Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 31/05/2023 - 16:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Sport

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Afval en recyclageparken

  • Het college beslist principieel om de gemeentelijke onkostenvergoeding voor glasbolpeter/ -meter en mooimaker af te schaffen en met het vrijgekomen budget een aantal grijpstokken te kopen (uitschuifbaar) en deze ter beschikking stellen aan Anzegemse mooimakers binnen IMOG (indien nodig) en de mooimakerswerking van IMOG verder te promoten. Dit voorstel wordt voorgelegd aan de gemeenteraad in eerstvolgende zitting.

Demets Davy, Vijfde schepen

Natuur en klimaat

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Gemeenteraad

Groenonderhoud- en parken

Landbouw & tuinbouw

  • Het college beslist om de intentieverklaring van Leiedal  om namens de gebiedscoalitie Water-Land-Schap Gaverbeek aanspraak te maken op het ondersteuningsbudget van 100.000 euro voor procesbegeleiding verdeeld over 5 jaar (2023-2027), met een maximum van 30.000 euro per jaar, te ondersteunen.

     

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Mobiliteit en verkeersveiligheid

  • Bouwwerken naast VBA - veiligheid

    Tijdens de laatste week van juni en de eerste week van juli zal er langs de sporthal Anzegem/Ansold veel vrachtverkeer zijn naar de werf ter hoogte van De Wortel. Het college beslist veiligheidsmaatregelen te nemen om de speelpleinwerking in de omgeving van de sporthal veilig te laten verlopen. 

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Onderwijs

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

Woonbeleid

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023009981 – O/2023/50 Cisse Demets & Karen Vercruysse - Doornakkerstraat 82 - 9040 Gent en Joris Vercruysse & Ann Verplaetse - Beukenhofstraat 26 - 8570 Anzegem voor Verbouwen van een woning gelegen Beukenhofstraat 26, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023009981

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Verbouwen van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 26, 8570 AnzegemBeukenhofstraat 26, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0343/00M00034038A0344/00K000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Cisse DemetsJoris Jozef VercruysseAnn VerplaetseKaren Vercruysse 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023009981
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023014336 – O/2023/19 Lucien Ego, Sint-Elooistraat 44, 8570 Anzegem voor Regularisatie afsluiting gelegen Sint-Elooistraat 44, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023014336

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Regularisatie afsluiting

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Sint-Elooistraat 44, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F0888/00G002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Lucien Ego 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023014336
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023010171 – O/2023/18  Agentschap Wegen en Verkeer, Koning Albert I-laan 1-2 8200 Brugge voor N494 Anzegem, vellen van één boom thv kmp. 19,780 gelegen thv Tiegemberg 12 - 8573 Anzegem kadastraal bekend: openbaar domein.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023010171

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: N494 Anzegem, vellen van één boom thv kmp. 19,780

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  thv Tiegemberg 12- 8573 Anzegem kadastraal bekend: openbaar domein.

    Naam van de aanvrager of exploitant: Agentschap Wegen en Verkeer

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023010171
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023040551 – O/2023/63  Agentschap Wegen en Verkeer , Koning Albert I-laan 1-2 8200 Brugge voor N382 Anzegem, vellen van één boom thv kmp. 0,291 gelegen langs Bevrijdingslaan .

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023040551

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: N382 Anzegem, vellen van één boom thv kmp. 0,291

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bevrijdingslaan kadastraal bekend: openbaar domein

    Naam van de aanvrager of exploitant:  Agentschap Wegen en Verkeer 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023040551
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023027865 – O/2023/68 Johan Coopman, Pastoor Verrieststraat 111, 8570 Anzegem voor verbouwen van een  eengezinswoning, gewijzigde plannen gelegen Pastoor Verrieststraat 111, 8570 Ingooigem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0553P2 en 0782F.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023027865

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een eengezinswoning, gewijzigde plannen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 111, 8570 Ingooigem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nrs. 0553P2 en 0782F

    Naam van de aanvrager of exploitant: Johan Coopman 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023027865
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022119380 – O/2023/23 Gemeentebestuur Anzegem, voor wijziging aan de gevels gelegen Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0201E2, 0204B en sectie B, nr. 0148M2.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022119380

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: wijziging aan de gevels

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heirbaan 73, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie A, nrs. 0201E2, 0204B en sectie B, nr. 0148M2

    Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022119380
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023023272 – O/2023/47 Kurt Termote Sophie Terras , Hadewijchlaan 17 8500 Kortrijk voor verbouwen van een woning gelegen Tiegemberg 13, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023023272

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen van een woning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tiegemberg 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34037A0456/00L000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Kurt Termote en Sophie Terras 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023023272
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023009536 – O/2023/45  MIMOTEX, Oudenaardestraat 108, 8570 Anzegem voor Afbraak woning, aanpassingen bedrijfsgebouwen gelegen Oudenaardestraat 108,104, 106, 8570 Anzegem.

     

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023009536

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Afbraak woning, aanpassingen bedrijfsgebouwen

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 108,104, 106 - kadastraal bekend: 34038B0017/00M00234038B0019/00E00334038B0015/00M000

    Naam van de aanvrager of exploitant:  MIMOTEX 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2023009536
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2022108413 – O/2023/81 AQUAFIN NV, Schaagstraat/ Rijkestraat -8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie A, nummers: 0070A, 0273N, 0775C, 0068W3,0084C, 0051A, 0242L, 0261S2, 0068Z3, 0612E, 0273V, 0323B, 0273C2, 0261F2, 0068F3, 0269E, 0325B, 0068N3, 0242H, 0319D, 0069A, 0273W,0776A, 0322H, 0289K, 066N, 0273Z, 0066P, 0319K, 0068W2, 0068X, 0068V3,0266E, 0324B, 0068X2, 0319L, 0243H, 0244D2, 0244F2, 0241D, 0268F, 0068S3, 0069-2, 0261T, 0331F, 0068T3, 0244E2, 0613K, 0068L3, 0611D,0069K, 0243K, 0331E en Brabantstraat, 8790 Waregem -  kadastraal bekend: 3e afdeling, sectie F, nummers: 1083B2, 1084E, 1111A, 1082C, 0779C, 1090E, 1082F, 1111B, 1082G, 1085C, 1077Y, 1077R2, 1082E, 1076G.

    Vergunningverlenende overheid (1e aanleg): Departement Omgeving

  • Een raadslid ontvangt documenten inzake het dossier van de Landergemmolen.

Zorg en welzijn

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessie

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Jeugd

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Het college neemt kennis van de vraag van buurtcomité Kerkdreef betreffende de organisatie van een buurtfeest in de Kerkdreef 8570 Anzegem en dit op 8 juli 2023. 

Administratieve organisatie

  • Kennisname burgemeesterbesluiten

    Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 22 mei 2023 tot en met zondag 28 mei 2023.

  • Inzage

    Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Van Marcke Pauline, Derde schepen

Feestelijkheden

Administratieve organisatie

Personeel

Onderwijs

  • Verslag ABC 8 mei 2023

    Het college neemt kennis van het verslag van het ABC van 8 mei 2023.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

  • Demografie 1 januari 2023

    Het college neemt kennis van de nieuwe cijfers van de demografie op datum van 1 januari 2023.

Lokale economie

  • Raad voor Economische Dynamiek

    Het college neemt kennis van de datum en agenda van de volgende bijeenkomst van de Raad voor Economische Dynamiek.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

  • Openbaarheid van bestuur

    Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de bezwaren in een omgevingsdossier.

Urbanisatie - Ruimtelijke Ordening

  • Het college neemt kennis van de aanvraag tot een planologisch attest, de adviesvragen op 7 juni 2023 en van het openbaar onderzoek dat start op 21 juni 2023 en eindigt op 20 juli 2023 in het dossier project L/2023/1 Chocolatier Ickx, Rijkmakerlaan 28 2910 Essen, gelegen Jagershoek 21 8570 Anzegem, kadastrale gegevens: 6de afdeling, sectie A, nummers 285E, 286P, 586B en 294 N2.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van de de beslissing van de deputatie van 11 mei 2023 betreffende volgend omgevingsproject na beroep:

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2020107737 (2020/200)
    Voorwerp van de aanvraag:  veranderen van een klasse 2-inrichting (voorheen klasse 1), meer bepaald een inrichting voor het opslaan en mechanisch bewerken van schroot, geen stedenbouwkundige handelingen
    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 77, 8570 Anzegem - kadastrale percelen: ANZEGEM 6e afdeling, sectie B, perceel 373W
    Naam van de aanvrager of exploitant: Vymetal (Pieter Vyncke), Beukenhofstraat 77, 8570 Anzegem
    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag in beroep: de deputatie van de provincie West-Vlaanderen

    De omgevingsvergunning wordt verleend  voor een uitdovende periode van 6 maanden vanaf de betekening van de beslissing.

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

     U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

     

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

     

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)