De voorzitter opent de zitting op 12/11/2024 om 19:39.
Art.1: De notulen- en zittingsverslag van de gemeenteraad van 8 oktober 2024 goed te keuren.
De rechtspersonen gemeentebestuur Anzegem en OCMW Anzegem zijn lid van de Algemene Vergadering van Leieland vzw tot het einde van de legislatuur.
Vanaf 1 januari 2025 bundelen de 14 Logo's uit het Nederlandstalig gebied hun krachten en gaan ze verder als één organisatie. Ze mikken daarbij op efficiëntiewinst door een aantal processen gezamenlijk te organiseren en ze willen tegelijkertijd de regionale werking nog verder versterken. Als lokale en regionale partners behouden we dus zeker een aanspreekpunt in het team van Logo Leieland vzw.
Meer informatie hierover in de communicatie als bijlage.
Op 25 november 2024 houdt Logo Leieland vzw een Bijzondere Algemene Vergadering om de fusie van de Vlaamse Logo's goed te keuren.
Sommige gemeenten en/of OCMW's dienen expliciet mandaat te geven aan hun stemgerechtigd(e) vertegenwoordiger(s) zodat deze de fusie van de Vlaamse Logo’s kan goedkeuren.
Voor gemeente Anzegem gaat het om de volgende vaste vertegenwoordigers:
Jeremie Vaneeckhout, OCMW Anzegem.
Stephan Titeca, Gemeente Anzegem.
De huidige mandatarissen behouden hun mandaat tot 01 december, vandaar dat de ‘bijzondere algemene vergaderingen’ van elk Logo vóór die datum plaatsvinden.
Indien vaste vertegenwoordiger niet aanwezig kan zijn op de Bijzondere Algemene Vergadering, kan deze een volmacht geven aan een ander effectief lid van de Bijzondere Algemene Vergadering van Logo Leieland vzw.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017
Statuten van Logo Leieland vzw (in bijlage)
Decreet betreffende het preventieve gezondheidsbeleid van 21 november 2003
Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de Logo’s van 17 mei 2024
Art.1: aan de vertegenwoordigers in de Algemene Vergadering van Logo Leieland vzw het mandaat te geven om de fusie van de Vlaamse Logo's goed te keuren op de Bijzondere Algemene Vergadering van 25 november 2024.
Art.2: kennis te nemen van de context en argumentatie, met inbegrip van de optie om een volmacht aan een ander lid voor de Bijzondere Algemene Vergadering te voorzien bij afwezigheid van de vaste vertegenwoordiger.
De buitengewone algemene vergadering van Psilon vindt plaats op 27 november a.s. met volgende punten:
1.Vaststelling werkprogramma 2025
2.Vaststelling begroting 2025
De raad kan kennis nemen van de agenda, de punten goedkeuren en zijn vertegenwoordiger opdracht geven deze op de BAV goed te keuren.
Decreet Lokaal Bestuur
Art.1: zijn goedkeuring te hechten aan de agendapunten voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Psilon van 27 november 2024:
1.Vaststelling werkprogramma 2025
2.Vaststelling begroting 2025
Art. 2: De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering van Pislon opdracht te geven haar of zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van 27 november 2024 goed te keuren.
Art. 3: Afschrift van onderhavige beslissing voor verder gevolg aan de intercommunale Psilon over te maken.
Anzegem is vennoot bij Leiedal.
De gemeente Anzegem bezit 2.987 aandelen - reeks A - die 2.987 stemmen vertegenwoordigen. Op 28 november a.s. gaat de buitengewone algemene vergadering van Leiedal door. De gemeenteraadsleden konden kennis nemen van een toelichting over de punten die op de agenda staan tijdens de infovergadering die doorging op 22 oktober ll.
Agenda:
1. Jaaractieplan 2025
In uitvoering van Artikel 45 van de statuten keurt de vergadering het Jaaractieplan 2025 goed.
2. Gemeentelijke bijdrage in de werkingskosten voor 2025
In uitvoering van Artikel 14 van de statuten van Leiedal stelt de vergadering de bijdrage van de gemeenten vast voor het begrotingsjaar 2025.
3. Begroting 2025
In uitvoering van Artikel 45 van de statuten keurt de vergadering de Begroting voor 2025 goed.
4. Benoeming bestuurders en deskundigen
Pro memori
5. Varia
Decreet Lokaal Bestuur
Gemeenteraadsbesluit van 31 januari 2019 houdende aanstelling van de gemeentelijke vertegenwoordigers in de algemene vergadering van Leiedal, gewijzigd op 23 november 2020.
de goedgekeurde statuten van Leidedal
Art.1: zijn goedkeuring te hechten aan de agendapunten voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Leiedal van 28 november 2024.
Agenda:
1. Jaaractieplan 2025
In uitvoering van Artikel 45 van de statuten keurt de vergadering het Jaaractieplan 2025 goed.
2. Gemeentelijke bijdrage in de werkingskosten voor 2025
In uitvoering van Artikel 14 van de statuten van Leiedal stelt de vergadering de bijdrage van de gemeenten vast voor het begrotingsjaar 2025.
3. Begroting 2025
In uitvoering van Artikel 45 van de statuten keurt de vergadering de Begroting voor 2025 goed.
4. Benoeming bestuurders en deskundigen
Pro memori
5. Varia
Art. 2: De vertegenwoordiger van de gemeente, zijnde Sofie Demurie, die zal deelnemen aan de Buitengewone Algemene Vergadering opdracht te geven haar of zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissing genomen in onderhavig gemeenteraadsbesluit en de punten van de agenda van de Buitengewone Algemene Vergadering van 28 november 2024 goed te keuren.
Art. 3: Het college van Burgemeester en Schepenen te belasten met de uitvoering van de hierbij genomen beslissing en afschrift van onderhavige beslissing voor verder gevolg aan de intercommunale Leiedal over te maken.
De buitengewone algemene vergadering van Imog vindt plaats op 29 november 2024 om 11u in de bedrijfszetel, Kortrijksesteenweg 264, 8530 Harelbeke.
De agenda ziet er uit als volgt
De gemeenteraad wordt verzocht de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Imog d.d. 29 november 2024 goed te keuren en de gemeentelijke vertegenwoordiger op te dragen om zijn stemgedrag hierop aan te passen.
Decreet Lokaal Bestuur
De raadsbeslissing van 31 januari 2019 houdende aanstelling van een gemeentelijk afgevaardigde voor de algemene vergaderingen van Imog.
Art.1: kennis te nemen van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Imog d.d. 29 november 2024 om 11u in de bedrijfszetel, Kortrijksesteenweg 264, 8530 Harelbeke met volgende agenda
De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Imog d.d. 29 november 2024 goed en draagt de gemeentelijke vertegenwoordiger op om zijn stemgedrag hierop aan te passen.
Art.2: Kennis te geven van deze beslissing aan Imog.
Art.3: Deze beslissing wordt ter beschikking gehouden van de toezichthoudende overheid conform de bepalingen opgenomen in het decreet lokaal bestuur.
In het huurcontract staat bij art. 8
Artikel 8 - Verzekering
De huurder zal voor de gehele duur van de huur een brandverzekering afsluiten voor zijn inboedel en zijn huurdersaansprakelijkheid verzekeren.
De verhuurder zal een polis afsluiten per gebouw inclusief de inboedel die mee verhuurd wordt.
Dit moet gewijzigd moeten worden naar:
De huurder zal voor de gehele duur van de huur een brandverzekering afsluiten voor zijn inboedel.
De verhuurder zal een polis afsluiten per gebouw inclusief de inboedel die mee verhuurd wordt.
Reden van wijziging:
De gemeente Anzegem heeft in zijn brandpolis een clausule laten opnemen waarbij er afstand van verhaal is t.o.v. het vrij onderwijs en haar aangestelde.
Dit betekent dat de huurdersaansprakelijkheid meeverzekerd is in de polis van de verhuurder.
Deze huurdersaansprakelijkheid moet bijgevolg niet nogmaals verzekerd worden in de brandpolis van de huurder
Decreet lokaal bestuur
Gemeenteraad 13/2/2024: Goedkeuren huurovereenkomst refter.
Art.1: een wijziging van het huurcontract m.b.t. de verzekering als volgt goed te keuren.
De huurder zal voor de gehele duur van de huur een brandverzekering afsluiten voor zijn inboedel en zijn huurdersaansprakelijkheid verzekeren.
De verhuurder zal een polis afsluiten per gebouw inclusief de inboedel die mee verhuurd wordt.
Dit moet gewijzigd moeten worden naar:
De huurder zal voor de gehele duur van de huur een brandverzekering afsluiten voor zijn inboedel.
De verhuurder zal een polis afsluiten per gebouw inclusief de inboedel die mee verhuurd wordt.
Het reglement houdende de gemeentelijke belasting op administratieve bescheiden dient jaarlijks aangepast te worden en dit omwille van volgende redenen:
De kostprijs voor de afgifte van zo'n stuk wordt bepaald door de kostprijs die de hogere overheid aanrekent vermeerderd met een gemeentelijke bijdrage/belasting (gezien het afleveren door de gemeente werk met zich meebrengt), waarbij getracht wordt, daar waar mogelijk, tot een afgerond bedrag te komen om betalingstransacties aan de balies van Burgerzaken zo vlot mogelijk te laten verlopen. Hierbij kan niet meer gewerkt worden met een automatisch afrondingsprincipe omdat de gemeentelijke vergoeding (retributie) voor de afgifte van identiteits- en verblijfsdocumenten hetzelfde bedrag moet zijn voor vreemdelingen als voor Belgische onderdanen. Dit was eerder een bemerking vanuit het Agentschap Binnenlands Bestuur naar aanleiding van de opmaak van het belastingreglement in 2019.
Het afrondingsprincipe blijft wel behouden bij de biometrische paspoorten (reispassen) en rijbewijzen gezien zich daar geen probleem stelt met de gevraagde gemeentelijke tarieven.
De gemeente werd er van op de hoogte gebracht dat FOD Binnenlandse Zaken (elektronische identiteitskaarten en -documenten) met ingang van 1 januari 2025 hun tarieven die men aanrekent aan de gemeenten indexeerde, waardoor ook de gemeentelijke bijdrage/belasting dient aangepast te worden zodoende tot een afgerond bedrag te komen (waar mogelijk). Voor wat betreft de levering van rijbewijzen en reispassen mochten we op heden nog geen prijsaanpassing ontvangen vanuit de hogere overheid.
Het reglement legt volgende bepalingen vast: de belastingplichtige, het tarief van de heffing, de verschillende vrijstellingsgronden, de betalingstermijn en de beroepsprocedure.
De financiële toestand van de gemeente vergt de invoering van alle rendabele belastingen zodoende het budgettair evenwicht te kunnen behouden.
De grondwet, meer specifiek artikel 170§4;
Het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs, en latere wijzigingen;
Het ministerieel besluit van 20 december 2023 tot wijziging van het ministerieel besluit van 15 maart 2013 tot vaststelling van het tarief van de vergoedingen ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten voor Belgen, de elektronische identiteitsdocumenten voor Belgische kinderen onder de twaalf jaar, de elektronische kaarten en elektronische verblijfsdocumenten afgeleverd aan vreemde onderdanen, en de biometrische kaarten en biometrische verblijfstitels , afgeleverd aan vreemde onderdanen van derde landen;
Het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van de provincie- en gemeentebelastingen, met latere wijzigingen;
Het decreet van 22 december 2017 betreffende het lokaal bestuur met latere wijzigingen;
De gecoördineerde omzendbrief KB/ABB 2019/2 d.d. 15 februari 2019 inzake de onderrichtingen over gemeentefiscaliteit vanwege het Agentschap voor Binnenlands bestuur.
Het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2019 betreffende de vaststelling van de belasting op administratieve bescheiden;
Het gemeenteraadsbesluit van 13 december 2022 betreffende belasting op de administratief bescheiden - opheffing van het bestaand reglement van 16 december 2019 en de vervanging door een nieuw belastingreglement met ingang van 1 januari 2023;
Het gemeenteraadsbesluit van 13 februari 2024 betreffende belasting op de administratief bescheiden - opheffing van het bestaand reglement van 13 december 2022 en de goedkeuring nieuw belastingreglement.
Art.1: Het belastingreglement betreffende de administratief bescheiden, aangenomen door de gemeenteraad in zitting van 13 februari 2024 wordt met ingang van 1 januari 2025 opgeheven.
Art.2: Vanaf 1 januari 2025 en dit uiterlijk tot 31 december 2025 wordt bij het afleveren van de hierna vermelde administratieve stukken een gemeentebelasting gevestigd.
Art.3: De belasting is verschuldigd door de persoon aan wie het stuk door het gemeentebestuur op aanvraag of ambtshalve wordt uitgereikt.
Art.4: De belasting wordt vastgesteld als volgt:
Op de afgifte van een elektronische identiteitskaart voor Belgen:
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met volgende gemeentelijk belasting:
Op de afgifte van een elektronisch identiteitsdocument voor Belgische kinderen onder de 12 jaar:
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met volgende gemeentelijk belasting:
Op de afgifte van een elektronisch verblijfsdocument voor vreemdelingen die legaal op het grondgebied van het Rijk verblijven:
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met volgende gemeentelijk belasting:
Op de afgifte van een elektronisch verblijfsdocument voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar die legaal op het grondgebied van het Rijk verblijven:
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met volgende gemeentelijk belasting:
Biometrisch paspoort voor meerderjarigen (reispassen)
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met een gemeentelijke belasting van 6 euro. Wanneer de som van de kostprijs van de hogere overheid en de gemeentelijke belasting resulteert in een niet-afgerond totaalbedrag, wordt de gemeentelijke belasting verhoogd om het totaalbedrag af te ronden naar de bovenliggende euro.
Biometrisch paspoort voor minderjarigen (reispassen)
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid. Er wordt hierop geen gemeentelijke belasting gevestigd. Wanneer de kostprijs van de hogere overheid resulteert in een niet-afgerond totaalbedrag, wordt dit verhoogd om af te ronden naar de bovenliggende euro.
(Voorlopig) rijbewijs in bankkaartmodel/internationaal rijbewijs
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met een gemeentelijk belasting van 5 euro. Wanneer de som van de kostprijs van de hogere overheid en de gemeentelijke belasting resulteert in een niet-afgerond totaalbedrag, wordt de gemeentelijke belasting verhoogd om het totaalbedrag af te ronden naar de bovenliggende euro.
Kartonnen vreemdelingenkaart (immatriculatie-attest)
De kostprijs aangerekend door de hogere overheid, vermeerderd met een gemeentelijk belasting van 3 euro. Wanneer de som van de kostprijs van de hogere overheid en de gemeentelijke belasting resulteert in een niet-afgerond totaalbedrag, wordt de gemeentelijke belasting verhoogd om het totaalbedrag af te ronden naar de bovenliggende euro.
Art.5: Van de belasting zijn vrijgesteld zijn die stukken die krachtens een wet, een decreet, een koninklijk besluit of een andere overheidsbeslissing kosteloos door het gemeentebestuur worden afgegeven.
Art.6: De belasting en de eventuele verzendingskosten moeten bij de afgifte van het stuk contant worden betaald, tegen afgifte van een betalingsbewijs. Als de contante inning niet kan worden uitgevoerd, wordt de belasting een kohierbelasting.
Art.7: De belastingschuldige kan bezwaar indienen tegen deze belasting bij het college van burgemeester en schepenen overeenkomstig de bepalingen voorzien in het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, invordering en geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen. Het bezwaar moet schriftelijk worden ingediend, ondertekend en gemotiveerd zijn en op straffe van verval worden ingediend binnen een termijn van drie maanden te rekenen vanaf de derde werkdag volgend op de datum van verzending van het aanslagbiljet.
Bezwaarschriften kunnen via duurzame dragen (e-mail) worden ingediend binnen de termijnen en onder de voorwaarden vermeld in bovenstaand lid. De contactgegevens voor het op deze wijze indienen van bezwaarschrift zijn: gemeentebelastingen@anzegem.be
Art.8: Deze verordening treedt met ingang van 1 januari 2025 in werking.
Art.9: De toezichthoudende overheid wordt van de bekendmaking van dit reglement op de hoogte gebracht overeenkomstig artikel 330 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Art.10: Dit reglement wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 en artikel 287 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen
Luchtaanvallen en zwaar bewapende grondtroepen verwoesten op Libanees grondgebied massaal steden en dorpen. Meer dan 1975 doden waarvan 104 kinderen en 9500 gewonden, zijn er het slachtoffer van. Vele tienduizenden gezinnen zijn op de vlucht en zoeken hun toevlucht in Beiroet, in de bergen of in het noorden van Libanon. Naar schatting tussen de 225000 en 1,9 mensen zullen in de komende weken humanitaire hulp nodig hebben onder de vorm van drinkbaar water, basisvoedsel- en hygiënepakketten, tijdelijk onderkomens....
Op basis van deze noodkreet adviseert de wereldraad het Gemeentebestuur om het resterende bedrag van €900 noodhulp te willen voorzien voor de slachtoffers van de bombardementen in Libanon via een schenking van €450 aan De Stem van de Libanese Vrouw, alsook €450 over te maken aan Oxfam België.
Door de hoogdringendheid van deze actie, werd het advies van de wereldraad via mail ingewonnen.
De nodige budgetten daartoe zijn voorzien in het gemeentelijk meerjarenplan onder budgetpost GBB/int. sol./0160-00/6490020
Decreet Lokaal Bestuur
art 1 : een bedrag van €450 toe te kennen als noodhulp voor Libanon via De Stem van de Libanese Vrouw, alsook met hetzelfde doel €450 voor Oxfam België
Het huishoudelijk reglement van de Buitenschoolse Kinderopvang werd principieel goedgekeurd op de gemeenteraad van 8 oktober 2024.
Het 'Huishoudelijk Reglement Buitenschoolse Kinderopvang' wordt ter goedkeuring voorgelegd, met enkele tekstuele aanpassingen maar zonder inhoudelijke wijzigingen.
Toelichting wijzigingen huishoudelijk reglement - voorstel Gemeenteraad 12 november 2024
Bijlagen:
- HHR BKO Anzegem 12 11 2024 voorstel
- HHR BKO Anzegem 12 11 2024 voorstel zonder arceringen
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en later wijzigingen.
Regelgeving BKO van toepassing tijdens de overgangsperiode uiterlijk tot 31 december 2025:
Besluit van de Vlaamse Regering tot regeling van de bestaande subsidies buitenschoolse opvang en de bijhorende voorwaarden gedurende een overgangsperiode.
regelgeving BKO van toepassing vanaf 1 januari 2026:
Decreet houdende de organisatie van buitenschoolse opvang en de afstemming tussen buitenschoolse activiteiten
Besluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van een kwaliteitslabel aan organisatoren van kleuteropvang
De gemeenteraadsbeslissing van 9 april en 8 oktober 2024 houdende wijziging van het huishoudelijk reglement voor de Buitenschoolse Kinderopvang.
Raadslid Jolanta Kokoszko (CD&V-Eendracht) wijst op het feit dat ook deze versie van het huishoudelijk reglement een groot aantal vormelijke tekortkomingen bevat en allesbehalve een klaar en duidelijk document is naar de ouders toe, zijnde het doelpubliek waarvoor het bestemd is. Opnieuw werden diverse tekortkomingen vastgesteld:
- gebruik van 'wij/ons'hoort niet thuis in een reglement
- inhoudsopgave verwijst niet naar de juiste pagina
- interpunctiefouten
- telefoonnummers zijn niet consequent opgenomen en/of aangepast
Het document is terug slordig opgesteld en het raadslid geeft aan zich te zullen onthouden indien de gemeenteraad zou overgaan tot een stemming.
De gemeenteraad gaat eenparig akkoord om dit punt opnieuw te verdagen en de volgende keer een herwerkte tekst te laten voorleggen zonder vormfouten dit keer.
Art.1: dit agendapunt wordt verdaagd naar de eerstvolgende zitting van de gemeenteraad. Een herwerkt vormelijk correct reglement dient te worden voorgelegd. Het aangepaste huishoudelijk reglement BKO moet gescand worden op uniform woordgebruik. Een eenvormige, coherente, heldere en duidelijke layout en structuur moet toegepast worden, dit impliceert uniform taalgebruik, maximale leesbaarheid en begrijpbaarheid, duidelijke interpunctie, enz voor de gebruikers, zijnde de ouders.
De gemeenteraad neemt kennis van de wijzigingen van het arbeids- en academiereglement van de Stedelijke Kunstacademie Waregem. De reglementen werd aangepast op basis van het model van OVSG.
Het college van burgemeester en schepenen van de Stad Waregem keurde de wijzigingen van het arbeidsreglement goed op 17 juli 2024. Stad Waregem sloot op 26 juni 2024 een protocol van akkoord af in het basisoverlegcomité.
De gemeenteraad van Waregem keurde het nieuwe academiereglement goed op 3 september 2024.
De gemeenteraad van Anzegem kan kennis nemen van de aanpassing aan het arbeidsreglement en academiereglement van de Kunstacademie Waregem door Stad Waregem en bekrachtigt deze.
Decreet lokaal Bestuur
Decreet betreffende het Deeltijds Kunstonderwijs van 9 maart 2018
Besluit van de Vlaamse regering betreffende het opleidingsaanbod, de organisatie, de personeelsformatie, de inning van het inschrijvingsgeld en de certificering van het Deeltijds Kunstonderwijs (Organisatiebesluit betreffende het Deeltijds Kunstonderwijs) van 4 mei 2018
Raadsbesluit van 16 december 2020 inzake arbeidsreglement en academiereglement Kunstonderwijs: kennisname aanpassingen
Raadsbesluit van 13 december 2022 inzake Kunstonderwijs Waregem: kennisname en bekrachtiging aanpassing arbeidsreglement
Raadsbesluit van 12 december 2023 inzake Stedelijke Kunstacademie Waregem: kennisname en bekrachtiging aanpassing arbeidsreglement (digicharter)
Art.1: Kennis te nemen van het aangepaste arbeidsreglement en academiereglement van de Stedelijke Kunstacademie Waregem en deze te bekrachtigen.
In het kader van de Vlaamse beleidsmaatregelen inzake klimaatadaptatie, is de gemeenteraad verplicht om een hemelwater- en droogteplan op te stellen tegen eind 2024. Het hemelwater- en droogteplan heeft als doel een visie te ontwikkelen voor de verbetering van de waterhuishouding van Anzegem zodat de gemeente weerbaarder wordt voor toekomstige klimaatextremen (overstromingen en droogte), alsook te koppelen aan acties tot op lokaal niveau om die visie uit te voeren. Via de opmaak van een hemelwater- en droogteplan wordt een integrale visie uitgewerkt over waar en hoe men het water in een gebied zoveel mogelijk ter plaatse kan houden/herbruiken, infiltreren, bufferen en pas als laatste stap vertraagd afvoeren.
Het plan streeft naar een evenwichtige aanpak waarbij zowel hemelwater opgevangen en benut wordt, als de risico's van wateroverlast en droogte structureel worden aangepakt.
Het hemelwater- en droogteplan werd opgesteld in overeenstemming met de blauwdruk van de Coördinatiecommissie Integraal Waterbeleid.
Toelichting tijdens de zitting door Yves Lenaerts van Aquafin.
Decreet Lokaal Bestuur
Art.1: het hemelwater- en droogteplan Anzegem goed te keuren.
Conform het huishoudelijk reglement wordt de mogelijkheid geboden om schriftelijk en mondeling vragen te stellen. De vragen en de eventuele antwoorden net als de mededelingen worden opgenomen in het zittingsverslag.
kennis te nemen van de mondelinge vragen en deze - zo mogelijk - onmiddellijk te beantwoorden of uiterlijk schriftelijk tegen de eerstvolgende zitting.
De voorzitter sluit de zitting op 12/11/2024 om 20:23.
Aansluitend op de openbare vergadering kan ook een gesloten gedeelte volgen. Deze is helaas niet toegankelijk voor het publiek.
Namens Gemeenteraad,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Koen Tack
Voorzitter