Wed 22/12/2021 - 16:00 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 15 december 2021 wordt goedgekeurd.
Week na week evalueert het college de coronamaatregelen en toetst het de aanvragen eraan teneinde - op advies van de crisiscel - passende beslissingen te nemen.
Het college beslist de gunningsprocedure te starten en selecteert de uit te nodigen ondernemers om binnen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen.
Het college keurt de vorderingsstaat 1 (mei-juni 2021) en vorderingsstaat 2 (september 2021) van de opdracht “Kwalitatief maaien gemeentelijke wegbermen 2021” goed.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
Het college keurt de schuldvordering van het studiebureau voor de prestaties van oktober voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw gemeentepunt - technieken algemeen” goed.
Het college keurt een bijkomend werk (verrekening 1) aan de opdracht goed.
Het college keurt het bestek, de raming, de gunningswijze en de uit te nodigen ondernemers om tegen de vastgelegde limietdatum en -uur een offerte in te dienen, goed.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De vergunning en het inzetten van verhuurvoertuigen met bestuurder geven aanleiding tot het innen van een belasting. Het college stelt het belastingskohier aanslagjaar 2021 vast en verklaart het uitvoerbaar.
Het college stelt belastingkohieren vast en verklaart het uitvoerbaar, in dit geval voor wat betreft tweede verblijven te Anzegem aanslagjaar 2021.
Het college van burgemeester en schepenen dient belastingkohieren vast te stellen en uitvoerbaar te verklaren, in dit geval gebeurt dit voor wat betreft de verspreiding van ongeadresseerde drukwerken en gelijkgestelde producten.
Het college neemt kennis van de vraag voor signalisatie te voorzien voor landbouwvoertuigen in de Lindenstraat en beslist er niet op in te gaan.
Het schepencollege gaat akkoord met de samenstelling van de werkgroep rond de opbergruimte voor verenigingen.
Samen met Logo Leieland beslist het college om de actie Kzitermee.be verder te zetten. Het doel is om mentaal welbevinden onder 12-25-jarigen meer bespreekbaar te maken en het taboe te doorbreken.
Het college beslist ook in 2022 2 infoavonden voor de ouders van nieuwe kinderen in de Buitenschoolse Kinderopvang, te organiseren.
Het college neemt kennis van de vraag vanuit Pz Mira om in een kinderopvang te voorzien ten behoeve van zijn personeelsleden en beslist negatief advies te geven.
Het college neemt de nodige beslissingen teneinde de organisatie te regelen van de kerstvakantie mbt aanbod sport- en jeugdkampen.
In 2022 wordt er een vrijwilligersfeest georganiseerd op 23 september 2022.
Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de organisatie van een paasontbijt voor het personeel op vrijdag 22 april 2022 in zaal De Linde.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 21 december 2021.
Het college legt de selectieprocedure vast voor de deeltijdse (19u- onbepaalde duur) functie van bediende BKO.
Het college stelt een deeltijds (35/38), contractueel administratief medewerker aan binnen de dienst Burgerzaken (onbepaalde duur) via de werfreserve.
Het college stelt vrijwilligers aan in de functie van 'mooimaker'.
Het college verklaarde diverse ambten binnen het gemeentelijk onderwijs vacant. Het college gaat over tot aanstelling.
Het college kent volgende huisnummers toe aan 2 bedrijfsgebouwen + bedrijfswoning in de Balthazarstraat - 8570 Anzegem:
Bedrijfsgebouw 2 + bedrijfswoning: 4/A000
Bedrijfsgebouw 1 + bedrijfswoning: 4/B000
Het college kent volgende huisnummers toe aan het bedrijfsgebouw (winkel) in de Balthazarstraat en 3 woningen in de Statiestraat - 8570 Anzegem:
Balthazarstraat
Okay Anzegem: 2
Statiestraat
Woning G4: 75
Woning G3: 75/A000
Woning G2: 75/B000
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.
Het college kent huisnummers toe aan 2 projecten langs de Heirbaan - 8570 Anzegem.
Het college kent huisnummers toe aan het project langs de Sint Antoniusstraat - 8570 Anzegem.
Het college kent huisnummers toe aan het project Vichteplaats 41 - 8570 Anzegem.
Het schepencollege gaat akkoord met het voorgestelde intranet en de wijze waarop het gelanceerd zal worden.
De actie 30procentminder, waarbij inwoners engagementen konden opnemen rond afvalpreventie en zo toffe prijzen winnen, is afgelopen. De winnaars van Anzegem zijn bekend en worden uitgenodigd op een persmoment.
Het college keurt de aanvraag goed om bewegwijzering te plaatsen voor Hoeve- en Streekproducten Vindevoghel op de kruising van de Tempeliersstraat en de Vichtsesteenweg.
Het college neemt kennis van de aanvraag tot een bestuurderspas en verleent de bestuurderspas.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021143044 – O/2021/262, ECOBO voor bouwen van een woning, gelegen 3e afdeling, sectie B, nummer 0810K 3 .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021143044
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: - kadastraal bekend: 34018B0810/00K003
Naam van de aanvrager of exploitant: ECOBO
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021143044
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021143080 – O/2021/263, ECOBO voor bouwen van een woning, gelegen 3e afdeling, sectie B, nummer 0810K3
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021143080
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: 3e afdeling, sectie B, nummer 0810K3
Naam van de aanvrager of exploitant: ECOBO
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021143080
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021143109 – O/2021/264, ECOBO voor bouwen van een woning, gelegen 3e afdeling, sectie B, nummer 0810K 3 .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021143109
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: kadastraal bekend: 34018B0810/00K003
Naam van de aanvrager of exploitant: ECOBO
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021143109
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2021113912 – O/2021/231 ALLIMMO (Kaat Dubaere), Ingelmunstersteenweg 23 8760 Meulebeke voor bouwen van een alleenstaande eengezinswoning, gelegen Buyckstraat 12B, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021113912
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een alleenstaande eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 12B, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002F1233/00A000
Naam van de aanvrager of exploitant: ALLIMMO (Kaat Dubaere)
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021113912
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021162428 – O/2021/302, Dieter Malfait voor aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Harelbekestraat 13, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021162428
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van gevelbekleding
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Harelbekestraat 13, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00Y010
Naam van de aanvrager of exploitant: Dieter Malfait
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021162428
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021153012 – O/2021/277 VERSANCO, Kerkstraat 131 8570 Anzegem voor plaatsen van publiciteitsborden, gelegen Kerkstraat 125-139 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 923P4 en 926K2.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021153012
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van publiciteitsborden.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 125-139 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie F, nrs. 923P4 en 926K2.
Naam van de aanvrager of exploitant: VERSANCO
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021153012
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt akte van de melding van de overname van een ingedeelde inrichting: Project OMV_2021185722 - Hulstweg 4, 8570 Anzegem (landbouwbedrijf)
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021072473 – O/2021/124 MATTHYS QUALITY EQUIPMENT (François Matthys), Oudenaardestraat 104-110 8570 Anzegem voor Matthys Quality Equipment Vichte – kleinhandelsactiviteiten, inrichting voor de verkoop van gereedschappen voor de oldtimerrestaurateur + regularisatie functiewijziging, gelegen Oudenaardestraat 104-110 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nrs. 0023P, 0017M2, 0017W2, 0015M, 0019E3.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021072473
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, KH en IIOA, kort samengevat: Matthys Quality Equipment Vichte – kleinhandelsactiviteiten, inrichting voor de verkoop van gereedschappen voor de oldtimerrestaurateur + regularisatie functiewijziging.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 104-110 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling (Vichte), sectie B, nrs. 0023P, 0017M2, 0017W2, 0015M, 0019E3.
Naam van de aanvrager of exploitant: MATTHYS QUALITY EQUIPMENT - François Matthys
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021072473
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021097754 – O/2021/196 Charlotte Deman en François Benoît, Nieuwpoortstraat 14 8570 Anzegem voor slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van een eengezinswoning met kelder, gelegen Berglaan 13 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nrs. 0082K en 0082N.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021097754
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: slopen van de bestaande bebouwing en het bouwen van een eengezinswoning met kelder
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Berglaan 13 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie E, nrs. 0082K en 0082N
Naam van de aanvrager of exploitant: Deman Charlotte en Benoît François
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021097754
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college beslist een erkend schatter aan te stellen voor het onroerend goed Kerkstraat 111.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst van het CBS met de pastorale eenheid Sint-Vincentius van 6 december 2021.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 13 december 2021 tot en met zondag 19 december 2021.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op de buitenschermen van 3 januari 2022 tot 10 januari voor Lot's (nieuwe zaak) met take-away dessert- en tapasplanken.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door Fluvius, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van het ontwerp verslag RC Financiën en Algemene Zaken van 9 december 2021.
Het college geeft goedkeuring voor het aanbrengen van publiciteit langs gemeentewegen vanaf februari 2022 in de Beukenhofstraat 68 (voortuin) en hoek Heirbaan/Vichtsesteenweg/Engeldreef/Materzeelstraat (weide) tot aan de concertreeks van het koor La Gioia van vrijdag 18 maart tot met zondag 20 maart 2022 in De Stringe.
Het college neemt kennis van de data en locatie voor het jaarlijks geneeskundig onderzoek voor het gemeentepersoneel dat wordt uitgevoerd door de Arbeidsgeneeskundige dienst vzw IDEWE.
Het college neemt kennis van het verslag van de bijeenkomst comité preventie en bescherming op het werk van 15 december 2021.
Het college neemt kennis van de nieuwe maxima vergoedingen voor vrijwilligers voor het jaar 2022.
Het college neemt kennis van het verslag van OCSG van de scholengemeenschap Kadanz van 16 december 2021.
Het college neemt kennis van de intrekking van volgend omgevingsvergunningsdossier: project OMV_2021153122 - werken aan waterloop - Kolstraat, 8573 Anzegem
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2021182540 (2021/319)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (propaangastank bij woning)
Ligging van het voorwerp van de melding: Rijkestraat 4, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: 34002A0068/00N003
Naam van de aanvrager of exploitant: Ann Vandecasteele, Rijkestraat 4, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021157061 – O/2021/307 Jelle De Bruyckere en Julie Delrue, Rekkemstraat 157 8930 Menen en Hullekenstraat 19 8510 Kortrijk, voor bouwen van een eengezinswoning met carport, gelegen Heuntjesstraat 36 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nummer 0412A.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een eengezinswoning met carport.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021157061
Periode openbaar onderzoek: 3 januari 2022 tot en met 1 februari 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een eengezinswoning met carport.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heuntjesstraat 36 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: De Bruyckere Jelle en Delrue Julie
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021157061) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college besluit een antwoord te formuleren op de vraag van een landmeterbureau naar een kopie van een vonnis van de Vrederechter.