Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 29/05/2024 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Streuvelsproject najaar 2025

    Het College verklaart zich principieel akkoord om logistieke steun te verlenen aan het nieuwe Streuvelsproject rond "Leven en dood in den Ast" van Productiehuis Moody Blue Producties 

Sport

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Gemeenteraad

Openbare werken

Groenonderhoud- en parken

  • Maaien in Sint-Arnolduspark

    Het college besluit dat er mag gemaaid worden in Sint-Arnolduspark, mits de voorwaarden van ANB worden gevolgd. 

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

  • Invorderingen/bestelbonnen

    Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

  • Ommegang Vichte - 2024 - betoelaging

    Het college kent financiële en logistieke ondersteuning aan de Dorpsraad Vichte toe bij de organisatie van de ommegang te Vichte  - 5 tot 7 juli 2024

  • Het college kent financiële en geldelijke ondersteuning toe aan de Dorpsraad Vichte als overkoepelende instantie voor de organisatie van het kermisgebeuren (14 tem 17 september).

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

Sport

(Buitenschoolse) kinderopvang

  • zomercampagne pleegzorg

    Het college neemt kennis van de zomercampagne #tekenvoorpleegzorg van Pleegzorg Vlaanderen.

    Het college beslist om toelating te geven aan de Jeugddienst en BKO om in het kader van deze zomercampagne een activiteit stoepkrijt te organiseren binnen de zomerwerking en de zomercampagne te delen via sociale media.

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Lokale economie

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Handhaving

    Het college behandelt een melding van een stedenbouwkundige overtreding.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024034535 – O/2024/61 - regularisatie tuinberging gelegen Sint-Dierikserf 2, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024034535

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie tuinberging

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint-Dierikserf 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0241/00A004

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024034535
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024049638 – O/2024/83 - verbouwen twee halfopen woningen gelegen Oostdorp 38-40, 8573 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024049638

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen twee halfopen woningen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Oostdorp 38-40, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0845/02M00034037B0845/02L000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024049638
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024023624 – O/2024/43 - regularisatie uitbouw gelegen Olekenbosstraat 18, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024023624

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie uitbouw

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Olekenbosstraat 18, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0198/00D004

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024023624
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024046612 – O/2024/80 - bouwen van een  serre gelegen Lendedreef 31, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024046612

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een  serre

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0254/00K000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024046612
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024032925 – O/2024/64 Gedeeltelijk slopen + functiewijziging van een bestaande woning op het gelijkvloers (ruimte te voorzien van kleine eetgelegenheid met maximum bezetting van 26 à 30 personen), gelegen Ingooigemplaats 1 en 3, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0433K en 0431G.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024032925

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gedeeltelijk slopen + functiewijziging van een bestaande woning op het gelijkvloers (ruimte te voorzien van kleine eetgelegenheid met maximum bezetting van 26 à 30 personen)

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ingooigemplaats 3, 8570 AnzegemIngooigemplaats 1, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018C0433/00K00034018C0431/00G000

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/ 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024032925
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

C-punt

Degroote Louis, Eerste schepen

Financiën

Feestelijkheden

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

D-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Voorbereiding OLB in Expohal

    Het college neemt kennis van de vorderingen van de voorbereiding voor de OLB activiteit in juli in de Expohal. 

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 20 mei 2024 tot en met zondag 26 mei 2024.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Personeel

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024046245 – O/2024/81 Zonevreemde functiewijziging van landbouw naar wonen met woningbijgebouwen + kantoor voor vrij beroep, verbouwen en uitbreiden woning, slopen bijgebouwen, herbouwen van twee bijgebouwen en heraanleg van verhardingen, gelegen Stientjesstraat 21 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 0591F, 0551C, 1219B en 0591E.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Zonevreemde functiewijziging van landbouw naar wonen met woningbijgebouwen + kantoor voor vrij beroep, verbouwen en uitbreiden woning, slopen bijgebouwen, herbouwen van twee bijgebouwen en heraanleg van verhardingen

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024046245

    Periode openbaar onderzoek: 3 juni 2024 tot en met 2 juli 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Zonevreemde functiewijziging van landbouw naar wonen met woningbijgebouwen + kantoor voor vrij beroep, verbouwen en uitbreiden woning, slopen bijgebouwen, herbouwen van twee bijgebouwen en heraanleg van verhardingen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Stientjesstraat 21 8570 Anzegem

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024046245) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Openbaar onderzoek aanvraag omgevingsvergunning - Project MV_2024000648 - exploitatie van een tijdelijke inrichting klasse 1 (aquathermiepiloot waterreservoir Tiegem) - Meuleberg, 8573 Anzegem

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024000648 (2024/114)
    Voorwerp van de aanvraag: exploitatie van een tijdelijke inrichting klasse 1 (aquathermiepiloot waterreservoir Tiegem)
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Meuleberg, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: 34037A1180/00A000
    Naam van de aanvrager of exploitant: Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening, Vooruitgangstraat 189, 1030 Schaarbeek
    Periode openbaar onderzoek: 29 mei tot en met 27 juni 2024
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen (contact: omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be )

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 078 78 78 54)
    De aanvraag ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving, na afspraak op volgend adres: Gemeentehuis Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of bij voorkeur digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/openbare-onderzoeken (Project OMV_2024000648) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024021740

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en ingedeelde inrichtingen of activiteiten, kort samengevat: Integraal waterpoject Dommelbeek Anzegem

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Borrestraat 1, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0404D/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0345M/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0351A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0348C/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0248B/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 1472A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0353D/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0348B/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0347A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 1474A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0378A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0245A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0350C/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0377A/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0353G/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 1472D/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0350D/ ANZEGEM 5 AFD (TIEGEM), sectie A, nrs. 0342A/

    De overheid die de beslissing heeft genomen: De Deputatie van de provincie West-Vlaanderen (omgevingsvergunning@west-vlaanderen.be)

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:

    Koning Albert II-laan 20, bus 8
    1000 Brussel

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2024021740
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024055672 – O/2024/92 bijstelling verkaveling, gelegen Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360F

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bijstelling verkaveling

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024055672

    Periode openbaar onderzoek: 3 juni 2024 tot en met 2 juli 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bijstelling verkaveling

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Petegemstraat 2 en 2A en Kalkstraat 22, 8570 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 1, sectie C, nummer 360C, 360D en 360F

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024055672) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

     

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024021035 – O/2024/93 Verbouwen en uitbreiden eengezinswoning, gelegen Hoekstraat 11 - 8570 Anzegem (Vichte), kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nummer 0096L6.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen en uitbreiden eengezinswoning

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024021035

    Periode openbaar onderzoek: 10 juni 2024 tot en met 9 juli 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen en uitbreiden eengezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hoekstraat 11 8570 Vichte (Anzegem)

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024021035) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024011180 – O/2024/99 Verkaveling voor 3 loten voor halfopen eengezinswoningen, gelegen Lendedreef 48, 48A, 48B, 48C en 48D – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0281R en 0281T.

    Het verkavelen van gronden: verkaveling voor 3 loten voor halfopen eengezinswoningen, Lendedreef

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024011180

    Periode openbaar onderzoek: 3 juni 2024 tot en met 2 juli 2024

    Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling voor 3 loten voor halfopen eengezinswoningen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 48, 48A, 48B, 48C en 48D – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0281R en 0281T.

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024011180) vóór het einde van het openbaar onderzoek.