Thu 31/03/2022 - 16:00 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 23 maart 2022 wordt goedgekeurd.
Ingevolge het gewapend conflict tussen Oekraïne en Rusland worden vluchtelingen opgevangen in België, waarvan ook een aantal in Anzegem. Het college treft maatregelen om deze opvang te faciliteren.
De voorzitter van de gemeenteraad stelt de agenda voor aan het college voor de raad van 12 april a.s. De agenda wordt vastgesteld.
Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering voor het leveren van een spinhoogwerker goed.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de aanpassing van het ontwerp met grondinnameplan fietsoversteek Beukenhofstraat-Diesveltstraat i.k.v. het project 'Aanleg fietspaden Beukenhofstraat' goed.
Het college keurt het aanbestedingsverslag m.b.t. de weg- en rioleringswerken van de Waregemstraat goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van februari 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college stelt voor om een actie toe te voegen aan de strategische nota van het meerjarenplan 'Anzegem morgen'.
De 11 streekintercommunales werken een aankoopcentrale uit voor duurzame voertuigen. Het college drukt zijn interesse uit om toe te treden.
Het college stelt het aanvullend verkeersreglement strekkende tot het invoeren van zone 50 in de Sterrestraat vanaf het kruispunt met de Bieststraat tot het kruispunt met de Zoutstraat/Hofdries vast.
Het college beslist het wegdek in Beukenhofstraat ter hoogte van Kerkdreef en Deerlijkstraat rood te schilderen.
Het college neemt kennis van het openingsrapport van de ingediende offertes.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 29 maart 2022.
Het college stelt een halftijdse bibliotheekassistent aan.
Het college beslist een bijkomende halve dag dienstvrijstelling te voorzien voor het personeel op 22 juni 2022 nav Halle-Ingooigem.
Het college stelt een vrijwilliger aan als logistiek medewerker gemeenschapscentrum.
Het college keurt de stopzetting van opname halftijds loopbaanonderbreking ouderschapsverlof en start opname 4/5e zorgkrediet goed voor een kleuteronderwijzeres.
Het college kent huisnummers toe aan nieuwbouw appartementsgebouw Oostdorp 18-20 - 8573 Anzegem.
Het schepencollege beslist een virtuele rondleiding in het toekomstig gemeentepunt te voorzien om burgers de kans te geven het project beter te leren kennen en om de veranderingen op deze site digitaal op te volgen.
Om de communicatie vanuit Anzegem meer slagkracht te geven besluit het college een pool van vrijwilligers samen te stellen voor allerlei foto-opdrachten. Ook andere gemeentelijke diensten kunnen een beroep doen op deze pool.
Het college schrapt elf panden uit het gemeentelijk register van leegstand.
Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de Vlaamse geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 1 en 2 juli 2022.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021155709 – O/2021/274 Jan Vandenbogaerde, Kalkstraat 13 8570 Anzegem, voor bouwen van een koppelwoning, gelegen Borreberg 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0058C en 077E.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021155709
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een koppelwoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Borreberg 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 0058C en 077E
Naam van de aanvrager of exploitant: Jan Vandenbogaerde
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021155709
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021194986 – O/2021/350, Karen Vercruysse en Cisse Demets, Joris Vercruysse en Ann Verplaetse voor Verbouwen van een woning, gelegen Beukenhofstraat 26, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021194986
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0344/00K00034038A0343/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: Karen Vercruysse en Cisse Demets, Joris Vercruysse en Ann Verplaetse
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021194986
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021185617 – O/2022/28, PRISMA CONSTRUCT II (Steven Becaus), voor functiewijziging van appartement naar kantoorruimte, gelegen Harelbekestraat 17 bus 1, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021185617
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van appartement naar kantoorruimte
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Harelbekestraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00D016
Naam van de aanvrager of exploitant: PRISMA CONSTRUCT II (STEVEN BECAUS)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021185617
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021192164 – O/2021/342, Geert Govaert voor functiewijziging van woning naar vakantiewoning, gelegen Pareelstraat 9, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021192164
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van woning naar vakantiewoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pareelstraat 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0513/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Govaert
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021192164
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021167378 – O/2021/305 Kenny Plaisier en Bianca Demuynck, Statiestraat 7 8570 Anzegem, voor sloop en herbouw woning, gelegen Ter Schabbe 17 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0145B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021167378
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en herbouw woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0145/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Kenny Plaisier en Bianca Demuynck
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021167378
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021188488 – O/2021/335 Eva Vanclooster, Neerbeekstraat 6 8572 Anzegem, voor herbouwen woning, gelegen Neerbeekstraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie A, nummer 0429F.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021188488
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 4, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0429/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Eva Vanclooster
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021188488
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021180166 – O/2021/313 Myleen Verrotte, Pastoor Verrieststraat 35 8570 Anzegem voor woonhuis met garage, gelegen Gijzelbrechtegemstraat 37 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 2e afdeling (Gijzelbrechtegem), sectie A, nummer 0369W.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021180166
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: woonhuis met garage.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Gijzelbrechtegemstraat 37, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34011A0369/00W000
Naam van de aanvrager of exploitant: Myleen Verrotte
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021180166
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021185074 – O/2021/343 Stephanie Driegelinck en Arno Jean Walravens, Molenstraat 82 8790 Waregem voor bouwen van een eengezinswoning, gelegen Heuntjesstraat 36A - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nr. 0237H en sectie C, nr. 0412B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021185074
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heuntjesstraat 36A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0237/00H00034002C0412/00B000
Naam van de aanvrager of exploitant: Stephanie Driegelinck en Arno Jean Walravens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021185074
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021192037 – O/2021/340 Lucrèce De Reycke, Nieuwpoortstraat 5 8570 Anzegem voor functiewijziging van landbouwerswoning naar residentiële woning en landbouwersloods naar opslagloods, gelegen Nieuwpoortstraat 5 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0883C en 0944D.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021192037
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouwerswoning naar residentiële woning + landbouwloods naar opslagloods.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Nieuwpoortstraat 5 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0883C en 0944D.
Naam van de aanvrager of exploitant: Lucrèce De Reycke
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021192037
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021197522 – O/2021/351 Janne Van Canneyt, André Demedtsstraat 5 8710 Wielsbeke voor functiewijziging, gelegen Lange Winterstraat 46 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0799G, 0802A, 0797F, 0973A, 0796C, 0801B.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021197522
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van hoeve en stallen naar residentiële woning en woningbijgebouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lange Winterstraat 46 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Janne Van Canneyt
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021197522
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021059576 – O/2021/173 COLIM, Edingensesteenweg 196 1500 Halle voor afbraak bestaande gebouwen + nieuwbouw handelspand en 3 woningen met bijhorende parking en groenaanleg - exploiteren van een klasse 3-inrichting (winkel), gelegen Statiestraat 75/ Balthazarstraat – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nrs. 325M5 en 325P5.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021059576
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp en IIOA en KH: afbraak bestaande gebouwen + nieuwbouw handelspand en 3 woningen met bijhorende parking en groenaanleg - exploiteren van een klasse 3-inrichting (winkel).
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Statiestraat 75, 75A en 75B/ Balthazarstraat 2 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie D, nrs. 325M5 en 325P5
Naam van de aanvrager of exploitant: COLIM (Frank Hamelrijckx), Edingensesteenweg 196 1500 Halle
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021059576
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college kent bij de opening van een nieuwe handelszaak een financieel ruggensteuntje toe in de vorm van een Anzegembon ter waarde van 50 euro.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 21 maart 2022 tot en met zondag 27 maart 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college stelt een vrijwilliger aan als gemachtigd opzichter.
Het college stelt vrijwilligers aan als toezichter Sint Arnolduspark.
Het college stelt een vrijwilliger aan als toezichter Bronnenhuis Sint-Arnolduspark Tiegem.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van de aanvraag van de Vrije Basisschool Anzegem om naar aanleiding van het grootouderfeest een wandeling te organiseren in de paasvakantie (tussen 2 en 18 april 2022) en geeft toelating voor het bepijlen van het parcours. De bepijling mag blijven hangen tijdens de paasvakantie.
Het college heeft kennis genomen van de aanvraag van KAJ Anzegem om publiciteit te mogen plaatsen langs de openbare weg nl. ter hoogte van de Bib Anzegem, De Wortel en de kerk ter gelegenheid van het organiseren van hun carwash op de parking Delhaize in Anzegem op zaterdag 23 april 2022 en zaterdag 7 mei 2022 en verleent toelating voor wat betreft het plaatsen van publiciteit langs gemeentewegen mits de gebruikelijke voorwaarden worden nageleefd.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan vzw De Desselgemse Wielertoeristen uit 8710 Wielsbeke voor de doortocht en bepijling van de veldtoertocht DDW Classic op zaterdag 16 en zondag 17 april 2022.
Het college neemt kennis en geeft toelating aan de Scouts Harelbeke voor de doortocht en bepijling van de fietsrally Coureur Café op zaterdag 16 en zondag 17 april 2022.
Het college neemt kennis van de 2de aanvraag voor het organiseren van een rommelmarkt in de Pastoor Verrieststraat (tussen N36 en Tjampensstraat), inclusief Blommestraat op zaterdag 25 juni 2022 en kan enkel toelating geven mits dit doorgaat in een uiterst verkeersluwe straat, dit om de impact op het verkeer en de lokale handel te minimaliseren.
Het college neemt kennis van: verslag RVB Leiedal van 11 maart 2022 en RVB Imog van 15 februari 2022.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 10 maart 2022.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen meer bepaald in de Landergemstraat, Scheihoekstraat, Landergemweg en Sint-Antoniusstraat naar aanleiding van het toonmoment van het jongerencultuurproject KunstZe dat doorgaat in de oude Landergemhoeve en cichorei-ast op vrijdag 29 april 2022.
Het college neemt kennis van enkele activiteiten die zullen worden georganiseerd door en voor de minaraad.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022028855 – O/2022/49
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022000645 – O/2022/12 PAR HASARD (Björn Callewier), Stientjesstraat 19 8570 Anzegem voor aanleg van padelterreinen, gelegen Grote Leiestraat 80 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nrs. 96A, 97C, 101P, 98F en 101N.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanleg van padelterreinen.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022000645
Periode openbaar onderzoek: 28 maart 2022 tot en met 26 april 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van padelterreinen.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 80 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: PAR HASARD (Callewier Björn)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022000645) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021119239 – O/2021/348 Annelie Carlier en Vincent Coussement, Vlamingstraat 29 8570 Anzegem en Molenstraat 17 2018 Antwerpen voor bouwen van een eengezinswoning met zwembad, gelegen Bomstraat 5 - 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie A, nr. 204B.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Bouwen van een eengezinswoning met zwembad.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021119239
Periode openbaar onderzoek: 4 april 2022 tot en met 3 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Bouwen van een eengezinswoning met zwembad .
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bomstraat 5 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Carlier Annelie en Coussement Vincent
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021119239) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022018151 – O/2022/45 Melissa De Groote en Maxim Huysman, Nieuwstraat 25 9800 Deinze voor slopen van een veranda + uitbreiden van een woning, gelegen Grote Leiestraat 67 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie A, nrs. 0697L en 0697P.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022014340 – O/2022/47 voor verbouwen en uitbreiden van woning na sloping bestaande loods, gelegen Sint Antoniusstraat 132, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0299X.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022022233 – O/2022/48 Joke Comijn, Dwarsstraat 5 8570 Anzegem voor regulariseren van een boomhut, gelegen Dwarsstraat 5 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 2e afdeling (Gijzelbrechtegem), sectie A, nummer 0121R.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: regulariseren van een boomhut.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022022233
Periode openbaar onderzoek: 5 april 2022 tot en met 4 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regulariseren van een boomhut.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Dwarsstraat 5 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Comijn Joke
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022022233) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022032845 – O/2022/56 Timothy Vervaeke, Desselgemseweg 113 8790 Waregem voor bouwen van een eengezinswoning, gelegen Grote Leiestraat 86A - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie B, nummer 0083C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een eengezinswoning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022032845
Periode openbaar onderzoek: 6 april 2022 tot en met 5 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 86A 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vervaeke Timothy
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022032845) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022028948 – O/2022/51Niels Declercq , Heestertstraat 54 8580 Avelgem voor verbouwen en uitbreiden woning, gelegen Bouvelostraat 27 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 2e afdeling, sectie A, nummer 0068E
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen en uitbreiden woning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022028948
Periode openbaar onderzoek: 6 april 2022 tot en met 5 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bouvelostraat 27 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Declercq Niels
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022028948) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022031730 – O/2022/54 Kathy Vandendriessche , Zultseweg 135 8790 Waregem voor plaatsen van een omheining, gelegen Ter Schabbe 30A - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0102V
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen van een omheining
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022031730
Periode openbaar onderzoek: 6 april 2022 tot en met 5 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen van een omheining
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 30A 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vandendriessche Kathy
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022031730) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022034209 – O/2022/58 Pieter Vandenberghe, Vichteplaats 23 8570 Anzegem voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Vichteplaats 23 - 8570 Anzegem
Kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0096E 7
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een tuinhuis
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022034209
Periode openbaar onderzoek: 11 april 2022 tot en met 10 mei 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 23 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vandenberghe Pieter
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022034209) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022032377 – O/2022/57