Terug
Gepubliceerd op 08/07/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

wo 30/06/2021 - 16:15 raadzaal van het hoofdgemeentehuis, de Vierschaar 1 te Anzegem
  • Verslagen

    • Goedkeuring verslag zitting 23 juni 2021

      Goedgekeurd

      Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 23 juni 2021 wordt goedgekeurd.

  • A-punt

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Energie en nutsleidingen

        • Vlaams lokaal energie- en klimaatpact

          Goedgekeurd

          Het college beslist principieel deel te nemen aan het Vlaams lokaal energie- en klimaatpact.

  • B-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Handhaving

        • coronamaatregelen

          Goedgekeurd

          Het college evalueert week na week de coronamaatregelen en toetst er de overgemaakte aanvragen voor evenementen aan.

      • Gemeenteraad

        • Vaststellen gemeenteraadsagenda 13 juli 2021

          Goedgekeurd

          De voorzitter van de gemeenteraad stelt de ontwerpagenda voor aan het college die deze vaststelt.

      • Openbare werken

        • Asfalteringswerken op diverse locaties 2021 - Goedkeuring gunning en aanvangsdatum

          Goedgekeurd

          De opdracht wordt, na openbare procedure, toegekend aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de prijs) en de aanvangsdatum vastgesteld.

      • Groenonderhoud- en parken

        • Verslag boomcontrole 2021

          Goedgekeurd

           Het college neemt kennis van de nota met het nazicht van de bomen en gaat akkoord met de voorgestelde acties.

    • Delrue Johan, Eerste schepen

      • Patrimonium

        • Bekaertplein : aanvraag inrichting speelplein/verfraaiing in zone waterpartij

          Goedgekeurd

          Het college beslist niet in te gaan op de vraag om in de waterpartij aan de nieuwe appartementen op het Bekaertplein speeltuigen of bloembakken te voorzien.

        • Vernieuwen buitenschrijnwerk en maken bijkomende nooduitgang Sint-Stefanuskerk - proces-verbaal definitieve oplevering

          Goedgekeurd

          Het college keurt het proces-verbaal van definitieve oplevering van de opdracht “Vernieuwen buitenschrijnwerk en maken bijkomende nooduitgang Sint-Stefanuskerk” goed.

      • Financiën

        • Invorderingen/bestelbonnen

          Goedgekeurd

          Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • (Buitenschoolse) kinderopvang

        • Selectieve compensatie regeling, kleurcode geel, mondmaskers en social distancing tijdens de maanden juli en augustus 2021

          Goedgekeurd

          De buitenschoolse Kinderopvang past de selectieve compensatieregeling toe tijdens de maanden juli en augustus. De jokers en toeslagen worden toegepast zoals opgenomen in het huishoudelijk reglement vanaf 9 augustus. De eerste opvangdag is maandag 16 augustus na de collectieve sluiting. De ouders worden via mail op de hoogte gebracht begin juli ivm toepassen van het inschrijfbeleid. Voor de collectieve sluiting wordt er nog eens een herinnering naar de ouders gestuurd. 

        • Opvang Vlaanderen - nieuw programma kinderopvang

          Goedgekeurd

          Anzegem heeft zich aangemeld als lokaal loket kinderopvang.  In de zoektocht naar kinderopvang biedt het kinderopvangprogramma opvang Vlaanderen een heel gebruiksvriendelijke ondersteuning aan aan ouders en kinderopvanginitiatieven.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Zomervakantie 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van volgende zomervakantiekampen op het grondgebied van de gemeente Anzegem met organisatie van vuurschaalsessies.

      • Personeel

        • Kennisgeving van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 29 juni 2021.

        • Verlofregeling BKO - sluiting 12 november

          Goedgekeurd

          Het college besluit op 12 november 2021 de BKO te sluiten.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Burgerlijke stand en Burgerzaken

        • Openbaarheid van bestuur - Faciliteiten dienstverlening Burgerzaken.

          Goedgekeurd

          Een burger vraagt inzage in de akten burgerlijke stand in het kader van een onderzoek en het college formuleert een antwoord.

      • Afval en recyclageparken

        • Sluikstorten

          Goedgekeurd

          Het college rekent een boete aan voor sluikstorten.

      • Mobiliteit en verkeersveiligheid

        • fietsroutenetwerk naar Escolys - aanbrengen blauwe lijn

          Goedgekeurd

          In het kader van de uitwerking van een fietsroutenetwerk naar Escolys, beslist het college om een blauwe streep te schilderen in het midden van de wegen van het fietsroutenetwerk naar Escolys. 

        • Werkgroep vervoerregioraad 3 juni - insteek

          Goedgekeurd

          Het college beslist een aantal insteken mee te geven aan de werkgroep van de vervoerregio. 

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Splitsing van percelen

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

        • Schrapping risicogronden Borreberg

          Goedgekeurd

          Het college gaat over tot schrapping percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

        • Schrapping risicogronden Grote Leiestraat 3-5-7-9

          Goedgekeurd

          Het college gaat over tot schrapping percelen uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

        • Schrapping risicogrond Hoekstraat 19

          Goedgekeurd

          Het college gaat over tot schrapping perceel uit de gemeentelijke inventaris van risicogronden (percelen met vergunning met activiteiten met een verhoogd risico op bodemverontreiniging) op basis van de gemotiveerde verklaring van een erkend bodemsaneringsdeskundige.

        • Splitsing van percelen

          Goedgekeurd

          Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.

      • Omgevingsdossiers

        • Beslissing project OMV_2021066553 – O/2021/115, voor regularisatie carport en tuinhuis, gelegen Morgenzon 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:3e afdeling, sectie B, nummer 0237W

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021066553 – O/2021/115, Jasmine Irène Maiheu voor regularisatie carport en tuinhuis, gelegen Morgenzon 6, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021066553

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: regularisatie carport en tuinhuis

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Morgenzon 6, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0237/00W000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Jasmine Irène Maiheu 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021066553
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015

        • Beslissing project OMV_2021053065 – O/2021/95, voor bouwen van een garage en rooien van een boom, gelegen Beukenhofstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 6e afdeling, sectie B, nummer 0275E 9

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021053065 – O/2021/95, Sander Vermeiren voor bouwen van een garage en rooien van een boom, gelegen Beukenhofstraat 31, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021053065

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een garage en rooien van een boom

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 31, 8570 AnzegemBeukenhofstraat 31, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0275/00E009

          Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Vermeiren 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021053065
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021099735 – O/2021/170, voor aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Heuntjesstraat 22, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie C, nummer 0216P

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021099735 – O/2021/170, Christophe Vanherzeele voor aanbrengen van gevelbekleding, gelegen Heuntjesstraat 22, 8570 Anzegem.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021099735

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van gevelbekleding

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heuntjesstraat 22, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0216/00P000

          Naam van de aanvrager of exploitant: Christophe Vanherzeele 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021099735
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021037766 – O/2021/73 voor meergezinswoning met afzonderlijke garages, gelegen Oudenaardestraat 80 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte) sectie B, nrs. 0068Y en 0068W.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het OMV_2021037766 – O/2021/73 DEVO-INVEST voor meergezinswoning met afzonderlijke garages, gelegen Oudenaardestraat 80 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte) sectie B, nrs. 0068Y en 0068W. 

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021037766

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Meergezinswoning met afzonderlijke garages.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 80, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0068/00Y00034038B0068/00W000

          Naam van de aanvrager of exploitant: DEVO-INVEST (Lambrecht Frederik)

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021037766
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021005257 – O/2021/8, voor herinrichten van de voortuin, aanleggen van verharding, voorzien van reclamezuilen en herbestemming verdieping bijgebouw, gelegen Grote Leiestraat 108, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie B, nummer 0064T2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV project OMV_2021005257 – O/2021/8 Kathleen Vanderbeken, Grote Leiestraat 108 8570 Anzegem voor herinrichten van de voortuin, aanleggen van verharding, voorzien van reclamezuilen en herbestemming verdieping bijgebouw, gelegen Grote Leiestraat 108, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1ste afdeling, sectie B, nummer 0064T2.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021005257

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herinrichten van de voortuin, aanleggen van verharding, voorzien van reclamezuilen en herbestemming verdieping bijgebouw.

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 108, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0064/00T002

          Naam van de aanvrager of exploitant: Kathleen Vanderbeken 

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021005257
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2021061744 – O/2021/112 voor bouwen van een loods met kantoorruimte en exploiteren van een klasse 3 inrichting (warmtepomp), gelegen Lendedreef 66 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0168G2.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2021061744 – O/2021/112 Candy and Snack Service, Oostrozebekestraat 261 8760 Meulebeke voor bouwen van een loods met kantoorruimte en exploiteren van een klasse 3 inrichting (warmtepomp), gelegen Lendedreef 66 - 8570 Anzegem - kadastraal gekend: Afdeling ANZEGEM 6 AFD (VICHTE), sectie A, nummer 0168G2.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021061744

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: bouwen van een loods met kantoorruimte - exploiteren van een klasse 3 inrichting (warmtepomp).

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 66, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0168/00G002.

          Naam van de aanvrager of exploitant: Candy and Snack Service

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021061744
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

        • Beslissing project OMV_2020172801 – O/2020/337, voor bouwen van 2 eengezinswoningen na slopen van bestaande bebouwing, gelegen Ingooigemplaats 46-48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie B, nummers 0738G en 0738K - aangepast inplantingsplan

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het aangepaste inplantingsplan in het omgevingsdossier OMV2020172801 – O/2020/337, voor bouwen van 2 eengezinswoningen na slopen van bestaande bebouwing, gelegen Ingooigemplaats 46-48, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3de afdeling, sectie B, nummers 0738G en 0738K.

        • Beslissing project OMV_2021073815 – O/2021/128 voor bouwen van 3 woningen in groepswoningbouw, gelegen Korte Winterstraat - kadastraal bekend: ANZEGEM 1 AFD, sectie F, nummer 0860C.

          Goedgekeurd

          Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject project OMV_2021073815 – O/2021/128 Bouwonderneming Deprez, voor bouwen van 3 woningen in groepswoningbouw, gelegen Korte Winterstraat - kadastraal bekend: ANZEGEM 1 AFD, sectie F, nummer 0860C.

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021073815

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 3 woningen in groepswoningbouw. 

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag:  Korte Winterstraat - kadastraal bekend: 34002F0860/00C000.

          Naam van de aanvrager of exploitant: Bouwonderneming Deprez

          De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

          De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

          Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

          Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

          Koning Leopold III-laan 41

          8200 Brugge

          Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

          Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

          Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

          Vermeld in het beroepschrift het volgende:
          - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
          - de volgende referentie: Project OMV_2021073815
          - de redenen waarom je beroep aantekent;
          - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
          - of je gehoord wenst te worden.

          Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

          De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

      • Zorg en welzijn

        • Overeenkomst vaccinatiecentrum Waregem Expo

          Goedgekeurd

           

          N.a.v. de verlenging van de werking van de vaccinatiecentra tot half oktober door de Vlaamse regering wordt een nieuwe overeenkomst afgesloten met Waregem Expo. 

          Voor de maand augustus wordt er verder gewerkt aan de voorwaarden van de huidige overeenkomst om vervolgens vanaf 1 september te werken met een huurtarief expo van € 833,33 per effectieve vaccinatie dag en een huurtarief voor alle materiaal en inrichting van € 428,28 + BTW eveneens per effectieve vaccinatie dag. 

          Aangezien Waregem de penhoudende gemeente is, gebeurt de formele goedkeuring van de overeenkomst via de gemeenteraad van Waregem. 

  • C-punt

    • Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

      • Begraafplaatsen

        • Aankoop concessie

          Goedgekeurd

          Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Inzagerecht gevraagd door NVA.

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

        • Kennisname burgemeesterbesluiten

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 21 juni 2021 tot en met zondag 27 juni 2021.

        • Inzagerecht gevraagd door CD&V-Eendracht

          Goedgekeurd

          Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Van deze opvraging wordt kennis genomen en toelating verleend door het college.

      • Personeel

        • Aanstelling vrijwilligers – Monitoren speelpleinwerking en/of jeugdactiviteiten Buddy zomerwerking 2021

          Goedgekeurd

          De Jeugddienst organiseert jaarlijks tijdens de schoolvakanties en op sommige woensdagnamiddagen de meest uiteenlopende jeugdactiviteiten voor kleuters en lager schoolgaande kinderen uit Anzegem. Hiervoor wordt er beroep gedaan op monitoren die als vrijwilliger worden aangesteld. 

      • Onderwijs

        • Kennisname verslag ABOC 21 juni 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag ABOC van 21 juni 2021.

    • Vandererven Christophe, Vierde schepen

      • Communicatie & inspraak

        • Persberichten

          Goedgekeurd

          Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • D-punt

    • Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

      • Toerisme

        • Kennisname nieuw logo dienst Toerisme

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het nieuwe logo van de dienst Toerisme en keurt het goed.

      • Jeugd

        • Project Kzitermee

          Goedgekeurd

          Het project Kzitermee, uitgebouwd door Logo Leieland, werd opgestart om het mentaal welbevinden bij jongeren bespreekbaar te maken.  Ook Anzegem heeft enkele acties ondernomen om het project kenbaar te maken bij de jongeren.

    • Desmet Anja, Derde schepen

      • Administratieve organisatie

        • Verslagen intergemeentelijke samenwerkingsverbanden

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van jaarverslag 2020 van TMVW en verslag RVB Leiedal van 11 juni 2021.

      • Personeel

        • Aanpassing van het bedrag van de kilometervergoeding bij dienstverplaatsingen (01.07.2021 - 30.06.2022)

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de aangepaste bedragen van de kilometervergoeding bij dienstverplaatsingen vanaf 1 juli 2021.

        • Jaarlijkse bijeenkomst gemachtigd opzichters/buschauffeurs.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de geplande datum van de jaarlijkse bijeenkomst gemachtigde opzichters.  Dit jaar worden hierop ook de buschauffeurs uitgenodigd.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur omtrent de vraag van een burger tot inzage en ontvangen kopie examenresultaat.

        • Kennisname verslag syndicaal overleg 29 juni 2021

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van het syndicaal overleg van 29 juni 2021.

      • Onderwijs

        • Verslag OCSG - RCSG

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het verslag van OCSG-RCSG van de scholengemeenschap Kadanz van 21 juni 2021.

    • Demets Davy, Vijfde schepen

      • Omgeving

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de voorschriften, het plan en de toelichtingsnota van het BPA nr. 11 Stientjesstraat (1ste ontwerp 1996) en de toelichtingsnota van de wijziging nr. 11A.

        • Openbaarheid van bestuur

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de vergunning, het attest van aanplakking en de bijhorende adviezen in een omgevingsdossier.

      • Omgevingsdossiers

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021080268 – O/2021/135 voor verkaveling van 3 loten - Immo Kor Dupont - Anzegem, gelegen Beukenhofstraat 136 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummers 0223M, 0223N en 0226.

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het project OMV_2021080268 – O/2021/135 Kurt Dupont, doorniksesteenweg 81 bus b7 8500 Kortrijk  

          voor Beukenhofstraat 136 - 8570 Anzegem kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummers 0223M, 0223N en 0226.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Verkaveling van 3 loten

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021080268

          Periode openbaar onderzoek: 30 juni 2021 tot en met 29 juli 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: Verkaveling van 3 loten

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Beukenhofstraat 136 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Kurt Dupont

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021080268) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021095262 – O/2021/160 voor verbouwen eengezinswoning, gelegen Lendedreef 31 - 8570 Anzegem Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0254K

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2021095262 – O/2021/160 An De Praeter voor verbouwen eengezinswoning, gelegen Lendedreef 31 - 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 6de afdeling, sectie A, nummer 0254K.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen eengezinswoning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021095262

          Periode openbaar onderzoek: 5 juli 2021 tot en met 3 augustus 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Lendedreef 31 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: De Praeter An

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021095262) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Openbaar onderzoek project OMV_2021083905 – O/2021/139 voor verbouwen van een eengezinswoning, gelegen Buyckstraat 42 - 8570 Anzegem kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 0988D 2

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject project OMV_2021083905 – O/2021/139 Ellen Lippens en Michael Devijdt, 8570 Anzegem voor Buyckstraat 42 – 8570 Anzegem

          Kadastraal gekend: 1ste afdeling, sectie F, nummer 0988D2.

          Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: verbouwen van een eengezinswoning

          Referentie omgevingsloket: Project OMV_2021083905

          Periode openbaar onderzoek: 5 juli 2021 tot en met 3 augustus 2021

          Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: verbouwen van een eengezinswoning

          Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Buyckstraat 42 8570 Anzegem

          Naam van de aanvrager of exploitant: Lippens Ellen en Devijdt Michael

          De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

          De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

          De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

          Gemeentehuis Anzegem
          De Vierschaar 1 
          8570 Anzegem

          Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
          (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

          Wegens de maatregelen om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen wij om een afspraak te maken voor inzage. Dit kan via het nummer 056 69 44 61.

          De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

          De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2021083905) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

        • Beslissing Deputatie West-Vlaanderen Project OMV_2020141438 – O/2020/320

          Goedgekeurd

          Het college neemt kennis van de beslissing van de deputatie in het omgevingsdossier Project OMV_2020141438 – O/2020/320.

Namens College van burgemeester en schepenen,

Sonja Nuyttens
Algemeen directeur

Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter