Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel en de bijhorende uitvoeringsbesluiten

        Wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten en latere wijzigingen

        Vorige beslissingen

        Raadsbesluit van 8 oktober 2024 inzake arbeidsreglement (en bijlagen): goedkeuring aanpassingen en toevoegingen.

        Raadsbesluit d.d. 11 oktober 2022 inzake deelname aan de raamovereenkomst van de provincie West-Vlaanderen.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Pauline Everaert
        Voorstanders: Pauline Van Marcke, Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Kris De Meulemeester, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        Besluit

        Art.1: Het arbeidsreglement en vermelde bijlage worden aangepast met directe ingang:

        • Arbeidsreglement: aanpassingen zoals voorzien in de bijlage
        • Bijlage 31: fietspolicy: aanpassingen zoals voorzien in de bijlage

        Art.2: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid, conform de bepalingen vervat in het decreet lokaal bestuur.

        Art.3: Een gecoördineerd document wordt overgemaakt aan de Sociale Inspectie voor verder gevolg en via het intranet Marta ter beschikking gesteld van de medewerkers.

    • Financiën

      • Rapport van de financieel directeur 1e semester 2025: kennisgeving

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Overeenkomstig artikel 177 van het decreet over het lokaal bestuur rapporteert de financieel directeur in volle onafhankelijkheid over de voorafgaande krediet- en wetmatigheidscontrole van de beslissingen van de gemeente en het OCMW (visumverlening), het debiteurenbeheer, de thesaurietoestand, de liquiditeitenprognose, de beheerscontrole, de evolutie van de budgetten en de financiële risico's.

        Regelgeving

        Art 177 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen

        Besluit

        Art.1: kennis te nemen van het 'Rapport van de financieel directeur over het eerste semester 2025'.

      • Jaarrekening 2024: aktename goedkeuring door gouverneur.

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Feitelijke en juridische overwegingen

        Het bestuur bezorgde de jaarrekening 2024 zoals vastgesteld door de raad op 13 mei 2025, aan de gouverneur. 

        Op 24 september 2025 werd het bestuur ervan op de hoogte gebracht dat de jaarrekening 2024 werd goedgekeurd. Het nazicht van de jaarrekening heeft niet geleid tot formele vaststellingen.  Zoals bepaald in artikel 332§1, 3e lid van het decreet over het lokaal bestuur worden alle besluiten en opmerkingen van de toezichthoudende overheid ter kennis gebracht op de eerstvolgende vergadering van de raad. 

        De gemeenteraad neemt akte van de goedkeuring van de gouverneur van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2024.

        Regelgeving

        Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur en in het bijzonder de artikelen 260 3° en 262;

        Het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2010 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, en in het bijzonder de artikelen 30 tot en met 45;

        Het ministerieel  besluit van 1 oktober 2010 tot vaststelling van de modellen en de nadere voorschriften van de beleidsrapporten en de toelichting ervan, en van de rekeningstelsel van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, en in het bijzonder de artikelen 5 tot en met 8 en 11 tot en met 13.

        Vorige beslissingen

        raadsbesluit van 13 mei ll. houdende vaststelling gemeente- en OCMW-rekening 2024

        Besluit

        Art.1: akte te nemen van de goedkeuring van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2024 door de gouverneur. 

    • Vragen en mededelingen

      • Vragen en mededelingen

        Aanwezig: Kris De Meulemeester, Waarnemend voorzitter
        Pauline Van Marcke, Burgemeester
        Louis Degroote, Gino Devogelaere, Petra Devos, Davy Demets, Schepenen
        Eddy Recour, Nicolas Duquesnoy, Koen Tack, Davy Dewaele, Rino Himpe, Sofie Demurie, Els Gevaert, Ine Demeulemeester, Roel Couckuyt, Joy Vanmaercke, Leendert Van Hulle, Philippe Desmet, Bram Vanhoutte, Jens Vancauwenberghe, Martijn De Maesschalck, Raadsleden
        Pauline Everaert, Waarnemend algemeen directeur
        Verontschuldigd: Jeremie Vaneeckhout, Voorzitter
        Anja Desmet, Derde schepen
        Yannick Ducatteeuw, Amandine Eeckhaut, Raadsleden
        Sonja Nuyttens, Algemeen directeur
        Besluit

        kennis te nemen van de mondelinge vragen die gesteld worden. Deze worden - zo mogelijk - onmiddellijk beantwoord of uiterlijk schriftelijk tegen de eerstvolgende zitting. Op schriftelijke vragen van raadsleden wordt binnen de maand na ontvangst schriftelijk geantwoord. De vragen en de eventuele antwoorden net als de mededelingen worden opgenomen in het zittingsverslag.

De voorzitter sluit de zitting op 14/10/2025 om 20:32.

Aansluitend op de openbare vergadering kan ook een gesloten gedeelte volgen. Deze is helaas niet toegankelijk voor het publiek.

Namens OCMW-raad,

Pauline Everaert
Waarnemend algemeen directeur

Kris De Meulemeester
Waarnemend voorzitter