Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 18 september 2025 wordt goedgekeurd.
Het college keurt de besteding van de boost-subsidie voor 2025 goed. Daarnaast wordt een deel van de middelen voor 2026 goedgekeurd.
Het college beslist een beroep te doen op een communicatiebureau voor de communicatie over het meerjarenplan.
Het college beslist vrijstelling van leegstandsbelasting te verlenen voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg sloop gesteld in een omgevingsdossier vrij te geven naar aanleiding van het uitvoeren van de sloopwerkzaamheden.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2025010582 – O/2025/55 voor het bouwen van 2 loodsen + rooien bomen + aanleg verharding en infiltratie, gelegen Heirbaan 55, 8570 Anzegem (Ingooigem) - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nummer 0170A2.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025076877 – O/2025/120 Gemeentebestuur Anzegem, Heirbaan 73 8570 Anzegem voor inrichten van een tijdelijke honden- en paardenweide, gelegen Heirbaan 73 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0205 en 0192A.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025076877
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: inrichten van een tijdelijke honden- en paardenweide
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0205 en 0192A
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025076877
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025059199 – O/2025/92 - bouwen van 3 eengezinswoningen gelegen Wijnsbergstraat 26, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025059199
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 3 eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wijnsbergstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0508/00R00034038A0507/00X00034038A0508/00B000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025059199
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025031347 – O/2025/69 - bouwen van 2 eengezinswoningen - koppelbouw - lot 10 & 11 gelegen Overakker 46 en 48, 8570 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025031347
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 2 eengezinswoningen - koppelbouw - lot 10 & 11
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Overakker 46 en 48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0595/00R00034038A0595/00P000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025031347
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025089932 – O/2025/149 - regularisatie bijgebouw, zwembad en verhardingen gelegen Bevrijdingslaan 80A, 8572 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025089932
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie bijgebouw, zwembad en verhardingen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bevrijdingslaan 80A, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0227/00E000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025089932
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2025042280– O/2025/169 Verbouwingen bureelgebouw + overkapping grondopslag, gelegen Huttegem 22 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nummer 0161C.
Voorwerp van de aanvraag: Verbouwingen bureelgebouw + overkapping grondopslag
Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Provincie West-Vlaanderen
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2025066072 – O/2025/116 - bouwen van een eengezinswoning na afbraak bestaande garages gelegen Grote Leiestraat 126 - 8570 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025066072
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning na afbraak bestaande garages
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 126 - 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0013/00F002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2025066072
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
De studieopdracht wordt gegund aan het architectenbureau met de enige offerte.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de enige regelmatige offerte (op basis van de prijs).
Het college keurt vorderingsstaten 1, 2 en 3 voor de opdracht "Leveren en plaatsen van een plateaulift naar de cafetaria van voetbalaccommodatie Bosuil, Klijtberg 2 " goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Mijn Burgerprofiel, hét online overheidsloket voor Vlamingen, komt opnieuw een stap dichter bij de burger met een nieuwe functionaliteit: het digitaal aangeven van samenwonen, het stopzetten van de wettelijke samenwoning en de erkenning van een kind. Zo hoeven inwoners niet meer naar onze loketten te komen. Deze aangifte kan via 'Mijn Burgerprofiel': Mijn Burgerprofiel is al geïntegreerd op onze website èn in onze Anzegem-app.
Het college keurt de schuldvordering van de ontwerper (gemeentelijk aandeel - fase uitvoering - augustus 2025) voor de wegeniswerken in de Schaagstraat goed.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor de organisatie van een buurtfeest voor de Klein Grote Leiestraatje.
Het college neemt akte van de feitelijke afwezigheid van de burgemeester en diens vervanging.
Een antwoord wordt geformuleerd op een vraag van een raadslid.
Het college verklaart een halftijdse functie als technisch assistent (D1-3 - contractueel - onbepaalde duur) vacant via bevordering en interne mobiliteit.
Het college bepaalt jaarlijks de sluitingsperiodes van de Administratieve Diensten.
Het college gaat over tot de beëindiging van een arbeidsovereenkomst in onderling akkoord met einddatum 25 september 2025.
Het college verklaart een voltijds, tijdelijk technicus specialist mechanica vacant (D4 - contractueel).
Het college beslist een (gemeentelijke) feestelijke ontvangst te organiseren naar aanleiding van een briljanten huwelijksjubileum.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Proximus.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius Leie-Schelde, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Wyre BV, onder de gebruikelijke voorwaarden.
De Bergkermis Tiegem gaat door van 10 tem 12 oktober 2025 op en rond het Vital Moreelsplein. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Er wordt een afwijking geluidsnormen toegestaan op vrijdagavond 10 oktober 2025 tot zaterdag 11 oktober 2025 om 1u in een feesttent op het Vital Moreelsplein nav de fuif Superstar Deejee.
Het college neemt kennis van de besluitenlijst politieraad 15 september 2025.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2025101750 – O/2025/176 voor uitbreiden van de keuken van een eengezinswoning
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025104861 (2025/179)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren van een inrichting klasse 2 (rundveehouderij)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tempeliersstraat 20, 570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 1e afdeling, sectie A, percelen 308C, 306A, 304N
Naam van de aanvrager of exploitant: Geert Vindevoghel, Tempeliersstraat 20, 570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 3 oktober tot en met 1 november 2025
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag is digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, Heirbaan 73, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project 2025104861) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2025105588 – O/2025/171 plaatsen carport en fietsstalling, gelegen Schaagstraat 9 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie A, nummer 0244X2
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: plaatsen carport en fietsstalling
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025105588
Periode openbaar onderzoek: 26 september 2025 tot en met 25 oktober 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: plaatsen carport en fietsstalling
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 9 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2025105588) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2025100067 (2025/174)
Voorwerp van de aanvraag: veranderen van een inrichting klasse 2 (rundveehouderij)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Reinstraat 2, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 1e afdeling, sectie B, percelen 544A, 543E, 539F
Naam van de aanvrager of exploitant: Dirk Goemaere, Reinstraat 2, 8570 Anzegem
Periode openbaar onderzoek: 3 oktober tot en met 1 november 2025
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag is digitaal raadpleegbaar tijdens het openbaar onderzoek op: https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, Heirbaan 73, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2025100067) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025066473 – O/2025/165
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 15 september 2025 tot en met zondag 21 september 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de beslissing van de voorzitter raadscommissie Mens om de commissie bijeen te roepen op 7 oktober 2025.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 23 september 2025.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD en ACV op 14 oktober 2025 .
Het college neemt kennis van de melding van een vrijwilliger die zijn vrijwilligersengagement wenst stop te zetten.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 16 september 2025.
Het college neemt kennis van een machtiging voor een eenmalige beheermaatregel verleend door het Agentschap Natuur en Bos.
Het college legt de lokale organisatie van Sweet Revolution in de Week van de Fair Trade vast.
Het college neemt kennis van het verslag van de Evenementencel van 22 september 2025.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Pauline Everaert
Waarnemend algemeen directeur
Pauline Van Marcke
Burgemeester