Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 14/12/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Het college neemt kennis van het nieuw Vlaams decreet van 18 november 2022 dat bepaalt dat de lokale besturen een klokkenluidersmeldpunt moeten hebben. Er zal hiervoor een procedure uitgewerkt worden.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Afval en recyclageparken

  • Inzameling restafval

    Het college beslist om vanaf 1 april 2023 tweewekelijks het restafval in te zamelen.

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Het college kent een financieel ruggensteuntje toe aan de organisatoren van hogervermeld sportief evenement.

  • Nieuwjaarsontbijt personeel

    Het college van burgemeester en schepenen organiseert op donderdag 12 januari 2023 in zaal De Linde een nieuwjaarsontbijt voor het personeel en kent hiervoor de opdracht toe voor het leveren van het ontbijt.

Protocol en plechtigheden

  • Gouden huwelijksjubileum

    Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren t.g.v. een gouden huwelijksjubileum.

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Afval en recyclageparken

Lokale economie

  • Het college beslist afwijking verplichte wekelijkse rustdag te verlenen in de weken 39, 50, 51 en 52 ingevolge een aanvraag van Unizo en Comeos – For Commerce and Sevices.

  • Maand van de Markt 2023

    In de maand april lanceert de provincie in samenwerking met OC West, de Onafhankelijke Orde van West-Vlaamse Marktkramers (OOWVM), de Vlaamse Federatie Ambulante Handel (VFAH) en alle provincies in Vlaanderen, de actie 'Maand van de Markt'. Deze actie heeft als doel om de aantrekkingskracht van de markt te verhogen en zo een levendige handelskern te creëren. Daardoor wordt het imago van de wekelijkse markt verbeterd en wil men meer (jonge) mensen naar de Vlaamse markten lokken.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

  • Het college neemt kennis van de startnota PRUP bedrijvenzones subregio Waregem en beslist om de zoekzone Vijverdam Zuid te weerhouden mits het enkel bestemd wordt voor KMO. Daarnaast is het college van oordeel dat de zoekzones voor planologische ruil geschrapt moeten worden uit de startnota aangezien de eigenaars/exploitanten en het college duidelijk aangeven dat de gronden noodzakelijk zijn voor ontwikkeling en inzet voor lokale bedrijvigheid.

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022136790 – O/2022/241 Brecht Callens, Alfred De Taeyelaan 11 8570 Anzegem, voor verbouwen eengezinswoning, gelegen Alfred De Taeyelaan 11, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0228G.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022136790

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen eengezinswoning. 

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Alfred De Taeyelaan 11, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0228G

    Naam van de aanvrager of exploitant: Brecht Callens 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022136790
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Stedenbouwkundig Attest 2022/1 - verkaveling voor het oprichten van een eengezinswoning in open bebouwing - hoek Gijzelbrechtegemstraat – Pikkelstraat

  • Het college verleen een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022140550 – O/2022/238, Dauwe De Smet voor garagepoort vervangen door raam + regularisatie deur dicht maken, gelegen Grote Leiestraat 13, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022140550

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: garagepoort vervangen door raam + regularisatie deur dicht maken

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0758/00M000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Dauwe De Smet 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022140550
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022118737 – O/2022/224 Freya Corselis en Frederik Van Eeckhout , Steenovenstraat 9 8570 Anzegem voor slopen van een carport + bouwen van een garage gelegen Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022118737

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van een carport + bouwen van een garage

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Steenovenstraat 9, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0098/00N000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Freya Corselis en Frederik Van Eeckhout 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022118737
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022135854 – O/2022/234  Gemeentebestuur Anzegem , De Vierschaar 1 8570 Anzegem voor Rooien van bomen op verschillende locaties (openbaar domein) gelegen Sint Antoniusstraat 80E, 8570 Anzegem Doornstraat 3, 8573 AnzegemTiegemberg 10, 8570 Anzegem Delfien Vanhautestraat 82, 8570 Anzegem Kapellestraat 27, 8573 Anzegem Ingooigemstraat 2, 8570 Anzegem Hollendries 8, 8573 Anzegem Hoogveld 10, 8570 Anzegem Gijzelbrechtegemstraat 41, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022135854

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Rooien van bomen op verschillende locaties (openbaar domein)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen Sint Antoniusstraat 80E, 8570 Anzegem Doornstraat 3, 8573 AnzegemTiegemberg 10, 8570 Anzegem Delfien Vanhautestraat 82, 8570 Anzegem Kapellestraat 27, 8573 Anzegem Ingooigemstraat 2, 8570 Anzegem Hollendries 8, 8573 Anzegem Hoogveld 10, 8570 Anzegem Gijzelbrechtegemstraat 41, 8570 Anzegem- kadastraal bekend: 34038B0280/00S00034018B0763/00G00034019A0337/00_00034019A0445/00B00034019A0314/00V00034037A0588/00B00034037A0603/00A00034037A0578/00G00034002C0058/00F00034002C0037/00C00034038A0508/00G00234002C0037/00B00034018B0410/00Z00034037A1018/00N00034018B0502/00H00034037A0660/00E00034018B0721/00E00034011A0367/00T00034011A0367/00S00034037A1471/00B00034038A0465/00T00234038A0463/00P00034018B0504/00F00034018B0814/00P002

    Naam van de aanvrager of exploitant:  Gemeentebestuur Anzegem 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022135854
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022113675 – O/2022/213 Madibo (Kris Lemaire), Route de Ploegsteert 60 7784 Comines-Warneton, voor bouwen van een HS-cabine, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nr. 0597C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022113675

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een HS-cabine (630 kVA)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Madibo (Kris Lemaire)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022113675
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022076533 – O/2022/153 Mijn Huis, Marktstraat 80 8530 Harelbeke, voor wijzigen lot 25, gelegen Henri Heffinckstraat 29 t.e.m. 40 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0142A.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022076533

    Voorwerp van de aanvraag: Het bijstellen van de verkaveling, kort samengevat: wijzigen lot 25

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Henri Heffinckstraat 29 t.e.m. 40 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0142A

    Naam van de aanvrager of exploitant: MIJN HUIS (Verdru Koen)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022076533
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022040900 – O/2022/182 Madibo (Kris Lemaire/ Marc Mahieu), Route de Ploegsteert 60 7784 Comines-Warneton, voor bouwen van 14 KMO-units, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0220G, 0597C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040900

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 14 KMO-Units.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Madibo (Kris Lemaire/ Marc Mahieu)

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022040900
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022074299 – O/2022/141 Kris Lemaire, Klarewal 7 8690 Alveringem, voor aanleg van wegenis, gelegen Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0220G, 0597C.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022074299

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Aanleg van wegenis, rooien van een boom en overwelven gracht.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 122/ Olekenbosstraat 8570 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Kris Lemaire 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022074299
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Natuur en klimaat

  • Storting regionaal klimaatfonds

    Het college beslist in 2022 1 euro per inwoner te storten in het Klimaatfonds Zuid-West-Vlaanderen.

Internationale solidariteit

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Landbouw & tuinbouw

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessie

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 5 november 2022 tot en met zondag 11 november 2022.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

D-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Handhaving

Openbare werken

Degroote Louis, Eerste schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Teksten Aktiv januari

    Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv januari 2023.

Afval en recyclageparken

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2022146891 – O/2022/251

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022146028 – O/2022/259 Landmeter Bart Degezelle, Molendreef 33 8570 Anzegem, voor functiewijziging landbouwbedrijf naar woning met woningbijgebouwen, gelegen Hofdries 1 - 8573 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie B, nummer 0378Y.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: functiewijziging landbouwbedrijf naar woning met woningbijgebouwen

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022146028

    Periode openbaar onderzoek: 21 december 2022 tot en met 20 januari 2023

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging landbouwbedrijf naar woning met woningbijgebouwen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hofdries 1 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Landmeter Bart Degezelle

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022146028) vóór het einde van het openbaar onderzoek.