Terug
Gepubliceerd op 16/12/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 08/12/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 1 december 2021

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 1 december 2021 wordt goedgekeurd.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Handhaving

        • Coronamaatregelen

          Goedgekeurd

          Week na week wijzigen de coronacijfers en de maatregelen die ermee gepaard gaan. Ook deze week treft het college een aantal beslissingen om de crisis het hoofd te bieden.

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • toekomstige raadzaal nieuw gemeentepunt: ontwerpen

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het voorstel opstelling en inrichting toekomstige raadzaal in het nieuwe gemeentepunt en akkoord te gaan.

        • Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - vervangen van buitenschrijnwerk deel administratie en polyvalente ruimte - Goedkeuring gunning

          Goedgekeurd

          Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).

        • Restauratie Sint-Jan de Doperkerk - goedkeuren verrekeningsvoorstel 21

          Goedgekeurd

          Het college keurt verrekeningsvoorstel 21 goed. 

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 05182) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 00001) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01682) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04148) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04839) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01365) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 03807) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01244) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 00435) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 02508) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 01995) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04760) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene gezinsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 1/2020 - kohierartikel 04851) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

        • Algemene bedrijfsbelasting - aanslagjaar 2020 (kohier 2/2020 - kohierartikel 01607) - bezwaar

          Goedgekeurd

          Belastingplichtigen kunnen steeds bezwaar indienen tegen door de gemeente vastgestelde en uitvoerbaar verklaarde belastingen. Het college van burgemeester en schepenen treedt hierbij op als administratieve overheid en oordeelt of het bezwaar al dan niet gegrond is, in overeenstemming met het reglement.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Vraag aanpassing openingsuren en uitrusting Fifta

          Goedgekeurd

          Het college gaat niet in op de vraag tot de aanpassing van de openingsuren van Fifta voor enkele avonden.

      • Jeugd

        • Aankoop verf voor jeugdlokalen

          Goedgekeurd

          Het college verleent toelating aan een jeugdvereniging  om grondverf aan te kopen om hun lokalen te schilderen. Dit werk wordt door de vereniging zelf uitgevoerd.

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Richtlijnen nav Corona vanaf 6 december in de kinderopvang

          Goedgekeurd

          Naar aanleiding van de beslissingen van het Overlegcomité van 3 december, zijn er nieuwe richtlijnen voor de kinderopvang. Een aantal zaken zijn nog onduidelijk en worden tijdens de week van 6 december uitgeklaard. In die week vindt er namelijk een overleg plaats tussen de koepels kinderopvang en Opgroeien over de organisatie van mogelijke opvang tijdens de vervroegede kerstvakantie en richtlijnen voor de kerstvakantie.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Nieuwe datum nieuwjaarsreceptie

          Goedgekeurd

          De nieuwjaarsreceptie wordt uitgesteld naar de lente. Het college neemt kennis van de voorstellen voor een nieuwe datum en neemt een beslissing. 

      • Administratieve organisatie

        • Omleidingsweg: beslissing provincieraad 23 november 2021

          Goedgekeurd

          Het college beslist geen verder  beroep in te stellen tegen  de beslissing van de provincieraad  van 23 november 2021 waarbij het rup omleidingsweg Anzegem vastgesteld werd.  

        • Vraag gemeenteraadslid tot bekomen patrimoniumplan

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de vraag van een raadslid tot het bekomen van een kopie van het patrimoniumplan en beslist dit te bezorgen.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 7 december 2021.

        • Nieuwjaarsgeschenk personeel

          Goedgekeurd

          Het college beslist om zoals ander jaren een geschenk te voorzien voor elk personeelslid.

        • Nieuwe regeling voor 'verenigingswerk' vanaf 1 januari 2022 - principebeslissing voor inwerkingtreding binnen ons bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt een principebeslissing om de nieuwe regeling van 'verenigingswerk' uit te werken vanaf 1 maart 2022 (onder voorbehoud van de definitieve beslissing en uitwerking door de hogere overheid).

        • Aanstelling vrijwilliger - logistieke ondersteuning schoolrefter

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan om te voorzien in logistieke ondersteuning in Gemeenteschool Ingooigem.

      • Onderwijs

        • Toekenning verlenging verlofstelsel onderwijzend personeel en vervanging

          Goedgekeurd

          Het college keurt de verlenging verlof medische bijstand toe voor een onderwijzeres en gaat over tot vervanging.

        • Agenda ABOC 13 december 2021 verplaatsen naar 14 februari 2022

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de verplaatsing van het ABOC van 13 december 2021 naar 14 februari 2022.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • ICT en digitalisering

        • Toelating geven tot het vernietigen van bestuursdocumenten

          Goedgekeurd

          Het college beslist om toelating te geven voor het vernietigen van bestuursdocumenten waarvan de administratief-juridische bewaartermijn is verstreken.

      • Afval en recyclageparken

        • Vraag naar opnemen vrijwillige activiteit op recyclagepark

          Goedgekeurd

          Het college beslist om in te gaan op de vraag vanuit Ubuntu teneinde een vrijwillige tewerkstelling op het recyclagepark van Anzegem/Vichte te voorzien.

      • Lokale economie

        • Tifogame: voetbalpronostiek van de gemeente

          Goedgekeurd

          Het schepencollege beslist niet deel te nemen aan de voetbalpronostiek Tifogame.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Afwijking geluidsnormen bij muziekactiviteit 05/03/2022

          Goedgekeurd

          Het college verleent goedkeuring voor een afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 5 maart 2022.

        • Teruggave waarborg voetpad dossier 2011/245

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.

        • Splitsing van percelen

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

      • Omgevingsdossiers

        • Verkoopbaarheidsattest - verkavelingsvergunning Beukenhofstraat 136 A - B - C

          Goedgekeurd

          Het college verleent een verkoopbaarheidsattest m.b.t. een recent verleende verkavelingsvergunning in de Beukenhofstraat. 

        • Aktename gedeeltelijke stopzetting van de exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit - project OMV_2021168515 - Nijverheidslaan 1, 8570 Anzegem (melding niet in gebruik genomen grondwaterwinning)

          Goedgekeurd

          Het college neemt akte van de gedeeltelijke stopzetting van de exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit: project OMV_2021168515 - Nijverheidslaan 1, 8570 Anzegem

        • Beslissing project OMV_2021126014 – O/2021/223, voor aanleg van een zwembad, gelegen Wortegemsesteenweg 42a, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie D, nummer 0031H

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021126014 – O/2021/223, Frederik Vandeputte voor aanleg van een zwembad, gelegen Wortegemsesteenweg 42a, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021126014

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wortegemsesteenweg 42a, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0031/00H000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Frederik Vandeputte 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021126014
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021164521 – O/2021/287, voor verbouwen woning + herbouwen bijgebouw, gelegen Ingooigemplaats 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:3e afdeling, sectie C, nummer 0415P

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021164521 – O/2021/287, Ignace Deleersnyder voor verbouwen woning + herbouwen bijgebouw, gelegen Ingooigemplaats 31, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021164521

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning + herbouwen bijgebouw

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0415/00P000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Ignace Deleersnyder 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021164521
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021136777 – O/2021/257, voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning, gelegen Nieuwstraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie B, nummer 0290Z

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021136777 – O/2021/257, Jolieke Maiheu en Jonathan Desmet voor verbouwen van een halfopen eengezinswoning, gelegen Nieuwstraat 25, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021136777

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een halfopen eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwstraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0290/00Z000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Jolieke Maiheu en Jonathan Desmet 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021136777
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021137529 – O/2021/240, voor Bouwen van een carport, gelegen Berglaan 62, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 1199M 3.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021137529 – O/2021/240 Geert Heymans, Berglaan 62, 8570 Anzegem voor Bouwen van een carport, gelegen Berglaan 62, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 1199M 3.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020112040

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een carport

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berglaan 62, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1199/00M003

          Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Heymans 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2020112040
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021129677 – O/2021/242 voor plaatsen van propaantank en publiciteitsborden, gelegen Walskerkestraat 2 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0366B.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021129677 – O/2021/242 Music Hotel, Kerkstraat 131 8570 Anzegem, voor plaatsen van propaantank en publiciteitsborden, gelegen Walskerkestraat 2 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0366B.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021129677

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: plaatsen van propaantank en publiciteitsborden. Er zal een propaantank geplaatst worden voor de verwarming van 1750 liter (klasse 3).  

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Walskerkestraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0366/00B000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Music Hotel

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021129677
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021097258 – O/2021/187, voor bouwen van een meergezinswoning, gelegen Ingooigemplaats 56, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie B, nummer 0730M.

          Goedgekeurd

          Het college weigert een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021097258 – O/2021/187, Bouwkantoor Danneels voor bouwen van een meergezinswoning, gelegen Ingooigemplaats 56, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021097258

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 56, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0730/00M000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Bouwkantoor Danneels 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021097258
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Vraag tot afleveren verkoopbaarheidsattest

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord om een attest af te geven mbt een groepswoningbouwproject  (omgevingsvergunning OMV_2020127566) waarin wordt aangegeven dat de woningen opgericht zijn en dat de bouwheer garanties verstrekt heeft dat de woningen op korte termijn wind- en waterdicht worden afgewerkt.

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Openbare werken

        • Aanvraag jaarvergunning 2022 - TASOZ BVBA - aansluitingsputten in opdracht van Fluvius

          Goedgekeurd

          Het college kent een jaarvergunning 2022 toe voor het uitvoeren van werken op de openbare weg in opdracht van nutsmaatschappij Fluvius. 

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Centraal kerkbestuur Anzegem: kennisname verslag CBS/CKB 26/11/2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst CBS/CKB van 26 november 2021. 

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Inzagerecht gevraagd door NVA.

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 29 november 2021 tot en met zondag 5 december 2021.

        • Inzage - controlelijst post

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. De lijst met alle poststukken van afgelopen week wordt gecontroleerd door het college vooraleer deze ter beschikking wordt gesteld aan de raadsleden.

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Vraag lijst van de jubilarissen 2022

          Goedgekeurd

          Het college beslist de lijst van de jubilarissen 2022 toe te kennen aan de fractie CD&V-Eendracht, evenwel enkel met volgende gegevens: naam, voornaam en  huwelijksdatum (zonder adresgegevens).

        • Inzagerecht gevraagd door NVA

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilliger - toezichter culturele infrastructuur skateclub en Duikclub (voormalige brandweerkazerne)

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan in de functie van toezichter culturele infrastructuur voor de voormalige brandweerkazerne.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Natuur en klimaat

        • Aanvraag subsidie knotten van knotbomen

          Goedgekeurd

          Het college keurt een aanvraag goed voor het knotten van knotbomen van het voorbije knotseizoen.

  • D-punt

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Samenstelling Centraal Kerkbestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de nieuwe samenstelling van het Centraal Kerkbestuur.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Cultuur

        • Kennisname verslag Commissie Mens van 29 november 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van de Commissie Mens van 29 november 2021

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van:

          Verslagen RSVK: stuurgroep van 21 september, 19 oktober en 16 november en RVB van 1 december- Leiedal: RVB van 12 november.

      • Personeel

        • Verlenging applicatie (widget) Vlaams Steunpunt Vrijwilligerswerk

          Goedgekeurd

          Het college gaat akkoord met de jaarlijkse bijdrage voor de webapplicatie van het Vlaams Steunpunt vrijwilligerswerk.

        • Overlegcomité Preventie en Bescherming op het Werk - agenda bijeenkomst dd 15 december 2021

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen heeft kennis genomen van de agendapunten van de bijeenkomst van het Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 15 december 2021.

      • Onderwijs

        • Stopzetting techniekacademie

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de stopzetting van de techniekacademie junior wegens de coronamaatregelen.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van het bezwaar in een omgevingsdossier.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van bezwaren in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Adviesvragen project OMV_2021170544 – O/2021/289 voor plaatsen van een geprefabriceerde betonnen hoogspanningscabine voor openbaar nut, gelegen Ingooigemstraat 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling, sectie B, nrs. 0424C en 0424D.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2021170544 – O/2021/289. 

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021156576 – O/2021/282 voor bouwen van 12 woningen en 2 carports, gelegen Stientjesstraat 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 3 en Speldoornerf 1,2,3,4,5,7 - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0410E.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021156576 – O/2021/282 Matexi Projects, voor bouwen van 12 woningen en 2 carports, gelegen Stientjesstraat 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 3 en Speldoornerf 1,2,3,4,5,7 - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0410E.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 12 woningen en 2 carports.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021156576

          Periode openbaar onderzoek: 20 december 2021 tot en met 18 januari 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 12 woningen en 2 carports.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 3 en Speldoornerf 1,2,3,4,5,7 - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0410E.

          Naam van de aanvrager of exploitant: Matexi Projects (Derveaux Guy)

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021156576) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Stilzwijgende aktename omgevingsmelding - OMV_2021172765 - creëren van een zorgwoning - Nieuwpoortstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, nr 0944D

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project:

          Referentie omgevingsloket: OMV_2021172765 (2021/303)

          Voorwerp van de melding: creëren van een zorgwoning

          Ligging van het voorwerp van de melding: Nieuwpoortstraat 5, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, nr 0944D

          Naam van de aanvrager of exploitant: De Reycke Lucrèce, Nieuwpoortstraat 5, 8570 Anzegem

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

        • Onderzoek scheidingsmuren project OMV_2021168923 – O/2021/294 voor verbouwen woning en sloop veranda, tuinberging en chalet.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2021168923 – O/2021/294 voor verbouwen woning en sloop veranda, tuinberging en chalet.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021155709 – O/2021/274 voor bouwen van een koppelwoning, gelegen Borreberg 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0058C en 077E.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021155709 – O/2021/274 Jan Vandenbogaerde, Kalkstraat 13 8570 Anzegem, voor bouwen van een koppelwoning, gelegen Borreberg 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0058C en 077E.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een koppelwoning.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021155709

          Periode openbaar onderzoek: 17 december 2021 tot en met 15 januari 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een koppelwoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Borreberg 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0058C en 077E

          Naam van de aanvrager of exploitant: Vandenbogaerde Jan

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021155709) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

      • Natuur en klimaat

        • Ontwerp verslag minaraad 11/10/2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het ontwerp verslag van de minaraad van 11/10/2021.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter