Het verslag van het college van burgemeester en schepenen van 28 september 2022 wordt goedgekeurd.
Het college beslist het voorkooprecht voor de woning gelegen in de Varentstraat 32 te Anzegem niet uit te oefenen.
Het college gunt de opdracht per perceel aan de economisch meest voordelige (op basis van de prijs) bieder. De opdracht kan 2 keer met 1 jaar verlengd worden.
Het college gunt de opdracht aan de ondernemer met economisch meest voordelige offerte (op basis van de prijs). De opdracht loopt over drie winterperiodes.
Het college beslist een financieel ruggesteuntje toe te kennen voor een dorpssfeerbevorderend initiatief op de Heirweg, nl. een cluedospel.
Het college beslist goedkeuring te verlenen aan vorderingsstaat 1 (eindstaat) voor de opdracht “Aanleg van buitenopslagplaats en parking aan het nieuwe gemeentepunt” .
Het college stelt een notaris aan om de overeenkomsten opstalrecht en concessie op te maken in het kader van het gebruik van het sportterrein Drie Kaven en het plaatsen van 2 containers voor gebruik als kantine en berging door de Rugbyclub Tiegem .
Het college keurt, als budgetbeheerder, de voorgelegde bestelbonnen - aanrekeningen - vorderingen goed.
In de Septemberverklaring van 29 september 2022 werd verwezen naar extra middelen voor de lokale besturen om deels tegemoet te komen aan sterk gestegen kosten t.g.v. de energiecrisis.
Voor Anzegem betekent dit voor dienstjaar:
2023 = 95.172 EUR
2024 = 126.896 EUR
2025 = 158.620 EUR
Het college neemt kennis van het verslag van de Gemeentelijke Verkeerscommissie d.d. 9 juni 2022 en treft de nodige beslissingen omtrent de geadviseerde aanvragen.
Het college van burgemeester en schepen beslist om in 2023 3 infoavonden, voor de ouders van nieuwe kinderen in de BKO Anzegem, te organiseren.
Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om de gratis zelfevaluatietool brandveiligheid voor de buitenschoolse kinderopvang, ontwerp VIPA en Opgroeien, uit te testen voordat deze tool voor alle Buitenschoolse opvanginitiatieven ter beschikking wordt gesteld.
Het college formuleert een antwoord op de vragen die gesteld werden op de raadszitting van 13 september 2022 en waarop nog geen mondeling antwoord werd verschaft ter zitting.
Het college neemt kennis van de besluiten van de algemeen directeur inzake het dagelijks personeelsbeheer van 4 oktober 2022.
Het college stemt in met de vraag van een personeelslid om haar arbeidsregime te verminderen met 19 uren per week.
Het college neemt kennis van de kandidaturen voor de halftijdse functie van mobiliteitsdeskundige.
Het college beslist de halftijdse functie van stafmedewerker (Sportdienst) vacant te verklaren.
Het college neemt kennis van de agenda van het synidcaal overleg dat doorgaat op 27 oktober 2022.
Het college beslist een tijdelijke aanstelling te doen als leermeester protestantse godsdienst. Een leerkracht protestante-evangelische godsdienst werd voorgedragen door de erkende instantie van de Protestants-Evangelische godsdienst.
Het college stelt tijdelijk een leerkracht lichamelijke opvoeding aan voor de gemeenteschool Anzegem.
Het college stelt tijdelijk onderwijzers aan voor de gemeenteschool.
Het college stelt voor het schooljaar 2022-2023 een tijdelijke ICT-coördinator aan voor 2/24°.
Het college stelt tijdelijke administratieve medewerkers HOKT voor de gemeenteschool aan.
Het college keurt een mutatie voor de functie van onderwijzer goed voor de gemeenteschool Anzegem.
Het college keurt de opsplitsing van het huisnummer Vichteplaats 70 goed: de woning behoudt het huisnummer Vichteplaats 70, aan het kantoorgebouw wordt het huisnummer Vichteplaats 70/A000 toegekend.
Het college keurt het bestek nr. 2022/361, de raming, de plaatsingsprocedure, de uit te nodigen ondernemers en de limietdatum en -uur voor het indienen van een offerte goed.
Het college verleent een machtiging voor het plaatsen van een marktkraam op het kerkplein in Anzegem.
Het college beslist om vrijstelling van leegstandsbelasting te verlenen voor een aantal geïnventariseerde leegstaande woningen.
Het college beslist om de waarborg openbaar domein gesteld in een stedenbouwkundig dossier vrij te geven naar aanleiding van het beëindigen van bouwwerken.
Het college keurt een aanvraag goed tot afwijking op de Vlaamse geluidsnormen bij een muziekactiviteit op 12 november 2022.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022060439 – O/2022/119 Ignace Deleersnyder, Ingooigemplaats 31 8570 Anzegem voor groepswoningbouwproject, gelegen Klijtstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nr. 0286.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022060439
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: bouwen van 6 eengezinswoningen
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Klijtstraat - 8570 Anzegem, kadastraal gekend: 3e afdeling, sectie B, nr. 0286
Naam van de aanvrager of exploitant: Ignace Deleersnyder
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022060439
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Beslissing aanvraag omgevingsvergunning - Project OMV_2022074588 - verder exploiteren van een klasse 2-inrichting (rundveebedrijf) - Hulstweg 4, 8570 Anzegem
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022074588 (2022/160)
Voorwerp van de aanvraag: verder exploiteren en veranderen van een klasse 2-inrichting (rundveebedrijf)
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Hulstweg 4, 8570 Anzegem
Naam van de aanvrager of exploitant: Wim Pycarelle, Walle 40, 8500 Kortrijk
De overheid die bevoegd is voor de vergunningsaanvraag: Het college van burgemeester en schepenen
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
Te raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
De beslissing ligt ook digitaal ter inzage bij de cluster Omgeving na afspraak, op volgend adres (of mail milieu@anzegem.be):
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022074588
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Het college verleent een omgevingsvergunning voor het omgevingsproject OMV_2022122116 – O/2022/212,Tom Vindevogel voor aanleg van een zwembad, gelegen Schaagstraat 37, 8570 Anzegem.
Referentie omgevingsloket: Project OMV_2022122116
Voorwerp van de aanvraag: Het uitvoeren van stedenbouwkundige handelingen, kort samengevat: aanleg van een zwembad
Ligging van het voorwerp van de vergunningsaanvraag: Schaagstraat 37, 8570 Anzegem - kadastraal bekend: 34002A0242/00H000
Naam van de aanvrager of exploitant: Tom Vindevogel
De overheid die de beslissing heeft genomen: Het college van burgemeester en schepenen Anzegem.
De plaats waar de beslissing ter inzage ligt:
De beslissing ligt ter inzage bij de cluster Omgeving (dienst Ruimtelijke Ordening), op volgend adres:
Gemeentehuis Anzegem
De Vierschaar 1
8570 Anzegem
Je kan de beslissing ook raadplegen op https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek
(helpdesk digitaal omgevingsloket: mail naar helpdesk.omgevingsvergunning@dxc.com of bel naar 015/45.45.91)
Er dient een afspraak gemaakt te worden voor inzage. Dit kan via https://www.anzegem.be/afspraak of via het nummer 056 69 44 61
De mogelijkheid en de modaliteiten om beroep tegen de genomen beslissing in te stellen:
Je kan, als betrokken publiek, een beroep instellen tegen deze beslissing als je gevolgen ondervindt of waarschijnlijk gevolgen ondervindt van deze beslissing of als je een belang hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
Je zendt hiertoe een beroepschrift per aangetekende brief (of tegen ontvangstbewijs) naar de Deputatie van West-Vlaanderen, op het volgende adres:
Koning Leopold III-laan 41
8200 Brugge
Je kan ook een beroep instellen via het omgevingsloket: www.omgevingsloket.be .
Het beroep moet worden ingesteld binnen een termijn van dertig dagen die ingaat de dag na de eerste dag van de aanplakking van de beslissing.
Bezorg gelijktijdig bij beveiligde zending (bij aangetekende brief, of tegen ontvangstbewijs, of via het omgevingsloket) een afschrift van het beroepschrift aan de vergunningsaanvrager en het college van burgemeester en schepenen van Anzegem.
Vermeld in het beroepschrift het volgende:
- je naam en adres en het feit dat je een beroep instelt als lid van het betrokken publiek;
- de volgende referentie: Project OMV_2022122116
- de redenen waarom je beroep aantekent;
- een omschrijving van de gevolgen die je ondervindt of waarschijnlijk ondervindt van deze beslissing of het belang dat je hebt bij de besluitvorming over de afgifte van de omgevingsvergunning.
- of je gehoord wenst te worden.
Stort een dossiertaks van 100 euro op de rekening van de deputatie (BE21 0910 13 13 1203). Het ingescande bewijs van betaling voeg je toe als bijlage bij het beroep.
De teksten waarvan dit een bondige samenvatting is, vind je in artikel 53 van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en in het bijhorende besluit van de Vlaamse Regering van 27/11/2015.
Naar aanleiding van de startdag van de Chiro Ingooigem op 9 oktober 2022 wordt de parking aan het lokaal in de Pastoor Verrieststraat 14 verkeers- en parkeervrij gemaakt. Er wordt een tijdelijk verkeersreglement voorzien.
Het college keurt de vorderingsstaat 3 (september 2022) voor de opdracht "Onderhoud voetbalvelden 2021 - Verlenging 1 (Onderhoud voetbalvelden 2022)" goed.
Het college keurt de vorderingsstaat 5 (augustus 2022) voor de opdracht "Groenonderhoudswerken voorbehouden aan sociale tewerkstelling 2022" goed.
Het college van 5 oktober 2022 heeft akte genomen van het besluit van de burgemeester van 28 september 2022 strekkende tot het nemen van verkeersmaatregelen naar aanleiding van de fun-fietswedstrijd Belgiek Koerse - 9 oktober 2022.
Het college van 5 oktober 2022 heeft akte genomen van het besluit van de burgemeester van 29 september 2022 strekkende tot het nemen van verkeersmaatregelen naar aanleiding van de uitvaartplechtigheid in de kerk Heirweg - zaterdag 1 oktober 2022.
Het college neemt kennis van de besluiten genomen door de burgemeester van maandag 26 september 2022 tot en met zondag 2 oktober 2022.
Raadsleden hebben het recht om bestuursdocumenten op te vragen. Het college neemt kennis van de poststukken die digitaal ontsloten worden naar de raadsleden.
Wekelijks worden persberichten verspreid. Deze worden vooraf voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen ter goedkeuring.
Het college geeft toelating voor het voeren van
Promotie op de buitenschermen (twee weken voorafgaand aan het evenement) voor overzichtstentoonstelling Staf Stientjes, landschapsschilder op 12 & 13 november
Het college neemt kennis van de stilzwijgende aktename door het Vlaams Omgevingsloket van project :
Referentie omgevingsloket: OMV_2022111551 (2022/211)
Voorwerp van de melding: exploiteren van een tijdelijke inrichting klasse 3 (bronbemaling)
Ligging van het voorwerp van de melding: Zwevegemstraat 19, 8570 Anzegem, kadastraal bekend: Anzegem 3e afdeling sectie C perceel 844C
Naam van de exploitant: Kürt Verbauwhede, Zwevegemstraat 19, 8570 Anzegem
Beroepsmogelijkheid
U kan tegen de stilzwijgende aktename een verzoekschrift tot schorsing en/of vernietiging indienen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen op het volgende adres:
Raad voor Vergunningsbetwistingen
p/a Dienst van de Bestuursrechtscolleges
Koning Albert II-laan 35 bus 81
1030 Brussel
U doet dit op straffe van onontvankelijkheid per beveiligde zending (dit is per aangetekende brief of door neerlegging ter griffie) binnen een vervaltermijn van 45 dagen die ingaat de dag na de betekening van deze beslissing.
Het verzoekschrift wordt in vijfvoud ingediend, namelijk één origineel en vier afschriften (fotokopies of een digitale kopie). Gelijktijdig met de indiening van het verzoekschrift stuurt u een afschrift van het verzoekschrift ter informatie aan de verwerende partij (dit is de overheid die de beslissing genomen heeft).
U bent een rolrecht verschuldigd van:
- 200 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot vernietiging;
- 100 euro bij het indienen van een verzoekschrift tot schorsing of tot schorsing wegens uiterst dringende noodzakelijkheid.
U betaalt het rolrecht binnen een termijn van 15 dagen, die ingaat de dag na deze van de betekening van het verzoek daartoe door de griffier van de Raad. Als het bedrag niet binnen de termijn van 15 dagen is gestort wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard.
Meer info
De procedure voor de Raad van Vergunningsbetwistingen wordt geregeld in
- het decreet van 4 april 2014 betreffende de organisatie en de rechtspleging van sommige Vlaamse bestuursrechtscolleges,
- het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning
- het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 2014 houdende de rechtspleging voor sommige Vlaamse Bestuursrechtscolleges.
Meer info vindt u op de website van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. (http://www.dbrc.be/vergunningsbetwistingen)
Namens College van burgemeester en schepenen,
Sonja Nuyttens
Algemeen directeur
Gino Devogelaere
Burgemeester - voorzitter