Wed 14/12/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 7 december 2022 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van het nieuw Vlaams decreet van 18 november 2022 dat bepaalt dat de lokale besturen een klokkenluidersmeldpunt moeten hebben. Er zal hiervoor een procedure uitgewerkt worden.
Het college beslist om vanaf 1 april 2023 tweewekelijks het restafval in te zamelen.
Een inwoner van de Sint-Elooistraat vraagt om een fiets- en wandelpad aan te leggen van de Nieuwpoortstraat naar de Landergemstraat, en dit over private percelen. Het college besluit niet in te gaan op de vraag. Er zal wel onderzocht worden of de aansluiting van de Nieuwpoortstraat met de Landergemstraat veiliger kan gemaakt worden, en of er verkeersonveiligheid is in de Nieuwpoortstraat.
Het college keurt vorderingsstaat 1 (eindstaat) voor de opdracht 'Ontharden van parkeerplaatsen op diverse plaatsen' goed.
Het college stelt de dienst Vastgoedtransacties aan om te onderhandelen en de overeenkomsten op te maken voor de vrije werkstrook voor de her aan te leggen voetwegen in Tiegem en Kaster.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige offerte.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te hernemen en keurt de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 23 (november 2022) voor de opdracht 'restauratie en herbouw van delen vieringtoren, transepten en koren Sint-Jan De Doperkerk' goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties lichtplan (studiewerk september t.e.m. november 2022) i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties van oktober en november 2022 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van november 2022 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college keurt vorderingsstaat 1 voor de opdracht “Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - leveren en plaatsen branddetectie” goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige offerte.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college rekent een boete aan voor een GAS-inbreuk.
Er wordt een ambtshalve belasting op masten en pylonen geheven dewelke zich bevinden op het grondgebied van Anzegem. Het college stelt het kohier vast en verklaart het uitvoerbaar.
Er wordt een ambtshalve belasting niet-geadresseerde drukwerken en gelijkgestelde producten geheven. Het college stelt het kohier vast en verklaart het uitvoerbaar.
Er wordt een ambtshalve belasting tweede verblijven geheven. Het college stelt het kohier vast en verklaart het uitvoerbaar.
Het college wordt gevraagd een leegstandsbelasting oninbaar te verklaren door de raadsman van een tegenpartij, na de behandeling van het bezwaar. Het college neemt standpunt in.
Minstens 2-jaarlijks worden er in de verschillende opvanglocaties van BKO Anzegem en in de afdelingen van de Kunstacademie een evacuatieoefening brand georganiseerd.
De Bko ontving via mail een klacht i.v.m. temperatuur in KC Speelhuis.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe aan de organisatoren van hogervermeld sportief evenement.
Het college van burgemeester en schepenen organiseert op donderdag 12 januari 2023 in zaal De Linde een nieuwjaarsontbijt voor het personeel en kent hiervoor de opdracht toe voor het leveren van het ontbijt.
Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een gouden huwelijksjubileum.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 13 december 2022.
Het college verklaart de halftijdse functie van bediende BKO vacant.
Het college past de vergoeding van een vrijwilliger aan nav hogere onkosten.
Het college legt de selectieprocedure vast voor de halftijdse functie van stafmedewerker (Sportdienst).
Een onderwijzeres wordt ouderschapsverlof toegestaan voor de duur van twee maanden.
Het college legt de de diverse begeleidingen van kinderen van de gemeenteschool naar de opvang vast.
Het college beslist om deel te nemen op 15/12/2022 aan de Yes We Can-campagne van de Statiegeldalliantie.
Het college beslist afwijking verplichte wekelijkse rustdag te verlenen in de weken 39, 50, 51 en 52 ingevolge een aanvraag van Unizo en Comeos – For Commerce and Sevices.
In de maand april lanceert de provincie in samenwerking met OC West, de Onafhankelijke Orde van West-Vlaamse Marktkramers (OOWVM), de Vlaamse Federatie Ambulante Handel (VFAH) en alle provincies in Vlaanderen, de actie 'Maand van de Markt'. Deze actie heeft als doel om de aantrekkingskracht van de markt te verhogen en zo een levendige handelskern te creëren. Daardoor wordt het imago van de wekelijkse markt verbeterd en wil men meer (jonge) mensen naar de Vlaamse markten lokken.
Het college beslist om de waarborgen gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college neemt kennis van de startnota PRUP bedrijvenzones subregio Waregem en beslist om de zoekzone Vijverdam Zuid te weerhouden mits het enkel bestemd wordt voor KMO. Daarnaast is het college van oordeel dat de zoekzones voor planologische ruil geschrapt moeten worden uit de startnota aangezien de eigenaars/exploitanten en het college duidelijk aangeven dat de gronden noodzakelijk zijn voor ontwikkeling en inzet voor lokale bedrijvigheid.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022136790 – O/2022/241 Brecht Callens, Alfred De Taeyelaan 11 8570 Anzegem, voor verbouwen eengezinswoning, gelegen Alfred De Taeyelaan 11, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0228G.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022136790
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen eengezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Alfred De Taeyelaan 11, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0228G
Naam van de aanvrager of exploitant: Brecht Callens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022136790
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Stedenbouwkundig Attest 2022/1 - verkaveling voor het oprichten van een eengezinswoning in open bebouwing - hoek Gijzelbrechtegemstraat – Pikkelstraat
Het college verleen een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022140550 – O/2022/238, Dauwe De Smet voor garagepoort vervangen door raam + regularisatie deur dicht maken, gelegen Grote Leiestraat 13, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022140550
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: garagepoort vervangen door raam + regularisatie deur dicht maken
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0758/00M000
Naam van de aanvrager of exploitant: Dauwe De Smet
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022140550
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022118737 – O/2022/224 Freya Corselis en Frederik Van Eeckhout , Steenovenstraat 9 8570 Anzegem voor slopen van een carport + bouwen van een garage gelegen Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022118737
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een carport + bouwen van een garage
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0098/00N000
Naam van de aanvrager of exploitant: Freya Corselis en Frederik Van Eeckhout
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022118737
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022135854 – O/2022/234 Gemeentebestuur Anzegem , De Vierschaar 1 8570 Anzegem voor Rooien van bomen op verschillende locaties (openbaar domein) gelegen Sint Antoniusstraat 80E, 8570 Anzegem Doornstraat 3, 8573 AnzegemTiegemberg 10, 8570 Anzegem Delfien Vanhautestraat 82, 8570 Anzegem Kapellestraat 27, 8573 Anzegem Ingooigemstraat 2, 8570 Anzegem Hollendries 8, 8573 Anzegem Hoogveld 10, 8570 Anzegem Gijzelbrechtegemstraat 41, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022135854
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Rooien van bomen op verschillende locaties (openbaar domein)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen Sint Antoniusstraat 80E, 8570 Anzegem Doornstraat 3, 8573 AnzegemTiegemberg 10, 8570 Anzegem Delfien Vanhautestraat 82, 8570 Anzegem Kapellestraat 27, 8573 Anzegem Ingooigemstraat 2, 8570 Anzegem Hollendries 8, 8573 Anzegem Hoogveld 10, 8570 Anzegem Gijzelbrechtegemstraat 41, 8570 Anzegem- kadastraal bekend: 34038B0280/00S00034018B0763/00G00034019A0337/00_00034019A0445/00B00034019A0314/00V00034037A0588/00B00034037A0603/00A00034037A0578/00G00034002C0058/00F00034002C0037/00C00034038A0508/00G00234002C0037/00B00034018B0410/00Z00034037A1018/00N00034018B0502/00H00034037A0660/00E00034018B0721/00E00034011A0367/00T00034011A0367/00S00034037A1471/00B00034038A0465/00T00234038A0463/00P00034018B0504/00F00034018B0814/00P002
Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022135854
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022113675 – O/2022/213 Madibo (Kris Lemaire), Route de Ploegsteert 60 7784 Comines-Warneton, voor bouwen van een HS-cabine, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nr. 0597C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022113675
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een HS-cabine (630 kVA)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Madibo (Kris Lemaire)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022113675
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022076533 – O/2022/153 Mijn Huis, Marktstraat 80 8530 Harelbeke, voor wijzigen lot 25, gelegen Henri Heffinckstraat 29 t.e.m. 40 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0142A.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022076533
Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van de verkaveling, kort samengevat: wijzigen lot 25
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Henri Heffinckstraat 29 t.e.m. 40 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0142A
Naam van de aanvrager of exploitant: MIJN HUIS (Verdru Koen)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022076533
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022040900 – O/2022/182 Madibo (Kris Lemaire/ Marc Mahieu), Route de Ploegsteert 60 7784 Comines-Warneton, voor bouwen van 14 KMO-units, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0220G, 0597C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040900
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 14 KMO-Units.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Madibo (Kris Lemaire/ Marc Mahieu)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022040900
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022074299 – O/2022/141 Kris Lemaire, Klarewal 7 8690 Alveringem, voor aanleg van wegenis, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0220G, 0597C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022074299
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg van wegenis, rooien van een boom en overwelven gracht.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Kris Lemaire
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022074299
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college beslist in 2022 1 euro per inwoner te storten in het Klimaatfonds Zuid-West-Vlaanderen.
In uitvoering van het subsidiereglement voor projecten in het kader van ontwikkelingssamenwerking wordt subsidie verleend aan 5 Anzegemse aanvragers die projecten lopende hebben in Brazilië, Nicaragua, Zuid-Afrika, Rwanda en Kameroen.
Het college kent een jaarvergunning 2023 toe voor het uitvoeren van korte, dringende werken aan Vanhulle bvba.
Het college verleent goedkeuring aan de subsidies in het kader van het subsidiereglement voor het inzaaien van groenbemesters voor het jaar 2022 (totaalbedrag: 6404,82 euro).
Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 5 november 2022 tot en met zondag 11 november 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college stelt een vrijwilliger (monitor) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van de vaststelling door Omgevingsinspectie van een niet-naleving van de milieuhygiënewetgeving bij een klasse 1-inrichting in de gemeente.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen voor het evenement op zaterdag 4 maart 2023 - fuif Bar Bizar in GC Ansold.
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de veldtoertocht Omloop Vlaamse Ardennen op zaterdag 28 januari 2023 - SV Ingooigem ism Yvegem Sportief.
Het college neemt kennis van het verslag van de Commissie Financiën en Algemene zaken van 5 december 2022.
Het college van burgemeester en schepenen heeft kennis genomen van de agendapunten van de bijeenkomst van het Comité Preventie en Bescherming op het Werk dd 15 december 2022.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv januari 2023.
Het college neemt kennis van de mail van OVAM m.b.t. het delen van een voorlopige versie van de rapportage van het opgeruimde zwerfvuil en het ingezamelde afval uit straatvuilnisbakjes.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022149296 – O/2022/253.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022150305 – O/2022/255
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022146891 – O/2022/251
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022146028 – O/2022/259 Landmeter Bart Degezelle, Molendreef 33 8570 Anzegem, voor functiewijziging landbouwbedrijf naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Hofdries 1 - 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie B, nummer 0378Y.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging landbouwbedrijf naar woning met woningbijgebouwen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022146028
Periode openbaar onderzoek: 21 december 2022 tot en met 20 januari 2023
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouwbedrijf naar woning met woningbijgebouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hofdries 1 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Landmeter Bart Degezelle
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022146028) vóór het einde van het openbaar onderzoek.