Terug College van burgemeester en schepenen

Wed 19/10/2022 - 16:30 Zaal Escobox- Gemeentepunt - Heirbaan 73 - 8570 Anzegem

Verslagen

A-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

B-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Politie en Brandweer

Groenonderhoud- en parken

  • Goedkeuren tegeltuin

    Het college geeft toelating om een tegeltuintje te plaatsen.

Degroote Louis, Eerste schepen

Patrimonium

Financiën

Jeugd

  • Het College beslist dat er 10 sleutels worden bijgemaakt, bekostigd door het Gemeentebestuur, voor het jeugdlokaal van KSA Ter Vichten.

    Het College beslist dat er wordt onderzocht op welke manier het sleutelbeheer van de jeugdlokalen in een reglement kan vastgelegd worden.

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

  • Elf november viering 2022

    De afspraken rond de organisatie van de Elf-novemberherdenkingen in de verschillende deelgemeenten worden goedgekeurd.

  • Stratenproject Edgar Tinel

    Op zondag 30 april 2023 wordt het schepencollege en de bewoners van de Edgar Tinelstraat uitgenodigd voor een bijeenkomst in het Edgar Tinelmuseum in Sinaai. Het college verleent hiervoor de medewerking door het aantal huisnummers aan de VZW door te geven zodat men de uitnodiging kan versturen.

Toerisme

Jeugd

  • Mededeling - DJ in De Kazerne

    Het College neemt kennis dat er een event zal doorgaan in het skatepark op 5 november met versterkte muziek van 18u-21u.

Sport

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

  • Commissie Mens

    Het college neemt kennis van het voorstel van de voorzitter van raadscommissie Mens om bijeen te komen op donderdag 1 december 2022 om 19u in de raadzaal van het hoofdgemeentehuis.

Personeel

Onderwijs

  • Vrijwilliger onderwijzer

    Het college stelt een vrijwilliger aan op afroep om een korte opdracht als lesgever te vervullen  in het gemeentelijk onderwijs.

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Burgerlijke stand en Burgerzaken

  • Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

  • Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

  • Na onderzoek blijkt een voormalig inwoner daadwerkelijk de gemeente verlaten te hebben om zich te vestigen op een nieuw adres zonder de vereiste aangifte gedaan te hebben. De plaats van de nieuwe verblijfplaats kon niet vastgesteld worden.

Communicatie & inspraak

  • Het college neemt kennis van de uitnodiging voor het congres Sterk Lokaal Bestuur en beslist deze over te maken aan de gemeenteraad en het bijzonder comité Sociale Dienst.

ICT, archief en digitalisering

  • Diefstal laptop

    Het bestuur doet aangifte van diefstal van een verdwenen laptop.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

Omgevingsdossiers

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022103018 – O/2022/196 Gemeentebestuur Anzegem, voor aanleggen parking, gelegen Vichtsesteenweg - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0462R en 0462P. 

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022103018

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleggen parking.

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vichtsesteenweg - kadastraal bekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 0462R en 0462P

    Naam van de aanvrager of exploitant: Gemeentebestuur Anzegem

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022103018
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022039542 – O/2022/142 Kevin Buyck en Hélène Vercaemst, Nieuwstraat 8 8570 Anzegem, voor sloop en herbouw eengezinswoning, gelegen Holdestraat 28 - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 2e afdeling (Gijzelbrechtegem), sectie A, nrs. 0317D, 0317F.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022039542

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: sloop en herbouw eengezinswoning

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Holdestraat 28, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34011A0317/00D00034011A0317/00F000

    Naam van de aanvrager of exploitant: Buyck Kevin en Vercaemst Hélène

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022039542
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022085250 – O/2022/178, Marnix Vandendriessche voor V/188000011/1 herindeling lot 1 en 2, gelegen Grote Leiestraat 124 - 126, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie B, nummer 13A2, 13B2

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022085250

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: V/188000011/1 herindeling lot 1 en 2

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Grote Leiestraat 124 - 126, 8570 Anzegem - kadastraal bekend:1e afdeling, sectie B, nummer 13A2, 13B2

    Naam van de aanvrager of exploitant: Marnix Vandendriessche

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022085250
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

  • Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject Project OMV OMV_2022110154 – O/2022/203, Dries Davister voor plaatsen van een dakraam, gelegen Boterbloemstraat 18, 8570 Anzegem.

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022110154

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: plaatsen van een dakraam

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Boterbloemstraat 18, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34038A0300/00P002

    Naam van de aanvrager of exploitant: Dries Davister 

    De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:

    De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek 
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:

    Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.

    Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:

    Koning Leopold III-laan 41

    8200 Brugge

    Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .

    Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.

    Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem. 

    Vermeld in het beroepschrift het volgende:
    - je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
    - de volgende referentie: Project OMV_2022110154
    - de redenen waarom je beroep aantekent;
    - een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
    - of je gehoord wenst te worden.

    Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.

    De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.

     

Natuur en klimaat

C-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Begraafplaatsen

  • Aankoop concessie

    Het college keurt de aankoop concessies op de begraafplaatsen goed.

Degroote Louis, Eerste schepen

Erediensten

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Bibliotheek

Jeugd

  • Het college beslist opnieuw 'Samen Hokken om te Blokken' te organiseren van 12 december 2022 t.e.m. 27 januari 2023, telkens van 8u-18u30 in het Antennepunt te Vichte.

(Buitenschoolse) kinderopvang

Desmet Anja, Derde schepen

Administratieve organisatie

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Persberichten

    Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.

  • Aanvraag publicatie buitenschermen

    Het college geeft toelating voor het voeren van

    Promotie op de buitenschermen (twee weken) voor Oberbayeren (12 november) van KSA Ter Vichten

    Promotie op de buitenschermen (twee weken) voor Bietentocht (28 oktober) en Tweedehandsbeurs (19 november) van Gezinsbond Vichte

Demets Davy, Vijfde schepen

Energie en nutsleidingen

D-punt

Devogelaere Gino, Burgemeester - voorzitter

Openbare werken

Degroote Louis, Eerste schepen

Mobiliteit en verkeersveiligheid

Energie en nutsleidingen

  • Het college neemt er kennis van dat een medewerkster Leiedal op 7 november 2022 als projectmedewerker patrimoniumbeheer start ifv detachering binnen de samenwerkingsovereenkomst LEKP. Anzegem kan voor  0,1 VTE beroep doen op deze medewerker.

Ducatteeuw Yannick, Tweede schepen

Cultuur

Desmet Anja, Derde schepen

Feestelijkheden

  • Te Deum op zondag 20 november

    Het college neemt kennis van de datum voor het Te Deum. Dit vindt plaats op zondag 20 november om 10u15 in de kerk van Vichte. Volgende personen worden uitgenodigd: gemeenteraad, bijzonder comité, fractievoorzitters en het personeel.

Administratieve organisatie

Personeel

Vandererven Christophe, Vierde schepen

Communicatie & inspraak

  • Teksten Aktiv november

    Het college neemt kennis van de teksten voor Aktiv november 2022.

Demets Davy, Vijfde schepen

Omgeving

  • Vergadering minaraad 24 oktober 2022

    Het college neemt kennis van de volgende vergadering van de minaraad, die zal doorgaan op maandag 24 oktober 2022 om 19u30.

Omgevingsdossiers

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket: OMV_2022124608  (2022/219)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
    Ligging van het voorwerp van de melding:  Lindestraat 3, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: 34037A0550/00A000
    Naam van de  exploitant: Ann Deman, Lindestraat 3, 8573 Anzegem

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

     U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

     

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

     

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

  • Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :

    Referentie omgevingsloket: OMV_2022124793  (2022/214)
    Voorwerp van de melding: exploiteren van een inrichting klasse 3 (warmtepomp)
    Ligging van het voorwerp van de melding:  Warandedreef 3, 8573 Anzegem, kadastraal bekend: 34037A1194/00S000
    Naam van de  exploitant: Christelle Declercq, Warandedreef 3, 8573 Anzegem

    Beroepsmogelijkheid

    U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:

    Raad voor Vergunningsbetwistingen

    p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges

    Koning Albert II-laan 35 bus 81

    1030 Brussel

     U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.

    Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).

    U bent een rolrecht verschuldigd van:

    -          200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;

    -          100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.

     

    U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. 

     

    Meer info

    De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in

    -               het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,

    -               het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning

    -               het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse     Bestuursrechtscolleges.

    Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022103176 – O/2022/221Thomas Demasure, Zonnestraat 3 8573 Anzegem voor aanleggen verharding, gelegen Zonnestraat 11 - 8573 Anzegem

    Kadastraal gekend: 5de afdeling, sectie A, nummer 1399F.

     

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: aanleggen verharding

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022103176

    Periode openbaar onderzoek: 24 oktober 2022 tot en met 23 november 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen en milieuhandelingen, kort samengevat: aanleggen verharding

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Zonnestraat 11 8573 Anzegem

    Naam van de aanvrager of exploitant: Demasure Thomas

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022103176) vóór het einde van het openbaar onderzoek.

  • Handhaving

    Het college neemt kennis van een brief van het Departement Omgeving - Afdeling Handhaving - Omgevingsinspectie m.b.t. bouwovertredingen.

  • Het college neemt kennis van het openbaar onderzoek voor het omgevingsproject OMV_2022094593 – O/2022/215 Matexi Projects, voor bouwen van 13 woningen en 2 carports, gelegen Vinkenhouterf 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 en 15, 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 1238 d, 1238 e, 1238 f, 1238 g, 1238 h, 1238 k, 1238 l, 1238 k2, 1238 n, 1238 m, 1238 p, 1238 r, 1238 s en 1238 t.

    Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen met als onderwerp: bouwen van 13 woningen en 2 carports

    Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022094593

    Periode openbaar onderzoek: 24 oktober 2022 tot en met 23 november 2022

    Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 13 woningen en 2 carports

    Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Vinkenhouterf 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 en 15, 8570 Anzegem - kadastraal gekend: 1e afdeling, sectie F, nrs. 1238 d, 1238 e, 1238 f, 1238 g, 1238 h, 1238 k, 1238 l, 1238 k2, 1238 n, 1238 m, 1238 p, 1238 r, 1238 s en 1238 t

    Naam van de aanvrager of exploitant: Matexi Projects

    De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.

    De plaats waar de aanvraag ter inzage ligt:

    De aanvraag ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:

    Gemeentehuis Anzegem
    De Vierschaar 1 
    8570 Anzegem

    Je kan de aanvraag tijdens het openbaar onderzoek ook digitaal raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek  
    (helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)

    Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61

    De mogelijkheid om standpunten, opmerkingen en bezwaren in te dienen over de vergunningsaanvraag:

    De bezwaren of opmerkingen over de aanvraag kunnen aangetekend of tegen ontvangstbewijs worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, De Vierschaar 1, 8570 Anzegem, of (bij voorkeur) digitaal via het omgevingsloket https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek (Project OMV_2022094593) vóór het einde van het openbaar onderzoek.