Wed 13/07/2022 - 16:30 Vergaderzaal 1 (voormalige zaal Escobox)- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 6 juli 2022 wordt goedgekeurd.
Het college neemt kennis van de beslissing van de burgemeester om de noodplanningsambtenaar aan te duiden als single point of contact bestuurlijke handhaving.
De opdracht wordt gegund aan de economisch meest voordelige inschrijver (op basis van de prijs).
Het college keurt de factuur voor de opdracht "Scheren van groenvoorzieningen op openbaar domein 2022" voor het perceel 9 goed.
Het college beslist dat de katafootpalen op het einde van de Elf Novemberlaan ter hoogte van nr. 81 moeten blijven staan.
Het college gaat voorlopig niet in op de vraag van een raadslid om een hellend vlak aan te leggen op de herdenkingsheuvel aan de Landergemstraat.
Het college keurt schuldvordering 7 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - camerabewaking en toegangscontrole” goed.
Het college keurt schuldvordering 7 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking” goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de enige offerte (op basis van de prijs).
De opdracht wordt gegund aan de ondernemer met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs),
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
De gemeente Anzegem wenst te voorzien in BringMe boxen in het kader van een moderne dienstverlening.
Het college keurt het bestek nr. 2022/348, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen ondernemers en de uiterste termijn voor het indienen van een offerte goed.
Er wordt financiële en logistieke ondersteuning verleend aan het Heirwegs Feestcomité voor de organisatie van de Heirwegstoel
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement strekkende tot het invoeren van een voorbehouden parkeerplaats voor minder mobiele personen op de parking van de Verteller dichtbij het appartementsgebouw vast.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement strekkende tot het verplaatsen van een voorbehouden parkeerplaats voor minder mobiele personen op de parking aan het station in Vichte vast.
Het college beslist een feestelijke ontvangst te organiseren van het verkozen Gaperke als ambassadeur van de gemeente en een geschenk te overhandigen.
De vraag van Natuurpunt Krekel tot het bekomen van een financiële tussenkomst voor de organisatie gidsbeurten in de vlindertuin wordt overgemaakt aan de minaraad.
Het college beslist in de periode tussen 21 juli en 16 augustus geen gemeentelijke recepties ter gelegenheid van jubilea te organiseren. In deze periode kunnen ook geen huwelijken plaatsvinden.
Het college verklaart een voltijdse, statutaire functie van boekhouder (B4-5) vacant via interne mobiliteit.
Het college verklaart een voltijdse, statutaire functie van coördinator administratie infrastructuur (B4-5) vacant via bevordering.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 12 juli 2022.
Het college stelt een halftijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van Personeelsdeskundige (B1-3) aan via bevordering.
Het college neemt er kennis van dat er geen kandidaten slaagden voor de selectieprocedure van halftijds, contactuele mobiliteitsdeskundige en zet de procedure stop.
Het college verklaart de halftijdse functie mobiliteitsdeskundige vacant bij aanwerving.
Het college verklaart een voltijdse, contractuele functie van projectcoördinator-preventieadviseur (B4-5 - onbepaalde duur) vacant via aanwerving.
Het college kent 12/36 loopbaanonderbreking medische bijstand toe aan een administratief medewerker binnen het onderwijs.
Het college neemt kennis van het programma voor het onthaal van de nieuwe inwoners op donderdag 8 september.
Een vergunning wordt verleend in uitvoering van artikel 35 bis §5 van het Veldwetboek voor de bebossing van landbouwgrond te Heuntjeshoek (0,252 ha).
Het college keurt onder voorwaarden een aanvraag goed voor een afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 16/07/2022.
Het college verleent onder voorwaarden goedkeuring aan een aanvraag tot afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 27/08/2022.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022071617 – O/2022/124, Jeffrey Speleers Kim Nuyttens voor Slopen en herbouw bestaande schuur en slopen ovenbuur (wijziging OMV_2021173825), gelegen Kaankouter 11, 8573 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022071617
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Slopen en herbouw bestaande schuur en slopen ovenbuur
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kaankouter 11, 8573 Anzegem- kadastraal bekend: 34037B0585/00D000
Naam van de aanvrager of exploitant: Jeffrey Speleers en Kim Nuyttens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022071617
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021130323 – O/2021/347 Pascal Nuyttens en Karolien Coussée, Vichtseweg 48 8790 Waregem, voor functiewijziging en herbouw woning en bijgebouwen, gelegen Wijnsbergstraat 10 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0540F.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021130323
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging en herbouw woning en bijgebouwen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Wijnsbergstraat 10, 8570 Vichte (Anzegem) - kadastraal bekend: 34038A0540/00F000
Naam van de aanvrager of exploitant: Pascal Nuyttens en Karolien Coussée
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021130323
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021133612 – O/2021/320 voor bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, gelegen Stijn Streuvelsstraat 17 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 480Z en 501E.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021133612
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een brouwerij + verbouwen tapijtweverij naar opslagloods ifv brouwerij, het plaatsen van een uithangbord en het bouwen van een elektriciteitscabine (IIOA - klasse 3).
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 17, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0501/00E00034018C0480/00Z000
Naam van de aanvrager of exploitant: Brouwers Verzet
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021133612
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021177778 – O/2021/318 Maes Concept (Rino Maes), Stientjesstraat 43 8570 Anzegem voor bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes, gelegen Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021177778
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes + plaatsing elektriciteitscabine (klasse 3)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.
Naam van de aanvrager of exploitant: MAES CONCEPT (Rino Maes)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021177778
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022067518 – O/2022/122, Anthony Vangheluwe en Heleen Mylle voor renovatie en uitbreiding van woning met apotheek, gelegen Stijn Streuvelsstraat 24-26, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022067518
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: renovatie en uitbreiding van woning met apotheek
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stijn Streuvelsstraat 24, 8570 AnzegemStijn Streuvelsstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0459/00F00234018C0459/00R002
Naam van de aanvrager of exploitant: Anthony Vangheluwe en Heleen Mylle
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022067518
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college behandelt een vraag van een gerechtsdeskundige in een geschil.
Het college keurt vorderingsstaat 4 (juni 2022) voor de opdracht "Uitvoeren van grasonderhoud op diverse locaties 2021 - verlenging 1' goed.
Het college keurt de vorderingsstaat vorderingsstaat 4 (juni 2022) voor de opdracht "Maaien van grote grasoppervlaktes 2022" goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 2 (juni 2022) voor de opdracht "Ondersteuning van de Groendienst voor diverse opdrachten" goed.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college keurt vorderingsstaat 18 t.e.m. 27 (01/03/20-31/05/22) voor het project "Aanstellen archeoloog i.k.v. heropbouw kerk Anzegem" goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van de 29 juni 2022 van de kerkfabriek Sint-Arnoldus.
Het college neemt kennis van de vergunning van het Agentschap Wegen en Verkeer aan de uitbater van café Sint-Arnoldus te 8573 Anzegem voor het uitbaten van een vast terras en verleent op haar beurt ook een vergunning voor het uitbaten van een terras, mits het naleven van de bijzondere voorwaarden conform de vergunning van het Agentschap Wegen en Verkeer.
Het College van Burgemeester en Schepenen beslist een infoavond BKO te organiseren voor Oekraïense gezinnen waarvan hun kinderen zullen school lopen in de Anzegemse basisscholen.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 4 juli 2022 tot en met zondag 10 juli 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college beslist - naar analogie met vorig jaar - een gratis jaarabonnement voor het zwembad Aquandé aan te bieden aan het personeel (gemeente en OCMW).
Het college stelt vrijwilligers (monitoren) aan voor de vakantiewerking binnen de Jeugddienst.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op de buitenschermen (twee weken) van 1 augustus tot 14 augustus voor Halle-Ingooigem voor wielertoeristen (15 augustus) van Wielervrienden Ingooigem
Het college neemt kennis en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de wielertoeristentocht 'Semi Klassieker Halle-Ingooigem 2022' op maandag 15 augustus 2022.
Het college neemt kennis van het omstandig verslag van FOD Economie nav een ongeval op het speelplein van Kaster.
Het college neemt kennis van:
Verslag rvb Intercommunale Leiedal van 24 juni 2022
Het college neemt kennis van het arrest d.d. 1 juli 2022 van de Raad van State inzake Gemeente Anzegem/Delrue Johan
Het college neemt kennis van het behalen van het getuigschrift aanvullende vorming voor preventieadviseur van het 2de niveau van een medewerker.
Jaarlijks worden de nieuwe personeelsleden uitgenodigd op de eedaflegging.
Het college neemt kennis van een machtiging voor het kappen van bomen in bosverband verleend door het Agentschap Natuur en Bos.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022064437 – O/2022/165 Yasmien Derijcke, Kruisweg 11 8570 Anzegem voor herbouwen woning en 2 bijgebouwen en functiewijziging, gelegen Sterrestraat 42 - 8573 Anzegem
Kadastraal gekend: 5e afdeling, sectie B, nummer 0051B
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouwen woning en 2 bijgebouwen en functiewijziging
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022064437
Periode openbaar onderzoek: 29 juli 2022 tot en met 27 augustus 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: herbouwen woning en 2 bijgebouwen en functiewijziging
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sterrestraat 42, 8573 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Derijcke Yasmien
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022064437) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het onderzoek scheidingsmuren of muren die in aanmerking komen voor gemene eigendom voor het omgevingsproject OMV_2022090702 – O/2022/167 voor slopen van alle gebouwen en verhardingen, gelegen Tiegemstraat 1, 8572 Kaster - kadastraal bekend: 4e afdeling, sectie B, nummer 0392N.