Terug
Gepubliceerd op 07/10/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 29/09/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 22 september 2021

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 22 september 2021 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Verkoop Arena via Biddit

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de verkoopsmodaliteiten voor de Arena.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Gemeenteraad

        • gemeenteraad 12 oktober 2021 - vaststellen agenda

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad van 12 oktober 2021 zoals voorgesteld door de voorzitter gemeenteraad.

      • Openbare werken

        • Leveren van gekorreld wegenzout winter 2021-2022 - Goedkeuring gunning en lastvoorwaarden

          Goedgekeurd

          Het college keurt het bestek nr. 2021/285 met de lastvoorwaarden, de raming  en de gunningswijze goed en gunt de opdracht aan de inschrijver met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs).

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Kerkraad Sint-Stefanus - kennisname verslag kerkraad 13 september 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van de kerkraad Sint-Stefanus Vichte d.d. 13 september 2021

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Sluikstorten en opruimkosten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.

        • Sluikstorten en opruimkosten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.

        • Sluikstorten en opruimkosten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.

        • Sluikstorten en opruimkosten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten en opruimkosten.

        • Sluikstorten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 03525) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 03392) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 03114) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01564) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00201) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04470) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01882) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00713) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00790) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 02403) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 03220) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 05286) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01028) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00056) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01384) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01577) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00978) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04935) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04893) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

      • Lokale economie

        • relanceplan - steunmaatregelen

          Goedgekeurd

          Het college besluit een subsidieaanvraag in te dienen voor de aankoop en transformatie van leegstaande of vrijkomende handelspanden.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Stage BKO - KC Schildpad schooljaar 21/22

          Goedgekeurd

          Jaarlijks lopen enkele studenten 7e jaar Kinderzorg van Sint Paulusschool Campus Sint-Vincentius Anzegem stage in BKO Anzegem. 
          Momenteel hebben 2 leerlingen zich kandidaat gesteld om stage te lopen in KC Schildpad in Anzegem. 
          Er zal een leerling stage lopen tijdens periode 1: 18 oktober 2021 tot en met 23 november 2021
          en er zal een leerling stage lopen tijdens periode 2: 9 februari 2022 tot en met 24 maart 2022. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 28 september 2021.

        • Bevordering coördinator burger en dienstverlening (statutair)

          Goedgekeurd

          Het college stelt een coördinator burger en dienstverlening (B1-3 - statutair) aan via bevordering.

        • Vacantverklaring halftijds administratief medewerker P&O (bepaalde duur - 6 maanden)

          Goedgekeurd

          Het college verklaart de halftijdse functie (bepaalde duur - 6 maanden) van contractueel administratief medewerker P&O vacant. Er wordt uit de bestaande werfreserve geput.

        • Vacantverklaring halftijds administratief medewerker Infrastructuur (bepaalde duur - 6 maanden)

          Goedgekeurd

          Het college verklaart een halftijdse contractuele functie vacant van administratief medewerker voor 6 maanden. Er wordt uit de werfreserve geput.

        • Aanstelling vrijwilligers - logistieke ondersteuning schoolrefter/slaapklas GLS Ingooigem

          Goedgekeurd

          Het college stelt vrijwilligers aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Burgerlijke stand en Burgerzaken

        • Huisnummering project Statieplein

          Goedgekeurd

          Toekennen huisnummering project Statieplein 20 - 8570 Anzegem.

        • Toekennen huisnummers meergezinswoning (18 appartementen) Oostdorp en 6 woningen Sint-Arnolduslaan - Tiegem

          Goedgekeurd

          Toekenning huisnummering meergezinswoning (18 appartementen) gelegen langs Oostdorp en 6 woningen gelegen langs de Sint-Arnolduslaan - Tiegem.

        • Toekennen huisnummers verkaveling Oostdorp - 8573 Anzegem.

          Goedgekeurd

          Het college kent volgende huisnummers toe aan de verkaveling Oostdorp - 8573 Anzegem:

          Lot 1: 27

          Lot 2: 27/A000

          Lot 3: 29

          Lot 4: 29/A000

          Lot 5: 31

          Lot 6: 31/A000

          Lot 7: 31/B000

                     

        • Toekennen huisnummers nieuwe verkaveling Kalkstraat/Petegemstraat - Anzegem.

          Goedgekeurd

          Het college kent volgende huisnummers toe aan de nieuwe verkaveling Kalkstraat/Petegemstraat - Anzegem:

          Lot 1: Kalkstraat 22

          Lot 2: Petegemstraat 2

          Lot 3: Petegemstraat 2/A000

                     

        • Toekennen huisnummers nieuwe verkaveling Ingooigemstraat - Anzegem.

          Goedgekeurd

          Het college kent volgende huisnummers toe aan de nieuwe verkaveling Ingooigemstraat - Anzegem:

          Lot 9: 70

          Lot 8: 70/A000

          Lot 7: 70/B000

          Lot 6: 70/C000

          Lot 5: 70/D000

          Lot 4: 72

          Lot 3: 72/A000

          Lot 2: 72/B000

          Lot 1: 72/C000

                     

      • Communicatie & inspraak

        • Gebruik naam gemeentepunt

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord om in de communicatie van de centralisatie naar Heirbaan 73 (toekomstig) 'gemeentepunt' te gebruiken. Er wordt een banner voorzien om aan de gevel te hangen, ter vervanging van het bord met 'Escolys' op.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Jaarlijkse forfaitaire vergoeding onderhoud en vernieuwing overwegen - Overweg 110 op lijn 89 (Vichte) - schuldvordering Infrabel 2020 en 2021

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van Infrabel voor de jaarlijkse forfaitaire vergoeding voor de jaren 2020 en 2021 voor onderhoud en vernieuwing van overweg nr. 110 op lijn 89 (Vichte) goed.

        • Tijdelijk verkeersreglement – Vlaschaardstraat - personeelsfeest - 8 oktober 2021

          Goedgekeurd

          Het college beslist naar aanleiding van het personeelsfeest in De Stringe - 8 oktober 2021 parkeerverbod in te voeren in het deel van de Vlaschaardstraat (overzijde van de laadkade van De Stringe) voorbehouden aan de organisatie. Naar aanleiding van de inwilliging van deze vraag zijn bijzondere verkeersmaatregelen vereist met het oog op de veiligheid van de weggebruikers en met het oog op een vlot verloop van het verkeer.

        • Tijdelijk verkeersreglement – Bergkermis 2021 - 8 tot 10 oktober 2021

          Goedgekeurd

          Het college beslist naar aanleiding van de Bergkermis - 8 tem 10 oktober 2021 op het Vital Moreelsplein bijzondere verkeersmaatregelen te treffen met het oog op de veiligheid van de weggebruikers en met het oog op een vlot verloop van het verkeer.

      • Woonbeleid

        • Vrijstelling van heffing leegstaande gebouwen en woningen

          Goedgekeurd

          Het college beslist om vrijstelling van leegstandsbelasting te verlenen voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2018/229

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Afwijking geluidsnormen bij muziekactiviteit 02/10/2021

          Goedgekeurd

          Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 02/10/2021.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2021087741 – O/2021/157, voor bouwen van een tuinhuis + verbreden oprit, gelegen Ter Schabbe 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie C, nummer 0136G

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021087741 – O/2021/157, Stefaan Erwin Tomme voor bouwen van een tuinhuis + verbreden oprit, gelegen Ter Schabbe 5, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021087741

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis + verbreden oprit

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0136/00G000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Stefaan Erwin Tomme 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021087741
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021087730 – O/2021/158, voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie C, nummer 0136E

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021087730 – O/2021/158, Sandra Tomme voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Ter Schabbe 3, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021087730

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0136/00E000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Sandra Tomme 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021087730
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021095673 – O/2021/159, voor aanleg van een zwembad + regularisatie tuinhuis, gelegen Rogierdreef 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie F, nummer 0954A 2

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021095673 – O/2021/159, Leen Labis voor aanleg van een zwembad + regularisatie tuinhuis, gelegen Rogierdreef 17, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021095673

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad + regularisatie tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Rogierdreef 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0954/00A002

          Naam van de aanvrager of exploitant: Leen Labis 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021095673
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Aktename melding -OMV_2021143114 - 2021/253, Plaatsen raamopening in zijgevel gelegen te Grasstraat 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie B,055K2.

          Goedgekeurd

          Het college neemt akte van een omgevingsmelding voor het omgevingsproject OMV_2021143114 - 2021/253- Rotolux NV,  Plaatsen raamopening in zijgevel gelegen te Grasstraat 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie B,055K2

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Plaatsen raamopening in zijgevel

          Referentie omgevingsloket: OMV_2021143114 

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Grasstraat 6, 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Rotolux NV

          De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

           

          Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           

          U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen

        • Beslissing project OMV_2021120027 – O/2021/214, voor verbouwen van een eengezinswoning, gelegen Lendedreef 50, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0282R.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021120027 – O/2021/214, Thibaut Van Lerberghe en Jana Van Parijs voor verbouwen van een eengezinswoning, gelegen Lendedreef 50, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021120027

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 50, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0282/00R000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Thibaut Van Lerberghe en Jana Van Parijs 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021120027
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021114342 – O/2021/206, voor verbouwen woning tot twee woningen, gelegen Vichtsesteenweg 94, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie A, nummers 0610W2 en 0610S2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021114342 – O/2021/206, Carla Terras en Filip Mestdagh voor verbouwen woning tot twee woningen, gelegen Vichtsesteenweg 94, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021114342

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning tot twee woningen

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 94, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0610/00W00234002A0610/00S002

          Naam van de aanvrager of exploitant: Carla Terras en Filip Mestdagh 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021114342
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

      • Natuur en klimaat

        • Uitbetaling subsidie bewoonde zwaluwnesten 2021 - nagekomen aanvraag

          Goedgekeurd

          Het college keurt een subsidieaanvraag goed voor het in stand houden van bewoonde zwaluwnesten in 2021.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Groenonderhoud- en parken

        • Groenonderhoudswerken door sociale tewerkstelling 2021 (verlenging 1 van 2020)- Goedkeuring vorderingsstaat 3 (juli 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de vorderingsstaat 3 (juli 2021) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken door sociale tewerkstelling 2021 (verlenging 1 van 2020)" goed.

        • Groenonderhoudswerken door sociale tewerkstelling 2021 (verlenging 1 van 2020)- Goedkeuring vorderingsstaat 4 (augustus 2021)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de vorderingsstaat 4 (augustus 2021) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken door sociale tewerkstelling 2021 (verlenging 1 van 2020)" goed.

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop Concessie

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop Concessie op de begraafplaatsen goed.

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Dorpshuis - afsluiten onderhoudscontract branddetectie

          Goedgekeurd

          Het college besluit een onderhoudscontract af te sluiten voor het preventief onderhoud van de brandcentrale in het Dorpshuis. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Inzagerecht gevraagd door NVA.

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 20 september 2021 tot en met zondag 26 september 2021.

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Bepijling aanbrengen - Wandelhappening - zondag 3 oktober 2021 - Waterhoekstappers Heestert

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de bepijling van de Wandelhappening 2021 (5 wandelingen) op zondag 3 oktober 2021 - wandelclub Waterhoekstappers Heestert.

        • Bepijling aanbrengen - Souvenir T.Lefevere individuele fietstocht - zondag 10 oktober 2021 - Cycloclub Mousron

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis en geeft toelating voor de bepijling van de individuele fietstocht Souvenir T.Lefevre (65 km) op zondag 10 oktober 2021 - Cycloclub Mouscron.

        • Kermis Vichte 2021 - Opstelling snoepkraam zonder schriftelijke toelating - ontwerp brief

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de problematiek rond veiligheid naar aanleiding van de opstelling van een snoepkraam op het kermisplein Kermis Vichte - 18 en 19 september 2021.

  • D-punt

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van verslag RVB Leiedal van 10 september 2021.

      • Personeel

        • Pensioenviering 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de personeelsleden die dit jaar met pensioen zijn gegaan of binnenkort in pensioen gaan. Er wordt een afscheidsmoment vastgelegd.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van plan woning in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Intrekken omgevingsdossier OMV_2021022835

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het intrekken van het omgevingsdossier OMV_2021022835 - gebouw slopen te Waregemstraat 1 8570 Anzegem - aanvrager Eribo.

          Het college van burgemeester en schepenen verleende in de zitting van 2 juni 2021 de omgevingsvergunning onder voorwaarden. Er werd bij de deputatie beroep ingediend door derden op 15 juli 2021.

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2021133871 – O/2021/235 voor slopen van een loods, gelegen Oudenaardestraat 48 8570 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0091T5.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021133871 – O/2021/235 voor slopen van een loods, gelegen Oudenaardestraat 48 8570 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie B, nummer 0091T5. 

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021094341 – O/2021/233 voor bouwen van een koppelwoning, gelegen Oostdorp 31-31A - kadastraal gekend: 5e afdeling, Tiegem, sectie A, nrs. 0883Z en 0881X2.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021094341 – O/2021/233 Bart Merlier, Schellebellestraat 4 8570 Anzegem voor bouwen van een koppelwoning, gelegen Oostdorp 31-31A - kadastraal gekend: 5e afdeling, Tiegem, sectie A, nrs. 0883Z en 0881X2.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een koppelwoning.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021094341

          Periode openbaar onderzoek: 4 oktober 2021 tot en met 2 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een koppelwoning.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 31-31A - kadastraal gekend: 5e afdeling, Tiegem, sectie A, nrs. 0883Z en 0881X2.

          Naam van de aanvrager of exploitant: Merlier Bart

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021094341) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021044830 – O/2021/200 voor nieuwbouw van 4 eengezinswoningen, gelegen Oostdorp 27-27A-29-29A 8573 Anzegem - kadastraal gekend: 5e afdeling Tiegem, sectie A, nrs. 0883T en 0883Z.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021044830 – O/2021/200 AABS, Schoonzichtstraat 33 9051 Gent voor nieuwbouw van 4 eengezinswoningen, gelegen Oostdorp 27-27A-29-29A 8573 Anzegem - kadastraal gekend: 5e afdeling Tiegem, sectie A, nrs. 0883T en 0883Z.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: nieuwbouw van 4 eengezinswoningen.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021044830

          Periode openbaar onderzoek: 4 oktober 2021 tot en met 2 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: nieuwbouw van 4 eengezinswoningen. 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 27-29-29A-31A 8573 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: AABS

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021044830) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021129677 – O/2021/242 voor plaatsen van propaantank en publiciteitsborden, gelegen Walskerkestraat 2 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0366B.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021129677 – O/2021/242 Music Hotel, Kerkstraat 131 8570 Anzegem, voor plaatsen van propaantank en publiciteitsborden, gelegen Walskerkestraat 2 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0366B.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van propaantank en publiciteitsborden.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021129677

          Periode openbaar onderzoek: 6 oktober 2021 tot en met 4 november 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: plaatsen van propaantank en publiciteitsborden. Er zal een propaantank geplaatst worden voor de verwarming van 1750 liter. 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Walskerkestraat 2 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: MUSIC HOTEL 

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021129677) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

      • Internationale solidariteit

        • Participeren in dossier Waregem, dienst lokaal mondiaal beleid voor indienen project rond stimuleren van wereldburgerschap in de provincie West-Vlaanderen

          Goedgekeurd

          Het college gaat over tot het samen met dienst mondiaal beleid Waregem indienen van een aanvraag tot subsidie bij de provincie tot het stimuleren van wereldburgerschap via een driejarig traject en vertrekkende vanuit een secundaire school, richting arbeidsgerichte vorming in beide entiteiten.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter