Terug
Gepubliceerd op 25/05/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 18/05/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 11 mei 2022

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 11 mei 2022 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Handhaving

        • Eervol ontslag brandweerlieden - 22 mei 2022

          Goedgekeurd

          Het college beslist logistieke en financiële tussenkomst te verlenen n.a.v. de uitdiensttreding van diverse brandweerlieden.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Politie en Brandweer

        • Besluitenlijst politieraad zitting 19 april 2022

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluitenlijst politieraad 19 april 2022.

      • Openbare werken

        • Aanleg voetpaden in diverse straten 2022 - Goedkeuring starten procedure en lijst uit te nodigen ondernemers

          Goedgekeurd

          Het college beslist ondernemers uit te nodigen deel te nemen aan de plaatsingsprocedure om tegen de vastgestelde limietdatum en -uur een offerte in te dienen.

      • Landbouw & tuinbouw

        • aanvraag badge GOG Maalbeek

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.

        • aanvraag badge GOG Maalbeek

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys - schuldvordering architectenbureau (prestaties lichtplan - studiewerk t.e.m. 31/03/2022)

          Goedgekeurd

          Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties lichtplan (studiewerk t.e.m. 31/03/2022) i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys' goed.

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan - Goedkeuring schuldvordering 5 (april 2022)

          Goedgekeurd

          Het college keurt schuldvordering 5 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan” goed.

        • Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking - Goedkeuring schuldvordering 5 (april 2022)

          Goedgekeurd

          Het college keurt schuldvordering 5 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking” goed.

      • Onroerend erfgoed

        • Bedevaarten naar de Ijzer - ondersteuning.

          Goedgekeurd

          Het college kent 50 euro toe aan de organisatie VZW Bedevaart naar de graven aan de Ijzer, naar analogie met voorgaande jaren.

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Mattheus: kennisname notulen zitting van 3 mei 2022

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 3 mei 2022 van de kerkfabriek Sint-Mattheus.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

        • Viseren en uitvoerbaar verklaren niet-fiscale vorderingen (I-school)

          Goedgekeurd

          De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.  

        • Betaling facturen nutsvoorzieningen - lokaal De Wortel - De Mensinde Tiegem

          Goedgekeurd

          De verdeelsleutel voor het betalen van de nutsvoorzieningen in lokaal De Wortel werd bepaald alsook het forfaitaire bedrag te betalen door KLJ TieKaKeWa. 

        • Viseren en uitvoerbaar verklaren niet-fiscale vorderingen (e2e)

          Goedgekeurd

          De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.  

        • Viseren en uitvoerbaar verklaren niet-fiscale vorderingen (VK2)

          Goedgekeurd

          De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.  

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • Evenement georganiseerd door privé persoon - Toelating organisatie en tijdelijk verkeersreglement - zaterdag 25 juni 2022 - parking Gemeentepunt: Rommelmarkt

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating voor het organiseren van een rommelmarkt op de parking van het Gemeentepunt, Heirbaan 73 op zaterdag 25 juni 2022 en voorziet een tijdelijk verkeersreglement.

        • Aanvullend verkeersreglement strekkende tot het vervangen van de haaientanden in de Nieuwpoortstraat-Landergemstraat door een stoplijn, plaatsen van een stopbord B5 met onderbord fietsers M1 en aan de uitrit van het containerpark haaientanden en een voorrangsbord B1 met onderbord M9

          Goedgekeurd

          Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het wijzigen van de haaientanden in de Nieuwpoortstraat-Landergemstraat in een stoplijn, plaatsen van een stopbord B5 met onderbord fietsers M1 en aan de uitrit van het containerpark haaientanden en een voorrangsbord B1 met onderbord M9. 

        • Aanvullend verkeersreglement strekkende tot het aanpassen van een minder mobiele parkeerplaats en invoeren van zoen-en -vroem-zone aan Leefschool het Groene Poortje in de Groeningestraat.

          Goedgekeurd

          Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het aanpassen van een minder mobiele parkeerplaats en invoeren van zoen-en-vroem-zone aan Leefschool het Groene Poortje in de Groeningestraat.

        • Tijdelijk verkeersreglement - van 1 mei 2022 tot en met 30 september 2022 - Vichteplaats 34-42: seizoensgebonden terras - herneming inclusief opheffen eenrichtingsverkeer Vichteplaats tussen Kerkdreef en Vichteplaats 34

          Goedgekeurd

          Het college geeft toelating aan de uitbater van café Den Breugel voor het uitbaten van een terras op openbaar domein, inclusief het afsluiten van een deel van Vichteplaats en het opheffen van het eenrichtingsverkeer op Vichteplaats, vanaf het kruispunt met de Kerkdreef tot aan Vichteplaats 34 tot en met 30 september 2022 en voorziet een tijdelijk verkeersreglement.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Sport

        • ondersteuning 50 jaar bestaan voetbalploeg SV-Ingooigem

          Goedgekeurd

          Aan SV Ingooigem  wordt ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan in 2022 van de vereniging en de organisatie van een feest op 11 juni 2022 een tussenkomst van 250 euro + receptie  (of tussenkomst van 2 euro per deelnemer in eigen receptie) toegekend met een max. van 200 euro.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Dagvaarding n.a.v. aankoop mondmaskers voor de gemeenten van HVZ Fluvia incl. Wervik

          Ter kennis genomen

          Het college neemt er kennis van dat:

          - stad Kortrijk gedagvaard werd door Celesta NV met het oog op gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst en tot betaling van een schadevergoeding. 

          - meester Dirk Van Heuven (Publius) aangesteld werd om de belangen van stad Kortrijk te behartigen.

      • Personeel

        • Kennisname kandidaten selectie deeltijds schoonmaker/schoonmaakster

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de functie van deeltijds schoonmaker/schoonmaakster.

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 17 mei 2022.

        • Aanstelling voltijds stafmedewerker (Cultuur-Toerisme)

          Goedgekeurd

          Het college stelt een voltijdse stafmedewerker (Cultuur-Toerisme) aan voor onbepaalde duur.

        • Selectieprocedure voltijds coördinator ICT en GIS (A1-3 of B4-5) - onbepaalde duur

          Goedgekeurd

          Het college stelt de selectieprocedure en- jury vast voor een voltijdse, contractuele (onbepaalde duur) coördinator ICT en GIS (A1-3 of B4-5) via aanwerving.

        • Vacantverklaring en aanstelling halftijdse bediende buitenschoolse kinderopvang

          Goedgekeurd

          Het college verklaart de halftijdse, contractuele functie van bediende-BKO vacant voor onbepaalde duur en vult deze direct in via de werfreserve.

        • Vastleggen selectieprocedure halftijds personeelsdeskundige (B1-3) - onbepaalde duur - aanwerving/bevordering

          Goedgekeurd

          Het college stelt de selectieprocedure en -jury vast voor de halftijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van Personeelsdeskundige (B1-3) via aanwerving en bevordering.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • ICT, archief en digitalisering

        • Koppeling I-Active met Mijn Burgerprofiel

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen keuren het voorstel om I-Active te configureren met Mijn Burgerprofiel goed. 

        • Mijn Burgerprofiel-app

          Goedgekeurd

          Het schepencollege beslist  om in te stappen op de nieuwe app van de Vlaamse Overheid: 'Mijn Burgerprofiel'.

        • Vernieuwing en uitbreiding kopiemachinepark via raamcontract 'print-as-a-service via productcatalogus' van de stad Kortrijk: gunning.

          Goedgekeurd

          Alle huur- en onderhoudscontracten met Canon Belgium nv voor fotokopiemachines lopen ten einde in 2023. Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen om alle bestaande toestellen te vernieuwen en twee bijkomende toestellen te huren via het raamcontract van stad Kortrijk.

      • Afval en recyclageparken

        • Inzameling landbouwfolies

          Goedgekeurd

          Het college beslist om de landbouwers aan te schrijven met de mogelijkheid om landbouwfolies aan te bieden volgens optie 2. 

      • Woonbeleid

        • Schrapping uit het register met leegstaande woningen en gebouwen

          Goedgekeurd

          Het college schrapt vijf panden uit het gemeentelijk register van leegstand.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Splitsing van percelen 2022/10

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Melding werkzaamheden binnen beschermde stads- of dorpsgezichten- Landergemweg 1, 8570 Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van een melding van niet vergunningsplichtige werkzaamheden aan een beschermd stads- of dorpsgezicht

        • Adviesvraag project OMV_2021159847 - 2021/280 - functiewijziging landbouwloods naar opslagloods - Hoogkouter 1A - 8573 Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2021159847 - 2021/280 - functiewijziging landbouwloods naar opslagloods - Hoogkouter 1A - 8573 Anzegem in de beroepsprocedure aan de deputatie.

        • Afwijking geluidsnormen bij muziekactiviteit - 1 juli 2022

          Goedgekeurd

          Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 1 juli 2022.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2022036697 – O/2022/65, voor wijzigen van bestaande dakconstructie, gelegen Oostdorp 2, 8573 Anzegem - kadastraal bekend:5e afdeling, sectie B, nummer 0782H

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022036697 – O/2022/65, Nele Christiaens Reinboud Bral voor wijzigen van bestaande dakconstructie, gelegen Oostdorp 2, 8573 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022036697

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: wijzigen van bestaande dakconstructie

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 2, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0782/00H000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Nele ChristiaensReinboud Bral 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022036697
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2022011578 – O/2022/43, voor verkaveling van een grond in 3 loten voor woningbouw, gelegen Otegemstraat 7A, 7B, 7C , 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie B, nummer 0137W 2

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022011578 – O/2022/43, Gerard Vandenbogaerde voor verkaveling van een grond in 3 loten voor woningbouw, gelegen Otegemstraat 7A, 7B, 7C , 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022011578

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling van een grond in 3 loten voor woningbouw

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Otegemstraat 7A, 7B, 7C , 8570 Anzegem 6e afdeling, sectie B, nummer 0137W  2 .

          Naam van de aanvrager of exploitant: Gerard Vandenbogaerde 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022011578
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2022031730 – O/2022/54, voor plaatsen van een omheining, gelegen Ter Schabbe 30A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie C, nummer 0102V

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022031730 – O/2022/54, Kathy Vandendriessche voor plaatsen van een omheining, gelegen Ter Schabbe 30A, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022031730

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een omheining

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 30A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0102/00V000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Kathy Vandendriessche 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022031730
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2022034209 – O/2022/58, voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Vichteplaats 23, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:6e afdeling, sectie B, nummer 0096E 7

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022034209 – O/2022/58, Pieter Vandenberghe voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Vichteplaats 23, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022034209

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 23, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0096/00E007

          Naam van de aanvrager of exploitant: Pieter Vandenberghe 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022034209
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

           

        • Beslissing project OMV_2022044965 – O/2022/84, voor gevels isoleren en afwerking in crepi, gelegen Beukenhofstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0346T11.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022044965 – O/2022/84, Sari Dhaenens voor gevels isoleren en afwerking in crepi, gelegen Beukenhofstraat 12, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022044965

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gevels isoleren + crepi afwerking

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00T011

          Naam van de aanvrager of exploitant: Sari Dhaenens 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022044965
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021188313 – O/2021/331 voor verkaveling van 3 loten, gelegen Pastoor Verrieststraat 75, 77 en 79 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 805P.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021188313 – O/2021/331 Aline Tack en Louis Tack, Wafelstraat 5 8540 Deerlijk en Abeelstraat 3 8570 Ingooigem, voor verkaveling van 3 loten, gelegen Pastoor Verrieststraat 75, 77 en 79 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 805P.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021188313

          Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling van 3 loten

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 75, 77 en 79 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 805P.

          Naam van de aanvrager of exploitant: Aline Tack en Louis Tack 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021188313
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2022033211 – O/2022/67 voor verbouwen woning, gelegen Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194C, 0194D en 0192.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022033211 – O/2022/67 voor verbouwen woning, gelegen Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194C, 0194D en 0192.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022033211

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194C, 0194D en 0192.

          Naam van de aanvrager of exploitant: VDT Projects - Michiel Taelman 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022033211
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2022040190 – O/2022/72 voor bouwen van een woning, gelegen Varentstraat 6B 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194D en 0194C.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022040190 – O/2022/72 voor bouwen van een woning, gelegen Varentstraat 6B 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194D en 0194C.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040190

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen Varentstraat 6B 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194D en 0194C.

          Naam van de aanvrager of exploitant: VDT Projects - Michiel Taelman 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022040190
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

      • Zorg en welzijn

        • verlenging van uw samenwerking Hartveilig

          Ter kennis genomen

          Het college neemt er kennis van  dat dat het Rode Kruis de einddatum voor de samenwerking rond Hartveilig automatisch verlengt tot eind 2022.  

    • Geen lid voor bevoegdheid gedefinieerd

      • Sociale huisvesting

        • Ter beschikking stellen van gemeentelijke infrastructuur voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne

          Goedgekeurd

          Het college beslist om het Bronnenhuis en de (vroegere) conciërgewoning ter beschikking te stellen van het OCMW en dit in functie van de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Alle modaliteiten m.b.t. het ter beschikking stellen en toewijzen van de woningen, bezettingsvergoeding, enz. gebeuren naar analogie van de LOI- en de doorgangswoningen via en door het BCSD. 

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessie

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.

    • Degroote Louis, Eerste schepen

      • Erediensten

        • Kerkfabriek Sint-Antonius: kennisname notulen zitting van 22 april 2022

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 22 april 2022 van de kerkfabriek Sint-Antonius.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Jeugd

        • Mogelijkheid tot samen studeren - antennepunt Vichte

          Goedgekeurd

          Het college beslist opnieuw een stille studeerplek voor de blokperiode van 23 mei tot en met 24 juni telkens van 8u30 tot 18u te organiseren, deze keer in het antennepunt te Vichte. Studenten kunnen er iedere dag terecht van 8u30 tot 18u.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Feestelijkheden

        • Ommegang Vichte – 2 en 3 juli 2022 - uitnodiging snoepkraam voor innemen standplaats

          Goedgekeurd

          De uitbaatster van een snoepkraam wordt uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Ommegang Vichte 2022 – 2 en 3 juli 2022.

        • Kermis Vichte – 17 tem 20 september 2022 - uitnodiging snoepkraam voor innemen standplaats

          Goedgekeurd

          De uitbaatster van een snoepkraam wordt uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Kermis Vichte - 17 tem 20 september 2022.

        • Kermis Anzegem – 2 tem 5 september 2022 - uitnodiging snoepkraam voor innemen standplaats

          Goedgekeurd

          De uitbaatster van een snoepkraam wordt uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Kermis Anzegem.

        • Kermis Tiegem – 16 tem 18 september 2022 - uitnodiging snoepkraam voor innemen standplaats

          Goedgekeurd

          De uitbaatster van een snoepkraam is uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Kermis Tiegem.

      • Administratieve organisatie

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 9 mei 2022 tot en met zondag 15 mei 2022.

        • Inzage

          Ter kennis genomen

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.

      • Personeel

        • Kennisname inzet wijkwerker technisch assistent

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis dat er een wijkwerker wordt ingezet als technisch assistent.

        • Aanstelling vrijwilliger - logistieke ondersteuning gemeentelijke recepties

          Goedgekeurd

          Het college stelt een vrijwilliger aan als logistiek medewerker gemeentelijke recepties om te helpen op diverse recepties.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Ter kennis genomen

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • D-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Openbare werken

        • Bepijling - 3de Rondom Grijsloke - 29 mei 2022 - Dwars door Grijsloke in samenwerking met De Textieltrekkers

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw Dwars door Grijsloke in samenwerking met De Textieltrekkers en geeft toelating voor de bepijling voor de wandeltocht 3de Rondom Grijsloke op zondag 29 mei 2022.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Omgeving

        • Kennisname pop-up belevingslogie Fons

          Goedgekeurd

          Het gemeentebestuur neemt kennis van de pop-up belevingslogie Fons.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van RVB Leiedal van 22 april 2022.

      • Personeel

        • Stakingsaanzegging ACOD 31 mei 2022

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD op 13 mei 2022.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Teksten Aktiv juni

          Ter kennis genomen

          Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv juni 2022.

        • Wegwijsbrochure Inforegio Anzegem

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de wegwijsbrochure voor Anzegem via Inforegio.

        • Virtuele rondleiding Gemeentepunt

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de virtuele rondleiding in het Gemeentepunt. Deze wordt op de website geplaatst.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgevingsdossiers

        • 2e Openbaar onderzoek project OMV_2021177778 – O/2021/318 voor bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes, gelegen Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021177778 – O/2021/318 Maes Concept (Rino Maes), Stientjesstraat 43 8570 Anzegem voor bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes, gelegen Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021177778

          Periode openbaar onderzoek: 20 mei 2022 tot en met 18 juni 2022 (2e keer)

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.

          Naam van de aanvrager of exploitant: MAES CONCEPT (Rino Maes)

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021177778) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Aktename melding -OMV_2022058706 - 2022/107, Plaatsen van een veranda gelegen te Vichtsesteenweg 63, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, 502N.

          Goedgekeurd

          Het college neemt akte van het omgevingsproject OMV_2022058706 - O2022/107, Camille Detavernier voor Plaatsen van een veranda gelegen te Vichtsesteenweg 63, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, 502N

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp:  Plaatsen van een veranda

          Referentie omgevingsloket: OMV_2022058706

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Vichtsesteenweg 63, 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Camille Detavernier

          De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt:  De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres: 

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

           

          Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

           

          Beroepsmogelijkheid

          U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

          Raad voor Vergunningsbetwistingen

          p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

          Koning Albert II-laan 35 bus 81

          1030 Brussel

           

          U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

          Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

          U bent een rolrecht verschuldigd van:

          -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

          -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

           

          U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

          Meer info

          De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

          -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

          -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

          -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

          Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022066761 – O/2022/118 voor het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine, gelegen hoek Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0245G.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022066761 – O/2022/118 Intercommunale Leiedal, President Kennedypark 10 8500 Kortrijk, voor het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine, gelegen hoek Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0245G.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: Plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine (klasse 3).

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022066761

          Periode openbaar onderzoek: 18 mei 2022 tot en met 16 juni 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: Plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine (klasse 3).

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: hoek Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Intercommunale Leiedal

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022066761) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Adviesvragen project OMV_2022053079 – O/2022/98 voor bouwen van een tuinhuis, gelegen sportterreinen Vichte - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0336M3.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2022053079 – O/2022/98 voor bouwen van een tuinhuis, gelegen sportterreinen Vichte - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0336M3.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022049464 – O/2022/100 voor verbouwen woning, gelegen Vichtsesteenweg 57 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0502B2.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022049464 – O/2022/100 Jan Vande Casteele en Jolien Saelens, Vichtsesteenweg 57 8570 Anzegem, voor verbouwen woning, gelegen Vichtsesteenweg 57 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0502B2.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen woning.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022049464

          Periode openbaar onderzoek: 23 mei 2022 tot en met 21 juni 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 57 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Vande Casteele Jan en Saelens Jolien

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022049464) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022038745 – O/2022/68 voor wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units (regularisatie), gelegen Beukenhofstraat 138 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0594B en 0594A.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022038745 – O/2022/68 Hertsens Immo, Hogenakkerhoekstraat 2 9150 Kruibeke, voor wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units (regularisatie), gelegen Beukenhofstraat 138 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0594B en 0594A.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units (regularisatie).

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022038745

          Periode openbaar onderzoek: 23 mei 2022 tot en met 21 juni 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 138 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0594B en 0594A.

          Naam van de aanvrager of exploitant: Hertsens Immo

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022038745) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2022025781 – O/2022/60 voor verbouwing + uitbreiding gezinswoning, gelegen Dompelstraat 1 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0806 E.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022025781 – O/2022/60 Peter De Pourcq, Dompelstraat 1 8570 Anzegem, voor verbouwing + uitbreiding gezinswoning, gelegen Dompelstraat 1 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0806E.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwing + uitbreiding gezinswoning.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022025781

          Periode openbaar onderzoek: 23 mei 2022 tot en met 21 juni 2022

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwing + uitbreiding gezinswoning.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Dompelstraat 1 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: De Pourcq Peter

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022025781) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Evaluatie Omgevingsaanvraag project 2022059928 - 2022/113 - bouwen van een tuinberging

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de niet rechtsgeldigheid van de melding van het project 2022059928 – 2022/113 - melding stedenbouwkundige handelingen: bouwen van een tuinberging.

        • Kennisgeving beslissing omgevingsvergunning - Project OMV_2022024598 - Aanleggen van overstromingsgebied en openleggen Walbeek - Kolstraat, 8573 Anzegem

          Ter kennis genomen

          De deputatie van de provincie West-Vlaanderen verleent omgevingsvergunning  voor volgend project: 

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022024598 (2022/59)
          Voorwerp van de aanvraag:  Aanleggen van overstromingsgebied en openleggen Walbeek (stedenbouwkundige handelingen en  vegetatiewijziging)
          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kolstraat, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 5e afdeling, sectie A, percelen 774A, 775A en 773A
          Naam van de aanvrager:  provincie West-Vlaanderen
          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Beroepsmogelijkheden:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:

          Departement Omgeving - afdeling GOP
          Koning Albert II-laan 20, bus 8
          1000 Brussel

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2022024598
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter