Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 3 juli 2025 wordt goedgekeurd.
Het college beslist niet deel te nemen aan het initiatief van Imog om een energiedeelgemeenschap op te richten.
Het college beslist de bijeenkomst van 9 oktober 2025 van het college te verplaatsen naar 8 oktober 2025.
Het college neemt kennis van de mail van IMOG dd. 4/7/2025 en 8/7/2025 met voorstel van de bewonersbrief en begeleidende folder en bezorgt de aanpassingen aan IMOG.
In navolging van de afhandeling van het gemeld asbestafval op het speelplein aan de Stientjesstraat, beslist het college een aanmanend schrijven te richten aan de verkavelaar om een bodemonderzoek te laten uitvoeren op de locatie door een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Het college keurt de schrapping goed van percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025064331 – O/2025/97 - Aanbrengen isolatie + gevel bekleden met Crepi gelegen Statiestraat 24, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025064331
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanbrengen isolatie + gevel bekleden met Crepi
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 24, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0017/00G002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025064331
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025053936 – O/2025/75 - wijziging voorschriften voor plaatsen garage gelegen Steenovenstraat 6, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025053936
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: wijziging voorschriften voor plaatsen garage
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0098/00H002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025053936
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025033725 – O/2025/67 - plaatsen van gevelisolatie en crepi + verkleinen van 1 raamopening gelegen Vichtsesteenweg 29, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025033725
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van gevelisolatie en crepi + verkleinen van 1 raamopening
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 29, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0845/00M004
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025033725
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025051473 – O/2025/72 - het bouwen van een nieuwe ééngezinswoning gelegen Zwevegemstraat 32, 8570 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025051473
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: het bouwen van een nieuwe ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zwevegemstraat 32, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0196/00B000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025051473
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025044891 – O/2025/68 - bouwen van een tuinhuis + regularisatie bestaande verhardingen gelegen Priester Daensstraat 9, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025044891
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis + regularisatie bestaande verhardingen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Priester Daensstraat 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0405/00W000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025044891
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025060278 – O/2025/88 - uitbaten tijdelijke evenementenbar gelegen Petegemstraat 3, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025060278
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: uitbaten tijdelijke evenementenbar
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Petegemstraat 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0321/00A00034002C0323/00B00034002C0322/00A000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025060278
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025065410 – O/2025/101 - bouwen van een veranda gelegen Borreberg 44, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025065410
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Borreberg 44, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0034/00L000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025065410
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025061789 – O/2025/93 - bouwen van een garage en paardenstallen gelegen .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025061789
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een garage en paardenstallen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: - kadastraal bekend: 34002F1052/00W000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025061789
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025035148 – O/2025/58 - functiewijziging van paardenstal naar loods gelegen Goed ter Motestraat 2, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025035148
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van paardenstal naar loods
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Goed ter Motestraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0516/00H00034018B0516/00B00034018B0516/00F000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025035148
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent/weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025052758 – O/2025/73 - bouwen van een aangebouwde garage en tuinberging gelegen Hoogveld 12, 8570 Ingooigem (Anzegem).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025052758
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een aangebouwde garage en tuinberging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoogveld 12, 8570 Ingooigem (Anzegem) - kadastraal bekend: 34018B0720/00E000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025052758
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025077452 – O/2025/123 - plaatsen tuinhuis gelegen Stientjesstraat 1D, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025077452
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 1D, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1238/00V000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025077452
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025078141 – O/2025/125 - aanleg van een zwembad gelegen Schaagstraat 40, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025078141
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0273/00X00034002A0273/00Z00034002A0273/00W000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025078141
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 2 (eindfactuur) voor de opdracht “Vernieuwen verwarmingsinstallatie gemeentehuis Anzegem” goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten, de aankondiging van opdracht te verzenden en te publiceren op nationaal niveau en keurt de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten, de aankondiging van opdracht te verzenden en te publiceren op nationaal niveau en keurt de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten en keurt de lijst van de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten en keurt de lijst van de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten en keurt de lijst van de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college voorziet een badgesysteem in het Antennepunt.
Het college van burgemeester en schepenen keurt ereloonnota 1 (fase voorontwerp - 10%) voor de opdracht “Ontwerpopdracht - Nieuw gemeentepunt: Bouwen van een nieuw administratief centrum, onthaal, bibliotheek, dienstencentrum en cafetaria, inclusief realisatie binnentuin. Aanstellen ontwerper” goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie van mei 2025 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties gepresteerd voor de stabiliteitsstudie van de dakgewelven i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site gemeentepunt' goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de huurovereenkomst voor de parking in de Berglaan goed.
Een bewoner uit de Kortestraat, woonachtig in een gemeentelijke woning, vraagt toestemming om panelen te plaatsen in de achtertuin.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college keurt de schuldvordering van de ontwerper (gemeentelijk aandeel - fase uitvoering - juni 2025) voor de wegeniswerken in de Schaagstraat goed.
Het college beslist een volume strooizout voor de winterperiode 2025-2026 te reserveren via de raamovereenkomst.
Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering van de wegenis- en rioleringswerken in de Vichtsesteenweg goed.
Het college besluit om de knotzomereiken in de Kerkdreef verder op te volgen.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor de organisatie van het 'Vlinderkoffée' in het Beukenhof - Vlindertuin op vrijdag 15 augustus 2025.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor de organisatie van een buurtfeest in de Sint-Antoniusstraat (deel Klijtberg tot spoorweg).
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor de organisatie van een buurtfeest voor de Razenheedstraat.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij wordt ingegaan op een verzoek van een betrokkene overeenkomstig art. 17 van de AVG en dit meer specifiek voor het verwijderen van persoonsgegevens in een gemeenteraadsverslag.
Het college beslist om afwijkingen toe te staan op de verplichting van de wekelijkse sluitingsdag.
Het college neemt kennis van het schrijven van IMOG dd. 27/06/2025 m.b.t. een martkbevraging afvalophaling gemeentelijke bedrijfsvoering via maatwerk.
Het college verleent éénmalig toelating aan Natuurpunt om in domein Sint-Arnoldus (op 1 specifieke locatie) bramen manueel te verwijderen ter vrijwaring van de daar aanwezige zeer zeldzame Zwartblauwe Rapunzel, onder voorbehoud van het verlenen van een kapmachtiging hiervoor door ANB.
In het kader van Earth Hour en Nacht van de Duisternis beslist het college de architecturale en monumentenverlichting te laten doven gedurende het ganse weekend van deze campagnes (weekend in maart en weekend in oktober) in de periode 2025 tot en met 2027.
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement tot het plaatsen van een stopbord en stoplijn en een bord "opgelet fietsers" in de Wijnsbergstraat aan het kruispunt met de Waregemstraat vast.
Het college keurt het locatievoorstel van de laadpaal aan de parkeerhaven Kruisweg goed.
Het college formuleert een antwoord op een vraag van een gemeenteraadslid inzake een feest in een café.
Het college keurt vorderingsstaat 3 (juni 2025) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2024 - verlenging 1' goed.
Het college keurt vorderingsstaat 3 (juni 2025) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2025" goed
Het college keurt de aankoop van naamplaatjes en concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in het brengen en het ophalen van personeelsleden naar de luchthaven in kader van het bezoek van een delegatie uit Pèrèrè.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan de Wielerentoeristenclub LBC De Zwervers uit 9860 Oosterzele voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht 2 Daagse Rochus LM Classic + Enameclub (115km) op zaterdag 26 en zondag 27 juli 2025.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan Wielervrienden Ingooigem uit 8570 Anzegem voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Yvegem Classic op vrijdag 15 augustus 2025.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan Cyclo-Club Estaimbourg uit 7740 Pecq voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Souvenir Albert Vandekerkhove op zondag 17 augustus 2025.
Op vrijdag 18 juli 2025 organiseert 'Café Den Heirweg' een Honolulu Party ter hoogte van Vichtsesteenweg 110. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien, alsook een vergunning mbt afwijking geluidsnormen toegestaan.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan WTC Surplatse uit 8501 Heule voor de doortocht en bepijling van de cyclotocht Surplatse Classic op zondag 24 augustus 2025.
Een tijdelijk verkeersreglement wordt voorzien in de Pastoor Verrieststraat 14 (parking, parkeerplaats kortparkeren in de Pastoor Verrieststraat ter hoogte van de parking en Pastoor Verriestraat 41-43) van 19 tem 21 juli 2025 (inladen en vertrek kamp Chiro Wyvegem) en op 31 juli 2025 (terugkomst).
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025032081 – O/2025/130 aanleg betonvloer met overkappingen en stofwanden + veranderen van een klasse 1-inrichting (afvalverwerkend bedrijf), gelegen Huttegem 16-18/ Heirbaan - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nrs. 0170C2 2, 0163Z, 0163W, 0173K.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: aanleg betonvloer met overkappingen en stofwanden + veranderen van een klasse 1-inrichting (afvalverwerkend bedrijf)
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025032081
Periode openbaar onderzoek: 9 juli 2025 tot en met 7 augustus 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: aanleg betonvloer met overkappingen en stofwanden + veranderen van een klasse 1-inrichting (afvalverwerkend bedrijf
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Huttegem 16-18/ Heirbaan - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie A, nrs. 0170C2 2, 0163Z, 0163W, 0173K
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Provincie West-Vlaanderen (VVO)
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025032081) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025061837 – O/2025/115 verkaveling voor 1 lot voor een vrijstaande woning, gelegen Stientjesstraat 28 8570 Anzegem Kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1 AFD, sectie F, nummer 0391X 2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verkaveling voor 1 lot voor een vrijstaande woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025061837
Periode openbaar onderzoek: 11 juli 2025 tot en met 9 augustus 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verkaveling voor 1 lot voor een vrijstaande woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025061837) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de verslagen van de projectgroep Archief- en Informatiebeheer van 16 april en 14 mei 2025. Er wordt tevens kennis genomen van het verslag Beheerscomité Archief- en Informatiebeheer van 11 juni 2025 .
Het college neemt er kennis van dat de gouverneur de jaarrekening 2024 van drie Anzegemse kerkfabrieken goedkeurde.
Het college neemt kennis en keurt het grondplan en het definitieve voorstel van Westtoer goed betreffende de inrichting van de picknickzone.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 30 juni 2025 tot en met zondag 6 juli 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van:
de goedgekeurde notulen van de raad van bestuur van Fluvius West van 5 juni 2025, de goedgekeurde notulen van de raad van bestuur van Fluvius West van 22 mei 2025, de goedgekeurde notulen van de Algemene Vergadering van Fluvius West van 26 juni 2025, de besluitenlijst van de politieraadszitting van politiezone Mira van 17 juni 2025 en het verslag, de aanwezigheidslijst en de presentatie van het aandeelhoudersbestuur afvalwater (Riopactcomité) van 20 juni 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 8 juli 2025.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Pauline Everaert
Waarnemend algemeen directeur
Pauline Van Marcke
Burgemeester