Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 26 maart 2024 wordt goedgekeurd.
Het college stelt een datum vast voor de infomarkt voor de weg- en rioleringswerken in de Schaagstraat.
Het college bepaalt de datum voor de infomarkt voor de weg- en rioleringswerken in Mosschaardstraat, Knokstraat, Nieuwenhovestraat en Beekstraat.
Een verkeersboete wordt eenmalig ten laste genomen van het gemeentebestuur gezien de identiteit van de chauffeur onduidelijk is.
Het college formuleert een antwoord op een vraag van een gemeenteraadslid.
Het college keurt vorderingsstaat 17 (februari 2024) voor de opdracht 'Weg- en rioleringswerken in de Waregemstraat' goed.
Het college keurt het proces-verbaal van voorlopige oplevering van fase 1-wegenis op de private verkaveling Stientjesstraat goed.
Het college gunt de opdracht per perceel aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs).
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten, de aankondiging van opdracht op nationaal niveau te publiceren op e-Procurement en keurt de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties bouwcoördinatie van maart 2024 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties architect van maart 2024 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college keurt de schuldvordering van het architectenbureau voor de prestaties interieur architect van maart 2024 i.k.v. de opdracht 'Begeleiding project site nieuw gemeentepunt' goed.
Het college beslist de plaatsingsprocedure te starten, de aankondiging van opdracht op nationaal niveau te publiceren op e-Procurement en keurt de limiettermijn voor het indienen van de kandidaturen goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de schuldvorderingen 1, 2 en 3 voor de opdracht “Studieopdracht - sloop gebouwen Kerkstraat 109-111” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt schuldvordering 1 voor de opdracht “Inrichten theater- en polyvalente zaal Gemeentepunt - plaatsen van metalen ondersteuning dakconstructie en metalen constructie op dak” goed.
Het college van burgemeester en schepenen keurt het meerwerk voor de opdracht “Inrichten theaterzaal in Gemeentepunt - Theatertechnieken - tribune” goed.
Het college keurt het bestek nr. 2024/547 voor het aanstellen op afroep van een veiligheidscoördinator voor opdrachten tot en met 31 december 2025, de raming, de gunningswijze, de uit te nodigen dienstverleners en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college keurt de technische beschrijving met nr. 2024/538, de raming en gunningswijze voor de herstelling en het onderhoud van de sectionaalpoorten van het Gemeentepunt Anzegem goed en gunt de opdracht aan de ondernemer met de economisch meest voordelige weerhouden offerte.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college beslist een openbaar onderzoek te houden betreffende de opheffing van 'het deel van de gemeenteweg (buurtweg nr. 6) ter hoogte van de Bevrijdingslaan 21' , voorlopig vastgesteld door de gemeenteraad in de zitting van 9 april 2024. De beslissing en het ontwerp zullen ter inzage liggen van het publiek van 22 april 2024 tot en met 21 mei 2024 in het gemeentehuis (Cluster Omgeving - dienst Ruimtelijke Ordening) en staan ook ter inzage op de gemeentelijke website: www.anzegem.be. Standpunten, opmerkingen en bezwaren dienen uiterlijk de laatste dag van het openbaar onderzoek toegezonden te worden aan het Gemeentebestuur Anzegem, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, per aangetekende brief, e-mail (stedenbouw@anzegem.be) of afgegeven tegen ontvangstbewijs ten laatste op 21 mei 2024.
Er wordt een financiële steun toegezegd aan KF Ste Cecilia voor de aanwezigheid en vertegenwoordiging Vichte op het initiatief Musikfest in Ommersheim.
Het college hecht goedkeuring aan de uitbreiding van de muziekinstallatie ten behoeve van de dagdagelijkse exploitatie van het zwembad;
Op zaterdag 20 april 2024 vindt het vrijwilligersfeest plaats. Het college stelt, zoals bepaald in het retributiereglement van 14 december 2021, de verkoopprijzen vast.
Het college beslist over het samenvoegen en verdelen van wijken/gebieden over het grondgebied Anzegem voor de provinciale online datatool provincies.incijfers.be.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 2 april 2024.
Het college stelt 1 voltijdse technisch assistent aan voor onbepaalde duur.
Het college legt de selectieprocedure vast voor de halftijdse functie onbepaalde duur van buschauffeur en neemt kennis van de kandidaturen.
Het college verklaart intern 2 deeltijdse functies van schoonmaak vacant voor onbepaalde duur.
Het college beslist een voltijds technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd) vacant te verklaren. Er wordt een werfreserve aangelegd voor de duur van 2 jaar. De selectieprocedure verloopt via Poolstok.
Het college neemt kennis van de tijdige, geldige en volledige kandidaturen voor de deeltijdse functie van administratief medewerker (contractueel - onbepaalde duur - Personeelsdienst en Burgerzaken). Het college legt tevens de selectieprocedure en - jury vast.
Het college stelt een deeltijdse functie van schoonmaak aan voor bepaalde duur via de werfreserve.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 9 april 2024.
Het college aanvaardt het ontslag wegens pensionering van een technisch assistent.
Het college stelt een voltijds, tijdelijk ICT-medewerker aan.
Het college beslist de borgsom volledig vrij te geven.
Het college beslist om om een vrijwilliger aan te stellen in de functie van 'vanger Aziatische Hoornaars'.
Het college bekrachtigt de beslissing van de algemeen directeur om wegens overmacht (ziekte van een jurylid) een wijziging samenstelling selectiejury door te voeren voor de selectie van voltijds, tijdelijk ICT-medewerker.
Het college verklaart een deeltijdse functie van recyclageparkwachter vacant (contractueel - onbepaalde duur).
Op 9 juni 2024 vinden de verkiezingen plaats voor het Europees, het federaal en het Vlaams Parlement. Het college erkent een aantal burgers van de lidstaten van de Europese Unie om zich te laten registreren als kiezer voor de verkiezing van het Europees Parlement als zij voldoen aan de kiesvoorwaarden.
Het college wijst een gemeentelijk personeelslid aan als gemeentelijk coördinator voor de verkiezingen van 13 oktober 2024.
Het college dient te plaatsen aan te duiden van de verkiezingsaanplakborden voor de verkiezingen van 9 juni 2024.
Het college beslist verkiezingsmateriaal aan te kopen voor de stembureaus voor de verkiezingen van 9 juni 2024.
Het college keurt een aanvraag goed voor een subsidie voor het gebruik van herbruikbare luiers.
IMOG organiseert samen met de gemeente Anzegem een persmoment over de glasbolopfleuring in de Roterijstraat. Het college kiest een datum uit de vooropgestelde data van IMOG.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een omgevingsdossier te crediteren naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 29 juni 2024 .
Het college keurt een aanvraag goed voor afwijking op de geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 31 augustus 2024.
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2023149739 - 2023/232 - bouwen van een garage - Tiegemberg 32, 8573 Anzegem - kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nr. 0475N.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een verzoek van een notaris tot splitsing van percelen.
Het college behandelt een vraag van een raadslid betreffende een omgevingsdossier.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024006389 – O/2024/7 - Rooien populieren gelegen op openbaar domein thv links van Holdestraat 4, 8570 Anzegem .
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024006389
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Rooien populieren
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: - kadastraal bekend:
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024006389
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024013381 – O/2024/20 - aanbrengen van isolatie + crepi gelegen Neerbeekstraat 10, 8572 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024013381
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanbrengen van isolatie + crepi
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Neerbeekstraat 10, 8572 Anzegem - kadastraal bekend: 34019A0550/00T000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024013381
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent advies voor volgend omgevingsproject: Project OMV_2023131425 - verder exploiteren van een inrichting klasse 1 - Huttegem 16, 8570 Anzegem (tweede openbaar onderzoek na nieuwe projectinhoud).
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2023173605 – O/2024/14 - bouwen van een ééngezinswoning gelegen Bietenstraat 15, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023173605
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Bietenstraat 15, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038B0044/00H002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023173605
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024000928 – O/2024/8 - aanleg van een zwembad gelegen Heuntjesstraat 33, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024000928
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Heuntjesstraat 33, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002B0222/00K000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024000928
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de hernieuwing van een concessie op de begraafplaatsen n.a.v. een bijbegraving goed.
Het college verleent toelating aan een inwoner voor het plaatsen van laadkabels over het voetpad thv zijn woning en dit voor het opladen van een elektrisch of hybride voertuig.
Het college kent een toelage toe voor een cultureel initiatief in de gemeente.
Net zoals vorig jaar wordt een buitenspeeldag voor de Anzegemse jeugd georganiseerd, een initiatief vanuit de gemeentelijke Sportdienst, Jeugddienst en Buitenschoolse Kinderopvang. Graag doet de dienst beroep op vrijwilligers die tijdens verschillende activiteiten kunnen begeleiden.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college beslist dit jaar opnieuw een bebloemingswedstrijd te organiseren.
Het college geeft toelating aan het comité Dwars Door Grijsloke voor de organisatie van de loopwedstrijd Dwars door Grijsloke op zaterdag 31 augustus 2024, publiciteit te voorzien langs gemeentewegen , een banner/canvasdoek te voorzien op het kerkplein te Anzegem en een elektrische wagen in te zetten op het parcours als volg-/bezemwagen. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
De Nachtlichtjes organiseren op zaterdag 27 april 2024 een 15e editie van de Schaliënhofloop ten voordele van 'Kom Op Tegen Kanker'. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Chiro Anzegem organiseert op zaterdag 27 april 2024 een fuif 'Babooze' in OC Ansold. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien en er wordt toelating gegeven om publiciteit te voorzien langs gemeentewegen mits het naleven van de gebruikelijke voorwaarden.
Het college heeft kennisgenomen van de aanvraag van studenten van HoGent om voor hun mini onderneming een obstakelloop te organiseren in het Beukenhofpark. Er wordt geen toelating gegeven gezien niet voldaan is aan de voorwaarden voorzien in de algemene gemeentelijke politieverordening.
Het college neemt kennis van de aanvraag van de vzw De Textieltrekkers Vichte en geeft toelating voor de doortocht en bepijling van de wandeltocht: 20ste Grastocht vanuit OC De Linde op woensdag 24 april 2024.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college verleent toelating voor het uitvoeren van de werken op openbaar domein, aangevraagd door De Watergroep, onder de gebruikelijke voorwaarden.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 25 maart 2024 tot en met zondag 31 maart 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van de beslissing van de Algemeen Directeur waarbij ingegaan wordt op de vraag om een kopie te ontvangen van de collegebeslissingen inzake goedkeuring informatiebrochure en kriebelkrant krokus-, paas- en zomervakantie 2024 en mbt de tijdelijke verhuis van kinderopvanglocatie Jojo tijdens de verbouwingswerken.
Het college neemt kennis van de rapportering vanuit de regioraad mbt de regiowerking.
Het college neemt kennis van:
RVB Imog van 20 februari 2024 en besluitenlijst RVB van 19 maart 2024 en RVB Leiedal van 8 maart 2024.
Het college neemt kennis van het jaarverslag 2023 van de functionaris gegevensbescherming.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 01 april 2024 tot en met zondag 07 april 2024.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van het verslag van het vakbondoverleg van 25 maart 2024.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024026694 – O/2024/58 voor herbouwen van een ééngezinswoning, gelegen Materzeelstraat 7 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie B, nummer 0029C.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouwen van een ééngezinswoning
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024026694
Periode openbaar onderzoek: 8 april 2024 tot en met 7 mei 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen van een ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Materzeelstraat 7 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024026694) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024024054 – O/2024/37 voor herbouwen woningbijgebouw, gelegen Tjampensstraat 4 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 5e afdeling (Tiegem), sectie A, nummer 0151G.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: herbouwen woningbijgebouw
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024024054
Periode openbaar onderzoek: 15 april 2024 tot en met 14 mei 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: herbouwen woningbijgebouw
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Tjampensstraat 4 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024024054) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2023118369 – O/2023/260 uitbreiding bedrijfsgebouw + waterinfiltratie, gelegen Oudenaardestraat 49 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling, sectie A, nrs. 0572X en 0571P.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: uitbreiding bedrijfsgebouw + waterinfiltratie.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023118369
Periode openbaar onderzoek: 8 april 2024 tot en met 7 mei 2024
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en IIOA, kort samengevat: uitbreiding bedrijfsgebouw + waterinfiltratie lozen (klasse 2)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Oudenaardestraat 49 8570 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2023118369) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen en onderzoek scheidingsmuur voor het omgevingsproject Project OMV_2024004957 – O/2024/5
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2024027194 – O/2024/42
Het college neemt kennis van de omgevingsvergunning verleend door de provincie voor volgende aanvraag:
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2023134766 (2023/255)
Voorwerp van de aanvraag: exploiteren van een nieuwe inrichting klasse 1 (bedrijf van grond- en afbraakwerken) en bijhorende stedenbouwkundige handelingen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtberg 6/8, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: ANZEGEM 3e afdeling sectie B percelen 410X, 410W, 409Y2 en 409Z2
Naam van de aanvrager of exploitant: Sander Sulmon, Kleithoekstraat 37, 8790 Waregem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: De deputatie van de provincie West-Vlaanderen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt: De cluster Omgevingsontwikkeling (dienst Ruimtelijke Ordening) na afspraak, op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
of digitaal via het Vlaams Omgevingsloket.
Beroepsmogelijkheid
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Vlaamse Regering, op het volgende adres:
Departement Omgeving - afdeling GOP
Koning Albert II-laan 20, bus 8
1000 Brussel
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en de deputatie van West-Vlaanderen.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2023134766
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van het Omgevingsfonds (BE04 3751 1109 9031). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college neemt kennis van het arrest van de Raad voor Vergunningsbetwistingen uitgesproken op 14 maart 2024 in de omgevingsaanvraag OMV_2020014159 - Luco Kaas - slopen van een woning, een berging en een deel van het bedrijfsgebouw, alsook het uitbreiden van de groothandel en aanleg van parking enerzijds (stedenbouwkundige handelingen) en het verder exploiteren en uitbreiden van de groothandel in kaas- en zuivelproducten anderzijds (exploitatie ingedeelde inrichtingen/activiteiten).
De vergunning toegekend door de deputatie in zitting van 1 december 2022 werd vernietigd.
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester