Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 11 mei 2022 wordt goedgekeurd.
Het college beslist logistieke en financiële tussenkomst te verlenen n.a.v. de uitdiensttreding van diverse brandweerlieden.
Het college neemt kennis van de besluitenlijst politieraad 19 april 2022.
Het college beslist ondernemers uit te nodigen deel te nemen aan de plaatsingsprocedure om tegen de vastgestelde limietdatum en -uur een offerte in te dienen.
Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.
Het college behandelt een aanvraag tot gebruik van de pompinstallatie GOG Maalbeek.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties lichtplan (studiewerk t.e.m. 31/03/2022) i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project tijdelijke invulling site Escolys' goed.
Het college keurt schuldvordering 5 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - sleutelplan” goed.
Het college keurt schuldvordering 5 voor de opdracht “Studieopdracht - Tijdelijke invulling site nieuw Gemeentepunt - brandbeveiliging en camerabewaking” goed.
Het college kent 50 euro toe aan de organisatie VZW Bedevaart naar de graven aan de Ijzer, naar analogie met voorgaande jaren.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 3 mei 2022 van de kerkfabriek Sint-Mattheus.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
De verdeelsleutel voor het betalen van de nutsvoorzieningen in lokaal De Wortel werd bepaald alsook het forfaitaire bedrag te betalen door KLJ TieKaKeWa.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
De financieel directeur is in volle onafhankelijkheid verantwoordelijk voor de inning van de ontvangsten. Het college van burgemeester en schepenen viseert het dwangbevel en verklaart het uitvoerbaar waardoor de financieel directeur het kan uitvaardigen.
Het college geeft toelating voor het organiseren van een rommelmarkt op de parking van het Gemeentepunt, Heirbaan 73 op zaterdag 25 juni 2022 en voorziet een tijdelijk verkeersreglement.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het wijzigen van de haaientanden in de Nieuwpoortstraat-Landergemstraat in een stoplijn, plaatsen van een stopbord B5 met onderbord fietsers M1 en aan de uitrit van het containerpark haaientanden en een voorrangsbord B1 met onderbord M9.
Het college stelt een aanvullend verkeersreglement vast strekkende tot het aanpassen van een minder mobiele parkeerplaats en invoeren van zoen-en-vroem-zone aan Leefschool het Groene Poortje in de Groeningestraat.
Het college geeft toelating aan de uitbater van café Den Breugel voor het uitbaten van een terras op openbaar domein, inclusief het afsluiten van een deel van Vichteplaats en het opheffen van het eenrichtingsverkeer op Vichteplaats, vanaf het kruispunt met de Kerkdreef tot aan Vichteplaats 34 tot en met 30 september 2022 en voorziet een tijdelijk verkeersreglement.
Aan SV Ingooigem wordt ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan in 2022 van de vereniging en de organisatie van een feest op 11 juni 2022 een tussenkomst van 250 euro + receptie (of tussenkomst van 2 euro per deelnemer in eigen receptie) toegekend met een max. van 200 euro.
Het college neemt er kennis van dat:
- stad Kortrijk gedagvaard werd door Celesta NV met het oog op gedeeltelijke ontbinding van de overeenkomst en tot betaling van een schadevergoeding.
- meester Dirk Van Heuven (Publius) aangesteld werd om de belangen van stad Kortrijk te behartigen.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de functie van deeltijds schoonmaker/schoonmaakster.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 17 mei 2022.
Het college stelt een voltijdse stafmedewerker (Cultuur-Toerisme) aan voor onbepaalde duur.
Het college stelt de selectieprocedure en- jury vast voor een voltijdse, contractuele (onbepaalde duur) coördinator ICT en GIS (A1-3 of B4-5) via aanwerving.
Het college verklaart de halftijdse, contractuele functie van bediende-BKO vacant voor onbepaalde duur en vult deze direct in via de werfreserve.
Het college stelt de selectieprocedure en -jury vast voor de halftijdse, contractuele functie (onbepaalde duur) van Personeelsdeskundige (B1-3) via aanwerving en bevordering.
Het college van burgemeester en schepenen keuren het voorstel om I-Active te configureren met Mijn Burgerprofiel goed.
Het schepencollege beslist om in te stappen op de nieuwe app van de Vlaamse Overheid: 'Mijn Burgerprofiel'.
Alle huur- en onderhoudscontracten met Canon Belgium nv voor fotokopiemachines lopen ten einde in 2023. Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen om alle bestaande toestellen te vernieuwen en twee bijkomende toestellen te huren via het raamcontract van stad Kortrijk.
Het college beslist om de landbouwers aan te schrijven met de mogelijkheid om landbouwfolies aan te bieden volgens optie 2.
Het college schrapt vijf panden uit het gemeentelijk register van leegstand.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van een melding van niet vergunningsplichtige werkzaamheden aan een beschermd stads- of dorpsgezicht
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2021159847 - 2021/280 - functiewijziging landbouwloods naar opslagloods - Hoogkouter 1A - 8573 Anzegem in de beroepsprocedure aan de deputatie.
Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 1 juli 2022.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022036697 – O/2022/65, Nele Christiaens Reinboud Bral voor wijzigen van bestaande dakconstructie, gelegen Oostdorp 2, 8573 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022036697
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: wijzigen van bestaande dakconstructie
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oostdorp 2, 8573 Anzegem - kadastraal bekend: 34037B0782/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Nele ChristiaensReinboud Bral
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022036697
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022011578 – O/2022/43, Gerard Vandenbogaerde voor verkaveling van een grond in 3 loten voor woningbouw, gelegen Otegemstraat 7A, 7B, 7C , 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022011578
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verkaveling van een grond in 3 loten voor woningbouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Otegemstraat 7A, 7B, 7C , 8570 Anzegem 6e afdeling, sectie B, nummer 0137W 2 .
Naam van de aanvrager of exploitant: Gerard Vandenbogaerde
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022011578
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022031730 – O/2022/54, Kathy Vandendriessche voor plaatsen van een omheining, gelegen Ter Schabbe 30A, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022031730
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een omheining
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Ter Schabbe 30A, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0102/00V000
Naam van de aanvrager of exploitant: Kathy Vandendriessche
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022031730
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022034209 – O/2022/58, Pieter Vandenberghe voor bouwen van een tuinhuis, gelegen Vichteplaats 23, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022034209
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een tuinhuis
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichteplaats 23, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0096/00E007
Naam van de aanvrager of exploitant: Pieter Vandenberghe
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022034209
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022044965 – O/2022/84, Sari Dhaenens voor gevels isoleren en afwerking in crepi, gelegen Beukenhofstraat 12, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022044965
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: gevels isoleren + crepi afwerking
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 12, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0346/00T011
Naam van de aanvrager of exploitant: Sari Dhaenens
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Gelieve een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022044965
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021188313 – O/2021/331 Aline Tack en Louis Tack, Wafelstraat 5 8540 Deerlijk en Abeelstraat 3 8570 Ingooigem, voor verkaveling van 3 loten, gelegen Pastoor Verrieststraat 75, 77 en 79 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 805P.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021188313
Voorwerp van de aanvraag: Het verkavelen van gronden, kort samengevat: verkaveling van 3 loten
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 75, 77 en 79 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nummer 805P.
Naam van de aanvrager of exploitant: Aline Tack en Louis Tack
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2021188313
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022033211 – O/2022/67 voor verbouwen woning, gelegen Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194C, 0194D en 0192.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022033211
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Varentstraat 8 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194C, 0194D en 0192.
Naam van de aanvrager of exploitant: VDT Projects - Michiel Taelman
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022033211
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022040190 – O/2022/72 voor bouwen van een woning, gelegen Varentstraat 6B 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194D en 0194C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022040190
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een woning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: gelegen Varentstraat 6B 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 4e afdeling (Kaster), sectie B, nrs. 0194D en 0194C.
Naam van de aanvrager of exploitant: VDT Projects - Michiel Taelman
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022040190
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt er kennis van dat dat het Rode Kruis de einddatum voor de samenwerking rond Hartveilig automatisch verlengt tot eind 2022.
Het college beslist om het Bronnenhuis en de (vroegere) conciërgewoning ter beschikking te stellen van het OCMW en dit in functie van de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Alle modaliteiten m.b.t. het ter beschikking stellen en toewijzen van de woningen, bezettingsvergoeding, enz. gebeuren naar analogie van de LOI- en de doorgangswoningen via en door het BCSD.
Het college keurt de aankoop concessie op de begraafplaatsen goed.
Het college neemt kennis van de notulen van de kerkraad van 22 april 2022 van de kerkfabriek Sint-Antonius.
Het college beslist opnieuw een stille studeerplek voor de blokperiode van 23 mei tot en met 24 juni telkens van 8u30 tot 18u te organiseren, deze keer in het antennepunt te Vichte. Studenten kunnen er iedere dag terecht van 8u30 tot 18u.
De uitbaatster van een snoepkraam wordt uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Ommegang Vichte 2022 – 2 en 3 juli 2022.
De uitbaatster van een snoepkraam wordt uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Kermis Vichte - 17 tem 20 september 2022.
De uitbaatster van een snoepkraam wordt uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Kermis Anzegem.
De uitbaatster van een snoepkraam is uitgenodigd voor het innemen van een standplaats op de Kermis Tiegem.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 9 mei 2022 tot en met zondag 15 mei 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis dat er een wijkwerker wordt ingezet als technisch assistent.
Het college stelt een vrijwilliger aan als logistiek medewerker gemeentelijke recepties om te helpen op diverse recepties.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college neemt kennis van de aanvraag van vzw Dwars door Grijsloke in samenwerking met De Textieltrekkers en geeft toelating voor de bepijling voor de wandeltocht 3de Rondom Grijsloke op zondag 29 mei 2022.
Het gemeentebestuur neemt kennis van de pop-up belevingslogie Fons.
Het college neemt kennis van RVB Leiedal van 22 april 2022.
Het college neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD op 13 mei 2022.
Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv juni 2022.
Het college neemt kennis van de wegwijsbrochure voor Anzegem via Inforegio.
Het college neemt kennis van de virtuele rondleiding in het Gemeentepunt. Deze wordt op de website geplaatst.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021177778 – O/2021/318 Maes Concept (Rino Maes), Stientjesstraat 43 8570 Anzegem voor bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes, gelegen Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021177778
Periode openbaar onderzoek: 20 mei 2022 tot en met 18 juni 2022 (2e keer)
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een meergezinswoning met 4 commerciële ruimtes.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kerkstraat 8-16 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie C, nrs. 4R, 4W, 9A, 5D, 10G, 2P, deel 2M.
Naam van de aanvrager of exploitant: MAES CONCEPT (Rino Maes)
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021177778) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt akte van het omgevingsproject OMV_2022058706 - O2022/107, Camille Detavernier voor Plaatsen van een veranda gelegen te Vichtsesteenweg 63, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, 502N
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Plaatsen van een veranda
Referentie omgevingsloket: OMV_2022058706
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Plaatsen van een veranda
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag Vichtsesteenweg 63, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Camille Detavernier
De overheid die de akte heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de meldingsakte ter inzage ligt: De cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de meldingsakte ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen deze meldingsakte een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022066761 – O/2022/118 Intercommunale Leiedal, President Kennedypark 10 8500 Kortrijk, voor het plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine, gelegen hoek Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie A, nummer 0245G.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA met als onderwerp: Plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine (klasse 3).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022066761
Periode openbaar onderzoek: 18 mei 2022 tot en met 16 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: Plaatsen van een geprefabriceerde betonnen warmtecabine en private middenspanningscabine (klasse 3).
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: hoek Vichtsesteenweg/ Razenheedstraat 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Intercommunale Leiedal
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022066761) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject OMV_2022053079 – O/2022/98 voor bouwen van een tuinhuis, gelegen sportterreinen Vichte - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie A, nummer 0336M3.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022049464 – O/2022/100 Jan Vande Casteele en Jolien Saelens, Vichtsesteenweg 57 8570 Anzegem, voor verbouwen woning, gelegen Vichtsesteenweg 57 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0502B2.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen woning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022049464
Periode openbaar onderzoek: 23 mei 2022 tot en met 21 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwen woning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg 57 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Vande Casteele Jan en Saelens Jolien
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022049464) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022038745 – O/2022/68 Hertsens Immo, Hogenakkerhoekstraat 2 9150 Kruibeke, voor wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units (regularisatie), gelegen Beukenhofstraat 138 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0594B en 0594A.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units (regularisatie).
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022038745
Periode openbaar onderzoek: 23 mei 2022 tot en met 21 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: wijziging gevelzicht bestaande loods + indeling in meerdere units.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 138 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0594B en 0594A.
Naam van de aanvrager of exploitant: Hertsens Immo
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022038745) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022025781 – O/2022/60 Peter De Pourcq, Dompelstraat 1 8570 Anzegem, voor verbouwing + uitbreiding gezinswoning, gelegen Dompelstraat 1 – 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nummer 0806E.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwing + uitbreiding gezinswoning.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022025781
Periode openbaar onderzoek: 23 mei 2022 tot en met 21 juni 2022
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: verbouwing + uitbreiding gezinswoning.
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Dompelstraat 1 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: De Pourcq Peter
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022025781) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de niet rechtsgeldigheid van de melding van het project 2022059928 – 2022/113 - melding stedenbouwkundige handelingen: bouwen van een tuinberging.
De deputatie van de provincie West-Vlaanderen verleent omgevingsvergunning voor volgend project:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022024598 (2022/59)
Voorwerp van de aanvraag: Aanleggen van overstromingsgebied en openleggen Walbeek (stedenbouwkundige handelingen en vegetatiewijziging)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Kolstraat, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 5e afdeling, sectie A, percelen 774A, 775A en 773A
Naam van de aanvrager: provincie West-Vlaanderen
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Beroepsmogelijkheden:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:
Departement Omgeving - afdeling GOP
Koning Albert II-laan 20, bus 8
1000 Brussel
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022024598
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter