Thu 30/01/2025 - 14:30 Vergaderzaal 1 - Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem
Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 23 januari 2025 wordt goedgekeurd.
Het college beslist om aan de gemeenteraad het aankopen van MDR Sophos (managed detection & response) via het IT-raamcontract van stad Brugge ter goedkeuring voor te leggen, dit om de organisatie zo goed als mogelijk te beschermen tegen cyberdreigingen.
Het college beslist een deeltijds (4/5e) technicus specialist theatertechnieken (D4 - vastbenoemd) vacant te verklaren. Er wordt een werfreserve aangelegd voor de duur van 2 jaar. De selectieprocedure verloopt via Poolstok.
Het college beslist het project High 5 niet verder te verlengen.
Het college beslist de opdracht te gunnen aan de onderneming met de economisch meest voordelige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding).
Het college verleent advies m.b.t het omgevingsproject OMV_2024026984 – O/2024/60 voor een verkaveling voor 5 loten, gelegen Olekenbosstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nummer 0213H.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024073066 – O/2024/242 - afbraak eengezinswoning en bouw van een eengezinswoning gelegen Holstraat 40, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024073066
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: afbraak eengezinswoning en bouw van een eengezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 40, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0355/00Y002
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024073066
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024143261 – O/2024/221 - bouwen van een ééngezinswoning gelegen Petegemstraat 2, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024143261
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van een ééngezinswoning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Petegemstraat 2, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002C0360/00D00034002C0360/00E000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024143261
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024163847 – O/2024/250 - functiewijziging van wonen naar commerciële ruimte (vrij beroep) gelegen Pastoor Verrieststraat 25, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024163847
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: functiewijziging van wonen naar commerciële ruimte (vrij beroep)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Pastoor Verrieststraat 25, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34018B0819/00T006
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024163847
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024055526 – O/2024/216 voor afbraak van een zonevreemde woning en herbouw woning, gelegen Holstraat 54, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 1e afdeling (Anzegem), sectie D, nummer 0280C.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024055526
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: afbraak van een zonevreemde woning en herbouw woning
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holstraat 54, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002D0280/00C000
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024055526
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2024165283 – O/2024/255 - rooien van 8 bomen op verschillende locaties in Anzegem gelegen op openbaar domein thv Holstraat, Kerkdreef, Ommersheimplein, Begraafplaats Tiegem, Overakker 11, Lieven Bauwensstraat 54 en Klokketuin 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024165283
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: rooien van 8 bomen op verschillende locaties in Anzegem
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: penbaar domein thv Holstraat, Kerkdreef, Ommersheimplein, Begraafplaats Tiegem, Overakker 11, Lieven Bauwensstraat 54 en Klokketuin 8570 AnzegemDe overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2024165283
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college keurt de lastvoorwaarden, de raming, de gunningswijze, de lijst van de uit te nodigen ondernemers en de limiettermijn voor het indienen van een offerte goed.
Het college keurt ereloonnota 5 (tot 85% - fase uitvoeringsdetails bij opmaak definitief ontwerp en bijzonder bestek) voor de "Studieopdracht - Verbouwing van deelgemeentehuis Tiegem tot jeugdlokalen" goed.
Het college beslist opdracht te geven om de buitenverlichting rond het Gemeentepunt te laten aanpassen aan de noden van de gebruikers.
Het college van burgemeester en schepenen legt de verkoopprocedure vast voor de openbare verkoop van de gemeentelijke gronden in Tiegem en Kaster.
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd akkoord te gaan met de verschuiving van investeringskrediet van de patrimonium-buffer naar het project Gemeentepunt.
Het college beslist over de toegang tot de theaterzaal en foyer via de achterkant.
Aanpassing dienstverlening n.a.v. afwezigheid administratief medewerker.
Het college neemt kennis van een emailbericht van Agentschap Natuur en Bos waarin aangegeven wordt dat de veiligheidskap van een risicovolle boom in het Sint-Arnolduspark mee opgenomen is in het beheerplan Nieuw Kasselrij van Oudenaarde tot Anzegem. Bijgevolg moet er geen kapmachtiging worden aangevraagd of melding worden gemaakt.
De zomerdrink zal in 2025 plaatsvinden op vrijdag 20 juni.
Het college stelt twee medewerkers aan als waarnemend algemeen directeur in geval van afwezigheid of verhindering van de titularis.
Het college verklaart een tijdelijke, halftijdse functie van technisch assistent vacant voor de duur van 12 maanden.
Het college stelt een voltijds technisch assistent aan.
Het college stelt een onderwijzer LO aan in vervangingscontract.
Het gemeentebestuur keurt de uitbetaling van eerste schijf voor 2025 vanuit GLoBe programma aan partnergemeente Pèrèrè goed.
Het college gunt de opdracht per perceel aan de ondernemer met de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) offerte.
Het college neemt kennis van de agenda gemeenteraad 11 februari 2025 zoals voorgesteld door de Voorzitter.
Het college kent een financieel ruggensteuntje toe voor een wijkfeest.
Het college kent een toelage toe aan de Herman Roelstraetestichting.
Het college keurt de aankoop van concessies en grafkelder op de begraafplaatsen goed.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de inzet van een nieuwe wijkwerker in BKO Anzegem - KC Speelhuis en dit voor een ondersteunende functie. De wijkwerker start op op maandag 3 februari 2025
Er wordt een vrijwilliger aangesteld als zaalwachter Sportinfrastructuur.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Naar aanleiding van de herdenkingsnamiddag van campus Sint Paulus Anzegem op vrijdag 7 februari 2025 in kader van de 80ste verjaardag van het incident met de P51-Mustang FX989 wordt in de Landergemstraat ter hoogte van de herdenkingsheuvel parkeerplaatsen voorbehouden voor de genodigden. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2024165705 – O/2024/259
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024143433 – O/2024/227 bouwen van vier woningen, gelegen Juliaan Claerhoutstraat 5, 7, 9A en 9B – 8572 Anzegem, kadastraal gekend: Afdeling 4 AFD, sectie A, nummer 0341H, 0342G, 0346E en 0341K
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van vier woningen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024143433
Periode openbaar onderzoek: 29 januari 2025 tot en met 27 februari 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: bouwen van vier woningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Juliaan Claerhoutstraat 5, 7, 9A en 9B – 8572 Anzegem
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024143433) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2024064013 – O/2024/224 Chocolaterie Ickx (Bruno Vandermersch), Rijkmakerlaan 28 2910 Essen, voor Chocolaterie Ickx (Pralibel) - KT doelstellingen, gelegen Jagershoek 21 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 6e afdeling (Vichte), sectie A, nrs. 0285E, 0586B, 0294N2, 0286P.
Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: Chocolaterie Ickx (Pralibel) - KT doelstellingen
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2024064013
Periode openbaar onderzoek: 10 februari 2025 tot en met 11 maart 2025
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: Chocolaterie Ickx (Pralibel) - KT doelstellingen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Jagershoek 21 8570 Vichte
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:
De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:
De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2024064013) vóór het einde van het openbaar onderzoek.
Het college neemt kennis van de adviesvragen voor het omgevingsproject Project OMV_2025002217 – O/2025/11 voor aanleg terras gelegen Stijn Streuvelsstraat 7, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 3e afdeling (Ingooigem), sectie C, nummer 0482D2.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 20 januari 2025 tot en met zondag 26 januari 2025.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Het college neemt kennis van het besluit dd 28 januari 2025 van Vlaams minister Crevits houdende benoeming van Pauline Van Marcke als burgemeester van Anzegem.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 28 januari 2025.
Het college neemt kennis te nemen van de stakingsaanzegging van het gemeenschappelijk vakbondsfront op 13 februari 2025.
Het college neemt kennis van het verslag Bonanza van 10 januari 2025.
Het college beantwoordt de vraag van een raadslid m.b.t. uitzonderlijke prestatie van de 'krak' van Anzegem.
Het college bevestigt verder te willen inzetten op de voorwaarden om te voldoen aan het voeren van de titel Faire Gemeente en dit engagement te laten bekrachtigen in de eerstvolgende gemeenteraad.